Рівненський державний гуманітарний університет у проєкті «Комплексне впровадження розширеної та альтернативної комунікаційної методології в українській системі освіти / Comprehensive Introduction of Augmented and Alternative Communication Methodology into the Ukrainian System of Education (AMUSE)»
У світлі інтеграції України до європейського освітнього простору виникає потреба у вивченні і цілеспрямованому використанні досвіду європейських країн щодо альтернативної та додаткової комунікації (далі АДК – англ. ААС, Augmentative and Alternative Communication) у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
У лютому 2024 року науково-педагогічні працівники Рівненського державного гуманітарного університету подали заявку на конкурс міжнародних проєктів Erasmus+ KA2 CBHE.
Назва проєкту: Комплексне впровадження методології доповненої та альтернативної комунікації в українську систему освіти / Comprehensive Introduction of Augmented and Alternative Communication Methodology into the Ukrainian System of Education (AMUSE).
З метою реалізації зазначеного проєкту щодо вивчення викладачами досвіду використання АДК в освітньому процесі європейських країн та подальшого його впровадження в українських закладах освіти, створено команду проєкту Рівненського державного гуманітарного університету у такому складі:
- Пелех Юрій Володимирович, доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи, європейської інтеграції та інновацій;
- Сойчук Руслана Леонідівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти;
- Грицай Наталія Богданівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри природничих наук з методиками навчання;
- Дичківська Ілона Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської;
- Калініченко Михайло Михайлович, кандидат філологічних наук, доцент кафедри романо-германської філології факультету іноземної філології;
- Андрощук Ірина Миколаївна, кандидат політичних наук, доцент кафедри політичних наук.
Концепція проєкту базується на розбудові потенціалу педагогів, які потребують підходів та методів АДК для роботи з постійно зростаючою кількістю дітей з мовленнєвими порушеннями, і для яких ця методика залишається недосяжною через брак інформації про неї та потенційні можливості навчання.
У межах проєкту створено Консорціум з його учасників, закладів вищої освіти країн Європи та України, з метою модернізації підготовки майбутніх учителів до використання АДК, зокрема участь беруть:
інституції країн ЄС:
- Університет Осло (Норвегія),
- Університет Марії Кюрі-Склодовської (Польща),
- Університет прикладних наук Утрехта (Нідерланди),
- Тартуський коледж охорони здоров’я (Естонія),
- Асоціація Говорити без слів – ISAAC (Польща),
вітчизняні інституції:
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (грантовласник, координатор),
- Рівненський державний гуманітарний університет,
- Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка,
- Харківський національний педагогічний університет імені Сковороди,
- Мукачівський державний університет,
- ГО «Одеська обласна організація медичної психолого-педагогічної допомоги «Здорове суспільство».
Проєкт AMUSE спрямований на вирішення низки проблем та усунення деяких прогалин для покращення професійної підготовки вчителів до та під час роботи з використанням АДК в українських закладах вищої освіти.
Проєкт передбачає створення хабу інклюзивної освіти в українському закладі вищої освіти, інноваційної класної кімнати для організації освітнього процесу для використання АДК в дошкільній, початковій та середній освіті; встановлення партнерства із закладами дошкільної, початкової, середньої та вищої освіти для забезпечення можливостей апробації АДК на практиці, розвиток системи обміном досвіду та взаємодії між університетами Європи та України, що сприятиме інтернаціоналізації та інтеграції в європейський освітній простір.
Станом на сьогодні проєктну заявку «Комплексне впровадження розширеної та альтернативної комунікаційної методології в українській системі освіти» (AMUSE) було відібрано на конкурс ERASMUS+ The Capacity Building in Higher Education (CBHE).
Щиро дякуємо кожному учаснику Консорціуму за активну та плідну роботу в підготовці проєктної заявки. Дякуємо за довіру нашим партнерам з Європейського Союзу!
Попереду наполеглива праця та активна співпраця.
Давайте злагоджено працювати і наближати Перемогу, триматися разом у досягненні спільної мети!