- Закон України «Про доступ до публічної інформації».
- Типове положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706.
- Порядок обробки повідомлень про корупцію та повідомлень про порушення вимог Закону України «Про політичні партії в Україні», що надходять до Національного агентства з питань запобігання корупції, затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 27.10.2017 № 1024, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15.01.2018 за № 60/31512.
- Типова антикорупційна програма юридичної особи, затверджена рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 березня 2017 року № 75, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09 березня 2017 року за № 326/30194
- Про затвердження Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади
- Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України “Про запобігання корупції” прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
- Методичні рекомендації щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
- Наказ Національного агенства з питань запобігання корупції від 17.03.2020 року № 102/20 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 квітня 2020 року за № 361/34644 "Типове Положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції"
- Закон України "Про засади державної антикорупційної політики в Україні"
- Закон України «Про запобігання корупції»
- Конвенція ООН проти корупції
- Кримінальна конвенція про боротьбу з корупцією (ETS 173)
- Цивільна конвенція про боротьбу з корупцією
- Постанова Кабінету Міністрів України "Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів"
- Постанова Кабінету Міністрів України "Питання запобігання та виявлення корупції"
- Лист НАЗПЗК №22-03/12698-22 від 26.05.2022 "Про нову Методологію управління корупційними ризиками"
- МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ з виконання завдань уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) з питань запобігання та виявлення корупції під час реалізації вступної кампанії в умовах воєнного стану
- РЕКОМЕНДОВАНИЙ ПОРЯДОК роботи уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції під час вступної кампанії 2022 року
- Лист МОН №1/739-23 від 07.02.2023 "Про організацію роботи із запобігання та виявлення корупції"
- Лист МОН №1/1809-23 від 08.02.2023 "Про інформування"
- Лист МОН №1/3394-23 від 09.03.2023 "Про інформування"
- Лист МОН №17/310-24 від 05.11.2024 "Про забезпечення умов для повідомлення інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень"
- Посадова інструкція
- Положення про уповноваженого з запобігання корупції
- АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА Рівненського державного гуманітарного університету на 2024-2026 роки
- Наказ № 69-01-01 від 13 квітня 2021р. "Про затвердження складу тендерного комітету"
АРХІВНІ ДОКУМЕНТИ:
- Антикорупційна програма Рівненського державного гуманітарного університету на 2020 рік
- Наказ № 49-01-01 від 04.03.2020р. Про затвердження Антикорупційної програми Рівненського державного гуманітарного університету на 2020 рік
- Положення про комісію з оцінки корупційних ризиків та моніторингу виконання антикорупційної програми Рівненського державного гуманітарного університету
- Антикорупційна програма Рівненського державного гуманітарного університету на 2017-2020 роки
- Наказ № 233-01-01 від 04.12.2017р. Про затвердження Антикорупційної програми Рівненського державного гуманітарного університету на 2017-2020 роки
- План заходів щодо запобігання корупції в Рівненському державному гуманітарному університеті та дотримання Антикорупційної програми
- Положення про комісію з оцінки корупційних ризиків та моніторингу виконання антикорупційної програми Рівненського державного гуманітарного університету
Зловживання довіреною владою
«Трансперенсі інтернешнл» означує корупцію як зловживання довіреною владою заради власної користі чи вигоди. Корупційні діяння, зазвичай, порушують закон. Вони завжди порушують і правила моралі та суперечать розумінню справедливості. Ми говоримо про корупцію тоді, коли осіб, уповноважених на ухвалення рішень, заохочують або винагороджують грошима чи іншими благами за те, що вони приймають рішення, яке служить не суспільному добру, а інтересам окремої особи. Корупція наявна також тоді, коли державні службовці виконують свій обов’язок лише в разі отримання хабара. Вона завжди є неправним збагаченням хабарника і завдає шкоди громадянам. А вони мають право на послуги бездоганної якості з боку держави, а також на бездоганний розподіл коштів від сплати податків.
Корупція- це завжди дві сторони: той, хто дає, і той, хто бере
Корупція завжди має дві сторони: підкупника і запроданця, тобто того, хто підкуповує, і того, хто продається за хабар. Існує корупція в державній сфері, наприклад у системі органів державного управління та місцевого самоврядування, при підготуванні законів та інших нормативно-правових актів чи при ухваленні політичних piшень. Але корупція існує також і в приватному секторі. З одного боку, тут має місце корупція у відносинах між державою та фірмами, наприклад при розподілі державних замовлень, з іншого - існує корупція у відносинах між самими фірмами, наприклад при розподілі замовлень на постачання комплектування чи укладанні договорів субпідряду.
Корупція завдає шкоди не лише економіці
Корупція зумовлює не лише великі матеріальні, а й надзвичайні нематеріальні збитки. Це відбувається тоді, коли громадяни впродовж тривалого часу живуть в умовах корупційної системи і втрачають довіру до уряду, органів державного управління та місцевого самоврядування, судової влади і, зрештою, до парламентської демократії. З історичних причин корупція в Україні є наслідком радянської системи, у якій доводилося захищати себе від утисків і створювати механізми виживання. Діяв принцип: «Ти мені - я тобі» («рука руку миє»). Він і досі твердо вкорінений у свідомості українського суспільства. Тому корупція набула значного поширення в Україні: наприклад, коли йдеться про вступ до вишів, отримання належної медичної допомоги чи потрібних документів, скажімо, для здійснення будівництва.
Корупція як реакція на непосильний тягар для громадян
Корупції, зокрема, сприяє і громіздкий державний механізм, у якому існує надто багато надто складних механізмів регулювання і норм. Це призводить до того, що громадяни не знають своїх прав, часто не можуть дотримуватися їх; панує плутанина щодо того, які норми і для кого насправді є чинними, Щоб прискорити процес розв’язання справ, доводиться платити. Аби захистити себе від державних службовців, які, використовуючи таку ситуацію, вимагають грошей, громадяни роблять їм подарунки. Так громадянин позбавляється своїх прав.
Корупцію засуджують, але, попри це, практикують
Опитування н Україні показали, що більшість населення доволі чітко висловлюється проти корупції. Але якщо йдеться про місце для навчання у виші для власної доньки, операцію своєї матері чи дозвіл на будівництво власної дачі, в хід ідуть подарунки і підкуп. Цей факт непокоїть. Якщо корупцію вважати нормальним явищем, що є в багатьох країнах світу, виникає традиція, побудована на корупції, і її дуже важко потім переламати.




