Доцент кафедри практики англійської мови та методики викладання філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету Алла Фрідріх виграла науковий грант американсько-польського культурно-освітнього фонду Костюшко “Freedom starts with your mind” (“Свобода починається з розуму”) (Варшава, Польща, 2022).
Завдячуючи підтримці Варшавського університету, а саме Інституту англійських студій, наукове дослідження поставило за мету дослідити досвід і адаптацію українських студентів з різними освітніми та мовленнєвими рівнями, які прибули після 24.02.2022. Серед інших проблемних питань увагу буде зосереджено на соціально-емоційних станах, лінгвістичній підтримці та викликах.
Висновки цього проекту можуть мати наслідки для передового досвіду підтримки прибуття біженців в освітньому середовищі, запобігання мовним бар’єрам, а також формування політики на різних рівнях: мікро-, мезо- та макрорівні.

Цього року вступникам під час подання заяв треба обов'язково додавати мотиваційні листи. Відповіді на основні запитання про них підготувало Державне підприємство «Інфоресурс».
- Мотиваційні листи потрібно відвозити/надсилати безпосередньо до закладу освіти?
Під час реєстрації електронних кабінетів та подання заяв в електронній формі мотиваційний лист додають до кожної заяви лише через електронний кабінет. Текст листа треба вписати або вставити в спеціальне віконце в розділі «Подання заяв».
Безпосередньо до закладу освіти мотиваційні листи надаються лише в разі подання заяв у паперовій формі, що передбачено для невеликої категорії вступників).
Однак якщо до поданого в електронному кабінеті мотиваційного листа ви хочете додати копії матеріалів (дипломи, нагороди), що підтверджують надану інформацію, то їх потрібно надсилати на електронні скриньки приймальних комісій закладів освіти.
В електронному кабінеті не передбачено завантаження будь-яких сканкопій листів чи документів до них. Додається лише текст листа, який під час реєстрації заяви в закладі освіти видруковує Приймальна комісія.
- Як подати мотиваційний лист через електронний кабінет? Не бачу такої опції.
Мотиваційний лист додається до кожної заяви під час її подання. Отже, заповнити лист в кабінеті можуть тільки ті категорії вступників, для яких відкрито подання заяв. Зараз це доступно для вступників на основі БСО (9-ти класів).
Для вступників до закладів вищої освіти на основі ПЗСО (11-ти класів) або диплома фахового молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста, молодшого бакалавра подання заяв буде доступно з 29 липня (до закладів ФПО – з 14 липня). Тоді ж в кабінеті з'явиться можливість додавати мотиваційні листи. Наразі ви можете підготувати текст листа, а під час подання заяви скопіювати його у відповідне поле.
В електронному кабінеті блок: Подання заяв-Результати випробувань-Внести текст мотиваційного листа
- Якщо я писав текст листа в кабінеті, натиснув кнопку «Зберегти», а мене повернуло на головну сторінку й нічого не збереглося?
Найімовірніше ви створювали текст листа понад 120 хвилин, що передбачені для однієї сесії роботи з кабінетом. Щоб уникнути таких прикрих випадків, радимо писати текст листа в іншій програмі, наприклад «Word» або «Google-Документи», а потім копіювати готовий текст в електронний кабінет.
- Чи можна в кабінеті редагувати текст написаного листа?
Редагувати текст можна тільки до моменту подання заяви. Після цього (коли заява вже має статус «Зареєстровано в ЄДЕБО») текст листа редагувати неможливо.
- Як дізнатися вимоги до мотиваційного листа?
Вимоги до мотиваційних листів визначає кожен заклад освіти у своїх Правилах приймання документів. Радимо з ними обов'язково ознайомитися до подання заяв та завчасно підготувати тексти листів.
- Яка максимальна кількість символів під час написання мотиваційного листа в кабінеті?
Формат поля для написання мотиваційного листа – до 20 тис. символів. Водночас вимоги щодо кількості символів визначає заклад освіти.
Наприклад, вимога закладу освіти: обсяг листа – не менше як 200 і не більше як 600 слів.
Радимо дотримуватися цих вимог, адже кожен лист розглядає приймальна комісія та враховує під час формування рейтингового списку вступників.
За матеріалами сайту https://mon.gov.ua/.
Докторка історичних наук, професорка кафедри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва художньо-педагогічного факультету РДГУ Руслана Миколаївна Шеретюк виграла науковий грант – Стипендію Фонду імені Королеви Ядвіги Ягеллонського університету на 2022/2023 навчальний рік (Краків, Республіка Польща). Такої відзнаки викладачка РДГУ удостоїлася вдруге поспіль.
У Кракові Руслана Шеретюк буде працювати над науковим проєктом «Культурно-мистецький фронт: Підтримка польськими митцями України в російсько-українській війні 2022 р.». Адекватно реагуючи на сучасні виклики, Польща надає Україні безпрецедентну гуманітарну допомогу. Водночас вона активно лобіює інтереси України на політичній арені, а також допомагає військовим озброєнням. Не менш потужною є її солідарність з Україною в культурній царині: широке коло мистецьких подій і творів авторства польських художників (іконопис, станковий живопис, плакат, вуличне мистецтво) є цьому яскравим підтвердженням. Відтак, саме цю проблематику буде досліджувати професорка.
10 липня 2022 року психолого-природничий факультет РДГУ у особі декана професора Павелківа Віталія Романовича, доцента Сторож Олени Василівни і наших випускниць бакалаврів - Аміни Черухи і Юлії Біль прийняли участь у всеукраїнському заході :
ВІДКРИТІ УРОКИ ФУТБОЛУ / OPEN FUN FOOTBALL SCHOOLS
Загальна мета проєкту «Відкриті уроки футболу» — сприяти захисту дітей ВПО, дітей без супроводу, дітей-сиріт та інших незахищених дітей, які постраждали від війни та були вимушені переселитися на Західну Україну (на разі проєкт реалізуватиметься у 7 регіонах – Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Рівненській, Тернопільській, Хмельницькій і Чернівецькій областях).
Нами було проведено: психологічні ігри, кризове консультування, емоційне розвантаження, арт-терапія з учасниками футбольних навчань, особливо з дітьми ВПО.
Вікова категорія дітей представлена у межах від 6 до 14 років. Майже всі діти-учасники даного заходу професійно займаються футболом і з великою мотивацією приймали участь у запропонованій психологічній підтримці і психологічному розвантаженні.
Особливо "на ура" приймалася, молодими спортсменами, психологічна бесіда і арт-терапія.
Психологічна культура і допомога є важливою запорукою здорової нації і особливо здорових майбутніх спортсменів. Україна понад усе і молоді спортсмени - це сила, мужність і гордість України!
Психолого-природничий факультет РДГУ завжди стоїть на засадах психологічної, соціальної, екологічної і реабілітаційної підтримки сучасної молоді!!
Також важливо виразити велику подяку організаціям, які підтримали Чудовий і Сміливий захід - ВІДКРИТІ УРОКИ ФУТБОЛУ -
Координаційний штаб УАФ
Українська асоціація футболу
Рівненська обласна асоціація футболу
Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Виконавчого комітету Рівненської міської ради
Дитячо-юнацька спортивна школа з футболу "Верес"
Футбольна академія "Лідер".
І велика подяка регіональним координаторам проекту від обласних асоціацій футболу Тарасу Кир'янчуку і Олегу Кучеру!
