Проблемним полем конференції є актуальні питання освіти і науки, зокрема:
- Розвиток освіти України в умовах інформаційного суспільства: виклики та перспективи.
- Імплементація цифрової інклюзії в освітнє середовище закладів освіти.
- Виховання дітей та молоді у цифровому просторі.
- Роль бібліотек у цифровій інклюзії.
- Підготовка майбутніх учителів початкових класів до роботи в новій українській школі в умовах інформаційних змін.
- Професійний розвиток майбутніх педагогів
Конференція обʼєднала науковців, педагогів, науково-педагогічних працівників, представників державних інституцій, провідних фахівців з різних галузей та усіх небайдужих до проблеми розвитку освіти України в умовах інформаційного суспільства, цифровізації освіти та імплементації цифрової інклюзії в освітнє середовище закладів освіти, виховання сучасного підростаючого покоління у цифровому просторі. А також вагомого впливу бібліотек як освітнього осередку цифрової інклюзії, підготовки і професійного розвитку майбутніх педагогів до роботи в умовах інтеграції до європейського інформаційного суспільства.
Відтак важливим є об’єднання зусиль на національному рівні з метою розвитку культури підтримки осіб з особливими освітніми потребами та забезпечення доступу до комунікації усім зацікавленим субʼєктам процесу реабілітації ментального здоров’я.
Завдяки сучасним технологіям створюється можливість адаптуватися до викликів та проблем сучасного суспільства, що визначає шлях України в майбутнє.
Які б завдання не стояли сьогодні перед вищою освітою, вирішуватися вони будуть на місцях, тобто на кафедрах, де кожен бачить як працюють його колеги, іноді дивується цій працездатності, іноді захоплюється, а іноді й собі починає брати собі успішні приклади за основу і за декілька років досягає поставлених цілей. Так, шановні колеги, саме довгі роки визначають результативність нашої з Вами праці. Адже результати нашої роботи із сьогоднішніми першокурсниками, перші їхні успіхи та досягнення в особистому житті та у професійній діяльності стануть відчутні через десятки років. Сподіваюсь, що ми всі будемо задоволені досягнутими результатами. Але для цього сьогодні потрібно багато працювати. Особливо в умовах карантинних обмежень, коли освітній процес зі звичної всім аудиторії перемістився в он-лайн площину, студентам стали доступні масові відкриті курси, на YouTube, Prometheus, Coursera, де вони навчаються з більшим інтересом, ніж на звичайних лекціях. Тому ми теж маємо розвиватися, щоб іти в ногу з часом і відповідати на пізнавальні й розвивальні потреби студентської молоді.
Саме викладачам кафедри інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики вдалося знайти оптимальні шляхи виходу із кризових ситуацій та реалізувати їх у стислі терміни:
- запропоновано використання корпоративних кафедральних ресурсів (електронної пошти та віртуальних дисків) для впровадження елементів дистанційного навчання у 2014 році (проф. Войтович І.С., доц. Батишкіна Ю.В.)
- започатковано використання платформ дистанційного навчання Moodle (2013 рік) і Classroom (2014 рік), які нині стали основою для створення та функціонування системи дистанційної освіти всього університету,
- з березня 2020 року отримали безкоштовний доступ до порталу Coursera.org для всього університету (проф. Войтович І.С., доц. Музичук К.П.);
- здійснюється підтримка та адміністрування системи доступу до Єдиної електронної бази з питань освіти університету (ст.в. Гульчук В.А.);
- забезпечено роботу редколегій усіх фахових журналів університету в цифровому форматі на платформі Open journal system з присвоєнням статтям DOI (доц. Петренко С.В.);
- щорічно реалізується проект “Дистанційна школа” для учнів 7-11 класів із підготовки до «Олімпіади з інформатики», «Олімпіади з інформаційних технологій», “Написання науково-дослідної роботи в МАН” (проф. Войтович І.С., доц. Музичук К.П., доц. Бабич С.М., доц. Павлова Н.С., доц. Полюхович Н.В., доц. Шроль Т.С.);
- для якісної підготовки викладачів до створення дистанційних курсів кафедрою інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики (тренери: проф. Войтович І.С., доц. Музичук К.П., доц.Бабич С.М.) проведено загальноуніверситетський тренінг зі «Створення дистанційних курсів на платформі Moodle»;
- проведено серію тренінгів (15 годин) для керівників закладів освіти та структурних підрозділів, педагогічних працівників, здобувачів вищої освіти: «Підготовка педагогів до організації та впровадження змішаного навчання» (проф. Войтович І.С.; доц. Музичук К.П.; доц. Бабич С.М.); «Підготовка педагогів до здійснення контролю в умовах змішаного навчання» (доц. Павлова Н.С., доц. Полюхович Н.В.); «Цифрові комунікації в освіті» (доц. Гнедко Н.М., доц. Остапчук Н.О.); «Залученість здобувачів вищої освіти у режимі змішаного навчання» (доц. Шліхта Г.О.); серію тренінгів зі STEM-освіти (проф. Руденко В.М., доц. Шинкарчук Н.В., ст.в. Ляшук Т.Г., ст.в.Шидловський А.І.);
- щорічно проводяться Всеукраїнські науково-практичні інтернет-конференції “Інформаційні технології в професійній діяльності” (он-лайн з 2012 року); “Підготовка педагогів до професійної діяльності в умовах змішаного навчання”; «Прикладні аспекти інформаційного забезпечення та обгрунтування технічних і управлінських рішень» (проф. Войтович І.С., доц. Бабич С.М., доц. Батишкіна Ю.В., доц. Гнедко Н.М., доц. Музичук, доц. Павлова Н.С., доц. Шроль Т.С., ст.в.Шидловський А.І.).
- розроблено та повноцінно реалізовано «Положення про впровадження змішаного навчання у Рівненському державному гуманітарному університеті», яке введено в дію рішенням Вченої ради Рівненського державного гуманітарного університету від 31 жовтня 2019 р. (за півроку до пандемії).
- реалізується наукове та науково-технічне співробітництво із фондом InterMarium (Польща, м.Краків) щодо впровадження в навчальний процес програмного забезпечення FlexSim Software Products, Inc (США) (проф. Войтович І.С., доц. Гнедко Н.М., доц. Фещук Ю.В.).
завершено науково-дослідну роботу та підготовлена до друку колективну монографію за темою «Удосконалення підготовки майбутніх педагогів до використання інформаційно-комунікаційних технологій в професійній діяльності» (№ 0115U004523) (проф. Войтович І.С., доц. Гнедко Н.М.) й розпочато роботу над новою темою “Підготовка педагогів до професійної діяльності в умовах змішаного навчання” (0121U110506).
Хотілося б завершити вітання запевненням підтримки ректорату і побажати колективу кафедри реалізувати заплановані проекти. Вітаю усіх із 15-річним ювілеєм! Бажаю всім здоров’я, цікавих занять, задоволення від роботи та її результатів!
З найкращими побажаннями,
ректор Рівненського державного гуманітарного університету,
професор Руслан Михайлович Постоловський
11 листопада 2021 року, МОН оголошує старт конкурсу проєктів у межах рамкової програми Європейського Союзу з наукових досліджень та інновацій “Горизонт 2020”. Про це повідомляється на офіційному сайті Міністерства освіти і науки УКраїни.
Конкурс проводиться відповідно до Положення про конкурсний відбір наукових, науково-технічних робіт і проєктів, які фінансуються за рахунок зовнішнього інструменту допомоги Європейського Союзу для виконання зобов’язань України у Рамковій програмі Європейського Союзу з наукових досліджень та інновацій “Горизонт 2020”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 971 (в редакції постанови від 28 квітня 2021 року № 419).
У конкурсі можуть брати участь автори наукових робіт, науково-технічних та інфраструктурних проєктів. Заявки подаються у формі згідно з додатками 1-5 Положення про конкурсний відбір.
Документи подаються в електронному вигляді (скан-копії оригіналів у форматі *.pdf) на електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.. Кінцевий строк подання – 20 грудня 2021 року (до 17:00).
Контактні особи для довідок:
Оксана Крукевич, тел. (044) 287-82-17, державний експерт експертної групи з питань розвитку інновацій директорату науки та інновацій МОН;
Вікторія Гайдар, тел. (044) 287-82-16, державний експерт експертної групи з питань інтеграції до Європейського дослідницького простору директорату науки та інновацій МОН;
Тетяна Шевцова, тел. (044) 287-82-39, головний спеціаліст відділу міжнародного співробітництва головного управління із реалізації політик у сфері науки та інновацій директорату науки та інновацій МОН.
Дорогі студенти!
Щорічно в похмурі листопадові дні подихом життєдайної весняної енергії вривається ваше свято. Воно розганяє осінні хмари, підносить настрій і наповнює оптимізмом. Сьогодні Міжнародний день студента символізує молодечий запал, безкомпромісність і впевненість у здійсненні найсміливіших мрій, хоча його історія пов’язана з боротьбою за громадянські права та свободи.
Вельмишановні студенти, ви уособлюєте майбутнє нашої держави, її невідворотний поступ і переконливий успіх.
Тож щиро вітаю зі святом! Зичу здоров’я та щастя, радості й кохання! Нехай ваші палкі серця, нестримне прагнення до змін, віра в справедливість сприяють особистим досягненням і прислужаться у розбудові України!
Ректор Рівненського державного
гуманітарного університету,
заслужений діяч науки і техніки України,
професор
Руслан Михайлович Постоловський
День української писемності та мови на філологічному факультеті РДГУ традиційно відзначили участю у всеукраїнській акції «Радіодиктант національної єдності». Цьогоріч студенти й викладачі писали диктант у дистанційному режимі, проте це не завадило відчути єднання з десятками (а може, сотнями) тисяч людей, які 9 листопада зібралися на реальних і віртуальних майданчиках, щоб вшанувати українську мову.
Піднесений настрій і неймовірна атмосфера завжди панують на факультетській локації радіодиктанту. Для учасників це щоразу також і новий досвід, адже ексклюзивні авторські тексти постійно тримають в інтелектуальному тонусі й спонукають розмірковувати. Але передусім радіодиктант не є перевіркою, а масштабним флешмобом з нагоди свята української мови.
Традиційно на завершення координатори заходу – викладачі кафедри української мови імені професора К.Ф.Шульжука – висловлюють подяку захисникам України, які ціною власних життів і здоров’я забезпечують можливість вчитися й писати диктанти рідною мовою.