Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської
Науковий ступінь: кандидат психологічних наук
Вчене звання: доцент
Сфера наукових інтересів: педагогічна конфліктологія, загальна і вікова логопсихологія, виховання і навчання дітей з затримкою психічного розвитку, дитяча практична психологія.
Біографія:
Народилася у м. Кишинів (Молдова). У 1978 році закінчила середню школу № 11 м. Тирасполь (Молдова).
Інформація про вищу освіту:
У 1983 році з відзнакою закінчила філологічний факультет Тираспольського державного педагогічного інституту ім. Т.Г. Шевченко, спеціальність: Російська мова та література, педагогіка.
У 2014 році закінчила Рівненський інститут слов’янознавства Київського славістичного університету, спеціальність: Психологія.
З 1983 по 1985 роки працювала вихователем і викладачем ПТУ № 22 м. Тирасполь. З 1985 по 1987 роки працювала викладачем кафедри загальної та дитячої психології Тираспольського державного педагогічного інституту ім. Т.Г. Шевченка (Молдова).
У 1987-1990 роках навчалась в аспірантурі Науково-дослідного інституту загальної та педагогічної психології Академії педагогічних наук СРСР (Москва).
З 1991 по 2004 роки працювала на кафедрі психології Придністровського державного університету ім. Т.Г. Шевченко на посадах доцента, завідуючої кафедри, декана факультету педагогіки і психології. З 2005 року працювала на посаді доцента кафедри психології Рівненського інституту слов’янознавства Київського славістичного університету.
З 2014 року – доцент кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету.
У 2015 році присвоєно вчене звання доцента кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної).
У 2020 р. закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю «Спеціальна освіта» та здобула кваліфікацію магістра спеціальної освіти.
Стаж роботи: 36 років.
Кар’єрний ріст:
З 1987 по 1990 рік навчалася в аспірантурі Науково-дослідного інституту загальної та педагогічної психології Академії педагогічних наук СРСР (м. Москва).
Дисертаційні дослідження:
Кандидатська дисертація на тему «Психологічні умови розвитку соціально відповідальної поведінки підлітків» (1990 р., наукові керівники –д. психол. н., професор Д.І. Фельштейн; к.психол.н., доцент В.М. Лозоцева).
Наукові та професійні досягнення:
З 2019 р. – участь у роботі Лабораторії діагностики і корекції при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (затверджено Вченою радою РДГУ, протокол №5 від 30.05.2019 р.).
З 2019 року – член осередку в Рівненській області ГО «Всеукраїнська асоціація корекційних педагогів».
Член проектної групи з розробки освітньо-професійної програми у галузі знань 01 Освіта/ Педагогіка за спеціальністю 016 Спеціальна освіта ступеня освіти «магістр».
Член проектної групи з розробки освітньо-професійної програми галузі знань 01 Освіта/ Педагогіка за спеціальністю 012 Дошкільна освіта з додатковою спеціальністю 016 Спеціальна освіта ступеня освіти «бакалавр» (строк навчання 3 р. 10 м.).
Гарант освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта, спеціальна освіта (логопедія)» галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта» з додатковою спеціальністю 016 «Спеціальна освіта» ступеня освіти «бакалавр» (строк навчання 2 р. 10 м.).
Відповідальний виконавець держбюджетної теми: «Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі» (державний реєстраційний номер 0115U000267) (2014-2016 рр.).
Участь у держбюджетних темах:
- Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі (2015-2016 рр.).
Навчальні дисципліни, які викладає:
Дитяча практична психологія.
Психологія дитячої творчості
Психологія виховання та навчання дітей з затримкою психічного розвитку
Загальна, вікова та педагогічна логопсихологія
Логоритміка та ігри в логопедичній роботі
Логоритміка з методикою викладання
Автор понад 130 публікацій. Основні публікації:
Journal Indexing: Web of Science:
Dychkivska I., Rudenko N., Yurchuk O., Pavliuk T., Fedorova N. Innovative technologies as a means of overcoming speech disorders in preschool children. AD ALTA: Journal Оf Interdisciplinary Research. Volume 11, Issue 1, Special Issue XVI. February, 2021. РР. 92-98.
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Руденко В.М., Руденко Н.М. Математичні методи в психології: підручник. Київ: Академвидав, 2009. 384 с. Має гриф МОН України (лист № 1.4/18 – Г – 1296 від 05.06.2008 р.).
- Руденко Н.М. Перешкоди на шляху спілкування. Навчально-методичний посібник. Рівне: Рівненський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій, 2015. 46 с.
- Руденко Н.М. Шляхи попередження і управління конфліктами в роботі державних службовців. Навчально-методичний посібник. Рівне: Рівненський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій, 2015. 36 с.
- Руденко Н.М. Ethic identity of pupils of the East and West regions of Ukraine. Alternatywne metody wspierajace proces ksztaltowania u ucznia postaw koniecznych do rynku pracy. Warszawa: Wydawnictwo Wyzszej Szkoly Menedzerskiej, 2016. C. 173-182.(колективна монографія).
- Дослідницька робота студентів: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта». Рівне : РДГУ, 2018. 108 с. (у співавторстві)
- Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
- 7. Гуманізація освітнього простору спеціальної освіти: теорія та практика: колект. монографія. За наук. ред. проф. І.М. Дичківської. Рівне: Видавець О.Зень, 2020.
- Руденко Н.М.Формування мовленнєвої активності у дітей з розладами аутистичного спектру. Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія та практика:колект. монографія / За наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. Рівне: Видавництво Волинські обереги, 2020. С. 117-135.
Наукові публікації у наукових виданнях:
- Руденко Н.М. Порівняльний аналіз етнічної ідентичності учнів Сходу і Заходу України. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Додаток 1 до Вип. 36, Том ІІІ (63): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ: Гнозис, 2015. С. 158-167.
- Руденко Н.М. Розвиток інтелектуальних здібностей учнів в умовах «Акме-школи». Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Рівне: РДГУ, 2016. С. 11-13.
- Руденко Н.М. Вплив дитячо-батьківських стосунків на розвиток тривожності дошкільників. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».Додаток 1 до Вип. 36, Том ІІІ (63): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ: Гнозис, 2016. С. 463-470.
- Руденко Н.М., Козлюк О.А. Особливості розвитку тривожності дошкільників у системі дитячо-батьківських взаємин. Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / за наук. ред С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. Вип. 36. Кам’янець-Подільский: Аксіома, 2017. С. 131-145 (ІNDEX COPERNICUS)
- Руденко Н.М. Формування конфліктологічної культури студентів на заняттях спецкурсу «Конфлікти в дитячому віці». Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Вип.17 (60). Рівн. держ. гуманіт. ун-т. Рівне: РДГУ, 2017. С. 252-255.
- Руденко Н.М., Федорова Н.В. Готовність майбутніх вихователів спеціальних ДНЗ до формування особистісних властивостей у дітей із затримкою психічного розвитку. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічнийуніверситет імені Григорія Сковороди». Том ІІ (76): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ: Гнозис, 2017. С.227-237.
- Руденко Н.М., Федорова Н.В. Професійна підготовка майбутніх вихователів спеціальних закладів дошкільної освіти у сфері навчання і виховання дітей із затримкою психічного розвитку. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 7. Том 2 / упоряд. О.Б. Петренко ; ред. Кол. : О.Б. Петренко, Т.С. Ціпан, Н.М. Гринькова та ін. Рівне : РДГУ, 2018. С. 185-194. (ІNDEX COPERNICUS)
- Руденко Н.М., Косарєва Г.М. Аналіз сформованості поведінкового компонента толерантного ставлення до дітей з особливими потребами у майбутніх вихователів. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. Ред. Лабунець В.М.]. Вип. 24 (1-2018). Ч. 1. Кам’янець – Подільський, 2018. С. 138 – 143. (ІNDEX COPERNICUS)
- Руденко Н.М. Готовність майбутніх дефектологів до формування особистості дітей із затримкою психічного розвитку. Директор школи, ліцею, гімназії. Спеціальний тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». № 2. Кн. 2. Том І (24). Київ: Гнозис, 2019. С. 81-90.
- Руденко Н., Гордійчук А. Розвиток мовленнєвої активності в дітей з раннім дитячим аутизмом. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. Вип. 10. / упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол. : О. Б. Петренко, Р. Л. Сойчук, Т. С. Ціпан та ін. Рівне : РДГУ, 2019. С. 234-239. (ІNDEX COPERNICUS)
- Руденко Н.М. Особливості формування мовленнєвої активності у дітей з розладами аутистичного спектру. Директор школи, ліцею, гімназії.Спеціальний тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». № 2. Кн. 2. Том ІІ (25). Київ: Гнозис, 2019-2020. С. 207-214.
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
2017 р. – керівництво науковою роботою студентки 4 курсу за напрямом підготовки «Корекційна освіта» Хомич М., яка посіла І місце на I етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Спеціальна освіта». А також керівництво науковою роботою студентки 3 курсу за напрямом підготовки «Корекційна освіта» Ярмольчук І., яка посіла призове місце на I етапі Всеукраїнської студентської олімпіади і отримала грамоту «За оригінальність тематики наукової роботи» на IІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади.
2018 р. – керівництво науковою роботою студентки 3 курсу за напрямом підготовки «Корекційна освіта» Гордійчук А., яка посіла призове місце на I етапі Всеукраїнської студентської олімпіади.
2019 р. – керівництво науковою роботою студентки групи 4 курсу за напрямом підготовки «Корекційна освіта» Гордійчук А., яка посіла 1 місце у І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Спеціальна освіта» і отримала грамоту «За оригінальність наукового пошуку» на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Спеціальна освіта». У 2018-2019 н.р. також готувала студентів групи 3 курсу спеціальності «Спеціальна освіта» Огородник О. і Ляшик А. до участі у І і ІІ етапах Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Спеціальна освіта». На І етапі студенти посіли І і ІІ місце відповідно. А на ІІ етапі студентка 3 курсу Огородник О. отримала грамоту у номінації «За наукову сміливість». А студентка 3 курсу Ляшик А. отримала грамоту у номінації «За прикладну спрямованість дослідження».
2020 р. – керівництво студентами 3 курсу спеціальності «Спеціальна освіта» Заїки Д і Бартко М. на І і ІІ етапах Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Спеціальна освіта». На І етапі студенти зайняли І і ІІ місця відповідно. Керувала науковою роботою студентки 4 курсу спеціальності «Спеціальна освіта» Ляшик А., яка посіла 1 місце у І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Спеціальна освіта» і отримала грамоту «За оригінальну методику наукового дослідження» на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Спеціальна освіта».
2021 р. - керувала науковою роботою студентки групи Л-41 Заїки Д.В. на тему "Розвиток мовленнєвої компетентності дошкільників із ЗНМ III рівня", яка посіда 2 місце на 1 етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Спеціальна освіта».
Нагороджена Почесною грамотою Рівненської Малої академії наук учнівської молоді обласної державної адміністрації у номінації «Кращій керівник гуртка РМАНУМ» (2015 р.), Почесною грамотою Національного Центру «Мала Академія наук України» Національної Академії Наук України за результативну роботу з обдарованою молоддю, ґрунтовну підготовку переможців ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої Академії наук України у 2015-2016 навчальному році (2016 р.), Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації за багаторічну сумлінну працю, високий професіоналізм, вагомий особистий внесок у підготовку переможців Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (2017 р.), Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації за високий рівень підготовки переможців ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України в Рівненській області у 2017-2018 навчальному році (2018 р.), Почесною грамотою Національної Академії наук України за підготовку переможців ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів- членів Малої Академії наук України у 2018-2019 навчальному році (2019 р.).