З 9 по 25 березня 2024 року старший викладач кафедри практики англійської мови та методики викладання філологічного факультету РДГУ Антоненко Наталія Євгенівна у складі групи з 20 викладачів закладів вищої педагогічної освіти України пройшла професійне стажування за програмою «Ukraine Teacher Exchange Program for EFL Faculty members of Pedagogical Universities in Ukraine», що адмініструвалося громадською організацією FHI360 за фінансової підтримки Посольства США у Києві.
Перша частина стажування (9.03.24 – 20.03.24) проходила на базі Мічиганського державного університету. Програма професійного зростання, яка була розроблена та проведена американськими викладачами, передбачала роботу у тренінгах, панельних дискусіях, круглих столах, інтенсивах, методичних майстернях, присвячених методам підготовки майбутніх учителів англійської мови, а саме:
- балансування використання традиційних та новітніх методів навчання англійської мови (Дастін Де Феліс, доцент, директор Центру);
- організація та проведення практики майбутніх учителів англійської мови у партнерському форматі (Дебра М. Хардісон, доцент, координатор практики);
- огляд сучасних методів навчання (Паула Уінкі, директор програми, професор лінгвістики, мов та культур);
- напрямки та інструменти навчання письма (Шарлін Поліо, професор кафедри лінгвістики, мов та культур);
- актуальні питання навчання лексики (Алін Годфройд, доцент TESOL та вивчення інших іноземних мов);
- інновації «Task-based language teaching» (Коен Ван Горп, доцент TESOL та вивчення інших іноземних мов);
- тренди та інновації в оцінюванні навчальних досягнень студентів (Фред Пул, доцент з викладання іноземних мов).
Активний обмін досвідом з вищеозначених питань між американськими колегами та викладачами закладів вищої освіти України – учасниками програми обміну – сприяв встановленню нових міжнародних академічних зв’язків педагогічної спільноти.
Друга частина стажування (20.03.24 – 23.02.24) включала у себе участь у Конвенції TESOL–2024, яка відбулася у м. Тампа, Флорида, США.
Цей захід зібрав провідних фахівців у галузі навчання англійської мови як другої іноземної з різних куточків світу. Конвенція є індикатором сучасних досягнень та напрацювань вчителів, викладачів, методистів, дослідників, управлінців закладів освіти різних рівнів. Тематика представлених виступів відображала такі значимі питання галузі: використання штучного інтелекту у навчанні англійської мови; сучасні підходи до розвитку мовних та мовленнєвих компетенцій; особливості проходження практики майбутніми вчителями англійської мови; впровадження соціально-емоційного навчання, а також кризис-менеджмент у закладах освіти.
Одним із фокусів проведення заходів такого рівня стала експозиція найостанніших методичних та навчальних публікацій та розробок провідних видавництв та корпорацій галузі таких, як Cambridge University Press, Reading Horizons, National Geographic, Longman, TESOL та ін. Окрім того, на виставці були представлені провідні університети, дипломатичні установи та організації, міжнародні тестові центри англійської мови. Більше того, програма конвенції передбачала розширені можливості для налагодження професійних та міжособистісних зв’язків та контактів.