Рівненська гімназія №24 у кінці лютого 2024 р. приймала гостей – вчителів та майбутніх вчителів музичного мистецтва Рівненщини. Вони зібрались на фахове навчання – музично-танцювальні майстерки з теми «Формування інтеркультурної компетентності здобувачів освіти. Музика народів світу». Ініціаторами заходу стали школа-лабораторія колективного музикування РОІППО-РДГУ, її науковий керівник – доцент кафедри історії, теорії музики та методики музичного виховання Рівненського державного гуманітарного університету, кандидат педагогічний наук, доцент Оксана Гумінська та вчитель музичного мистецтва Рівненської гімназії №24 Ірина Патутіна.

З вітальним словом до учасників заходу звернулись директорка Рівненської гімназії №24 Олена Ткачук завідувач кафедри історії, теорії музики та методики музичного виховання Рівненського державного гуманітарного університету, кандидат педагогічний наук, доцент Тетяна Крижановська, методист лабораторії «національне виховання» (мистецька секція) Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Оксана Марчак.

Методична частина була присвячена питанням формування інтеркультурної компетентності здобувачів освіти на уроках музичного мистецтва та освітньому потенціалу народної музики світу.

Практична частина – музично-танцювальні майстерки – з одного боку виглядала як великий пісенно-танцювально-ігровий марафон, а з іншого – як енциклопедія методичних, практичних знахідок вчителів музичного мистецтва О. Гумінської, І. Патутіної, І. Кісільчук, Л. Тивончук, С. Рибак, Н. Нагорної, О. Вавринюк, С. Гемберг, Р. Фурман, Л. Туровської, О. Карпюк, І. Опанасець, С. Марченко, М. Бружинської, С. Дубенюк, музичного керівника ЗДО С. Оліфірук та здобувачів вищої освіти А. Бабак, Ю. Баркової, С. Богдан, К. Ващук, М. Герело, А. Дежнюк, О. Дем’янчук, Б. Долі, А. Дячук, Л. Єгорова, А. Єфімчук, В. Кулик, Д. Кушнірчук, О. Легкобит, Б. Луцюк, Ю. Федорчук, О. Якимець щодо розучування дитячої пісні, опрацювання ігрових, танцювальних рухів, створення супроводу на елементарних музичних інструментах. Учасники вивчили та виконали 19 дитячих пісень, які співають діти України, Польщі, Латвії, Нідерландів, Німеччини, Англії, Франції, Іспанії, Австрії, Туреччини, Ізраїлю, Китаю, Японії, Канади, Ямайки, Зімбабве, Ліберії, Гани, Мароко. Учасники грали в ігри-звуконаслідування, ігри вигадування рухів, танцювали парами, лініями, в колі, грали ритмічний супровід на маракасах, клавесах, кастаньєтах, бубнах, трикутниках, мелодичний супровід на дзвонах, бумвокерсах, металофонах, укулеле.

У підсумку роботи заходу прозвучала ухвала:

  • формування інтеркультурної компетентності здобувачів освіти на уроках музичного мистецтва буде здійснюватися ефективно в умовах вивчення пісень-ігор та пісень-танців різних народів світу;
  • методика опрацювання пісень з учнями залежить від знання вчителем музичного мистецтва можливостей поєднання пісні з рухами (ігровими, танцювальними), музикуванням, творчими завданнями.

Найголовнішім результатом такої роботи можна вважати взаємодію (колаборацію) закладів освіти різних рівнів, здобувачів освіти та вчителів-практиків, що сприяє підвищенню професійної мотивації, творчої активності та самореалізації музикантів-педагогів.

Back to top