Здобувачка другого рівня вищої освіти спеціальності 014 “Середня освіта (Фізична культура)” виборола бронзову нагороду чемпіонату України з дзюдо у ваговій категорії до 63 кг, який проходив у м. Києві.

Професорсько-викладацький склад щиро вітає Анну з успішним результатом та бажає їй подальших спортивних успіхів!

Савлюк (Демчук) Світлана Петрівна

(21.06.1973 – 04.12.2022)

Перестало битися серце шанованої і чуйної людини,
доктора наук з фізичного виховання та спорту,
професора кафедри теорії і практики фізичної культури і спорту.
Вічна їй пам’ять…

Шахрайчук Микола Іович

(03.12.1953 – 01.12.2022)

Перестало битися серце шанованої і чуйної людини,
всіма любимого декана факультету математики та інформатики.

Микола Іович на все життя присвятив себе служінню на ниві освіти та науки. Після закінчення школи вступив на фізико-математичний факультет Рівненського державного педагогічного інституту, а далі він не один рік пропрацював учителем в Костопільському районі.

Подальше його творче життя пов’язане із викладацькою та науковою роботою, спочатку в Рівненському педінституті, а потім у Рівненському державному гуманітарному університеті. Практично від самого заснування факультету математики та інформатики Микола Іович – його декан. За цей час факультет підготував не одну тисячу висококваліфікованих педагогів, науковців та фахівців ІТ-галузі. Вдячні випускники пам’ятатимуть мудрі поради свого Вчителя.

Добрим словом шанованого декана згадують і його колеги по роботі. Виваженими, мудрими та чуйними були його настанови. До нього часто зверталися за порадою, до його думки прислухалися не лише підлеглі, а і керівники університету. Світлий образ Миколи Іовича – Педагога і Наставника – надовго залишиться в нашій пам’яті.

Висловлюємо співчуття рідним, близьким, друзям.

Вічна йому пам’ять

(Прощання з Миколою Іовичем планується у суботу
перед корпусом на вул. Пластовій, орієнтовно на 12-00)

Доцент кафедри всесвітньої історії Роман Михальчук реалізував науковий грант – стипендію для випускників наукової програми центру досліджень Голокосту імені Джека, Джозефа та Мортона Менделів Меморіального Музею Голокосту США. Ця програма була розроблена спеціально для викладачів університетів і дослідників Голокосту, які працюють в Україні та фінансуються Меморіальним музеєм Голокосту США (USHMM, Вашингтон, округ Колумбія, США). Віртуальна програма розпочалася 1 серпня і завершилася 31 жовтня 2022 р. Програма стипендіата складалася з 180 год. відвідування онлайн-тренінгів, презентацій, дискусій та науково-пошукової роботи з джерелами меморіального музеєю Голокосту США у Вашингтоні (USHMM). Учасники програми мали можливість проконсультуватися з провідними закордонними експертами галузі.

Крім того, д-р. Михальчук стажувався у французькій науковій інституції Яхад-Ін Унум (Париж). Віртуальна програма тривала з 1 квітня до 30 червня 2022 р. Програма складалася з 240 год. науково-пошукової роботи та аналізу усних джерелам Голокосту в Україні, які зберігають в Парижі.

Дослідницькі проєкти д-ра Михальчука стосувалися Голокосту в генеральній окрузі «Волинь-Поділля». Спираючись на опрацьовані джерела, включаючи усні свідчення в дослідженні було розглянуто дискримінацію та обмеження прав євреїв, умови проживання бранців гетто, релігійне, психологічне, сексуальне приниження, пасивні та активні форми опору нацистам. У фокусі дослідження перебували не лише жертви Голокосту, а й місцеві неєврейські жителі, моделі поведінки bystanders. Історія Голокосту традиційно визначає позицію неєвреїв як злочинців, спостерігачів і рятівників. Однак така тріада застаріла і потребує більш детального вивчення – за певних обставин спостерігач міг стати злочинцем чи рятівником, і навпаки. Аналіз мотивів та моделей поведінки став в основі наукового аналізу д-ра Михальчука.

До уваги вступників 2023 року!!!

МОН ЯК АЛЬТЕРНАТИВУ ЗНО
РОЗГЛЯДАЄ ПРОВЕДЕННЯ У 2023 РОЦІ
УДОСКОНАЛЕНОГО НМТ

У Міністерстві освіти і науки України розглядали два варіанти вступної кампанії: за результатами традиційного зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) або оновленого варіанта національного мультипредметного тесту (НМТ).

«З міркувань безпеки та через складності логістики проведення зовнішнього незалежного оцінювання у традиційному форматі не є можливим. Тому Міністерство освіти і науки України як альтернативу розглядає проведення у 2023 році удосконаленого національного мультипредметного тесту (НМТ)», – повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Нині Міністерство ініціювало підготовку спеціального законопроєкту, який дозволить проводити НМТ у 2023 році. Деталі будуть оприлюднені у відповідному Порядку прийому, який затвердить МОН після прийняття відповідного закону Верховною Радою України. 

Міністр назвав попередні характеристики структури НМТ.

Національний мультипредметний тест є різновидом зовнішнього незалежного оцінювання, який проводиться в тимчасових екзаменаційних центрах у комп’ютерному форматі та охоплює питання з декількох предметів. 

НМТ став головною новацією та однією з передумов успішної вступної кампанії 2022 року в умовах воєнного стану.

Планується, що у 2023 році НМТ міститиме обов’язковий та додатковий блоки. 

Обов’язковий блок НМТ буде складатися з чотирьох предметів: української мови, математики, історії України, однієї з іноземних мов (на вибір вступників будуть запропоновані англійська, французька, німецька та іспанська мова). 

В окремий день вступники зможуть скласти додатковий блок НМТ з фізики, хімії чи біології, результатом якого можна буде замінити оцінку з історії України або іноземної мови. 

За словами Міністра, вдосконалена версія НМТ враховуватиме побажання випускників, яких під час навчання диференціювали за рівнем вивчення різних предметів (хімія, біологія, іноземні мови тощо).

Тестові завдання НМТ укладуть згідно з програмами ЗНО з відповідних предметів.

Також передбачається, що основний блок НМТ протягом одного дня із перервою. 

«Спочатку учасники будуть упродовж 90 хвилин виконувати завдання з української мови та математики, а після короткої перерви ще 90 хвилин працюватимуть над завданнями з історії України та іноземної мови. Тестування з додаткових предметів триватиме 75 хвилин і буде проводитися в інший день», – зазначив Сергій Шкарлет.

Тестування відбуватиметься у червні – липні 2023 року в межах основної та додаткової сесій. У додатковій сесії зможуть узяти участь вступники, які з поважних причин не склали тестування під час основної сесії. Таблиці переведення тестових балів у шкалу 100-200 будуть оприлюднені заздалегідь.

НМТ може бути проведено в Україні та в окремих іноземних країнах. Рішення про проведення НМТ за кордоном та можливий перелік країн прийматиметься навесні з урахуванням воєнно-політичної ситуації.

Реєстрація для участі в НМТ заплановано провести у квітні.

«Звичайно, що для вступу можуть бути використані як результати національного мультипредметного тесту 2023 року, так і результати НМТ 2022 року або зовнішнього незалежного оцінювання 2020-2021 років», – роз'яснив Міністр.

Вступники на спеціальності, для яких передбачено творчий конкурс, будуть вступати за результатами НМТ та творчого конкурсу.

Коефіцієнти до оцінок з різних предметів, які використовуватимуть під час формування конкурсного бала, будуть затверджені в Порядку прийому. У 2023 році не передбачається використання середнього бала документа про раніше здобуту освіту та сільського коефіцієнту. Галузеві та регіональні коефіцієнти передбачається зберегти, але значення регіональних коефіцієнтів передбачається оголосити навесні.

Без НМТ можна буде вступити на контракт на спеціальності, яким надається особлива підтримка (53 спеціальності та 11 спеціалізацій). Така можливість передбачена і для вступників на основі здобутого освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, або освітнього ступеня молодшого бакалавра.

МОН надасть більше інформації після внесення законопроєкту до парламенту та оприлюднить проєкт Порядку прийому на навчання до закладів вищої освіти в 2023 році для громадського обговорення.

Приймання на навчання за державним замовленням до вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти буде проведено за власними Правилами прийому без додержання більшості вимог загального Порядку прийому, як і в 2022 році.

До переваг комп'ютерного тестування належать: значне скорочення бюджетних витрат на друк тестових зошитів, логістика, можливість проведення тестування за кордоном, організація перевірки відповідей і, найголовніше, безпека вступників.

Вбачається, що перехід до НМТ не вимагатиме кардинально нових підходів до розроблення тестових завдань і загалом не ускладнить технологію підготовки до проведення тестування. Значну частину програмного забезпечення й обладнання для комп'ютерного тестування придбали за кошти донорів у 2022 році.

Міністр наголосив, що змінити формат проведення вступних випробувань можливо лише після ухвалення відповідного Закону, що є компетенцією Верховної Ради України. 

За матеріалами сайту https://mon.gov.ua/.

29 листопада, керівництво Рівненського державного гуманітарного університету спільно з представником Управління виконавчої дирекції Рівненського районного управління Фонду соціального страхування України у Рівненській області, інспекторами з питань пожежної безпеки ГУ ДСНС України та представником Навчально-методичного центру цивільного захисту провели навчання з питань охорони праці, пожежної безпеки та цивільного захисту населення для проректорів, деканів факультетів, зав. кафедрами та головних спеціалістів РДГУ.
Зокрема, страховий експерт з охорони праці Фонду соціального страхування Оксана Гапончук нагадала присутнім про основні права та обов'язки працівників та роботодавця, гарантії прав на охорону праці та організацію охорони праці в університеті.
Інспектори ДСНС Микола Шпак та Дмитро Носоль закцентували увагу на правилах пожежної безпеки, алгоритмі дій у випадку виникнення пожежі та як правильно використовувати первинні протипожежні засоби у випадках пожеж.
Наостанок, старший викладач Навчально-методичного центру цивільного захисту Володимир Павлюк, продемонстрував муляжі різних вибухонебезпечних предметів та розповів слухачам, як діяти у випадку їхнього виявлення.

Back to top