Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій створена в 2020 році шляхом реорганізації кафедр теорії і методики професійної освіти та кафедри технологічної освіти, й функціонує у складі факультету документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики Рівненського державного гуманітарного університету. Кафедру очолила доктор педагогічних наук, професор Лісова Світлана Валеріївна.

Основною метою діяльності кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій є створення умов для якісної підготовки майбутніх учителів трудового навчання та фахівців з готельно-ресторанної справи.

На кафедрі працює 6 штатних викладачів: доктор педагогічних наук, професор Лісова С.В.; кандадат педагогічних наук, доцент Дупак Н.В.; кандидат педагогічних наук, доцент Фещук Ю.В.; кандидат історичних наук, доцент Герасименко О.А.; кандидат педагогічних наук, доцент Симонович Н.В.; кандидат педагогічних наук, доцент Шурин О.І.

З навчально-допоміжного персоналу працюють: завідувач лабораторіями і майстернями Лисак І.І., завідувач лабораторіями Концимал П.П.; старші лаборанти Сараєва О.В., Скачук Н.В.; лаборанти Турова О.І., Хоронжевський О.М. та майстер в навчальних майстернях Тельних Ю.А.

Кафедра є випусковою й забезпечує підготовку фахівців за освітньо-професійними програмами зі спеціальностей:

- 014.10 Середня освіта. Трудове навчання та технології першого (бакалаврського) з додатковою спеціальністю 014.09 Середня освіта. Інформатика та другого (магістерського) рівнів вищої освіти денної й заочної форм навчання;

- 015 Професійна освіта. (Сфера обслуговування. (Готельно-ресторанна справа)) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної й заочної форм навчання.

Кафедра також забезпечує підготовку майбутніх вчителів початкової освіти з трудового навчання та майбутніх педагогів професійного навчання.

Робота кафедри націлена на розширення матеріально-технічної бази, забезпечення здобувачів вищої освіти новою навчальною та навчально-методичною літературою, посилення роботи у сфері формування якісного науково-педагогічного потенціалу, підвищення професіоналізму професорсько-викладацького складу, організацію науково-дослідної роботи студентів.

Основні напрями розвитку кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій

  1. Освітня діяльність

1.1. Удосконалення освітніх програм, навчальних планів та програм навчальних дисциплін з урахуванням актуальних проблем функціонування та розвитку системи освіти України.

1.2. Щорічне оновлення робочих програм навчальних дисциплін інформацією щодо сучасних наукових досягнень у відповідних галузях.

1.3. Впровадження інноваційних технологій навчання з підготовки здобувачів вищої освіти (круглі столи, ділові ігри, проєкти, кейс-технології, портфоліо, педагогічні майстерні та інше).

1.4. Щорічне оновлення переліку вибіркових навчальних дисциплін, що розкривають найбільш актуальні питання у відповідних галузях.

1.5. Оновлення навчального та навчально-методичного забезпечення, зокрема, написання нових підручників, навчальних посібників, методичних рекомендацій, з метою удосконалення навчального процесу.

1.6. Впровадження методів електронного навчання в освітній процес, розроблення дистанційних курсів вивчення дисциплін, передусім, з підготовки магістрів та здобувачів вищої освіти, що навчаються за заочною формою навчання.

1.7. Удосконалення аудиторного фонду кафедри за рахунок зміцнення матеріальної бази.

  1. Наукова діяльність та міжнародна співпраця

2.1. Розвиток наукової теми кафедри: професійної освіти, трудового навчання та технологій за назвою «Формування професійної компетентності майбутніх фахівців професійно-педагогічного напряму в умовах освітнього процесу» державний реєстраційний номер 0121U109747. Керівник теми – д.п.н., професор С.В. Лісова.

2.2. Підвищення рівня наукової, професійної активності викладачів кафедри, відображення результатів наукової діяльності у публікаціях відповідних фахових видань України та таких, що занесені до наукометричних баз Scopus і Web of Science.

2.3. Залучення здобувачів вищої освіти до участі у Всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт.

2.4. Організація науково-практичних конференцій різних рівнів.

2.5. Участь викладачів та здобувачів вищої освіти у міжнародних та вітчизняних наукових конференціях, виставках, семінарах тощо.

2.6. Запровадження наукової співпраці з провідними закладами вищої освіти та науковими установами.

2.7. Здійснення міжнародної наукової співпраці у межах договорів РДГУ про співробітництво з закладами вищої освіти та науковими установами.

  1. Підготовка професорсько-викладацького складу

3.1. Забезпечення систематичного підвищення кваліфікації викладачів кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій.

3.2. Стимулювання викладачів кафедри до активної наукової діяльності.

  1. Виховна робота

4.1. Сприяння розвитку студентського самоврядування, надання допомоги здобувачам у вирішенні всіх питань щодо умов навчання, побуту у гуртожитках, працевлаштування, студентської творчості, спорту.

4.2. Проведення тижнів кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій.

4.3. Організація позааудиторних масових заходів фахового спрямування.

4.4. Активізація виховної роботи кураторів в академічних групах. Використання особистісно-зорієнтованого підходу у роботі зі студентами.

  1. Профорієнтаційна робота кафедри

5.1. Активізація профорієнтаційної та рекламної роботи кафедри, зокрема, посилення зв’язків та співпраці кафедри із закладами загальної середньої та професійної освіти.

5.2. Поширення інформації щодо надання освітніх послуг в рамках новоствореного сайту кафедри.

5.3. Проведення маркетингових досліджень ринку освітніх послуг за профілем кафедри, аналіз рейтингу навчальних закладів з метою покращення іміджу привабливості навчального закладу та удосконалення підготовки майбутніх фахівців.

Back to top