Антончук Олександр Михайлович, кандидат педагогічних наук, доцент.

Закінчив факультет української філології Рівненського державного гуманітарного університету. У 2009 р. захистив кандидатську дисертацію зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова) у  спеціалізованої вченій раді  Інституту педагогіки АПН України (тема –  «Метод вправ у навчанні орфографії учнів 6-7 класів»; наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Хом’як І. М.). З 2010 р. – старший викладач, а з 2011 р. – доцент кафедри методики викладання і культури української мови РДГУ. З 2017 р. – доцент кафедри стилістики та культури української мови РДГУ. Координатор діяльності проблемної групи «Культура українського фахового мовлення». Керівник педагогічної практики здобувачів вищої освіти випускних курсів факультету української філології. З вересня 2022 року очолює навчально-методичну комісію філологічного факультету.

Автор більше 50 наукових праць, учасник міжнародних і всеукраїнських конференцій.

Розробив навчально-методичні матеріали до таких дисциплін: «Методика навчання української мови», «Культура українського фахового мовлення», «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Публічне мовлення». Проходив стажування на базі кафедри української мови Волинського національного університету імені Лесі Українки (2021 р.).

У рамках діяльності кафедрального лекторію Центру гуманітарних досліджень проводив відкриті лекції («Мистецтво говорити перед великим загалом: головні секрети успіху» для здобувачів вищої освіти молодших курсів факультету історії, політології та міжнародних відносин і філологічного факультету РДГУ (2021 р.)); прочитав гостьову лекцію на тему «Духовні основи викладання української мови» для студентів І та ІІІ курсів спеціальності 014 «Середня освіта (Українська мова і література)», ІІІ та ІV курсів спеціальності 013 «Початкова освіта» факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки на базі лабораторії початкової освіти факультету педагогічної освіти та соціальної роботи цього університету (2021 р.). Регулярно проводить виховні заходи для здобувачів вищої освіти молодших курсів факультету історії, політології та міжнародних відносин і філологічного факультету РДГУ («Культурно-мистецька панорама «Пересопницьке Євангеліє – визначна пам'ятка культури та писемності України» спільно з бібліотекою РДГУ (2021 р.) та ін.).

Коло наукових інтересів: методика навчання української мови у загальноосвітніх навчальних закладах, культура українського фахового мовлення, публічне мовлення, українська мова за професійним спрямуванням.

 

Основні праці

Посібники, методичні рекомендації

Антончук О. М. Методичні рекомендації з методики навчання української мови для студентів IV курсу факультету української філології денної форми навчання. Рівне : РДГУ, 2012. 46 с.

Українська мова (за професійним спрямуванням) : навчальний посібник для студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти / Н. В. Шульжук, Л. М. Златів, О. М. Антончук, Н. П. Павлюк, Є. Л. Вокальчук, Н. В. Мушировська, О. А. Козіцька. Рівне, 2018. 144 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету, протокол № 8 від 27 вересня 2018 року).

Антончук О. М. Педагогічна практика в системі професійної підготовки вчителя української мови: навч.-метод. посіб. для студентів філологічного факультету РДГУ. Рівне: РДГУ, 2021. 82 с. (Рекомендовано до друку навчально-методичною комісією філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 3 від 17.03.2021 р.)).

Антончук О. М. Методичні рекомендації до проведення лабораторних занять із дисципліни «Методика навчання української мови» для здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр», що навчаються за спеціальностями 014 Середня освіта (Українська мова і література), 035 Філологія (Українська мова і література)». Рівне: РДГУ, 2022. 42 с. (Рекомендовано до друку навчально-методичною комісією філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету  (протокол № 1 від 24.01.2022 р.)).

 

Монографії

Антончук О. М. Духовні основи викладання української мови у закладах загальної середньої освіти. European and global vectors for education development in Ukraine : Scientific monograph. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2022. Рp. 432–461.

 

Статті

  1. Формування професійної комунікативної компетентності у процесі вивчення курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Актуальні питання гуманітарних наук: міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицьк. держ. пед. ун-ту імені Івана Франка / ред.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич: Вид. дім «Гельветика», 2020. Вип. 27. Том 1. С. 123–126.
  2. Cтарослов’янська мова у системі фахової підготовки вчителя-словесника. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицьк. держ. пед. ун-ту імені Івана Франка / ред.-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Вид. дім «Гельветика», 2021. Вип. 35. Том 1. C. 193–197.
  3. Дискурсна компетентність учителя-словесника в педагогічному дискурсі. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицьк. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. Дрогобич : Вид. дім «Гельветика», 2022. Вип. 47. Том 1. C. 227–231.
  4. Антончук О. М. Системність вправ як передумова формування в учнів орфографічних умінь і навичок. Наукові записки. Серія «Психологія та педагогіка». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2002. Вип. 2. С. 142–152.
  5. Антончук О. М. Аналіз класифікації орфографічних вправ. Інноваційні технології викладання української мови та літератури в школі і ВНЗ: проблеми та пошуки : матеріали Всеукр. наук.-метод. конф., (9–10 листоп. 2004 р.). Житомир : Полісся, 2004. С. 35–38.
  6. Антончук О. М. Зв’язок у навчанні орфографії і морфології на уроках української мови в 6-7 класах. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2005. Вип. 13. С. 43–44.
  7. Антончук О. М. Списування і диктанти як основні групи орфографічних вправ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Серія : Педагогіка. Тернопіль, 2006. № 8. С. 5–7.
  8. Антончук О. М. Орфографічні вправи у підручниках з рідної мови для 6-7 класів. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2007. Вип. 15. С. 261–263.
  9. Антончук О. М. Практика застосування методу вправ на уроках орфографії в загальноосвітніх школах. Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки. Серія «Філологія». Луцьк, 2008. Вип. 2. С. 261–263.
  10. Антончук О. М. Вихідні лінгводидактичні позиції у застосуванні методу вправ на уроках вивчення орфографії. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія «Проблеми граматики і лексикології української мови» : зб. наук. пр. / відп. ред. М. Я. Плющ. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. Вип. 5. С. 253–255.
  11. Антончук О. М. Експериментально-дослідне навчання орфографії української мови. Вісник Львівського університету. Серія філологічна. Львів, 2010. Вип. 50. С. 157–164.
  12. Антончук О. М. Історія формування правописних норм сучасної української мови. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2011. Вип. 21. С. 3–9.
  13. Антончук О. М. Лінгводидактичні засади навчання писемного мовлення школярів. Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки. Луцьк, 2011. Вип. 2. С. 118–120.
  14. Антончук О. М. Соціокультурна змістова лінія у навчанні орфографії української мови. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки. Бердянськ : БДПУ, 2013. № 1. С. 6 – 10.
  15. Антончук О. М. Питання культури мови у посібниках з дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням». Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2014. Вип. 29. С. 102–104.
  16. Антончук О. М. Формування комунікативної компетенції в духовно-моральному розвитку особистості. Наукові записки. Серія «Філологічна» : зб. наук. пр. Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2015. Вип. 57. С. 170–172.
  17. Антончук О. М. Духовний аспект підготовки майбутніх учителів-словесників. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр.: наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2017. Вип. 15 (58). С. 171–173.
  18. Антончук О. М. Комунікативна компетентність у структурі соціального інтелекту вчителя-словесника. Нова пед. думка. № 1. С. 90–92.
  19. Реалізація мовленнєвої лінії змісту навчання під час вивчення орфографії в основній школі. Лінгвістичні студії молодих дослідників : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ. Вип. 11. 2020. С. 186–189.
  20. Форми ділової комунікації у процесі вивчення курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Лексико-граматична система української мови в комунікативному вимірі: зб. матер. Міжнар. наук. інтернет-конф, м. Острог, 12–13 березня 2020 року / редкол. І. М. Хом’як (відп. ред.) та ін. Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2020. С. 34–35.
  21. Українська мова (за професійним спрямуванням) у системі фахової підготовки вчителя історії. Вчора, сьогодні, завтра : зб. матер. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Ніжин, 09 листопада 2021 р.). Ніжин : Видавець П. П  Лисенко М. М., 2021. С. 6 – 9.
  22. Політична лінгвістика у системі фахової підготовки вчителя української мови. Подолання мовних та комунікативних бар’єрів : освіта, наука, культура : зб. наук. пр. / за заг. ред. О. В. Ковтун. Київ : НАУ, 2022. С. 15–18.
  23. Професійно-педагогічна комунікація як феномен педагогічної діяльності. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності: зб матер. V Між нар. наук.-практ. конф. (м. Тернопіль, 29-30 вересня 2022 року). Тернопіль : СМП «Тайп», 2022. С. 19–21.

Гомон Ніна Романівна – почесний старший лаборант кафедри, працює на кафедрі з 1976 року. Народилася в селі Будераж на Здолбунівщині. Закохана в свій край.

Галатюк Михайло Юрійович – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи Рівненського державного гуманітарного університету

Народився 18 вересня 1987 р. у м. Рівне.

У 2009 р. закінчив з відзнакою фізико-технологічний факультет  Рівненського державного гуманітарного університету, отримав диплом магістра  за спеціальністю «Педагогіка. Методика середньої освіти. Фізика» та кваліфікацію викладача фізики, вчителя астрономії та інформатики.

З 2009 р. навчався у аспірантурі РДГУ, яку закінчив у 2012 р. із достроковим захистом дисертації на тему: «Розвиток навчально-пізнавальної компетентності старшокласників у процесі вивчення природничих предметів» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.09 – «Теорія навчання».

Тема дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук: “Розвиток навчально-пізнавальної компетентності старшокласників у процесі вивчення природничих предметів”

Автор понад 77 наукових публікацій.

Викладання дисциплін: “Теорія і практика освіти”, “Освітні вимірювання та моніторинг якості освіти”, “Основи наукових досліджень”, “Сучасні технічні засоби навчання”.

Сфера наукових інтересів: дидактика, діяльнісний підхід в організації навчально-виховного процесу, теорія і практика впровадження компетентнісного підходу при вивченні природничих предметів.

Шульжук Наталія Василівна, завідувач кафедри стилістики та культури української мови, кандидат філологічних наук, доцент.

Закінчила філологічний факультет Рівненського державного педагогічного інституту. У 1999 р. захистила кандидатську дисертацію зі спеціальністі 10.02.01 – українська мова (тема – «Структура складного речення у діалогічному мовленні (на матеріалі художніх творів)»; наук. кер. – член-кореспондент НАН України, доктор філол. наук, проф. Вихованець І. Р.) у  спеціалізованій вченій раді КНУ ім. Т. Шевченка. З вересня 2006 р. – завідувач кафедри методики викладання і культури української мови РДГУ. З 2017 р. – завідувач кафедри стилістики та культури української мови РДГУ.

У 2018-2022 рр. – керівник кафедральної науково-дослідницької теми «Стилістична система сучасної української літературної мови у синхронії та діахронії» (державний реєстраційний номер 0117U007581), а з 2022 року – керує науково-дослідницькою темою «Стилістична система сучасної української літературної мови у контексті когнітивно-дискурсної лінгвістичної парадигми» (державний реєстраційний номер 0121U114717).

Упродовж 2018–2022 рр. – керівник студентської проблемної групи «Стилістичний потенціал засобів синтаксису у діалогічному дискурсі». Організатор Всеукраїнської науково-практичної конференції «Пріоритети філологічної освіти», яка щорічно проводиться на кафедрі. Керівник Центру гуманітарних досліджень, у межах якого започатковано лекторій для здобувачів вищої освіти філологічного факультету та інших факультетів РДГУ.

Автор більше 70 наукових розвідок, учасник всеукраїнських та міжнародних конференцій з актуальних проблем лінгвістики і лінгводидактики. Автор науково-методичних посібників для студентів-філологів вищих навчальних закладів України.

Систематично проводить лекції для вчителів-філологів області, бере участь у методоб’єднаннях викладачів української мови та літератури, української мови (за професійним спрямуванням) вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації та у виїзних засіданнях РОІППО в райони Рівненської області для зустрічі з учителями-філологами. У 2012-2014 рр. – член журі обласного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів РМАНУМ (секція «Філологія»). З 2015 р. – керівник гуртка «Українська мова» РМАНУМ. У 2018–2022 рр. виконувала обов’язки експерта-консультанта ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови; ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка; ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. Виконує обов’язки експерта-консультанта ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови.

Упродовж 2017-2022 рр. підготувала 5 переможців та 22 призери II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України; 1 переможця та 4 призери (ІІ, ІІ місце) IIІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України.

Розробила навчально-методичні матеріали до таких дисциплін та спецкурсів для студентів-філологів: «Стилістика сучасної української літературної мови», «Лінгводидактика вищої школи», «Лінгвістична семантика», «Практикум з української мови», «Комунікативно-прагматичні основи навчання української мови у вищій школі», «Методологія мовознавчих і літературознавчих дисциплін у вищій школі».

На замовлення Рівненського регіонального центру підвищення кваліфікації щорічно розробляє та читає лекції для семінару з ділової української мови для держслужбовців.

За сумлінну працю в галузі науки та освіти, досягнуті успіхи у справі навчання і виховання студентської молоді нагороджена: почесними грамотами  управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації; Почесною грамотою Рівненської обласної ради; Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації; Подякою Міністерства освіти і науки України.

За системну й результативну роботу з обдарованою учнівською молоддю, підготовку переможців ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України неодноразово нагороджена почесними грамотами Національного центру «Мала академія наук України» (2014, 2018, 2022 рр.).

Коло наукових інтересів: стилістичні засоби українського синтаксису, синтаксис українського діалогічного мовлення, актуальні проблеми лінгводидактики вищої школи.

 

Основні праці 

Посібники, методичні рекомендації 

Українська мова (за професійним спрямуванням): навчальний посібник для студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти / Н. В. Шульжук, Л. М. Златів, О. М, Антончук, Н. П. Павлюк, Є. Л. Вокальчук, Н. В. Мушировська, О. А. Козіцька. Рівне, 2018. 144 с. (Рекомендовано до друку  вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету  (протокол № 8 від 27 вересня 2018 року)).

Шульжук Н. В. Науково-дослідницька робота з української мови: навчально-методичний посібник для студентів філологічних спеціальностей ВНЗ. Рівне-Острог, 2018. 204 c. (Рекомендовано до друку на засіданні вченої ради РДГУ (протокол № 2 від 22 лютого 2018 р.)).

Шульжук Н. В. Стилістика сучасної української літературної мови : навчально-методичний посібник для студентів-філологів вищих навчальних закладів України / перероб. та доп. Рівне-Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», Рівне, 2019. 334 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 3 від 28 березня 2019 року)).

Шульжук Н. В. Практикум з української мови: навчально-методичний посібник для студентів філологічних спеціальностей закладів вищої освіти. Рівне – Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2019. 226 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 7 від 29 серпня 2019 р.)).

Шульжук Н. В. Практикум з української мови: завдання для самостійної та індивідуальної роботи студентів філологічних спеціальностей закладів вищої освіти. Рівне–Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2019. 188 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 7 від 29 серпня 2019 р.)).

Стилістика сучасної української літературної мови : навчальний посібник для учнів ліцеїв та гімназій. Рівне – Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2019. 174 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 7 від 29 серпня 2019 року)).

Шульжук Н. В. Методика викладання української мови у закладах вищої освіти: практичний курс та завдання для самостійної роботи : навч.-метод. посіб. для студентів філологічних спеціальностей ЗВО. Рівне – Острог : Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2020. 124 с. (Рекомендовано до друку на засіданні вченої ради РДГУ (протокол № 2 від 27 лютого 2020 р.)).

Шульжук Н. В. Лінгвістична семантика: практичний курс та завдання для самостійної роботи : навч.-метод. посіб. для студ-в філол. спец-й ЗВО. Рівне – Острог : Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2021. 128 с. (Рекомендовано до друку на засіданні вченої ради РДГУ (протокол № 2  від 25 лютого 2021 р.)).

Шульжук Н. В. Науково-дослідницька робота з української мови : навч. посіб. для наук керівників та учнів відділення «Мовознавство» (секції «Українська мова») Малої академії наук України. Рівне – Острог : Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2022. 222 с. (Рекомендовано до друку на засіданні вченої ради РДГУ (протокол № 1 від 27 січня 2022 р.)).

Шульжук Н. В. Стилістика сучасної української літературної мови : методичні вказівки до виконання самостійної та індивідуальної роботи для здобувачів вищої освіти філологічних спеціальностей ЗВО заочної форми навчання. Рівне – Острог : Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2022. 208 с. (Рекомендовано до друку на засіданні навчально-методичної комісії філологічного факультету РДГУ (протокол № 2 від 26 квітня 2022 р.)).

 

Статті

  1. Шульжук Н. В. Діалогічний дискурс у контексті еколінгвістичної проблематики. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»»: Серія «Філологія»: наук. журнал. Острог: Вид-во НаУОА, 2020. Вип. 6. С. 135–140.
  2. Шульжук Н. В. Прагмалінгвістичні параметри мовчання як засобу діалогічної комунікації. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобиц. держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка. Дрогобич, 2021. С. 205–211.
  3. Шульжук Н. В. Семантико-синтаксичний підхід до вивчення поліпредикативних конструкцій у науковому доробку академіка К. Шульжука. Нова педагогічна думка : наук.-метод. журнал. 2021. № 1 (105). С. 80–83.
  4. Шульжук Н. В. Комунікативно-прагматичні виміри конфлікту як результату мовленнєвої агресії. Наукові записки національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» : наук. журнал. Острог : Вид -во НаУОА, 2022. Вип. 13(81). С. 346–350.
  5. Шульжук Н. В. Особливості внутрішньої структури предикативних одиниць у складному реченні українського розмовного літературного мовлення. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне, 1999. Вип. 7. С. 20–25.
  6. Шульжук Н. В. Семантична структура складного речення у діалогічному мовленні. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М.Коцюбинського : зб. наук. пр. Вінниця : ВДПУ, 1999. Вип. 1. С. 114–117.
  7. Шульжук Н. В. Особливості структурно-семантичної організації складного речення у діалогічній єдності. Лінгвістичні дослідження : зб. наук. пр. Харків : ХДПУ, 2001. Вип. С. 131–135.
  8. Шульжук Н. В. Пріоритетні підходи до вивчення мовних одиниць в аспекті сучасних наукових лінгвістичних парадигм. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2013. Вип. 6 (49). С. 104–108.
  9. Шульжук Н. В. Стилістичні вправи у процесі формування дискурсивної компетенції студентів-філологів в умовах компетентнісного навчання. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне ; Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2013. Вип. 21 (3). С. 176–182.
  10. Шульжук Н. В. Семантико-граматичні типи складноприєднувальних конструкцій в українському діалогічному мовленні. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2013. Вип. 40. С. 122–125.
  11. Шульжук Н. В. Особливості аналізу художнього тексту в контексті поліпарадигмального простору сучасної лінгвістики. Традиційно-інноваційні стратегії сучасного художнього тексту : матеріали регіон. наук.-практ. семінару. Рівне : О. Зень, 2013. С. 240–247.
  12. Шульжук Н. В. Вплив тенденцій розвитку мовознавчої науки на сучасні підходи до професійної мовної освіти. Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2014. Вип. 29. С. 162–166.
  13. Шульжук Н. В. Когнітивно-дискурсивні аспекти навчально-педагогічної комунікації у процесі підготовки фахівців-філологів. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2015. Вип. 57. С.225–229.
  14. Шульжук Н. В. Пріоритетні напрями сучасної лінгвістики. Реалізація новітніх підходів у викладанні української мови, української літератури, української мови (за професійним спрямуванням) при підготовці молодших спеціалістів у вищих навчальних закладах І-ІІ р. а. : матеріали методоб’єднання викладачів укр. мови та літ., укр. мови (за проф. спрямуванням) вищ. навч. закл. І-ІІ рівнів акредитації, (11 листоп. 2015 р., м. Рівне). Рівне, 2015. С. 21–29.
  15. Шульжук Н. В. Методика викладання української мови за професійним спрямуванням : проблеми і перспективи. Наукова термінологія нового століття: теоретичні і прикладні виміри : зб. наук. пр. Рівне : НУВГП, 2016. С. 301–306.
  16. Shulzhuk N. Methods of teaching Ukrainian for professional purposes : problems and prospects. Proceedings of the International Conference «Terminology of the New Century : Theoretical and Practical Aspects», (September 15–16, 2016) / Executive editor L. Malevych. Rivne : NUWEE, 2016. Р. 433–439.
  17. Шульжук Н. В. Когнітивно-дискурсивні аспекти мовної особистості у проекції сучасних лінгвістичних наукових парадигм. Міжкультурна комунікація: мова, культура, особистість : зб. наук. пр. РОІППО / уклад. В. П. Лавренчук. Рівне : Волин. обереги, 2016. С. 22–33.
  18. Шульжук Н. В. Проблема сучасного підручника з української мови для учнів середньої та старшої школи. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2017. Вип. 15 (58). С. 110–113.
  19. Шульжук Н. В. Лінгвістична семантика в системі традиційних дисциплін мовознавчого циклу : методичний аспект. Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів Рівненщини, учнів відділення філології та мистецтвознавства РМАНУМ та учасників науково-практичної конференції «Пріоритети філологічної освіти» (27 жовтня 2016 року). Рівне-Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2017. С. 19–25.
  20. Шульжук Н. В. Комунікативно-прагматичні основи навчання української мови у вищій школі. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2017. Вип. 16 (59).  С. 45–47.
  21. Шульжук Н. В. Місце лексичної семантики у процесі формування лексико-семантичної компетенції майбутнього словесника. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2017. Вип. 68. С. 84–89.
  22. Шульжук Н. В. Українська мова за професійним спрямуванням: метод. аспект. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 8. Філологічні науки (мовознавство і літературознавство) : зб. наук. пр. / відп. ред. : О. І. Леута, С. В. Шевчук.– Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. Вип. 9. С. 145–153.
  23. Шульжук Н. В. Проблема сучасного підручника з української мови для учнів середньої та старшої школи. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2017. Вип. 15 (58). С. 110–113.
  24. Шульжук Н. В. Лінгвістична семантика в системі традиційних дисциплін мовознавчого циклу: метод. аспект. Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філол. спец. вищ. навч. закл. Рівненщини, учнів від-ня філології та мистецтвознавства РМАНУМ та учасників наук.-практ. конф. «Пріоритети філологічної освіти», (27 жовт. 2016 р.). Рівне ; Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2017. С.19–25.
  25. Шульжук Н. В. Проблеми опису діалогічного мовлення у контексті когнітивно-дискурсної лінгвістичної парадигми. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : Філологічні науки : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2018. Вип. 46. С. 181–186. 
  26. Шульжук Н. В. Парцеляція у структурі діалогічного дискурсу: комунікативно-прагматичний аспект. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія : зб. наук. пр. Одеса, 2018. Вип. 32, т. 3. С. 140–143. 
  27. Шульжук Н. В. Складноприєдувальні конструкції в діалогічному дискурсі: комунікативно-прагматичний аспект. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія»: наук. журнал. Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія» 2019. Вип. 5 (73). С. 177–180.
  28. Шульжук Н. В. Особливості лінгвістичного аналізу художнього тексту як прагматично-комунікативної єдності. Лінгвостилістичні студії : наук. журн. Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки. 2019. Вип. 10. С. 178–186.
  29. Шульжук Н. В. Проблема формування мовної особистості школяра: комунікативно-прагматичний аспект. Нова педагогічна думка : наук.-метод. журнал. 2019. № 3 (99). С. 108–111.
  30. Шульжук Н. В. Еколінгвістичний вимір діалогічного дискурсу. The 3 rd International scientific and practical conference «Science, society, education: topical issues and development prospects» (February 17-18, 2020) SPC «Sci-conf.com.ua», Kharkiv, Ukraine. 2020. р. 321–326.
  31. Шульжук Н. В. Комунікативно орієнтовані дисципліни у процесі формування комунікативно-прагматичних умінь майбутніх філологів. Актуальні проблеми лінгводидактики в сучасному освітньому середовищі : матер. всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., м. Тернопіль, 6 листопада 2020 р. С. 74–79.
  32. Шульжук Н. В. Мовчання як нульовий мовленнєвий акт у структурі діалогічного дискурсу. Лексико-граматична система української мови в комунікативному вимірі : зб. матер. Міжнарод. наук. інтернет-конф. (12–13 березня 2020 року, НУОА). Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2020. С. 44–47.
  33. Шульжук Н. В. Проблема складного багатокомпонентного речення у науковому доробку академіка К. Ф. Шульжука. Лінгвістичні студії молодих дослідників : зб. наук. пр. Рівне, 2020. Вип. 11. С. 15–23.
  34. Шульжук Н. В. Проблематика лінгвістичних досліджень учнів-членів РМАНУМ (секція «Українська мова»). Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів Рівненщини, учнів відділення філології та мистецтвознавства РМАНУМ. Рівне-Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2020. Вип. 8. С. 113–124.
  35. Шульжук Н. В., Матящук М. М. Засоби експресивного синтаксису в психологічному романі «Поза межами болю» О. Турянського: матер. ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. здоб. вищої освіти та молодих науковців «Наука, освіта, суспільство очима молодих» (2020 р., РДГУ).
  36. Шульжук Н. В., Равліковська М. М. Вставлені конструкції у науково-навчальному дискурсі академіка К. Ф. Шульжук : матер. ХІІІ Міжнар. наук.-практич. конф. здоб. вищої освіти та молодих науковців «Наука, освіта, суспільство очима молодих» (2020 р., РДГУ).
  37. Шульжук Н. В. Прагмалінгвістика у системі підготовки філолога. Сучасні тенденції та концептуальні шляхи розвитку освіти і педагогіки : матер. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 27 січня 2021 р.). Київ, 2021. С. 303–310.
  38. Шульжук Н. В. Аспекти дослідження мовчання як засобу комунікації у контексті проблемного поля лінгвістичної прагматики. Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути : матер. мультидисцип. наук.-практ. конф. (м. Київ, 29 січня 2021 р.). Київ, 2021. С. 441–447.
  39. Шульжук Н. В. Проблематика лінгвістичних досліджень учнів-членів РМАНУМ (секція «Українська мова»). Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів Рівненщини, учнів відділення філології та мистецтвознавства РМАНУМ. Рівне-Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2021. Вип. 9. С. 100–107.
  40. Шульжук Н. В. Проблема формування комунікативно-прагматичних умінь у майбутніх філологів. Професійна підготовка майбутнього філолога : мовознавчий, літературознавчий та лінгводидактичний аспекти : колективна електронна монографія. Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2021. С. 252–263.
  41. Шульжук Н. В. Особливості семантичної структури речення у діалогічному дискурсі. Проблеми лінгвістичної семантики : VІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція (19 листопада 2021 р.) : зб. матер. Рівне : РДГУ, 2022. С. 95–101.
  42. Шульжук Н. В. Прагмалінгвістичні виміри конфлікту як деструктивної мовленнєвої взаємодії. Сучасні проблеми германського та романського мовознавства : VІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція (15 лютого 2022 р.) : збірник матеріалів. Рівне : РДГУ, 2022. С. 96–101.
  43. Шульжук Н. В. Емоційно-ціннісний підхід до формування комунікативної компетенції мовця. The 7 th International scientific and practical conference «Topical issues of modern science, society and education‖» : матер. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 29–31 січня 2022 р.). Харків, 2022. С. 1532–1538.
  44. Шульжук Н. В. Проблематика лінгвістичних досліджень учнів-членів РМАНУМ (секція «Українська мова»). Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів Рівненщини, учнів відділення філології та мистецтвознавства РМАНУМ. Рівне-Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2022. Вип. 10. С. 133–1142.
  45. Шульжук Н. В. Взаємодія формально-синтаксичної, семантичної та комунікативної організації діалогічної репліки. Проблеми лінгвістичної семантики : VІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція (18 листопада 2022 р.) : зб. матер. Рівне : РДГУ, 2022. С. 85–91.

Філоненко Руслана Степаніна – викладач кафеди педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи. Народилася 30 травня 1971  р. у м. Рівне. Закінчила Рівненський державний педагогічний інститут у 1995 році і отримала кваліфікацію – вчитель початкових класів. На кафедрі працює з 2006 року.  Читає дисципліну «Педагогіка», керує практикою студентів.

Левчук Ірина Богданівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи Рівненського державного гуманітарного університету. Дата народження: 18 травня 1979 р., м. Броди, Львівська область.

У 1994 році вступила до Бродівського педагогічного коледжу імені Маркіяна Шашкевича, навчання в якому завершила в 1998 р., отримавши диплом з відзнакою. У 2003 р. завершила навчання у Рівненському державному гуманітарному університеті, отримавши диплом з відзнакою за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова і література» та здобула кваліфікацію вчителя української мови і літератури, зарубіжної літератури та історії. 2006 – 2009 рр. – навчання в аспірантурі.

У 2011 р. на засіданні спеціалізованої вченої ради К 47.053.01 у Рівненському державному гуманітарному університеті Ірина Богданівна захистила кандидатську дисертацію на тему «Просвітницько-громадська діяльність православних братств Волині (друга половина XIX – початок XX ст.)» (диплом кандидата наук №001053 зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки). У 2014 р. Левчук І. Б. присвоєно вчене звання доцента кафедри загальної і соціальної педагогіки та управління освітою.

З 2018 – по 2019 рр. здобула сертифікати на підтвердження володіння польською мовою (А1, А2, В1, В2). У 2018 – 2019 рр. брала участь у Міжнародному польсько-українському проєкті «Edukacja refleksyjna w szkole wyzszej» («Рефлексійна освіта у вищій школі»). У рамках реалізації проєкту пройшла стажування в Університеті Гуманістично-Природничому імені Яна Длугоша в Ченстухові (Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstohowie) (Республіка Польща). У рамках співпраці відбувся обмін досвідом з представниками Товариства «Для родини» (Stowarzyszenia «Dla Rodziny» / Częstochowskie Centrum Wsparcia Rodziny), м. Ченстохов, Республіка Польща.

У 2021 р. завершила навчання в Інституті підготовки кадрів державної служби зайнятості України (м. Київ) для здобуття освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування (Публічне управління в соціальній сфері)» та отримала диплом з відзнакою з присвоєння кваліфікації «Менеджер (управитель) із соціальної та корпоративної відповідальності».

Левчук І. Б. викладає навчальні дисципліни: «Загальна педагогіка», «Педагогіка вищої школи», «Прикладні методики в роботі соціального працівника», «Соціальна діагностика», «Медійні практики в соціальній роботі».

Ірина Богданівна працює над дослідженням наукової проблематики:

- соціальні перспективи здійснення та розвитку благодійної діяльності, волонтерської роботи; актуальні методики практичної діяльності з клієнтами соціальної роботи;

- теорія і практика управління в соціальній сфері;

- сучасні тенденції розвитку науково-методичної, практичної роботи в новітній школі та в закладах вищої освіти.

Back to top