Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Сфера наукових інтересів: дитяча психологія, психокорекція батьківсько-дитячих взаємин, психокорекція та психотерапія.
Біографія:
Народилася у м. Славута Хмельницької області. У 1993 році закінчила Хмельницьке педучилище з відзнакою за спеціальністю «Дошкільне виховання, організатор музичної діяльності в дошкільних закладах».
Інформація про вищу освіту:
У 1999 році з відзнакою закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю “Дошкільне виховання, практична психологія” та здобула кваліфікацію викладача дошкільної педагогіки та психології, практичного психолога в закладах освіти.
У 2006 році захистила кандидатську дисертацію. У 2009 році присвоєно вчене звання доцента.
У 2019 р. закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю «Корекційна освіта. Логопедія. Спеціальна психологія» та здобула кваліфікацію вчителя-дефектолога, вихователя дітей з вадами психофізичного розвитку, асистента вчителя закладів освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням.
Стаж роботи: 23 роки.
Дисертаційні дослідження:
Кандидатська дисертація на тему «Педагогічні умови формування гармонійних взаємин між батьками та дітьми старшого дошкільного віку» (2006 р., науковий керівник – професор Поніманська Тамара Іллівна).
Наукові та професійні досягнення:
З 2005 р. – член Української спілки психотерапевтів Європейської Асоціаціі Психотерапіі.
Участь у роботі навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес» (Наказ Міністерства освіти і науки України № 809 від 07.12.2006 «Про створення навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес»)
З 2019 р. – участь у роботі Лабораторії діагностики і корекції при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (затверджено Вченою радою РДГУ, протокол №5 від 30.05.2019 р.).
З 2019 року – член Української спілки корекційних педагогів
В 2019 р. брала участь у роботі групи авторів з написання міжнародної монографії «Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations»
Гарант освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта. Психологія» ступеня освіти «бакалавр».
Член проєктної групи з розробки освітньої програми спеціальності 016 «Спеціальна освіта» ступеня освіти «бакалавр».
Участь у держбюджетних темах:
- Педагогічне проектування засобів гуманізації виховання дітей дошкільного віку в сучасному інноваційному просторі (2006 – 2008 рр.).
- Педагогічні технології соціального розвитку дітей в умовах інноваційних дошкільних закладів (2009 – 2010 рр.).
- Розробка технологій професійної підготовки педагога до роботи в інноваційних дошкільних навчальних закладах (2011 – 2012 рр.).
- Розробка технологій психолого-педагогічного супроводу діяльності вихователя дошкільного навчального закладу в умовах інклюзивної освіти (2013-2014 рр.).
- Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі (2015-2016 рр.).
Навчальні дисципліни, які викладає:
Психологія дитяча
Корекційна андрагогіка
Основи психокорекції та психогігієни дітей з порушеннями мовлення
Основи психоконсультування, психотренінгу та психокорекції осіб з тяжкими порушеннями мовлення
Психолого-педагогічний супровід родини, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами
Автор понад 80 публікацій. Основні публікації:
Journal Indexing Web of Science:
Voitovych O.,Kozliuk O., Kosarieva O., Marchuk G., Stepanova O. Humanistic approach towards education of preschool children with developmental speech and language disorders. Rev. Tempos Espaços Educ. v.13, n. 32, e-14958, jan./dez.2020. PP. 1-14.
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Kozliuk O., Kosarieva O., Stepanova O. Diagnostics of the humanistic direction of children's communication with peers and parents. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part I. Warsaw: BMT Erida Sp. z o.o, 2019. Р. 111-125.
- Основи психогігієни та психокорекції. Навчально-методичний посібник для студентів заочного відділення спеціальності 7.01010101 «Дошкільна освіта» / Укладач. О.І. Косарєва. Рівне: РДГУ, 2013. 70 с.
- Косарєва О.І., Руденко Н.М. Курсові роботи з дитячої психології. Навчально-методичний посібник студентів напряму підготовки 012 «Дошкільна освіта» Рівне: РДГУ, 2017. 38 с.
- Косарєва О.І., Руденко Н.М. Дитяча психологія: навчально-методичний посібник для студентів напряму підготовки 012 «Дошкільна освіта» Рівне: РДГУ, 2017. 56 с.
- Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних завдань та самостійної роботи з навчальної дисципліни «Психолого-педагогічний супровід родини, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами»: Методичний посібник для здобувачів другого магістерського рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» . Рівне: РДГУ, 2020. 22 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних занять та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Основи психокорекції та психогігієни дітей з порушеннями мовлення»: Методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Рівне, 2020. 19 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних занять та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Корекційна андрагогіка»: Методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Рівне: РДГУ, 2020. 24 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних занять та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Основи психоконсультування, психотренінгу та психокорекціі осіб з ТПМ»: Методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Рівне, 2020. 27 с.
- Косарєва О.І. Психологічний супровід батьків як засіб психокорекції особистісного розвитку дитини з порушеннями мовлення. Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія та практика:колект. монографія / За наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. Рівне: Видавництво Волинські обереги, 2020. С. 104-117.
Наукові публікації у наукових виданнях:
- Косарєва О.І. Феноменологічні ознаки нарцисизму. Оновлення змісту, форм та методів навчання та виховання в закладах освіти: Зб.наук.праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 11 (54). Рівне: РДГУ, 2015. С.170-173.
- Косарєва О.І. Психологічні особливості навчання і виховання дітей з різними освітніми потребами (на прикладі дітей з раннім дитячим аутизмом). Оновлення змісту, форм та методів навчання та виховання в закладах освіти: Зб.наук.праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 13 (56). Рівне: РДГУ, 2016. С.135-138.
- Косарєва О.І. Діагностика рівня розвитку соціальної компетентності як комплексної характеристики особистості майбутнього педагога. Оновлення змісту, форм та методів навчання та виховання в закладах освіти: Зб.наук.праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 17 (60). Рівне: РДГУ, 2017. С. 122-125.
- Косарєва О.І. Рудь Г.В. Психологічні чинники ґенези особистісної сфери першокурсників. Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Камянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПНУкраїни / за наук.ред.С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. Вип.35. Камянець-Подільський: Аксіома, 2017. С. 235-245.
- Косарєва О.І. Демянюк О.Б. Модальності світосприйняття як складова індивідуальної свідомості молоді. Психологія: реальність і перспективи:збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. Вип. 8 / упоряд. Р.В. Павелків, Н.В. Корчакова; ред.. кол. Р.В. Павелків, В.І. Безлюдна, Н.В. Корчакова. Рівне: РДГУ, 2017. С. 75-79.
- Косарєва О.І., Демянюк О.Б. Особливості соціальної перцепції у студентської молоді (гендерний аспект). Психологічний часопис: збірник наукових праць / за ред. С.Д. Максименка. № 4. Вип. 14. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, 2018. С. 54-67.
- Косарєва О.І. Психолого-педагогічна сутність взаємин батьків та дітей дошкільного віку. Інноватика у вихованні: зб.наук. пр. Вип.7. Том 2 / упоряд. О.Б. Петренко, Т.С.Ціпан, Н.М. Гринькова та ін. Рівне : РДГУ, 2018. С. 114-123.
- Косарєва О. Характерні позиції чоловіків і жінок у ставленні до дітей дошкільного віку. Інноватика у вихованні: зб.наук.пр. Вип 10. /упоряд. О.Б. Петренко. Рівне: РДГУ, 2019. С. 183-188.
- Козлюк О., Косарєва О., Павлюк Т. Вплив стилів батьківського ставлення на емоційні характеристики дошкільників із порушеннями мовлення. Нова педагогічна думка. 2020. №3 (103). С. 122-126.
- Павлюк Т.О., Косарєва О.І., Козлюк О.А. Особистісно орієнтований підхід в організації логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення. Педагогічний часопис Волині: науковий журнал. Луцьк: ПП Іванюк В. П. 2020. Номер 1 (16). С. 121-127.
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
2013 рік – керівництво студенткою Соннік І., яка здобула диплом ІІ ступеня на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт у Глухівському національному педагогічному університеті імені О.Довженка.
2019 рік – науковий консультант здобувача вищої освіти Божук М., яка посіла перше місце на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі «Педагогічні науки» у Бердянському державному педагогічному університеті.
Нагороди. Нагороджена Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації (2012), Почесною грамотою Рівненської міської ради та виконавчого комітету за активну громадську і життєву позицію (2017), Почесною грамотою ректорату Рівненського державного гуманітарного університету.
Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Профіль Google Scholar
Підвищення кваліфікації
Сфера наукових інтересів: етика і психологія спілкування, педагогіка і психологія вищої школи, професійна культура педагога.
Біографія:
Народилась у с. Милятин Острозького р-ну Рівненської області в 1955 році. Закінчила середню школу № 8 у м. Свободний Амурської області в 1972 році.
Отримала вищу технічну освіту в Українському інституті інженерів водного господарства зі спеціальністю «Промислове і цивільне будівництво» в 1977 році та вищу педагогічну освіту за спеціальністю «Педагогіка і психологія (дошкільна)» в 1991 році.
Працювала на посадах лаборанта науково-дослідницького сектору Українського інституту інженерів водного господарства (1977 рік), молодшим науковим співробітником того ж сектора (1978 рік), інженера-конструктора виробничо-технічного відділу Здолбунівського цементно-шиферного комбінату (1979-1981 роки). У 1981 змінила професію і працювала вихователем закладу дошкільної освіти «Чебурашка» м. Здолбунів-2 (1981-1987 роки), методистом закладу дошкільної освіти № 8 м. Дебальцеве (1987-1990 роки). З 1990 по 1991 рік працювала на посаді інженера Рівненської філії концерну спільних підприємств «Едланд», з 1991 по 1994 рік – референт-психолог у цій установі.
З 1994 року працює у системі вищої освіти (Рівненський державний інститут культури (1994-1997 роки); Рівненський державний гуманітарний університет (з 1998 року)) на посадах викладача кафедри педагогіки і психології (1994-1998 роки), старшого викладача кафедри педагогіки і психології (пізніше реорганізованої у кафедру управління освітою) (1999-2007 роки), доцента кафедри управління освітою (2008-2010 роки), доцента кафедри практичної психології та психотерапії (2010-2016), доцента кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т. І. Поніманської (з 2016 року). Займала посаду заступника декана з навчальної роботи факультету документальних комунікацій та менеджменту (1999-2001 роки). З 2008 працює у керівному складі приймальної комісії Рівненського державного гуманітарного університету як голова відбіркової комісії (2008-2009 роки), заступник відповідального секретаря (2010-2012 роки), відповідальний секретар (2013-2015 роки; 2017-2019 роки), заступник голови приймальної комісії (2016; 2020 роки). З 2012 року бере участь у забезпеченні системи якості освіти в Рівненському державному гуманітарному університеті на громадських засадах.
Стаж роботи 43 роки, з них педагогічний стаж – 35 років; стаж роботи у вищій школі – 26 років.
Кар’єрний ріст у вищій школі:
З 2004 по 2007 рік була прикріплена до інституту педагогіки і психології професійної освіти Академії педагогічних наук України в якості пошукувача на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Захистила кандидатську дисертацію в 2007 році.
Дисертаційне дослідження:
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: «Формування культури спілкування майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей у вищих навчальних закладах» (2007 р., науковий керівник – старший науковий співробітник Коновець Світлана Володимирівна).
Наукові та професійні досягнення:
З 2012 по 2017 рік – заступник директора Центру моніторингу якості освіти Рівненського державного гуманітарного університету.
З 2017 року – відповідальна за роботу центру якості освіти Рівненського державного гуманітарного університету.
Навчальні дисципліни, які викладає:
Вступ до спеціальності.
Педагогіка загальна.
Психологія ділового спілкування.
Педагогічна етика.
Основи педагогіки і психології.
Автор понад 100 публікацій. Основні публікації:
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Джеджера К.В., Шагай Н. М. Основи педагогіки і психології. Рівне: Волинські обереги, 2011. 392 с. Гриф МОН України (лист № 1/11-461 від 20.01.2011 р.)
- Джеджера К. В., Джеджера О. В. Психолого-педагогічні умови підвищення ефективності начальної діяльності студентів: аспект актуалізації творчої активності. Психологічні основи забезпечення якості освіти у вищому навчальному закладі:монографія. – Рівне : Видавець О. Зень, РДГУ, 2015. С. 133–159.
- Етика і психологія ділового спілкування: навч.-метод. посіб. / К.В.Джеджера. – Рівне : РДГУ, 2013. – 105 с.
- Етика ділового спілкування: метод. посіб. / упоряд. К.В.Джеджера,. – Рівне: РДГУ, 2015. 106 с.
- Етика і психологія ділового спілкування: курс лекцій / К.В. Джеджера, О. В. Джеджера. Рівне : РДГУ, 2015. 98 с.
Наукові публікації у наукових виданнях:
- Джеджера К. І., Черніговець Т. І. Особистісна реалізація студентів у позааудиторній діяльності (на прикладі Рівненського державного гуманітарного університету). Нова педагогічна думка. № 1.С. 106–110.
- Джеджера К.В. Академічна доброчесність як моральний орієнтир професійної підготовки майбутніх вихователів. Інноватика у вихованні. 2019. № 10. С. 157–164.
- Джеджера К.В. Комунікативні уміння як чинник конкурентоспроможності майбутнього вихователя. Психологія: реальність і перспективи. 2019. С.55–60.
- Джеджера К. В. Дефініції «ділове спілкування», «професійне спілкування», «професійно-ділове спілкування» у термінологічному тезаурусі стосовно комунікативної підготовки студентів. Оновлення змісту, форм і методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. пр.: наук. зап. Рівн. держ. гуманіт. ун-ту. Вип. 17 (60) / Рівнен. держ. гуман. Ун-т [редкол.: В. В. Вербець, М. С. Янцур, І. Д. Бех та ін.]. 2017. С. 197–201.
- Джеджера К. В. Навчальний курс «Вступ до спеціальності» як засіб дидактичної адаптації майбутніх вихователів у закладі вищої освіти. Інноватика у вихованні. Вип. 7 Т.1. 2018. С. 94–107.
- Джеджера К.В., Черніговець Т. І. Комунікативна підготовка студентів у вищих навчальних закладах. Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка».Острог: Вид-во Національного ун-ту «Острозька академія», 2016. Вип. 17. С. 82–92.
- Джеджера К.В., Черніговець И. І. Формування естетичної культури майбутніх офісних працівників у ВНЗ. Нова педагогічна думка. 2016. № 3. С. 168–173.
- Джеджера К.В. Якість вищої освіти у вищому навчальному закладі як предмет моніторингу. Нова педагогічна думка: матер. ХІ міжнар. наук.-методич. конференції «Забезпечення наступності змісту в системі ступеневої вищої та післядипломної освіти». Ч. 1. 2013. №1. С. 228–231.
- Джеджера К.В. Актуальні регулятиви поведінки студентів у вищих навчальних закладах. Освіта регіону. Політологія. Психологія. Комунікації: Український наук. журнал. – Київ: Ун-т «Україна», 2013. № 2. С. 269–272.
- Джеджера К.В. Формування соціальної компетентності студентів вищих навчальних закладів: комунікативно-когнітивний аспект: Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: збірник наукових праць / Київський Національний університетт ім. Тараса Шевченка: редкол.: В.І. Судаков [та ін.]. – Київ: Логос, 2011. С. 23–31.
- Джеджера К.В. Особливості використання засобів комунікації студентами вищих навчальних закладів: проблеми та можливості їх розв’язання. Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». – Острог: Вид-во Національного ун-ту «Острозька академія», 2011. Вип. 17. С. 83–91.
- Джеджера К.В. Проблема формування педагогічної майстерності викладачів вищих навчальних закладів. Науковий вісник Чернівецького університетуту: збірник наукових праць. Вип 575. Педагогіка та психологія. Чернівці: Чернівецький Нац. ун-т, 2011. С. 54–59.
- Джеджера К.В. Регулятивні чинники спілкування особистості. Наукові записки Південноукраїнсьуого національного університету ім. К.Д. Ушинського: збірник наукових праць. – Одеса: ПНПУ ім. К.Д. Ушинського, 2011. С. 67–75.
Нагороди: Нагороджена Грамотою Національної академії педагогічних наук України (2015), Почесними грамотами управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації (2010, 2015, 2016), Почесною грамотою Рівненської міської ради (2013), Почесними грамотами та подяками ректора Рівненського державного гуманітарного університету.
Посада: завідувач кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської, професор
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук
Вчене звання: професор
Сфера наукових інтересів: педагогічна інноватика, компаративістська педагогіка, професійна підготовка майбутніх фахівців дошкільної та спеціальної освіти.
Біографія:
Народилася у м. Сарни Рівненської області. У 1983 році закінчила із золотою медаллю середню школу №3 м. Костопіль Рівненської області.
Інформація про вищу освіту:
У 1987 році з відзнакою закінчила Рівненський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Педагогіка і психологія (дошкільна)».
З 1987 року працювала вихователем дошкільного навчального закладу №4 м. Костополя, за сумісництвом – викладачем кафедри педагогіки і психології (дошкільної).
З 1990 року працювала викладачем кафедри педагогіки і психології (дошкільної) РДГУ.
З 1994 по 1997 рік навчалась в аспірантурі Рівненського державного гуманітарного університету.
У 1997 році захистила кандидатську дисертацію.
З 1997 по 1999 – старший викладач кафедри дошкільної педагогіки РДГУ.
З 1997 по 2001 рік завідувала кафедрою педагогіки і психології (дошкільної).
У 1999 році присвоєно вчене звання доцента.
З 2001 по 2003 рр. навчалася в докторантурі Рівненського державного гуманітарного університету.
У 2020 р. з відзнакою закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю «Спеціальна освіта» та здобула кваліфікацію магістра спеціальної освіти.
Стаж роботи: 33 роки.
Кар’єрний ріст:
З 1994 по 1997 рік навчалася в аспірантурі Рівненського державного гуманітарного університету.
З 2001 по 2003 рр. навчалася в докторантурі Рівненського державного гуманітарного університету.
Дисертаційні дослідження:
Кандидатська дисертація на тему «Індивідуальне виховання дітей дошкільного віку у педагогічній спадщині М. Монтессорі» (1997 р., науковий керівник – професор Поніманська Тамара Іллівна).
Докторська дисертація на тему «Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до інноваційної педагогічної діяльності» (2018 р., науковий консультант – професор Золотухіна Світлана Трохимівна).
Наукові та професійні досягнення:
Член Міжнародної Монтессорі-Асоціації. Має міжнародний сертифікат на звання «Монтессорі-учитель-методист» міжнародної категорії. У 2001 році обрана членом-кореспондентом Міжнародної Академії педагогічних і соціальних наук, у 2013 – членом-кореспондентом Міжнародної Академії наук педагогічної освіти.
Член спеціалізованої вченої ради при Рівненському державному гуманітарному університеті (2010-2011, 2015-2016). Здійснює наукове керівництво аспірантами і здобувачами.
Переможець конкурсу «Науковець року РДГУ» у номінації «Автор року» в 2007, 2013, 2017 рр.
Переможець у номінації «До вершини науки» рейтингу-конкурсу «Успішна жінка – 2019».
Керівник Лабораторії консалтингу дошкільної освіти при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (Наказ РДГУ № 231 осн/д від 28.12.2011 «Про створення лабораторії консалтингу»).
Участь у роботі навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес» (Наказ Міністерства освіти і науки України № 809 від 07.12.2006 «Про створення навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес»)
З 2019 р. – участь у роботі Лабораторії діагностики і корекції при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (затверджено Вченою радою РДГУ, протокол №5 від 30.05.2019 р.).
З 2019 року – голова осередку в Рівненській області ГО «Всеукраїнська асоціація корекційних педагогів».
Гарант освітньої програми спеціальності 016 «Спеціальна освіта. Логопедія» ступеня освіти «магістр».
Член проєктної групи з розробки освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта» ступеня освіти «магістр».
Член проєктної групи з розробки освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта» ступеня освіти «бакалавр» (2016, 2017, 2018 рр.).
Член редакційної колегії журналу «Інноватика у вихованні», включеного до переліку наукових фахових видань України.
Дійсний член наукової організації «Центр українсько-європейського наукового співробітництва»
Участь у держбюджетних темах:
- Педагогічне проектування засобів гуманізації виховання дітей дошкільного віку в сучасному інноваційному просторі (2006 – 2008 рр.).
- Педагогічні технології соціального розвитку дітей в умовах інноваційних дошкільних закладів (2009 – 2010 рр.).
- Розробка технологій професійної підготовки педагога до роботи в інноваційних дошкільних навчальних закладах (2011 – 2012 рр.).
- Розробка технологій психолого-педагогічного супроводу діяльності вихователя дошкільного навчального закладу в умовах інклюзивної освіти (2013-2014 рр.).
- Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі (2015-2016 рр.).
Навчальні дисципліни, які викладає:
Історія дошкільної педагогіки
Інноваційні педагогічні технології у дошкільній освіті
Інноваційні технології у спеціальній освіті
Порівняльна дошкільна педагогіка
Порівняльна спеціальна педагогіка
Автор понад 170 публікацій. Основні публікації:
Journal Indexing Web of Science:
Kateryna H. Trybulkevych, Alla V. Zaitseva, Nataliya M. Lupak, Ilona M. Dychkivska, Tetiana Y. Bortniuk. The Influence Of Social Reflection To Enhance The Efficiency Of Professional Communication Of The In-Service Teachers In The Settings Of Methodical Work. Applied Linguistics Research Journal. ALRJournal, 2020, 4(9). P. 182-189.
Dychkivska I., Rudenko N., Yurchuk O., Pavliuk T., Fedorova N. Innovative technologies as a means of overcoming speech disorders in preschool children. AD ALTA: Journal Оf Interdisciplinary Research. Volume 11, Issue 1, Special Issue XVI. February, 2021. РР. 92-98.
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: підручник. 3-е вид., доповн. Київ: Академвидав, 2015. 305 с. Має гриф МОН України (лист №1/11 – 493 від 16.01.2012 р.).
- Дичківська І.М. Педагогіка М. Монтессорі: виклики сучасності: монографія. Рівне: Волинські обереги, 2016. 384 с.
- Дичківська І.М. Підготовка майбутніх вихователів дошкільних закладів до інноваційної педагогічної діяльності: теорія і методика: монографія. Рівне: Видавець О. Зень, 2017. 372 с.
- Dychkivska I.M. Rozwój osobowośći pedagoga w koncepcji M. Montessori jako wyznacznik odnowenia jego zawodowego przygotowania Alternatywnemetodywspierajace process kształtowania u ucznia postaw koniecznych do rynku pracy. Warszawa: WSM, 2016. S. 147-154.
- Дослідницька робота студентів: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 012 “Дошкільна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, Н. М. Горопаха, О. А. Козлюк, О. І. Косарєва, Н. В. Маліновська, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Стєпанова, О. І. Шадюк; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне : РДГУ, 2018. 108 с.
- Dychkivska I.M., Uliukaeva I.Сomparative analysis of future preschool teacher training in foreign education systems. SUSTAINABLE development under the conditions of European integration: collective monograph / [editorial Darko Bele, Lidija Weis, Nevenka Maher]. Part І. Ljubljana: Ljubljana School of Business, 2019. S. 79-88.
- Дичківська І.М., Косарєва Г.М. Формування толерантного ставлення до дітей з особливими потребами в умовах інклюзії. Монографія. Рівне: Видавець О. Зень, 2019. 252 с.
- Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
- Дичківська І.М. Концептуальні засади інклюзивної освіти у вітчизняному та зарубіжному освітньому просторі: порівняльний аспект. Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія та практика:колект. монографія / За наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. Рівне: Видавництво Волинські обереги, 2020. С. 36-48.
Наукові публікації у наукових виданнях:
1.Дичківська І.М. Готуємо педагогів до інноваційної діяльності. Заступник директора школи. 2015. №7. С. 4-12.
- Дичківська І.М. Соціально-педагогічні проблеми та перспективи інклюзії у дошкільній освіті. Мат-ли Міжнародного Конгресу зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології: «Освіта дітей з особливими потребами; від інституалізації до інклюзії».Зб. тез доп. / Редкол.: В.В. Засенко, А.А. Колупаєва, Н.І. Лазаренко, З.П. Ленів. Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2016. С. 100–102.
- Дичківська І.М. Інноваційна діяльність майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів у контексті методології синергетичного підходу.Педагогічна освіта: теорія і практика:Збірник наукових праць / [гол. ред. Лабунець В.М.]. Вип.21 (2-2016). Ч. 2. Кам’янець-Подільський, 2016. С. 179–184.
- Дичківська І.М. Теоретичне обґрунтування змісту рефлексивного компонента готовності до інноваційної діяльності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів.Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. пр.: наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Вип. 17(60). Рівне: РДГУ, 2017. С. 300-303.
- Дичківська І.М. Науково-методична система підготовки майбутніх вихователів до інноваційної педагогічної діяльності.Інноватика у вихованні: Зб. наук. пр. Вип. 7. Том 1 / упоряд. О.Б. Петренко; ред. кол.: О.Б. Петренко, Т.С. Ціпан, Н.М. Гринькова та ін. Рівне: РДГУ, 2018. С. 62-74.
- Дичківська І.М. Інноваційна діяльність майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів у контексті методології синергетичного підходу / І.М. Дичківська // Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Вип. 21 (2-2016). Ч. 2. С. 179–184. (входить до міжнародної науково-метричної бази INDEXCOPERNICUS).
- Дичківська І.М. Кондуктивна педагогіка як ефективний метод абілітації дітей з особливими потребами. Мат-ли Других Міжнародних педагогічних читань пам’яті професора Т. І. Поніманської «Актуальні проблеми дошкільної та спеціальної освіти»,Рівне, 15-16 жовтня 2019. С. 55-56.
- Дичківська І. Невтомна сподвижниця гуманістичного виховання (До 65-річчя від дня народження Тамари Поніманської). Дошкільне виховання. 2019. №9. С. 10-11.
- Дичківська І. Формування міжетнічної толерантності майбутніх вихователів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки.Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2019. – Вип. 2. – С. 189-197. (Індексується в наукометричних базах даних: Index Copernicus, Google Scholar).
- Дичківська І.М. Методологічні підходи у системі вимог до сучасного фахівця дошкільної освіти. Інноватика у вихованні: Зб. наук. пр. Вип. 10. / упоряд. О.Б. Петренко; ред. кол.: О.Б. Петренко, Р.С. Сойчук, Т.С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ, 2019. С. 58-66.
- Дичківська І.М., Федорова Н.В., Борисова О.А. Гуманістична технологія М. Монтессорі у системі спеціальної освіти України. Нова педагогічна думка.№103 (№3). 2020. С. 15-17.
Авторські свідоцтва:
№ 47460 від 28.01.2013 – книга «Інноваційні педагогічні технології» (навчальний посібник), автор Дичківська І.М.
№ 50 568 від 06.08.2013 – книга «Інноваційні педагогічні технології» (підручник), автор Дичківська І.М.
№ 505689 від 06.08.2013 – книга «Інноваційні педагогічні технології. Практикум» (навчальний посібник), автор Дичківська І.М.
№ 50571 від 06.08.2013 – навчально-методичний посібник «М. Монтессорі: теорія і технологія», автори І.М. Дичківська, Т.І. Поніманська.
№71081 від 23.03.2017 – книга «Педагогіка М. Монтессорі: виклики сучасності» (монографія), автор Дичківська І.М.
Наукове керівництво здобувача, який одержав документ про присудження наукового ступеня:
Науковий керівник Косарєвої Г. М., яка отримала диплом кандидата наук у 2017 р. (тема кандидатської дисертації «Формування толерантного ставлення до дітей з особливими потребами у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів», спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти).
Науковий керівник Федорової Н. В., яка отримала диплом кандидата наук у 2020 р. (тема кандидатської дисертації «Формування гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів», спеціальність 13.00.03 – корекційна педагогіка).
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
2016 рік – керівництво студенткою Стельмах М., яка посіла третє особисте місце у ІІ турі Всеукраїнської олімпіади зі спеціальності «Дошкільна освіта» (Київський університет імені Бориса Грінченка).
2018 рік – керівництво студенткою магістратури Биднарчук А., яка здобула диплом ІІ ступеня на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт у Бердянському державному педагогічному університеті
2019 рік – керівництво здобувачем вищої освіти Ячменник Р., яка посіла третє особисте місце на Всеукраїнській олімпіаді з дошкільної освіти у Харківському національному педагогічному університет імені Г.С.Cковороди.
2021 р. – наукова робота здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти Савчук М. А. на тему "Лепбук як засіб соціалізації дошкільників у системі освіти сталого розвитку" посіла 1 місце та І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із спеціальності 012 Дошкільна освіта.
Нагороди. Нагороджена Знаком «Відмінник освіти України» (2004), Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України (2008), Почесною грамотою Національної Академії педагогічних наук України (2015), Почесною грамотою Рівненської обласної Ради (2013), Дипломом міжнародного академічного рейтингу популярності «Золота фортуна» в номінації «За вагомий внесок у справу розбудови України та високий професіоналізм у сфері освіти» (2011), Грамотою конкурсу освітніх технологій журналів МОН України (2010), Почесною грамотою Рівненської міської ради та виконавчого комітету за активну громадську і життєву позицію (2017), Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації (2019), Почесними грамотами та подяками ректорату Рівненського державного гуманітарного університету.
Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Сфера наукових інтересів: дошкільна педагогіка, гуманістичне виховання дошкільників, виховання толерантного ставлення до дітей з ООП, розвиток педагогічної творчості та майстерності педагога, етнографія дитинства
Біографія:
Народилась у м.Рівне. У 1996 році закінчила ЗСШ № 12 м. Рівне. У 2001 році з відзнакою закінчивши РДГУ, почала працювала викладачем кафедри педагогіки і психології (дошкільної) (з 7 вересня 2001 року) та за сумісництвом керівником гуртка англійської мови ДНЗ №41 м. Рівне. У 2003 р. з відзнакою закінчила магістратуру РДГУ.
Інформація про вищу освіту:
У 2001 році закінчила РДГУ (диплом спеціаліста) за спеціальністю: Дошкільне виховання та іноземна мова (англійська) та отримала кваліфікацію: викладач педагогіки і психології, вихователь з правом проведення занять іноземної мови (англійської).
У 2003 році закінчила магістратуру РДГУ (диплом магістра) за спеціальністю: Дошкільне виховання та отримала кваліфікацію: Магістр педагогічної освіти. Викладач дошкільної педагогіки, психології та фахових методик.
З 2005 по 2008 рік навчалася в аспірантурі Рівненського державного гуманітарного університету.
У 2009 році захистила кандидатську дисертацію.
У 2011 році отримала вчене звання доцента.
У 2020 р. закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю «Спеціальна освіта» та здобула кваліфікацію магістра спеціальної освіти.
Стаж роботи: 18 років.
Кар’єрний ріст:
З 2001 року — викладач кафедри кафедри педагогіки і психології (дошкільної).
З 2005 по 2008 рік навчалася в аспірантурі Рівненського державного гуманітарного університету.
У 2009 році захистила кандидатську дисертацію.
У 2011 році отримала вчене звання доцента.
З 2010 року обіймає посаду доцента кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) РДГУ.
Дисертаційні дослідження:
Кандидатська дисертація на тему «Педагогічні умови формування гуманістичної спрямованості спілкування старших дошкільників» (науковий керівник к.пед.н., проф. Т. І. Поніманська, 2009, спеціальність 13.00.08 — дошкільна педагогіка).
Наукові досягнення:
Брала участь у роботі групи авторів з написання розділу міжнародної монографії «Problem space of modern society: philosophical, communicative and pedagogical interpretations» (Warsaw: BMT Erida Sp. z o.o, 2019).
Участь у роботі навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес» в 2012 – 2020 роках (Наказ Міністерства освіти і науки України № 809 від 07.12.2006 «Про створення навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес»).
З 2011 року – участь у роботі Лабораторії консалтингу дошкільної освіти при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (Наказ РДГУ № 231 осн/д від 28.12.2011 «Про створення лабораторії консалтингу»): проведення методичних заходів за участю провідних фахівців дошкільної освіти області.
З 2019 р. – участь у роботі Лабораторії діагностики і корекції при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (затверджено Вченою радою РДГУ, протокол №5 від 30.05.2019 р.).
З 2019 року – член ГО «Всеукраїнська асоціація корекційних педагогів».
З 2003 року – співпраця з закладом дошкільної освіти № 41 м. Рівного.
Гарант освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта» ступеня освіти «магістр».
Член проектної групи з розробки освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта, початкова освіта» ступеня освіти «бакалавр» (2019 рр.).
Участь у держбюджетних темах:
- «Педагогічне проектування засобів гуманізації виховання дітей дошкільного віку в сучасному інноваційному просторі» ((державний реєстраційний номер 0106U000316) (2006 – 2008 рр.).
- «Педагогічні технології соціального розвитку дітей в умовах інноваційних дошкільних закладів» (2009 – 2010 рр.).
- «Розробка технологій професійної підготовки педагога до роботи у інноваційних дошкільних навчальних закладах» ((державний реєстраційний номер 0111U001028) 2011 – 2012 рр.).
- «Розробка технологій психолого-педагогічного супроводу діяльності вихователя дошкільного навчального закладу в умовах інклюзивної освіти» ((державний реєстраційний номер 0113U001204) 2013-2014 рр.).
- «Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі» ((державний реєстраційний номер 0115U000267) 2014-2016 рр.).
Навчальні дисципліни, які викладає:
Технології викладання педагогіки, психології дитячої, методик дошкільної освіти
Етнографія дитинства
Методика навчання другої мови
Педагогічна творчість
Автор понад 100 публікацій. Основні публікації:
Journal Indexing Web of Science:
Voitovych O.,Kozliuk O., Kosarieva O., Marchuk G., Stepanova O. Humanistic approach towards education of preschool children with developmental speech and language disorders. Rev. Tempos Espaços Educ. v.13, n. 32, e-14958, jan./dez.2020. PP. 1-14.
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН:
Козлюк О.А., Руденко Н.М. Особливості розвитку тривожності дошкільників у системі дитячо-батьківських взаємин. Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України / за наук.ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. Вип.36. Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2017. С. 131-145. (Index Copernicus, Google Schoolar, CEJSH, Rasearch Bible, Erih Plus, OAJI). Авторський внесок 50 %.
Козлюк О.А. Виховання толерантного ставлення до дошкільників з особливими освітніми потребами. Інноватика у вихованні: зб.наук.пр. Вип.7. Том 1 / упоряд. О.Б.Петренко; ред. rол.: О.Б.Петренко, Р.Л.Сойчук, Т.С.Ціпан та ін. Рівне: РДГУ, 2019. С. 170-175 (Index Copernicus).
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Козлюк О.А., Хролець О.І. Етнографія дитинства: навчальний посібник. Рівне: О. Зень, 2016. 136 с. Авторський внесок 70%. Затверджено Вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 11 від 24 листопада 2016 року).
- Дичківська І.М., Козлюк О.А., Кузьмук Л.І., Марчук Г.В. Соціальний розвиток дитини: діти п'ятого року життя: навчальний посібник. Київ: Генеза, 2017. 120 с. (Настільна книжка вихователя). Авторський внесок 25%. Схвалено для використання в ДНЗ МОН України Лист ІМЗО від 10.07.2017 №21.1/12-Г-365.
- Kozliuk O., Kosarieva O., Stepanova O. Diagnostics of the humanistic direction of children's communication with peers and parents. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part I. Warsaw: BMT Erida Sp. z o.o, 2019. Р. 111-125.
- Дичківська І.М., Козлюк О.А., Кузьмук Л.І., Марчук Г.В. Соціальний розвиток дитини: діти четвертого року життя. Навчальний посібник. Київ : Генеза, 2019. 88с. (Серія «Настільна книжка вихователя»). (Схвалено для використання у ДНЗ комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України (лист ІМЗО від 12.02.2019 №22.1/12-Г-47).
Авторський внесок 23%. Рекомендовано до друку Вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 9 від 25.10.2018 р.).
- Козлюк О.А., Косарєва О.І. Соціальна компетентність як особистісна характеристика студентської молоді. Освіта дорослих: світові тенденції, українські реалії та перспективи : монографія. Київ, Харків: Інститут освіти дорослих НАПН України імені І. Зязюна, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2020. С.526-532. Авторський внесок 50%.
- Козлюк О.А., Найда Р.Г. Педагогічна творчість. Практикум. Рівне: РДГУ, 2018. 80 с.
- Дослідницька робота студентів: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 012 “Дошкільна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, Н. М. Горопаха, О. А. Козлюк, О. І. Косарєва, Н. В. Маліновська, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Стєпанова, О. І. Шадюк; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне : РДГУ, 2018. 108 с.
- Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
- Козлюк О. А. Педагогічна творчість. Практикум: навчальний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 “Спеціальна освіта”. Рівне: РДГУ, 2020. 70 с.
- Методичні рекомендації до виконання практичних робіт та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Методика навчання другої мови»: методичний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / Укл. О.А.Козлюк. Рівне: РДГУ, 2020. 28 с.
- Методичні рекомендації до виконання практичних робіт та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Етнографія дитинства»: методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / Укл. О.А.Козлюк. Рівне: РДГУ, 2020. 25 с.
- Методичні рекомендації до виконання практичних робіт та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Методика викладання педагогіки, психології дошкільної, методик дошкільної освіти»: методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / Укл. О.А.Козлюк. Рівне: РДГУ, 2020. 29 с.
- Козлюк О. А. Розвиток педагогічної творчості у майбутніх спеціальних педагогів. Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія та практика:колект. монографія / За наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. Рівне: Видавництво Волинські обереги, 2020. С. 165-176.
Наукові публікації у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України:
Козлюк О.А. Підготовка вихователя до навчання дітей іноземної мови. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. Випуск 5 (112). Серія: Педагогіка. Одеса: ПНПУ імені К.Д.Ушинського, 2016. С. 53-57.
Козлюк О.А. Міждисциплінарний підхід до вивчення феномену дитинства. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка: зб.наук.пр. Київ. ун-т ім.Б.Грінченка / редкол.: Огнев’юк В.О., Хоружа Л.Л. [та ін.]. Київ: Київ. ун-т ім.Б.Грінченка, 2016. №26. С.26-31.
Козлюк О.А. Стан підготовки майбутніх вихователів до формування гуманістичної спрямованості спілкування дошкільників. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. пр.: наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт ун-ту. Вип. 17 (60) / Рівнен. держ. гуманіт ун-т; [редкол.: В.В.Вербець, М.С.Янцур, І.Д.Бех та ін.]. Рівне: РДГУ, 2017. С. 205-208.
Козлюк О.А. Світ дитинства в науково-педагогічній спадщині Т. Поніманської. Інноватика у вихованні: зб.наук.пр. Вип.7. Том 1 / упоряд. О.Б.Петренко; ред.кол.: О.Б. Петренко, Т.С. Ціпан, Н.М. Гриньова та ін. Рівне: РДГУ, 2018. С. 134-140.
Козлюк О.А. Світ дитинства в науково-педагогічній спадщині Т. Поніманської Інноватика у вихованні: зб.наук.пр. Вип.7. Том 1 / упоряд. О.Б.Петренко; ред.кол.:О.Б.Петренко, Т.С.іпан, Н.М.Гриньова та ін. Рівне: РДГУ, 2018. С. 134-140.
Козлюк О., Косарєва О., Павлюк Т. Вплив стилів батьківського ставлення на емоційні характеристики дошкільників із порушеннями мовлення. Нова педагогічна думка. 2020. №3 (103). С. 122-126.
Павлюк Т.О., Косарєва О.І., Козлюк О.А. Особистісно орієнтований підхід в організації логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення. Педагогічний часопис Волині: науковий журнал. Луцьк: ПП Іванюк В. П. 2020. Номер 1 (16). С. 121-127.
Офіційний опонент дисертаційного дослідження Зотової І.В. на тему «Формування мовленнєвого спілкування дошкільників у різновіковому дитячому колективі» (2011).
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
2018 рік — керівництво студенткою Давидюк Т.В. (4 курс), яка зайняла перше місце у І етапі Конкурсу студентських наукових робіт. Тема: “Педагогічні умови використання ігор-головоломок у розумовому вихованні дошкільників”.
2019 рік — керівництво студенткою Савостьяновою В.М. (1 курс магістратури), яка зайняла друге місце у І турі олімпіади зі спеціальності “Дошкільна освіта”.
2019 р. — участь у підготовці до олімпіади здобувача вищої освіти Ячменник Р., яка перемогла у Всеукраїнській олімпіаді з дошкільної освіти (третє особисте місце, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Cковороди).
2021 р. - здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна Освіта Фоміна Д.І. посіла 1 місце у першому етапі Всеукраїнського Конкурсу студентських наукових робут. Тема: "Формування педагогічної культури батьків в умовах інклюзивної групи закладу дошкільної освіти"
Керівництво науковим гуртком “Педагогічна творчість і майстерність майбутніх вихователів і логопедів”.
Нагороди. Нагороджена Почесною Грамотою Рівненської міської ради та виконавчого комітету за високий професіоналіз, багаторічну плідну діяльність, вагомий особистий внесок у розвиток національної освіти, підготовку кваліфікованих фахівців та з нагоди Дня працівників освіти (2020), Грамотою РДГУ за організацію та проведення Міжнародної науково-практичної конференції (2019)
Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Сфера наукових інтересів: екологічне виховання дошкільників, виховання обдарованих дітей, формування у майбутніх вихователів професійно-практичних компетенцій
Біографія
Народилася 5.10.1962 р. у м. Почаїв Тернопільської обл.
У 1979 р. із золотою медаллю закінчила Рівненську середню загальноосвітню школу № 4.
Інформація про вищу освіту: закінчила в 1983 році Ровенський державний педагогічний інститут ім. Д.З.Мануїльського за спеціальністю «Педагогіка і психологія (дошкільна)»; диплом з відзнакою. 1983-1984 роки працювала вихователем дошкільного закладу № 31 м. Рівне. З січня 1985 року – викладач кафедри педагогіки і психології (дошкільної). Навчалася в аспірантурі НДІ дошкільного виховання Російської академії освіти з жовтня 1989 по жовтень 1992 року.
Стаж роботи: 35 років.
Тема дисертаційного дослідження
Кандидатська дисертація на тему «Педагогічні умови усвідомлення моральної цінності правил поведінки дітьми молодшого дошкільного віку» захищена 26 жовтня 1992 року у спеціалізованій раді к 018.04.01 при науково-дослідному інституті дошкільного виховання РАО.
Наукові та професійні досягнення:
Участь у роботі навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес» (Наказ Міністерства освіти і науки України № 809 від 07.12.2006 «Про створення навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес»)
З 2019 року – секретар осередку в Рівненській області ГО «Всеукраїнська асоціація корекційних педагогів».
Гарант освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта. Початкова освіта» ступеня освіти «бакалавр».
Член проєктної групи з розробки освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта» ступеня освіти «магістр».
Член проєктної групи з розробки освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта» ступеня освіти «бакалавр» (2016, 2017, 2018 рр.).
Участь у держбюджетних темах:
- Педагогічне проектування засобів гуманізації виховання дітей дошкільного віку в сучасному інноваційному просторі (2006 – 2008 рр.).
- Педагогічні технології соціального розвитку дітей в умовах інноваційних дошкільних закладів (2009 – 2010 рр.).
- Розробка технологій професійної підготовки педагога до роботи в інноваційних дошкільних навчальних закладах (2011 – 2012 рр.).
- Розробка технологій психолого-педагогічного супроводу діяльності вихователя дошкільного навчального закладу в умовах інклюзивної освіти (2013-2014 рр.).
- Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі (2015-2016 рр.).
Навчальні дисципліни, які викладає:
- Дошкільна педагогіка.
- Основи природознавства з методикою ознайомлення з природою.
- Методика навчально-виховної роботи в закладі дошкільної освіти.
- Виховання обдарованих дітей.
- Спецметодика вивчення природознавства.
- Підготовка фахівців з дошкільної освіти за кредитно-модульною системою /за ред Т.І.Поніманської ї. К.:Міленіум, 2007. 243 с.
- Кімнатне квітникарство в дошкільному закладі. Рівне: «Волинські обереги», 2006. 204 с. – співавтор Бочелюк О.І.
- Ознайомлення дітей з природою: хрестоматія. У 2-х частинах. Рівне: «Волинські обереги», 2007. 408 с., 464 с.
- Підготовка фахівців з дошкільної освіти за кредитно-модульною системою /за ред Т.І.Поніманської. Видання 2-е К.: Видавничий дім «Слово», 2010. 304 с.
- Педагогічна практика за вимогами кредитно-модульної системи. К.: Видавничий дім «Слово»,, 2009. 280 с. – співатор Поніманська Т.І.
- Кімнатне квітникарство в дошкільному закладі: видання 2, доповнене. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. 237 с. – співавтор Бочелюк О.І.
- Методика ознайомлення дітей з природою: хрестоматія. К.: Видавничий дім «Слово»,», 2012. 465 с.
- Педагогічна практика за вимогами кредитно-модульної системи. 2-ге вид., випр. і доповн. К.: Видавничий дім «Слово», 2014. – 232 с. – співавтор Поніманська Т.І.
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
2015 рік – наукова робота студентки Кректун І. брала участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з дошкільної педагогіки (ІІІ місце);
2016 р. – студентка Кушнір Н. посіла 1 місце на І етапі Всеукраїнської студентської олімпіади з дошкільної освіти у Рівненському державному гуманітарному університеті;
2016 р. – наукова робота студентки Давидович Г. на тему «Формування соціальної компетенції дошкільників засобами сімейних традицій» посіла 2 місце на І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі «Педагогічні науки» у Рівненському державному гуманітарному університеті;
2018 р. – студентка Бичук С.Б. посіла 2 місце на І етапі Всеукраїнської студентської олімпіади із спеціальності «Дошкільна освіта» у Рівненському державному гуманітарному університеті.
2020 р. наукова робота студентки Форсюк О. на тему «Ознайомлення із Всесвітом як засіб формування у старших дошкільників інтересу до пізнання природи» посіла 1 місце на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі «Педагогічні науки».
Нагороди Відмінник освіти України (2006), Почесна грамота Рівненської обласної державної адміністрації (2020), Почесні грамоти та подяки ректорату Рівненського державного гуманітарного університету.