- Пр. усного та писемного мовлення (ПУПМ)
- Практична фонетика
- Практична граматика
- Друга іноземна мова
- Аналітичне читання
- Основи наукових досліджень
- Методика навчання іноземних мов
- Методика навчання англійської мови в ЗЗСО
- Ділова англійська мова
- Лінгвокраїнознавство
- Психологічні чинники у вивченні ІМ
- Класична німецька література
- Ділова німецька мова
- Теоретичний курс АМ (Теор. фон.)
- Креативне письмо
- Теор. курс іноз. мови
- Теоретичний курс АМ (Лексикологія, Стилістика)
- Теор. курс другої іноз. мови (англ., нім., фр.)
- Англійська для кар’єрного зростання
- Комунікативні стратегії (німецька мова)
- Комунікативні стратегії (французька мова)
- Основи професійної діяльності вчителя
- Новітні концепції методики викл. АМ
- Теоретичний курс німецької мови
- Теоретичний курс французької мови
- Практичний курс англ. мови
- Педагогічний моніторинг в системі іншомовної освіти
- Проєктне навчання
- Лінгвістичні студії
- Професійна іншомовна комунікація
- Мовне тестування і оцінювання
- Іншомовна освіта дітей з ООП
- Психолінгвістичні концепції викладання ІМ
- Академічне письмо
- Профільне навчання ІМ
- Вступ до германського мовознавства
- Шкільний курс ІМ з МВ
- Методика навч. ІМ в початкових класах
- Проф. саморозвиток вчителя ІМ в поч. класах
- Лексико-стилістичний аналіз тексту
- Лінгвокраїнознавство
- Методика викладання іноземних мов та перекладу у вищій школі
- Викладання ІМ в контексті діалогу культур
- МВІМ та перекладу у вищій школі
- Практикум з англійської граматики
- Практикум з англійської фонетики
Кафедра теорії і практики іноземних мов та методики викладання відзначається активною науковою та організаційною діяльністю. Щороку кафедра ініціює та проводить заходи, спрямовані на розвиток наукової діяльності серед здобувачів вищої освіти і молодих науковців, сприяючи інтеграції вітчизняної освіти в європейський та світовий освітній простір.
У 2025 році кафедра виступила ініціатором проведення шостої Всеукраїнської конференції "Актуальні проблеми сучасної іноземної філології". Ця конференція має глибокі традиції, адже перший такий захід було проведено в травні 2013 року.
Організацією заходу займалися викладачі кафедри: доценти Дмитро БІГУНОВ та Ернест ІВАШКЕВИЧ, які мають значний досвід у проведенні подібних заходів. Конференція відбулася 20 травня 2025 року у форматі заочної участі. Понад 60 молодих науковців і здобувачів вищої освіти подали свої матеріали до збірника тез. Захід надав учасникам можливість представити результати власних наукових досліджень та долучитися до фахової дискусії у сфері сучасної іноземної філології.
Також з 2013 року кафедра є ініціатором проведення міжнародної конференції "Сучасні проблеми германського та романського мовознавства", яка об’єднує науковців із різних регіонів України та зарубіжжя. Щорічно конференція назбирує близько 100 учасників, серед яких є як досвідчені науковці, так і молоді дослідники.
Організація конференцій здійснюється кафедрою теорії і практики іноземних мов та методики викладання за підтримки Міністерства освіти і науки України. До співорганізації також долучилися Луцький національний технічний університет, кафедра іноземної та української філології, а також Національний університет "Острозька академія", факультет романо-германських мов. Цей захід є частиною довгострокової стратегії кафедри, спрямованої на розвиток наукової діяльності в галузі філології, інтеграцію наукових здобутків у світовий контекст і посилення зв’язків між закладами вищої освіти.
30 травня 2025 року в Рівненському державному гуманітарному університеті відбулася І Міжнародна конференція «Новітні тенденції сучасної лінгвістики та методики навчання іноземних мов». Участь взяли науковці з різних регіонів України та з-за кордону, зокрема з Іспанії, Німеччини, Туреччини, Марокко та Узбекистану.
Учасники обговорили актуальні питання лінгвістики, перекладу та методики викладання іноземних мов, звертаючи увагу на інноваційні підходи в освіті. Конференція проходила за підтримки кількох українських університетів, а також міжнародних партнерів.
Пленарні виступи висвітлювали сучасні освітні виклики, міжкультурну комунікацію та роль іноземної мови в умовах реформ. За підсумками конференції створено електронний збірник матеріалів.
Крім того, кафедра здійснює плідну співпрацю з міжнародними організаціями та університетами. З 2003 року кафедра є членом Всесвітньої Асоціації вчителів англійської мови (TESOL) та активно співпрацює з Британською Радою в Україні, що дозволяє організовувати спільні наукові конференції, отримувати навчально-методичну літературу, а також брати участь у проєктах, спрямованих на підвищення кваліфікації викладачів і наукові розробки в галузі методики викладання англійської мови. В результаті цієї співпраці кафедра стала важливим осередком наукових досліджень і практичних розробок.
Важливим елементом діяльності є співпраця з Ґете-Інститутом, Німецьким культурним центром та Німецькою академічною службою обмінів (DAAD). Завдяки цій співпраці на кафедрі функціонують такі мовні центри: навчально-дослідницький центр «Відділення французької мови» та центр навчально-методичної літератури Goethe-Institut м. Київ. Центр Goethe-Institut надає викладачам та здобувачам вищої освіти можливість ознайомлюватися з великим вибором підручників та навчальних матеріалів для викладання німецької мови, а Відділення французької мови сприяє розвитку французької філології та доступу до новітніх інформаційних джерел.
Особливістю роботи кафедри є активна участь здобувачів вищої освіти у міжнародних проєктах і програмах. Зокрема, здобувачі вищої освіти РДГУ мали можливість взяти участь у міжнародному Референдіаті в Німеччині, організованому за підтримки Ротарі Клубу м. Любек. З 2016 року кафедра долучилася до пілотного проєкту Ґете-Інституту, який дозволяє здобувачам вищої освіти спеціальності «Середня освіта (німецька мова)» вдосконалювати свою мовну та методичну компетентність через онлайн-платформу MOODLE. Цей проєкт надає можливість отримати сертифікати міжнародного зразка про підвищення кваліфікації.
Викладачі кафедри постійно підвищують свою кваліфікацію, беручи участь у стажуваннях і отримуючи міжнародні сертифікати, зокрема від Ґете-Інституту на рівні володіння німецькою мовою C1 і C2. Ці сертифікати підтверджують високий рівень професіоналізму викладачів кафедри і сприяють покращенню якості навчання У лютому 2020 року був проведений семінар-практикум для вчителів французької мови, в якому обговорювалися нові можливості дистанційного навчання. Кафедра також регулярно проводить семінари з підвищення кваліфікації для вчителів іноземних мов з Рівненської області, забезпечуючи їм доступ до новітніх методик і інструментів навчання.
Особливо варто відзначити, що старша викладачка кафедри Наталія Антоненко активно співпрацює з Корпусом Миру, організацією, що здійснює міжнародний обмін волонтерами. Це дозволяє здобувачам вищої освіти та викладачам кафедри брати участь у культурних і освітніх проєктах, розширюючи свої можливості для професійного розвитку та поглибленого ознайомлення з міжнародними практиками в галузі викладання іноземних мов.
Кафедра також активно співпрацює з Campus France, Посольством Франції в Україні та університетами Франції, що дозволяє здобувачам вищої освіти РДГУ брати участь у конкурсах на отримання стипендій для навчання в магістратурі вищезгаданих університетів. Студентка Романюк С. стала стипендіаткою уряду Франції і продовжила навчання в університеті Перпіньян.
Кафедра теорії і практики іноземних мов та методики викладання активно співпрацює з низкою закладів загальної середньої освіти та наукових осередків. Серед них:
- Рівненський ліцей "Український".
- Рівненський ліцей №1 Рівненської міської ради.
- Рівненський ліцей №7 Рівненської міської ради.
- Приватний заклад "Дубенська гімназія "Премудрість".
- Відокремлений структурний підрозділ "Дубенський педагогічний фаховий коледж Рівненського державного гуманітарного університету".
- Рівненський ліцей "Гармонія".
- Рівненський ліцей "Колегіум".
- Головинський ліцей Головинської сільської ради Рівненського району Рівненської області.
У рамках співпраці здобувачі вищої освіти кафедри проходять педагогічну практику в зазначених закладах освіти. Під час практики майбутні вчителі англійської та інших іноземних мов отримують можливість випробувати на практиці теоретичні знання, отримані в університеті. Вони готують і проводять уроки, використовують сучасні методики викладання, адаптуючи їх до вікових особливостей учнів. Також студенти беруть участь у засіданнях методичного об’єднання вчителів, позакласній роботі, організовують мовні клуби, конкурси, тематичні заходи та інтерактивні заняття.
Практика дає змогу студентам не лише вдосконалити свої педагогічні та комунікативні навички, але й познайомитися з реальними викликами професії вчителя. Взаємодія з досвідченими педагогами навчальних закладів допомагає їм здобути цінний досвід, знайти індивідуальний стиль викладання і підготуватися до майбутньої професійної діяльності.




