Златів Леся Михайлівна, кандидат педагогічних наук, доцент.

Закінчила філологічний факультет Тернопільського державного педагогічного інституту. У 2000 р. захистила  дисертацію на здобуття вченого звання кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова) в Інституті педагогіки  АПН України (тема – «Формування у студентів філологічних факультетів умінь сприймати і відтворювати зміст науково-навчального тексту»; наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Мельничайко В. Я.). З 2002 р. –  старший викладач, а з 2004 р. – доцент кафедри методики викладання і культури української мови РДГУ. З 2017 р. – доцент кафедри стилістики та культури української мови РДГУ.

Автор понад 60 наукових  праць, учасник міжнародних і всеукраїнських конференцій. Неодноразово брала участь в атестації наукових кадрів як офіційний опонент. Рецензензувала наукові дисертації, навчальні програми та посібники. У 2017-2021 рр. – керівник кафедральної науково-дослідницької теми «Проблеми української лінгводидактики основної, старшої та вищої школи у контексті когнітивно-дискурсної парадигми» (державний реєстраційний номер 0117U007580), а з 2022 – керівник кафедральної науково-дослідницької теми «Мовна особистість в освітньому просторі: лінгводидактичний та аксіологічний аспекти» (державний реєстраційний номер 0122U000102). Виконує обов’язки керівника робочої групи, гаранта освітньої програми зі спеціальності 014 «Середня освіта (Українська мова і література)». Координатор діяльності проблемної групи «Формування мовної особистості здобувача середньої освіти в контексті педагогічного дискурсу». З 2012 року – упорядник збірника наукових праць студентів «Пріоритети філологічної освіти» (10 випусків).

Розробила навчально-методичні матеріали до дисциплін та спецкурсів: «Методика навчання української мови», «Методика профільного навчання української мови та літератури», «Лінгвістичний аналіз тексту», «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Педагогічний дискурс викладача-мовника», «Прагматика науково-навчального мовознавчого тексту», «Публічне мовлення». Пройшла стажування на базі кафедри суспільно-гуманітарної освіти РОІППО (2020 р.).

З 2003 р. на замовлення Рівненського регіонального центру підвищення кваліфікації щорічно розробляє та читає лекції для семінару з ділової української мови для слухачів центру,  автор методичних посібників для держслужбовців.

Нагороджена Почесною грамотою управління освіти і науки Рівненської ОДА (2016 р.), Почесною грамотою Рівненської обласної ради (2017 р.).

Коло наукових інтересів: проблеми української лінгводидактики основної, старшої та вищої школи у контексті сучасних парадигм.

 

Основні праці

Монографії

Златів Л. М. Методика вивчення дисципліни «Лінгвістичний аналіз тексту». Підготовка вчителя-філолога у педагогічному вищому навчальному закладі : монографія / за ред. В. Мельничайка, Л. Струганець. Тернопіль : Осадца Ю. В., 2017. С. 93–106.

Златів Л. М. Проблема оптимізації практичної підготовки майбутніх учителів-словесників. Мовна особистість в освітньому просторі: монографія / за заг. ред. І. Д. Пасічника. Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2021.  С. 223–231.

 

Посібники, методичні рекомендації

Златів Л. М., Тимочків М. М. Уроки рідної мови : 9 кл. : кн. для вчителя. Тернопіль : Навч. кн.-Богдан, 1999. 128 с.

Златів Л. М., Тимочків М. М. Уроки рідної мови : 10 кл. : кн. для вчителя. Тернопіль : Навч. кн.-Богдан, 2000. 64 с.

Златів Л. М., Тимочків М. М.. Уроки рідної мови 8 кл. : кн. для вчителя. Тернопіль : Навч. кн.-Богдан, 2003. 184 с.

Златів Л. М., Тимочків М. М. Уроки рідної мови : 7 кл. : кн. для вчителя. Тернопіль : Навч. кн.-Богдан, 2003. 168 с.

Златів Л. М., Тимочків М. М. Уроки рідної мови : 6 кл. : кн. для вчителя. Тернопіль : Навч. кн.-Богдан, 2003. 184 с.

Златів Л. М., Тимочків М. М. Уроки рідної мови : 5 кл. : кн. для вчителя. Тернопіль : Навч. кн.-Богдан, 2003. 200 с.

Златів Л. М. Методичні рекомендації до практичних занять із навчального курсу «Текстознавство» для студентів-філологів зі спеціалізацією «Редагування освітніх видань» : метод. посіб. Рівне : РДГУ, 2010. 42 с.

Златів Л. М. Методика навчання української мови у старшій школі : навч.-метод. посіб. для студентів напряму підготовки 7.02030301 «Укр. мова та літ.». Рівне : РДГУ, 2014. 53 с. (Рекомендовано до друку навчально-методичною радою Рівненського державного гуманітарного університету, протокол № 3 від 27.05.2014).

Златів Л. М. Лінгвістичний аналіз тексту : навч.-метод. посіб. для студентів 2 курсу спец. 014 Середня освіта (укр. мова та літ.) зі скороченим терміном навчання. Рівне : РДГУ, 2017. 78 с.

Златів Л. М. Українська мова за професійним спрямуванням : практикум : навч.-метод. посіб. для студентів ф-ту математики й інформатики Рівнен. держ. гуманіт ун-ту. Рівне ; Острог, 2018. 96 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету, протокол № 8 від 27 вересня 2018 року).

Златів Л. М. Шкільний курс української мови і методика його викладання : навч.-метод. посіб. для студентів 1 курсу спец. 014 Середня освіта (укр. мова та літ.) зі скороченим терміном навчання. Рівне : РДГУ, 2018. 85 с.

Українська мова (за професійним спрямуванням) : навч. посіб. для студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти / Н. В. Шульжук, Л. М. Златів, О. М. Антончук, Н. П. Павлюк, Є. Л. Вокальчук, Н. В. Мушировська, О. А. Козіцька. Рівне, 2018. 144 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету, протокол № 8 від 27 вересня 2018 року).

Курсова робота: написання, оформлення, захист, оцінювання : методичні вказівки до написання курсової роботи з методики навчання української мови для студентів спеціальності 014 «Середня освіта (українська мова та література)» факультету української філології РДГУ / уклад. Л. М. Златів. Рівне : РДГУ, 2019. 24 с. (Ухвалено на засіданні кафедри стилістики та  культури української мови, протокол № 11 від 15 жовтня 20019 року).

Лінгвістичний аналіз тексту : методичні вказівки до практичних занять і самостійної роботи для здобувачів вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Українська мова і література) / розроб. Л. М. Златів. Рівне, 2021. 102 с. (Рекомендовано до друку на засіданні кафедри стилістики та  культури  української мови  (протокол № 4 від 15 березня 2021 року) та на засіданні навчально-методичної комісії філологічного факультету РДГУ (протокол № 3 від 17 березня 2021 року)).

Наукова робота з методики навчання української мови: методичні рекомендації щодо написання, оформлення та захисту курсових і дипломних робіт для здобувачів вищої освіти першого та другого рівнів за спеціальністю 014 Середня освіта (Українська мова і література) філологічного факультету РДГУ / уклад. Л. М. Златів. Рівне : РДГУ, 2022. 78 с. (Рекомендовано до друку на засіданні кафедри стилістики та культури  української мови (протокол № 2 від 22 лютого 2022 року) та на засіданні навчально-методичної комісії філологічного факультету РДГУ (протокол № 2 від 26 квітня 2022 року)).

 

Статті

  1. Златів Л. М. Формування у магістрів-філологів умінь аналізувати науково-навчальний мовознавчий текст. Лінгвостилістичні студії : наук. журн. Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2019. Вип. 10. С. 52–61.
  2. Златів Л. М. Актуальні проблеми підготовки вчителя-філолога в умовах змішаного навчання та шляхи їх розв’язання. Актуальні проблеми лінгводидактики в сучасному освітньому середовищі : матеріали Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (з міжнар. участю), 6 листопада 2020 року. Тернопіль : Вектор, 2020. С. 57–60.
  3. Златів Л. М. Проблеми підготовки вчителя-словесника в умовах викликів сьогодення. Лінгвістичні студії молодих дослідників : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ. 2020. Вип. 11. С. 155–160.
  4. Златів Л. М. Трансформація лінгвометодичної підготовки майбутнього вчителя-словесника в умовах викликів сьогодення. Нова педагогічна думка: науково-методичний журнал. Рівне : РОІППО, 2020. № 4 (104). С. 54–59.
  5. Златів Л. М. Рівень сформованості умінь сприймати і відтворювати навчальний текст у студентів філологічного факультету. Наукові записки Тернопільського державного педагогічного інституту. Серія 1: Українська лінгводидактика. Тернопіль,1997. № 1. С.54–59.
  6. Златів Л. М. Комплексний підхід до роботи з науково-навчальним текстом у курсі практикуму з української мови. Укр. мова і літ. в шк. 1999. № 3. С. 49–52.
  7. Златів Л. М. Ефективність вправ, спрямованих на формування у студентів філологічного факультету умінь сприймати та відтворювати зміст науково-навчального тексту. Українська мова: навч.-метод. та вихов. аспекти : зб. матеріалів Всеукр. наук. конф. «Українська мова в освіті». Івано-Франківськ : Плай, 1999. С. 88–90.
  8. Златів Л. М. Зміст та результати перевірки ефективності методики формування у студентів-філологів умінь сприймати і відтворювати зміст наукового тексту. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії: зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 2001. Вип. 9. С. 120–124.
  9. Златів Л. М. Проблема сприймання (розуміння) тексту та його структурно-смислового аналізу в психолінгвістиці. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 2002. Вип. 10. С. 115–121.
  10. Златів Л. М. Формування комунікативних умінь і навичок у студентів філологічних факультетів. Укр. мова і літ. в шк. № 4. С. 57–59.
  11. Златів Л. М. Засвоєння основних способів компресії інформації в тексті майбутніми редакторами освітніх видань. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 10 : Проблеми граматики і лексикології української мови : зб. наук. пр. / відп. ред. М. Я. Плющ. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. Вип. 5. С. 255–259.
  12. Златів Л. М. Робота з науково-навчальним текстом під час засвоєння студентами-філологами дисципліни «Текстознавство». Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Луцьк, 2011. Ч. 1. С. 103–109.
  13. Златів Л. М. Рівень культури мовлення студентів-випускників філологічного факультету та шляхи його підвищення. Динамічні процеси в граматиці і лексичному складі сучасних слов’янських мов : зб. наук. пр. Рівне ; Оломоуць : Вид-во Нац. у-ту «Острозька акад.», 2011. С. 286–288.
  14. Златів Л. М. Робота з науково-навчальним текстом зі студентами-філологами (на матеріалі дисципліни «Текстознавство»). Педагогічні науки : зб. наук. пр. Херсон : ХДУ, 2011. Вип. 60. С. 93–97.
  15. Златів Л. М. Проектування інноваційних технологій навчання лінгвістичних дисциплін у ВНЗ (на матеріалі курсу «Текстознавство»). Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка. Серія : Педагогіка. Тернопіль, 2012. № 1. С. 97–104.
  16. Златів Л. М. Типові прояви явища мовної інтерференції в дискурсі студентів-філологів та шляхи їх подолання. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2012. Вип. 22. С. 225–231.
  17. Златів Л. М. Застосування технології портфоліо під час засвоєння студентами-філологами дисципліни «Лінгвістичний аналіз тексту». Теоретико-практичні аспекти сучасних лінгвістичних та лінгводидактичних парадигм : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. : зб. наук. пр. Рівне ; Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2012. С. 44–46.
  18. Златів Л. М. Наукові засади формування умінь і навичок текстосприйняття та текстотворення у студентів-філологів. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2013. Вип. 40. С. 198–201.
  19. Златів Л. М. Комп’ютерна лінгводидактика у викладанні мовознавчих дисциплін для студентів-філологів. Наукові записки. Серія : Психологія і педагогіка. Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2014. Вип. 29. С. 116–120.
  20. Златів Л. М. Застосування технології портфоліо під час засвоєння студентами-філологами дисципліни «Методика навчання української мови в старшій школі». Гуманітарні проблеми вищої освіти : зб. наук. пр. Харків : ХНАДУ, 2014. Вип. 5. С. 34–46.
  21. Златів Л. М. Дискурсивно-текстоцентричний підхід до навчання української мови за професійним спрямуванням студентів-математиків. Наукові записки. Серія : Психологія і педагогіка.Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2015. Вип. 57. С. 177–184.
  22. Златів Л. М. Основні аспекти у формуванні термінологічної компетентності студентів-математиків. Наукова термінологія нового століття: теоретичні і прикладні виміри : зб. наук. пр. Рівне : НУВГП, 2016. С. 269–273.
  23. Златів Л. М. Проблематика методики навчання мовознавчих дисциплін у вищій школі в поліпарадигмальному просторі сучасності. Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філол. спец. ВНЗ Рівненщини, учнів від-ня філол. та мистецтвозн. РМАНУМ та учасників наук.-практ. конф. «Пріоритети філологічної освіти» (27 жовт. 2016 р.). Рівне ; Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2017. С. 7–12.
  24. Златів Л. М. Проблеми у викладанні української мови професійного спрямування в контексті сучасних підходів. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2017. Вип. 15 (58). С. 113–117.
  25. Златів Л. М. Нові підручники з української мови для старшої школи: здобутки, проблеми та перспективи : матер. Всеукр. наук.-практ. конф. «VІІ Волошинські читання. Шкільна мовно-літературна освіта: традиції і новаторство» (17 травня 2019 року).  Київ, 2019. С. 155–162.

Back to top