22 листопада на психолого-природничому факультеті відбулося засідання обласного методичного об’єднання  практичних психологів закладів фахової передвищої освіти Рівненської області на тему  "Інноваційні технології у роботі психолога з кризовими станами особистості".
В умовах невизначеності, різноманітності та складності сучасного життя, що поєднується із нестабільністю соціально-політичної та економічної ситуації, наявністю довготривалого військового конфлікту на сході нашої країни гостро постала потреба у соціально-психологічній підтримці, психологічному супроводі цілих соціальних груп, а також психологічній допомозі окремим людям (дітям, дорослим, родинам). 
Переживання кризових станів, які викликані як зовнішніми так і внутрішніми факторами погіршує  фізичне та психічне здоров'я людини, обмежує її соціальні зв'язки, знижує стан задоволеності життям призводить до появи узалежненої поведінки. 
Ці та інші питання пов’язані  із проблемою адитивної поведінки молоді стали темою спільного обговорення практичних психологів закладів фахової передвищої освіти Рівненської області та викладачів психолого-природничого факультету РДГУ.
У доповідях піднімалися питання щодо сучасного стану проблеми відхиленої поведінки, інтерес до якої значно  зріс.  Саме це  й обумовило необхідність більш ретельно дослідити причини, форми, динаміку відхиленої від норми поведінки та шукати ефективні способи її профілактики та корекції.

Проблемним полем конференції є актуальні питання освіти і науки, зокрема:

  • Розвиток освіти України в умовах інформаційного суспільства: виклики та перспективи.
  • Імплементація цифрової інклюзії в освітнє середовище закладів освіти.
  • Виховання дітей та молоді у цифровому просторі.
  • Роль бібліотек у цифровій інклюзії.
  • Підготовка майбутніх учителів початкових класів до роботи в новій українській школі в умовах інформаційних змін.
  • Професійний розвиток майбутніх педагогів

Конференція обʼєднала науковців, педагогів, науково-педагогічних працівників, представників державних інституцій, провідних фахівців з різних галузей та усіх небайдужих до проблеми розвитку освіти України в умовах інформаційного суспільства, цифровізації освіти та імплементації цифрової інклюзії в освітнє середовище закладів освіти, виховання сучасного підростаючого покоління у цифровому просторі. А також вагомого впливу бібліотек як освітнього осередку цифрової інклюзії, підготовки і професійного розвитку майбутніх педагогів до роботи в умовах інтеграції до європейського інформаційного суспільства.

Відтак важливим є об’єднання зусиль на національному рівні з метою розвитку культури підтримки осіб з особливими освітніми потребами та забезпечення доступу до комунікації усім зацікавленим субʼєктам процесу реабілітації ментального здоров’я.

Завдяки сучасним технологіям створюється можливість адаптуватися до викликів та проблем сучасного суспільства, що визначає шлях України в майбутнє.

Які б завдання не стояли сьогодні перед вищою освітою, вирішуватися вони будуть на місцях, тобто на кафедрах, де кожен бачить як працюють його колеги, іноді дивується цій працездатності, іноді захоплюється, а іноді й собі починає брати собі успішні приклади за основу і за декілька років досягає поставлених цілей. Так, шановні колеги, саме довгі роки визначають результативність нашої з Вами праці. Адже результати нашої роботи із сьогоднішніми першокурсниками, перші їхні успіхи та досягнення в особистому житті та у професійній діяльності стануть відчутні через десятки років. Сподіваюсь, що ми всі будемо задоволені досягнутими результатами. Але для цього сьогодні потрібно багато працювати. Особливо в умовах карантинних обмежень, коли освітній процес зі звичної всім аудиторії перемістився в он-лайн площину, студентам стали доступні масові відкриті курси, на YouTube, Prometheus, Coursera, де вони навчаються з більшим інтересом, ніж на звичайних лекціях. Тому ми теж маємо розвиватися, щоб іти в ногу з часом і відповідати на пізнавальні й розвивальні потреби студентської молоді.

Саме викладачам кафедри інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики вдалося знайти оптимальні шляхи виходу із кризових ситуацій та реалізувати їх у стислі терміни:

  • запропоновано використання корпоративних кафедральних ресурсів (електронної пошти та віртуальних дисків) для впровадження елементів дистанційного навчання у 2014 році (проф. Войтович І.С., доц. Батишкіна Ю.В.)
  • започатковано використання платформ дистанційного навчання Moodle (2013 рік) і Classroom (2014 рік), які нині стали основою для створення та функціонування системи дистанційної освіти всього університету,
  • з березня 2020 року отримали безкоштовний доступ до порталу Coursera.org для всього університету (проф. Войтович І.С., доц. Музичук К.П.);
  • здійснюється підтримка та адміністрування системи доступу до Єдиної електронної бази з питань освіти університету (ст.в. Гульчук В.А.);
  • забезпечено роботу редколегій усіх фахових журналів університету в цифровому форматі на платформі Open journal system з присвоєнням статтям DOI (доц. Петренко С.В.);
  • щорічно реалізується проект “Дистанційна школа” для учнів 7-11 класів із підготовки до «Олімпіади з інформатики», «Олімпіади з інформаційних технологій», “Написання науково-дослідної роботи в МАН” (проф. Войтович І.С., доц. Музичук К.П., доц. Бабич С.М., доц. Павлова Н.С., доц. Полюхович Н.В., доц. Шроль Т.С.);
  • для якісної підготовки викладачів до створення дистанційних курсів кафедрою інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики (тренери: проф. Войтович І.С., доц. Музичук К.П., доц.Бабич С.М.) проведено загальноуніверситетський тренінг зі «Створення дистанційних курсів на платформі Moodle»;
  • проведено серію тренінгів (15 годин) для керівників закладів освіти та структурних підрозділів, педагогічних працівників, здобувачів вищої освіти:  «Підготовка педагогів до організації та впровадження змішаного навчання» (проф. Войтович І.С.; доц. Музичук К.П.; доц. Бабич С.М.);  «Підготовка педагогів до здійснення контролю в умовах змішаного навчання» (доц. Павлова Н.С., доц. Полюхович Н.В.);  «Цифрові комунікації в освіті» (доц. Гнедко Н.М., доц. Остапчук Н.О.);  «Залученість здобувачів вищої освіти у режимі змішаного навчання» (доц. Шліхта Г.О.); серію тренінгів зі STEM-освіти (проф. Руденко В.М., доц. Шинкарчук Н.В., ст.в. Ляшук Т.Г., ст.в.Шидловський А.І.);
  • щорічно проводяться Всеукраїнські науково-практичні інтернет-конференції “Інформаційні технології в професійній діяльності” (он-лайн з 2012 року); “Підготовка педагогів до професійної діяльності в умовах змішаного навчання”; «Прикладні аспекти інформаційного забезпечення та обгрунтування технічних і управлінських рішень» (проф. Войтович І.С., доц. Бабич С.М., доц. Батишкіна Ю.В., доц. Гнедко Н.М., доц. Музичук, доц. Павлова Н.С., доц. Шроль Т.С., ст.в.Шидловський А.І.).
  • розроблено та повноцінно реалізовано «Положення про впровадження змішаного навчання у Рівненському державному гуманітарному університеті», яке введено в дію рішенням Вченої ради Рівненського державного гуманітарного університету від 31 жовтня 2019 р. (за півроку до пандемії).
  • реалізується наукове та науково-технічне співробітництво із фондом InterMarium (Польща, м.Краків) щодо впровадження в навчальний процес програмного забезпечення FlexSim Software Products, Inc (США) (проф. Войтович І.С., доц. Гнедко Н.М., доц. Фещук Ю.В.).

завершено науково-дослідну роботу та підготовлена до друку колективну монографію за темою «Удосконалення підготовки майбутніх педагогів до використання інформаційно-комунікаційних технологій в професійній діяльності» (№ 0115U004523) (проф. Войтович І.С., доц. Гнедко Н.М.) й розпочато роботу над новою темою “Підготовка педагогів до професійної діяльності в умовах змішаного навчання” (0121U110506).

Хотілося б завершити вітання запевненням підтримки ректорату і побажати колективу кафедри реалізувати заплановані проекти. Вітаю усіх із 15-річним ювілеєм! Бажаю всім здоров’я, цікавих занять, задоволення від роботи та її результатів!

З найкращими побажаннями,
ректор Рівненського державного гуманітарного університету,
професор Руслан Михайлович Постоловський

003
003
004
004
005
005
006
006
007
007
008
008
009
009
010
010
011
011
012
012
013
013
014
014
015
015
016
016
017
017
018
018
019
019
020
020
021
021
022
022
023
023
024
024
026
026
027
027
P81022-141846-fill-300x222
P81022-141846-fill-300x222
001
001
002
002
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

19 листопада 2021 року напередодні Міжнародного дня дитини колективом кафедри теорії і методики виховання РДГУ було проведено

IV Міжнародну наукову конференцію «Турбота про розвиток і безпеку дитини – соціально-правові аспекти».

З вітальним словом до учасників конференції звернулися: Stanisław Leszek Stadniczeńko, професор, доктор габілітований Університету економіки та гуманітарних наук у Варшаві, президент конференції; Роман Павелків, перший проректор РДГУ, доктор психологічних наук, професор, академік Академії наук Вищої школи України, завідувач кафедри вікової та педагогічної психології; Юрій Пелех, доктор педагогічних наук, професор, доктор габілітований у галузі соціальних наук (дисципліна «Педагогіка») ЄС, проректор з науково-педагогічної роботи, європейської інтеграції та інновацій РДГУ; Наталія Побірченко, професор, доктор габілітований Державної вищої професійної школи «Вітелон» у Легниці; Оксана Зелена, кандидат політичних наук, доцент, доцент кафедри правознавства, соціології та політології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка.

На пленарному засіданні доповіді з важливих виховних та соціально-правових аспектів дитинства виголосили: Stanisław Leszek Stadniczeńko, професор, доктор габілітований, Університет економіки та гуманітарних наук у Варшаві; Оксана Петренко, доктор педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри теорії і методики виховання, директор Регіонального комплексного Науково-методичного центру інноваційних технологій освітнього процесу РДГУ; Ірена Андрощук, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та історії педагогіки Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка; Олександр Міхно, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, директор Педагогічного музею України та ін.

Робота конференції проходила у формі засідання 9 секцій, з яких окрема – студентська. Усього у роботі було задіяно 117 осіб, з них 19 польських учених, 98 українських; 37 докторів наук.

Зацікавлення і дискусії викликали виступи українських і польських вчених, як-то: Jacek Sobczak, Marek Michalak, Світлана Щудло, Ірина Мірчук, Оксана Зелена, Pawło Pawłowski, Олена Гриб’юк, Katarzyna Sępowicz-Buczko, Wioletta Junik, Anna Pawlak, Олександра Проць й ін.

Здобувачі вищої освіти Stefania Kozłowska, Тетяна Носилевська, Дарина Хомич, Андрій Данч, Христина Марусаж, Nikola Jakubowska, Katarzyna Czuba, Marta Olszewska, Лідія Тиміш й ін. представили ґрунтовні й неординарні доповіді, обмінялися думками з проблеми конференції.

Учасники конференції окреслили напрями підготовки п’ятої конференції з проблеми турботи про розвиток і безпеку дитини.

Дорогі студенти!

Щорічно в похмурі листопадові дні подихом життєдайної весняної енергії вривається ваше свято. Воно розганяє осінні хмари, підносить настрій і наповнює оптимізмом. Сьогодні Міжнародний день студента символізує молодечий запал, безкомпромісність і впевненість у здійсненні найсміливіших мрій, хоча його історія пов’язана з боротьбою за громадянські права та свободи.

Вельмишановні студенти, ви уособлюєте майбутнє нашої держави, її невідворотний поступ і переконливий успіх.

Тож щиро вітаю зі святом! Зичу здоров’я та щастя, радості й кохання! Нехай ваші палкі серця, нестримне прагнення до змін, віра в справедливість сприяють особистим досягненням і прислужаться у розбудові України!

Ректор Рівненського державного

гуманітарного університету,

заслужений діяч науки і техніки України,

професор

Руслан Михайлович Постоловський

12 листопада 2021р. викладачі німецької мови і студенти кафедри брали участь у онлайн-заході DLL-Online-Barcamp,  організованому Goethe-Institut (Ukraine). Це була платформа для обміну досвідом викладачів і студентів університетів-партнерів Гете-Інституту. 
Студентка - магістрантка  5 курсу філологічного факультету РДГУ Юлія Данілова мала честь представити наш університет на Всеукраїнському форумі та виступила з доповіддю: "Was motiviert mich an der DLL-Reihe zu arbeiten?." Захід був проведений на високому науково- методичному рівні, викладачі та студенти змогли обмінятися досвідом у проведенні проекту DLL, представити свої досягнення   окреслити подальші перспективи.  Дякуємо Goethe-Institut за надану можливість бути членом команди і долучатися до таких важливих заходів!

Back to top