Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської
Науковий ступінь: кандидат філологічних наук
Вчене звання: доцент
Сфера наукових інтересів: лінгводидактика, культура мовлення майбутніх фахівців дошкільної та спеціальної освіти, теорія і практика навчання української мови дітей із порушенням мовлення; уніфікація сучасної термінологічної системи дошкільної та спеціальної педагогіки.
Біографія:
Народилася в м. Брянськ (Росія). У 1972 році закінчила середню школу №3 м. Рівне Рівненської області.
Інформація про вищу освіту:
У 1977 році з відзнакою завершила навчання в Ровенському державному педагогічному інституті імені Д.З. Мануїльського за спеціальністю «Філологія (російська мова і література)». У 2010 році здобула кваліфікацію вчителя української мови та літератури, зарубіжної літератури в Рівненському державному гуманітарному університеті.
З 1980 по 1992 рік працювала викладачем кафедри російської мови РДПІ. Закінчивши аспірантуру при Інституті мовознавства ім.. О.О. Потебні АН України (1992 рік), захистила кандидатську дисертацію з теми «Типологія і функціонування прикметників із значенням інтенсивної ознаки у сучасній російській мові (у зіставленні з українською)». З 1992 по 1994 р.р. – старший викладач кафедри російської мови РДПІ. У1994 – 1997 роках працювала на посаді заступника декана факультету української філології. З 1994 по 1999 р.р. – доцент кафедри української мови РДПІ. 1999 – 2015 р.р. – доцент кафедри української мови РДГУ. У 1997 році була обрана на посаду декана факультету дошкільної педагогіки, на якій пропрацювала до жовтня 1999 року. З жовтня 1999 по серпень 2002 року – заступник декана української філології. З 2015 року по теперішній час – доцент кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної).
Стаж роботи: 48 років; науково-педагогічний – 40 років.
Кар’єрний ріст:
З 1989 по 1992 рік навчалася в аспірантурі Інституту мовознавства імені О.О. Потебні АН України.
У 1996 році присвоєно звання доцента.
Дисертаційні дослідження:
Кандидатська дисертація «Типологія і функціонування прикметників із значенням інтенсивної ознаки у сучасній російській мові (у зіставленні з українською)» за спеціальністю: філологія: 10.02.01 – українська мова, 10.02.02 – російська мова).
Наукові та професійні досягнення:
- Член лабораторії консалтингу кафедри педагогіки та психології (дошкільної та корекційної) імені професора Т.І. Поніманської;
- Член неографічної лабораторії «NEOLEX-Рівне»;
- Член ГО «Українська асоціація корекційних педагогів».
Навчальні дисципліни, які викладає:
- Культура мовлення та виразне читання;
- Риторика, культура мовлення корекційного педагога;
- Спецметодика початкового навчання мови;
- Теорія та методика виховання дітей із вадами мовлення;
- Психолінгвістика.
Автор біля 100 публікацій. Основні з яких:
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН:
Kozliuk O., Kosarieva O., Stepanova O. Diagnostics of the humanistic direction of children's communication with peers and parents. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part I. Warsaw: BMT Erida Sp. z o.o, 2019. Р. 111-125.
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Степанова О.І. Сучасна українська літературна мова: вправи. Завдання за творами Т.Г. Шевченка: Навчальний посібник.К.: ВЦ Академія, 2016. 224 с. (власний внесок – 1,9 д.а.)
- Степанова О.І. Культура мовлення та виразне читання : навчально-методичний посібник. Рівне : О.Зень, 2016. – 206 с.
- Дослідницька робота студентів: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 012 “Дошкільна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, Н. М. Горопаха, О. А. Козлюк, О. І. Косарєва, Н. В. Маліновська, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Стєпанова, О. І. Шадюк; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне : РДГУ, 2018. 108 с.
- Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
- Степанова О.І. Місце дисципліни«Початковий курс української мови» унавчанні дітей із загальним недорозвитком мови (ЗНМ). Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія та практика: колект. монографія / За наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. Рівне: Видавництво Волинські обереги, 2020. С. 177-191.
Наукові публікації у наукових виданнях:
- Степанова О.І. Розвиток мовленнєвої культури як основа професійної підготовки майбутніх вихователів ДНЗ. Наукові записки. Серія «Філологічна.Острог: Видавництво національного університету «Острозька академія», 2015. № 57. С. 217 – 220.
- Степанова О.І. Особливості мовленнєвого спілкування педагогів ДНЗ з дітьми, які мають різні освітні можливості. Оновлення змісту форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. праць. Рівне, 2016. Вип. 13 (56). С. 93 – 96;
- Степанова О.І. Психолінгвістичні основи розвитку мовлення дітей дошкільного віку. Оновлення змісту форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. праць. Рівне, 2016. Вип. 14 (57). С. 154 – 157.
- Степанова О.І. Формування культури мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів в умовах реалізації компетентнісного підходу. Оновлення змісту форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. праць.Рівне , 2017. Вип. 15 (58). С. 158 – 161.
- Степанова О.І. Компетентісно-орієнтований підхід при викладанні культури мовлення майбутнім вихователям дошкільних навчальних закладів у контексті гуманізації освітнього процесу вишів. Оновлення змісту форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. праць. Рівне , 2017. Вип. 17 (60). С. 197 – 201.
- Степанова О.І. Лексико-семантичні особливості термінів корекційної педагогіки. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог: Видавництво національного університету «Острозька академія», 2017. № 68. С. 64 – 68.
- Степанова О.І. Модифікація термінів спеціальної педагогіки в світлі поглядів Т.І. Поніманської на гуманізацію освітнього простору. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. Вип. 7. Т. 1. Рівне : РДГУ, 2018. С. 214 – 221.
- Степанова О. І. Мовленнєва компетенція в контексті освітньої парадигми майбутнього вихователя. Теоретична і дидактична філологія : збірник наукових праць. Серія «Педагогіка». Переяслав-Хмельницький : (Київська обл.) : Домбровська Я.М., 2018. Випуск 28. С. 140 – 148.
- Степанова О. І. М Риторичні вміння як основа формування комунікативно-мовленнєвої культури майбутніх вихователів. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 10. Рівне : РДГУ. 2019. С. 246-252.
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
Керівництво науковою роботою з теми «Формування часових уявлень у контексті розвитку самосвідомості в старших дошкільників» студентки Марії Божук, яка посіла в 2019 році у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з природничих, технічних та гуманітарних наук зі спеціальності «Дошкільна освіта» перше місце (Диплом І ступеня, м. Бердянськ);
Нагороди. Нагороджена Знаком «Відмінник освіти України» (2001), Дипломом міжнародного академічного рейтингу популярності «Золота фортуна» в номінації «За вагомий внесок у справу розбудови України та високий професіоналізм у сфері освіти» (2011), Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації. Управління освіти (2013), Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації (2015), Почесними грамотами та подяками ректорату Рівненського державного гуманітарного університету.
Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Профіль Google Scholar
Сфера наукових інтересів: перспективні напрями розвитку дошкільної і вищої освіти в Україні; інноваційні технології комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку.
Біографія:
Народилася у с. Богдан Рахівського району Закарпатської області. У 1975 році закінчила середню школу № 15 м. Кременець Тернопільської області.
Інформація про вищу освіту:
У 1978 році закінчила з відзнакою Уманське педагогічне училище ім.Т.Г.Шевченка.
У 1982 році закінчила Ровенський державний педагогічний інститут ім. Д.З.Мануїльського за спеціальністю "Педагогіка і психологія (дошкільна)", отримала кваліфікацію викладач педагогіки і психології (дошкільної), методист з дошкільного виховання.
З 1982 по 1986 рр. працювала викладачем Кременецького педагогічного училища ім.Тараса Шевченка.
З 1986 року – викладач кафедри педагогіки і психології (дошкільної) Ровенського державного педагогічного інституту ім. Д.З.Мануїльського.
У 1997 році захистила кандидатську дисертацію.
У 1998 році – старший викладач, у 1999 році – доцент кафедри фізичного виховання Рівненського державного педагогічного інституту. З вересня 1999 року – доцент кафедри дошкільної педагогіки.
У 2001 році присвоєно знання доцента кафедри дошкільної педагогіки.
Стаж роботи: 45 років.
Дисертаційне дослідження:
Кандидатська дисертація на тему «Методика використання лінгводидактичних ідей С.Ф.Русової у навчанні дошкільників переказу художніх текстів» зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова), Південноукраїнський державний педагогічний університет (м.Одеса) ім. К.Д.Ушинського, 1997 р., науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор, дійсний член АПН України Богуш А.М.
Наукові та професійні досягнення:
Член ліги науковців Спілки жінок м. Рівного (з 2009 р.).
2012 – 2016 роки – участь у роботі навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес» (Наказ Міністерства освіти і науки України № 809 від 07.12.2006 «Про створення навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес»)
2012 – 2018 роки – участь у роботі Лабораторії консалтингу дошкільної освіти при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (Наказ РДГУ № 231 осн/д від 28.12.2011 «Про створення лабораторії консалтингу»): проведення методичних заходів за участю провідних фахівців дошкільної освіти області.
З 2019 р. – участь у роботі Лабораторії діагностики і корекції при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (затверджено Вченою радою РДГУ, протокол №5 від 30.05.2019 р.).
З 2019 року – член ВГО Української асоціації корекційних педагогів.
Гарант освітньої програми «Дошкільна освіта, початкова освіта» спеціальності 012 Дошкільна освіта (3 р.н.) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Член проєктної групи з розробки освітньої програми «Дошкільна освіта, початкова освіта» спеціальності 012 «Дошкільна освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (2016, 2017, 2018, 2019, 2020), термін навчання 4 роки.
Член проєктної групи з розробки освітньої програми «Дошкільна освіта» спеціальності 012 Дошкільна освіта першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, термін навчання 2 роки.
Голова експертної комісії з акредитаційної експертизи (чергової) підготовки фахівців зі спеціальності 5.01010101 Дошкільна освіта (012 Дошкільна освіта) за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст» у Кременецькому педагогічному коледжі Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка (19-21 квітня 2017 р., наказ МОНУ №659-А від 14.04.2017 року).
Навчальні дисципліни, які викладає:
Дошкільна лінгводидактика
Актуальні проблеми дошкільної освіти
Автор понад 150 публікацій. Основні публікації:
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Маліновська Н.В., Богуш А.М. Перші кроки грамоти: передшкільний вік. Київ: Видавничий Дім "Слово", 2015. 424 с. Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів (лист № 1/11 – 18049 від 20.11.2012р.) 50%
- Маліновська Н.В., Богуш А.М. Методика розвитку мовлення і навчання рідної мови дітей раннього віку: навчально-методичний посібник. Київ: Видавничий Дім „Слово”, 2016. 392 с. Схвалено Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» для використання в дошкільних навчальних закладів (Лист 2.1/12–Г–58 від 17.03.2016р). 50%
- Маліновська Н.В., Богуш А.М. Перші кроки грамоти: передшкільний вік. Вид. 2-ге. Київ: Видавничий Дім "Слово", 2016. 424 с.
- Маліновська Н.В., Богуш А.М. Методика розвитку мовлення і навчання рідної мови дітей раннього віку: навчально-методичний посібник. Вид. 2-ге. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2017. 392 с.
- Маліновська Н.В., Бенера В.Є. Теорія та методика розвитку рідної мови дітей. 3-те видання. Київ: Видавничий Дім "Слово", 2019. 384 с.
- Маліновська Н.В., Богуш А.М. Методика розвитку мовлення і навчання рідної мови дітей раннього віку: навчально-методичний посібник. Вид.3-ге. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2019. 392 с.
- Nataliia Malinovska, Valentyna Borova, Valentuna Benera, Vadym Shemchuk, Iryna Gogol. APPLICATION OF INTERACTIVE TEACHING MATERIALS IN THE MODERN EDUCATIONAL PROCESS OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. JCR. 2020; 7(12): 1241-1243. doi:10.31838/jcr.07.12.215
- Маліновська Н.В. Розвиток монологічного мовлення дітей передшкільного віку засобами моделювання. НЗУ Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка: за заг.ред. А.М.Ломаковича, В.Є.Бенери. Кременець: ВЦ, КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2019. Вип. 12. 208 с. С.153-158.
Наукові публікації у наукових виданнях:
- Маліновська Н.В. Розвиток мовлення дітей раннього віку засобами фольклору. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій університету «Україна». Київ: Університет «Україна», 2015. №11. 165 с. С.11-14.
- Маліновська Н.В. Використання лінгводидактичної спадщини С.Русової у фаховій підготовці майбутніх вихователів. Науковий вісник Південноукраїнського педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. Випуск 5 (112). Серія: Педагогіка. Одеса: ПНПУ імені К.Д.Ушинського, 2016. 118 с. С.73-77.
- Маліновська Н.В. Навчально-мовленнєва діяльність старших дошкільників: мотиваційний компонент. Психологія: реальність і перспективи: Зб.наук.пр. Вип.7. Упоряд. Р.В.Павелків; ред.кол.: Р.В.Павелків, В.І.Безлюдна, Н.В.Корчакова. Рівне: РДГУ, 2016. С.145-149.
- Маліновська Н.В. Підготовка студентів до впровадження здоров’язбережувальних технологій у практику роботи дошкільних навчальних закладів. Нова педагогічна думка: Науково-методичний журнал. №2/20. 2017. С.55-57.
- Маліновська Н.В. Педагогічні детермінанти мовленнєвої готовності дитини до навчання у школі. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 15(58). Рівне: РДГУ, 2017. С. 25-28.
- Маліновська Н.В. Підготовка майбутніх вихователів до формування мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 17 (60). Рівне: РДГУ, 2017. С. 157-160.
- Маліновська Н.В. Формування поетично-емоційної компетенції у художньо-мовленнєвій діяльності дітей. Інноватика у вихованні: зб.наук.пр. Вип.7. Том 1. Упоряд. О.Б.Петренко; ред.кол.: О.Б.Петренко, Т.Ціпан, Н.М.Гринькова та ін. Рівне: РДГУ, 2018. С. 165-169.
- Маліновська Н.В., Горопаха Н.М. Особливості мотивів навчально-мовленнєвої діяльності старших дошкільників. Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України /за наук. ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. Вип. 35. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2017. С. 119-129; входить до наукометричних баз даних INDEX COPERNICUS; авторський внесок 50%.
- Маліновська Н.В. Актуалізація лінгводидактичних ідей Василя Сухомлинського у підготовці майбутніх фахівцівдошкільної освіти. Інноватика у вихованні: Зб.наук.пр. Вип. 8. ред.кол. О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан, Н.М.Гринькова та ін. Рівне: РДГУ, 2018. С.186-192.
- Маліновська Н.В. Підготовка ліворукої дитини до письма. Психолого-педагогічні умови гуманізації навчально-виховного процесу у школі та ЗВН: збірник наукових праць. №1 (21). Рівне: РВЦ МКГУ ім.акад.С.Дем'янчука, 2019. С.89-97.
- Маліновська Н.В. Гра як засіб формування навичок письма у дітей передшкільного віку. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. Випуск 1 (126). Серія: Педагогіка. Одеса, 2019. С.26-31.
- Маліновська Н.В. Формування мовленнєвої особистості дітей в умовах інтегрованої особистості. Професійний розвиток педагога: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, м.Рівне, 28 квітня 2020 р. Рівне: Рівненський державний гуманітарний університет, 2020. 176 с. С.69-70.
- Маліновська Н.В. Розвиток зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами моделювання. Діяльнісний підхід в організації освітньо-виховного процесу закладу дошкільної освіти: педагогічний путівник: посібник. Упоряд. Л.В.Гурнік, за ред. А.Л.Черній. Рівне, 2020. 134 с. С.21-26.
Авторські свідоцтва:
- Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 89820 від 14.06.2019 р. Навчальний посібник «Теорія і методика розвитку мовлення дітей раннього віку». Автор: Богуш Алла Михайлівна, Маліновська Наталія Василівна. Опублікування: А.М.Богуш, Н.В.Маліновська. Теорія і методика розвитку мовлення дітей раннього віку: Навчальний посібник. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2003. 344 с.
- Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 95717 від 31.01.2020 р. Стаття «Актуалізація лінгводидактичних ідей Василя Сухомлинського у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти». Автор Маліновська Наталія Василівна. Опублікування: Маліновська Н.В. Актуалізація лінгводидактичних ідей Василя Сухомлинського у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти. Інноватика у вихованні. 2018. №8. С.186-192.
- Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 95718 від 31.01.2020 р. Монографія «Лінгводидактична спадщина Софії Русової в сучасному дошкільному закладі» Автори Богуш Алла Михайлівна, Маліновська Наталія Василівна. Опублікування: Богуш А.М., Маліновська Н.В. Лінгводидактична спадщина Софії Русової в сучасному дошкільному закладі: Монографія. Одеса: ПНЦАПН України. СВД М.П.Черкасов, 2006. 134 с.
- Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 96169 від 18.02.2020 р. Навчальний посібник «Перші кроки грамоти: передшкільний вік». Автори Богуш Алла Михайлівна, Маліновська Наталія Василівна. Опублікування: Перші кроки грамоти: передшкільний вік: навч.посіб. Богуш А.М., Маліновська Н.В. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2013. 424 с.
- Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 96170 від 31.02.2020 р. Стаття «Використання лінгводидактичної спадщини С.Русової у фаховій підготовці майбутніх вихователів». Автор Маліновська Наталія Василівна. Опублікування: Маліновська Н.В. Використання лінгводидактичної спадщини С.Русової у фаховій підготовці майбутніх вихователів. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. 2016. № 5. С.73-77.
Офіційний опонент дисертаційного дослідження Рогачко-Островської М.С. на тему «Підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку креативного мовлення дітей передшкільного віку» зі спеціальності 13.00.08 – дошкільна педагогіка, спеціалізована вчена рада Д.41.053.01 Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського» (Одеса, червень, 2020).
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
2015 р. – наукова робота студентки Шнайдер І.В. на тему: «Використання кольоротерапії в оздоровчій роботі зі старшими дошкільниками» посіла І місце на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі «Педагогічні науки» в РДГУ.
2019 р. – наукова робота здобувача другого (магістерського) рівня освіти Гречун І.П. «Розвиток словесної творчості старших дошкільників» посіла 2 місце ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі «Педагогічні науки» в РДГУ.
2019 р. – здобувачка першого (бакалаврського) рівня освіти (ІУ курс) Нездюр А.В. брала участь у І етапі Всеукраїнської студентської олімпіади за напрямом "Дошкільна освіта" (Харківський національний педагогічний університет ім. Г.Сковороди).
2020 р. – здобувачка другого (магістерського) рівня освіти Нездюр А.В. брала участь у І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у галузі «Педагогічні науки» зі спеціальності Дошкільна освіта (м. Бердянськ).
2021 р. – наукова робота здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Мурдза Х.В. на тему "Мовленнєвий розвиток дітей старшого дошкільного віку у векторі Нової української школи" посіла 1 місце та І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із спеціальності 012 Дошкільна освіта.
Нагороджена Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації (2013), Подякою Рівненської міської ради та виконавчого комітету (2009), Почесною грамотою Рівненської обласної ради за багаторічну сумлінну працю, високий професіоналізм, зразкове виконання службових обов’язків, вагомий особистий внесок у розвиток освіти Рівненщини та з нагоди Дня працівників освіти (2020), Почесними грамотами ректорату Рівненського державного гуманітарного університету.
Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Сфера наукових інтересів: дитяча психологія, психокорекція батьківсько-дитячих взаємин, психокорекція та психотерапія.
Біографія:
Народилася у м. Славута Хмельницької області. У 1993 році закінчила Хмельницьке педучилище з відзнакою за спеціальністю «Дошкільне виховання, організатор музичної діяльності в дошкільних закладах».
Інформація про вищу освіту:
У 1999 році з відзнакою закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю “Дошкільне виховання, практична психологія” та здобула кваліфікацію викладача дошкільної педагогіки та психології, практичного психолога в закладах освіти.
У 2006 році захистила кандидатську дисертацію. У 2009 році присвоєно вчене звання доцента.
У 2019 р. закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю «Корекційна освіта. Логопедія. Спеціальна психологія» та здобула кваліфікацію вчителя-дефектолога, вихователя дітей з вадами психофізичного розвитку, асистента вчителя закладів освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням.
Стаж роботи: 23 роки.
Дисертаційні дослідження:
Кандидатська дисертація на тему «Педагогічні умови формування гармонійних взаємин між батьками та дітьми старшого дошкільного віку» (2006 р., науковий керівник – професор Поніманська Тамара Іллівна).
Наукові та професійні досягнення:
З 2005 р. – член Української спілки психотерапевтів Європейської Асоціаціі Психотерапіі.
Участь у роботі навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес» (Наказ Міністерства освіти і науки України № 809 від 07.12.2006 «Про створення навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес»)
З 2019 р. – участь у роботі Лабораторії діагностики і корекції при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (затверджено Вченою радою РДГУ, протокол №5 від 30.05.2019 р.).
З 2019 року – член Української спілки корекційних педагогів
В 2019 р. брала участь у роботі групи авторів з написання міжнародної монографії «Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations»
Гарант освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта. Психологія» ступеня освіти «бакалавр».
Член проєктної групи з розробки освітньої програми спеціальності 016 «Спеціальна освіта» ступеня освіти «бакалавр».
Участь у держбюджетних темах:
- Педагогічне проектування засобів гуманізації виховання дітей дошкільного віку в сучасному інноваційному просторі (2006 – 2008 рр.).
- Педагогічні технології соціального розвитку дітей в умовах інноваційних дошкільних закладів (2009 – 2010 рр.).
- Розробка технологій професійної підготовки педагога до роботи в інноваційних дошкільних навчальних закладах (2011 – 2012 рр.).
- Розробка технологій психолого-педагогічного супроводу діяльності вихователя дошкільного навчального закладу в умовах інклюзивної освіти (2013-2014 рр.).
- Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі (2015-2016 рр.).
Навчальні дисципліни, які викладає:
Психологія дитяча
Корекційна андрагогіка
Основи психокорекції та психогігієни дітей з порушеннями мовлення
Основи психоконсультування, психотренінгу та психокорекції осіб з тяжкими порушеннями мовлення
Психолого-педагогічний супровід родини, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами
Автор понад 80 публікацій. Основні публікації:
Journal Indexing Web of Science:
Voitovych O.,Kozliuk O., Kosarieva O., Marchuk G., Stepanova O. Humanistic approach towards education of preschool children with developmental speech and language disorders. Rev. Tempos Espaços Educ. v.13, n. 32, e-14958, jan./dez.2020. PP. 1-14.
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Kozliuk O., Kosarieva O., Stepanova O. Diagnostics of the humanistic direction of children's communication with peers and parents. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part I. Warsaw: BMT Erida Sp. z o.o, 2019. Р. 111-125.
- Основи психогігієни та психокорекції. Навчально-методичний посібник для студентів заочного відділення спеціальності 7.01010101 «Дошкільна освіта» / Укладач. О.І. Косарєва. Рівне: РДГУ, 2013. 70 с.
- Косарєва О.І., Руденко Н.М. Курсові роботи з дитячої психології. Навчально-методичний посібник студентів напряму підготовки 012 «Дошкільна освіта» Рівне: РДГУ, 2017. 38 с.
- Косарєва О.І., Руденко Н.М. Дитяча психологія: навчально-методичний посібник для студентів напряму підготовки 012 «Дошкільна освіта» Рівне: РДГУ, 2017. 56 с.
- Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних завдань та самостійної роботи з навчальної дисципліни «Психолого-педагогічний супровід родини, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами»: Методичний посібник для здобувачів другого магістерського рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» . Рівне: РДГУ, 2020. 22 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних занять та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Основи психокорекції та психогігієни дітей з порушеннями мовлення»: Методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Рівне, 2020. 19 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних занять та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Корекційна андрагогіка»: Методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Рівне: РДГУ, 2020. 24 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних занять та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Основи психоконсультування, психотренінгу та психокорекціі осіб з ТПМ»: Методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Рівне, 2020. 27 с.
- Косарєва О.І. Психологічний супровід батьків як засіб психокорекції особистісного розвитку дитини з порушеннями мовлення. Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія та практика:колект. монографія / За наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. Рівне: Видавництво Волинські обереги, 2020. С. 104-117.
Наукові публікації у наукових виданнях:
- Косарєва О.І. Феноменологічні ознаки нарцисизму. Оновлення змісту, форм та методів навчання та виховання в закладах освіти: Зб.наук.праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 11 (54). Рівне: РДГУ, 2015. С.170-173.
- Косарєва О.І. Психологічні особливості навчання і виховання дітей з різними освітніми потребами (на прикладі дітей з раннім дитячим аутизмом). Оновлення змісту, форм та методів навчання та виховання в закладах освіти: Зб.наук.праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 13 (56). Рівне: РДГУ, 2016. С.135-138.
- Косарєва О.І. Діагностика рівня розвитку соціальної компетентності як комплексної характеристики особистості майбутнього педагога. Оновлення змісту, форм та методів навчання та виховання в закладах освіти: Зб.наук.праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 17 (60). Рівне: РДГУ, 2017. С. 122-125.
- Косарєва О.І. Рудь Г.В. Психологічні чинники ґенези особистісної сфери першокурсників. Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Камянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПНУкраїни / за наук.ред.С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. Вип.35. Камянець-Подільський: Аксіома, 2017. С. 235-245.
- Косарєва О.І. Демянюк О.Б. Модальності світосприйняття як складова індивідуальної свідомості молоді. Психологія: реальність і перспективи:збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. Вип. 8 / упоряд. Р.В. Павелків, Н.В. Корчакова; ред.. кол. Р.В. Павелків, В.І. Безлюдна, Н.В. Корчакова. Рівне: РДГУ, 2017. С. 75-79.
- Косарєва О.І., Демянюк О.Б. Особливості соціальної перцепції у студентської молоді (гендерний аспект). Психологічний часопис: збірник наукових праць / за ред. С.Д. Максименка. № 4. Вип. 14. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, 2018. С. 54-67.
- Косарєва О.І. Психолого-педагогічна сутність взаємин батьків та дітей дошкільного віку. Інноватика у вихованні: зб.наук. пр. Вип.7. Том 2 / упоряд. О.Б. Петренко, Т.С.Ціпан, Н.М. Гринькова та ін. Рівне : РДГУ, 2018. С. 114-123.
- Косарєва О. Характерні позиції чоловіків і жінок у ставленні до дітей дошкільного віку. Інноватика у вихованні: зб.наук.пр. Вип 10. /упоряд. О.Б. Петренко. Рівне: РДГУ, 2019. С. 183-188.
- Козлюк О., Косарєва О., Павлюк Т. Вплив стилів батьківського ставлення на емоційні характеристики дошкільників із порушеннями мовлення. Нова педагогічна думка. 2020. №3 (103). С. 122-126.
- Павлюк Т.О., Косарєва О.І., Козлюк О.А. Особистісно орієнтований підхід в організації логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення. Педагогічний часопис Волині: науковий журнал. Луцьк: ПП Іванюк В. П. 2020. Номер 1 (16). С. 121-127.
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
2013 рік – керівництво студенткою Соннік І., яка здобула диплом ІІ ступеня на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт у Глухівському національному педагогічному університеті імені О.Довженка.
2019 рік – науковий консультант здобувача вищої освіти Божук М., яка посіла перше місце на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі «Педагогічні науки» у Бердянському державному педагогічному університеті.
Нагороди. Нагороджена Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації (2012), Почесною грамотою Рівненської міської ради та виконавчого комітету за активну громадську і життєву позицію (2017), Почесною грамотою ректорату Рівненського державного гуманітарного університету.




