https://phrase.com/roles/academia/

РДГУ висловлює вдячність компанії  PHRASE  https://phrase.com/roles/academia/ за можливість безкоштовно вивчати сучасні системи автоматизованого перекладу і локалізації. В результаті співпраці з компанією PHRASE студенти отримають доступ до безкоштовної академічної програми з вивчення сучасних систем  перекладу текстів з використанням комп'ютерних технологій (CAT - computer-aided translation), які в комплексі дозволяють забезпечити швидку командну роботу над проєктом, єдність термінології в процесі роботи та підвищення продуктивності без втрати якості. Практичні знання САТ-інструментів є вимогою часу і значно підвищують конкурентоспроможність молодих фахівців на сучасному ринку праці.

Сьогодні як ніколи раніше актуальною для нашого супільства є проблема подолання травматичного стресу у дітей та дорослих. Психологи, психотерапевти, соціальні працівники потребують додаткових знань, умінь та навичок роботи з кризовими психічними станами, породженими війною !

17-18 жовтня 2022 року на базі Соціально-психологічного центру психолого-природничого факультету Рівненського державного гуманітарного університету за ініціативи Олени Ставицької та підтримки декана Віталія Павелківа у співпраці з міжнародними благодійними фондами відбувся черговий науково-практичний семінар для практичних та практикуючих психологів, психотерапевтів Рівненщини на тему «Допомога дітям та підліткам під час війни. Робота з травмою, техніки зцілення». Ведучий семінару - Тригве А. Борве, психолог, психіатр та викладач когнітивної теорії та терапії в коледжах та державних установах Норвегії. Учасники семінару актуалізували знання щодо понять травм і горе, вікових особливостей їх переживання дітьми та підлітками. Вони ознайомилися з нейробіологічним розумінням травм у дітей після жорстокого поводження та за умов відсутності догляду за дітьми. 
Практична частина семінару була присвячена пропрацюванню технік зцілення наслідків травми, включаючи посттравматичний стресовий розлад, смуток і занепокоєння/тривогу, які впливають на регуляцію поведінки дітей, їх здатність навчатися та розвиватися. Практичні психологи та психтерапевти вкотре переконалися у ефективності живого спілкування, отримали позитивний досвід та незабутні емоції.

Сьогодні як ніколи раніше актуальною для нашого суспільства є проблема подолання травматичного стресу у дітей та дорослих. Психологи, психотерапевти, соціальні працівники потребують додаткових знань, умінь та навичок роботи з кризовими психічними станами, породженими війною.

17-18 жовтня 2022 року на базі психолого-природничого факультету Рівненського державного гуманітарного університету за ініціативи  доцента кафедри загальної психології та психодіагностики Ставицької Олени Григорівни та підтримки міжнародних благодійних фондів відбувся науково-практичний семінар для практичних та практикуючих психологів, психотерапевтів Рівненщини на тему «Допомога дітям та підліткам під час війни. Робота з травмою, техніки зцілення». Ведучий семінару - Тригве А. Борве, психолог, психіатр та викладач когнітивної теорії та терапії в коледжах та державних установах Норвегії. Учасники семінару актуалізували знання щодо понять травм і горе, вікових особливостей їх переживання дітьми та підлітками. Вони ознайомилися з нейробіологічним розумінням травм у дітей після жорстокого поводження та за умов відсутності догляду за дітьми. Практична частина семінару була присвячена пропрацюванню технік зцілення наслідків травми, включаючи посттравматичний стресовий розлад, смуток і занепокоєння/тривогу, які впливають на регуляцію поведінки дітей, їх здатність навчатися та розвиватися. Практичні психологи та психтерапевти вкотре переконалися у ефективності живого спілкування, отримали позитивний досвід та незабутні емоції.

17 жовтня 2022 р. продовжив роботу фінсько-український проєкт «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємося разом»), започаткований у липні 2018 р.

Проєкт фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії та ЕС. Його місія – надання підтримки реформі «Нова українська школа», насамперед на рівні початкової школи.

У черговій серії «Наставництво в педагогічній практиці», що складається з 15-ти вебінарів, беруть участь одинадцять викладачок педагогічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету (проф. Петренко О. Б., проф. Гудовсек О. А., доц. Суржук Т. Б., доц. Баліка Л. М., доц. Бричок С. Б., доц. Іванова Л. І., доц. Костолович Т. В., доц. Лук’яник Л. В., доц. Поліщук О. П., доц. Стельмашук Ж. Г., доц. Третяк О. М.), три вчителі з базових шкіл Рівного, в яких проводиться педагогічного практика: Чабанюк Тетяна Вікторівна (НВК «Колегіум»), Гемберг Світлана Леонідівна та Пучкова Олена Василівна (Рівненський ліцей №1 Рівненської міської ради).

Під час першого вебінару фінські експертки у сфері освіти Аня Хурінайнен-Косунен та Рія Палмквіст ознайомили учасників проєкту з системою освіти в Фінляндії, специфікою підготовки вчителів початкової школи в цій країні. Учасники вебінару мали змогу познайомитися та працювати в малих групах. Роботу рівненської групи модерувала доцент кафедри теорії і методики виховання Людмила Баліка, яка бере участь у проєкті з 2018 р.

Доцент кафедри практики англійської мови та методики викладання філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету Фрідріх Алла Володимирівна виграла науковий грант американсько-польського культурно-освітнього фонду Костюшко  “Freedom starts with your mind” (“Свобода починається з розуму”) (Варшава, Польща, 2022).
Завдячуючи підтримці Варшавського університету, а саме Інституту англійських студій, наукове дослідження поставило за мету дослідити досвід і адаптацію українських студентів з різними освітніми та мовленнєвими рівнями, які прибули після 24.02.2022. Серед інших проблемних питань увагу буде зосереджено на соціально-емоційних станах,  лінгвістичній підтримці та викликах.
Висновки цього проекту можуть мати наслідки для передового досвіду підтримки прибуття біженців в освітньому середовищі, запобігання мовним бар’єрам, а також формування політики на різних рівнях: мікро-, мезо- та макрорівні.

17 жовтня 2022 р. на художньо-педагогічному факультеті відбулася науково-мистецька інсталяція «Сучасне мистецтво крізь призму художніх творів на підтримку України в російсько-українській війні 2022 р.». Її учасники – студенти І курсу спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» (куратор заходу – професор Шеретюк Р.М, навчальна дисципліна «Теорія мистецтва»).

Завдання навчального семінару-дослідження полягало в тому, щоб на прикладах творів сучасного мистецтва, які створені за кордоном на підтримку України, дослідити новітні явища у світовому художньому процесі, зокрема, охарактеризувати актуальну тематику мистецтва, його провідні види, а також нові вияви, форми, техніки сучасного образотворення. У цьому контексті увазі присутнім були запропоновані виступи: «Графіка» (мистецький аналіз обкладинок провідних ЗМІ з приводу війни в Україні), «Плакат» (презентація серії плакатів закордонних митців на підтримку України), «Живопис» (огляд мистецьких робіт на військову тематику, створених закордонними авторами, а також штучним інтелектом), «Іконопис» (розповідь про польського іконописця, котрий пише свої роботи на дошках з-під ящиків зі зброї з Маріуполя), «Стріт-арт» (представлення вуличних стінописів Європи та світу з виразним проукраїнським акцентом), «Перформанс» (огляд знакових світових арт-акцій, що актуалізували питання насильства у війні), «Мистецтво як пророцтво» (повідомлення про живописні роботи, які запрограмували загибель крейсера «Москва» і руйнацію Керченського мосту) і «Мистецтво швидкого реагування» (приклади інтерпретації академічних творів живопису відповідно до реалій сьогодення).

Back to top