18 травня 2023 року на педагогічному факультеті Рівненського державного гуманітарного університету відбулася ІІІ Всеукраїнська студентська науково-практична конференція з міжнародною участю «Нова українська школа в дії : актуальні проблеми методик навчання та стратегії розвитку освіти».

Конференція проходила в онлайн-режимі на платформі Zoom. Її організатором виступила кафедра теорії та методик початкової освіти РДГУ (завідувач кафедри – доц. Суржук Тетяна Борисівна). Співорганізаторами конференції стали відділ початкової освіти імені О. Я. Савченко  Інституту педагогіки НАПН України та  12 педагогічних закладів освіти з різних куточків України, які долучилися до конференції через онлайн-зв’язок.

Мета конференції – підвищення ефективності та якості студентських наукових досліджень, ґрунтовне вивчення проблем методики навчання та стратегії розвитку сучасної початкової освіти, розширення та встановлення всеукраїнських та  міжнародних контактів кафедри теорії та методик початкової освіти, обмін науковими ідеями й поглядами.

Із вітальним словом і побажанням плідної роботи до учасників конференції звернулися Павелків Роман Володимирович, перший проректор РДГУ, доктор психологічних наук, професор; Сілков Валерій Васильович, декан педагогічного факультету, кандидат педагогічних наук, професор; Горкуненко Петро Петрович, директор ВСП «Сарненський педагогічний фаховий коледж РДГУ, кандидат педагогічних наук; Суржук Тетяна Борисівна, завідувачка кафедри теорії і методик початкової освіти, кандидат педагогічних наук, доцент.

Проблематика конференції охоплювала широкий спектр наукових і науково-методичних питань НУШ, зокрема: формування ключових компетентностей в учнів початкової школи, використання інноваційних технологій в освітньому процесі навчання молодших школярів; аналіз нових підходів до реалізації освітніх галузей НУШ (мовно-літературної, математичної, інформатичної, природничої) тощо.

Тема обговорення  різних аспектів НУШ викликала широкий інтерес не тільки серед студентів, а й серед науковців та вчителів-практиків провідних закладів освіти, а саме: Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Волинського національного університету імені Лесі Українки, Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, Львівського національного університету імені Івана Франка, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, Приватного вищого навчального закладу «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука», ВСП Сарненського педагогічного фахового коледжу РДГУ, КЗ «Нікопольського фахового  педагогічного коледжу «ДОР», Чортківського гуманітарно-педагогічного фахового коледжу імені Олександра Барвінського тощо.

Актуальними, інформативними та цікавими були доповіді Петрук Оксани Миколаївни, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника, провідного наукового співробітника відділу початкової освіти імені О. Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України, м. Київ («Писемне мовлення: до проблеми розроблення інструментарію діагностики навчальних втрат»); Андрійчук Валентини Вікторівни, завідувачки лабораторії дошкільної та початкової освіти Рівненського ОІППО, м. Рівне («Інноваційні підходи до формування навички письма учнів початкових класів (авторська методика)»; Іванової Лідії Іванівни, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри теорії і методик початкової освіти Рівненського державного гуманітарного університету, м. Рівне («Особливості організації педагогічної практики здобувачів вищої освіти»); Черномазюк Валентини Сергіївни, вчителя початкових класів, спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії, вчителя-методиста НВК №7, м. Хмельницький («Проєктна діяльність у процесі вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ»)

Цього року вперше до участі у студентській конференції долучилася Маргарет Чояк, доктор філософії, Координатор команди зі співпраці із зовнішнім середовищем на факультеті педагогіки та психології, завідувач науково-дослідної лабораторії нейроосвіти, керівник міждисциплінарної дослідницької групи «NeuroEduLab» (Польща), яка поділилася своїми думками щодо досліджень мозку людини, розкрила основні положення нейропедагогіки – науки про технології виховання та навчання, засновану на даних сучасних нейронаук.

Особлива увага слухачів була прикута до оригінальних представлень креативних ідей у виступах таких студентів: здобувачки ступеня вищої освіти «магістр» Прокопчук Наталії Георгіївни («Структурні компоненти цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів»); здобувачок ступеня вищої освіти «бакалавр» Гунько Галини Володимирівни («Реалізація завдань змістової лінії «досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів» у початкових класах»), Мельничук Надії Володимирівни («Формування й удосконалення техніки читання учнів початкових класів) Рівненського державного гуманітарного університету, м. Рівне; здобувачки ступеня вищої освіти «магістр» Гололоб Олесі Романівни Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка («Формування мовно-мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти засобом ігрової технології»), м. Глухів; здобувачок ступеня вищої освіти «магістр», Дмитращук Іоанни Юріївни («Ранкова зустріч як один із чинників створення позитивного настрою у класі»), Сумарук Вікторії («Технології формування в молодших школярів наскрізного вміння читати з розумінням») Кам’янець-Подільського національного університету імені Івaнa Oгієнкa, м. Кам’янець-Подільський; здобувачів фахової передвищої освіти Рудика Богдана Івановича («Можливості та використання GOOGLE-ресурсів в освітньому процесі»), Козак Марії Володимирівни («Використання інструментів діяльнісного підходу при вивченні інформатичної освітньої галузі») Чортківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж імені Олександра Барвінського; здобувачки фахової передвищої освіти Коваленко Єлизавети Костянтинівни КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР» («Психолого-педагогічні аспекти формування навичок читання в молодших школярів під час дистанційного та змішаного навчання») м. Нікополь.

Кожен учасник мав змогу поділитись особистим досвідом,  висвітлити своє бачення тієї чи іншої проблеми та висловити думки про те, як удосконалити  освітній процес в сучасній початковій школі. Усі виступи супроводжувалися мультимедійними презентаціями, що посилювало увагу та зацікавленість слухачів і викликало жваве обговорення.  

Підбиваючи підсумки, учасники конференції високо оцінили якості представлених доповідей та презентацій, а також організацію роботи конференції. Крім того, вкотре було підкреслено важливість проведення таких заходів, які надають майбутнім вчителям початкової школи можливість виступити та обговорити результати своїх пошуків, продемонструвати творчий потенціал та креативні здібності навіть в умовах сьогодення.

Результати роботи конференції будуть оприлюднені в електронному збірнику студентських наукових досліджень, розміщеному на сайті РДГУ.

Щиро дякуємо всім учасникам за активну участь у роботі конференції та презентацію своїх цікавих наукових доробків.

 

Back to top