Сойчук Руслана Леонідівна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти Рівненського державного гуманітарного університету.

У 1994 р. закінчила з відзнакою Рівненський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання».

У травні 2003 р. захистила кандидатську дисертацію у спеціалізованій вченій раді Інституту педагогіки АПН України зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. У 2005 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії і методики виховання. З 2013 р. по 2016 р. навчалася в докторантурі Інституту проблем виховання НАПН України. У жовтні 2017 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук у спеціалізованій вченій раді Інституту проблем виховання НАПН України зі спеціальності 13.00.07 – теорія і методика виховання. З 2018 р. ‒ професор кафедри теорії і методики виховання Рівненського державного гуманітарного університету.

З 2018 р. призначена на посаду завідувача кафедри педагогіки початкової освіти РДГУ. З 2019 р. – директор Освітньо-ресурсного центру РДГУ на базі кафедри педагогіки початкової освіти.

Член редакційної колегії наукових видань, що внесені до переліку фахових видань України: «Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді» (м. Київ, ІПВ НАПН України); «Інноватика у вихованні» (м. Рівне, РДГУ).

Пріоритетні напрями наукових досліджень: національно-патріотичне виховання підростаючого покоління; зарубіжний досвід навчання й виховання дітей та молоді; підготовка майбутнього педагога до професійної діяльності в закладах освіти.

Загальний обсяг наукового доробку становить понад 100 наукових праць, серед яких: монографій – 4 (одноосібних – 1, колективних – 3, з них у європейських країнах – 1); навчально-методичних посібників – 4; понад 60 статей, надрукованих у наукових фахових виданнях України та інших держав; понад 50 публікацій в інших виданнях.

Безкоровайна Ольга Володимирівна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання зарубіжної літератури філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету, відмінник освіти України.

Закінчила факультет іноземної філології Рівненського державного педагогічного інституту, (нині – Рівненський державний гуманітарний університет) з відзнакою. Працювала вчителем англійської мови в ЗОШ № 27 м. Рівного. Продовжила навчання в аспірантурі альма-матер, після закінчення якої в 1998 р. залишилась працювати в університеті  на кафедрі теорії і методики виховання. У 2006-2009 рр. навчалась у докторантурі Рівненського державного гуманітарного університету. У 2010 році захистила докторську дисертацію, з 2012 р – професор, завідувач кафедри методики викладання іноземних мов, з 2021 р. - кафедри міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання зарубіжної літератури. Автор  понад 100 наукових та навчально-методичних праць, серед яких монографія, методичні посібники, колективні монографії, публікації у зарубіжних наукових виданнях, що входять до науково-метричних баз даних (Scopus,Web of Science), статті у фахових наукових виданнях України, статті у збірках матеріалів науково-практичних конференцій і семінарів міжнародного, всеукраїнського, регіонального рівнів.

Науковий керівник Навчально-наукової лабораторії РДГУ «Міжкультурна комунікація у професійній підготовці майбутнього вчителя іноземної мови та зарубіжної літератури».

 Здійснює наукову підготовку магістрів та аспірантів, бере активну участь в атестації наукових кадрів як офіційний опонент, член спеціалізованих вчених рад Київського Інституту проблем виховання НАПН України та Рівненського державного гуманітарного університету. Упродовж 2012-2018 років була членом спеціалізованої вченої ради Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.

Ольга Володимирівна Ьезкоровайна бере участь у роботі спеціалізованих вчених рад Рівненського державного гуманітарного університету з правом прийняття до розгляду та проведення разових захистів дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії в галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки.

Керівник кафедральної науково-дослідної роботи на тему: «Міжкультурна комунікація: філологічний та методичний аспекти» (державний реєстраційний номер: 0122U200105). Член редакційної колегії фахового збірника наукових праць Інституту проблем виховання НАПН України «Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді» (категорія Б), (Index Copernicus);  фахового збірника наукових праць. РДГУ «Інноватика у вихованні» (категорія Б), (Index Copernicus), фахового журналу «Нова педагогічна думка» (категорія Б), (Index Copernicus), фахового журналу "Advanced Linguistics" (Новітня лінгвістика) (категорія Б), (Index Copernicus).

 Регіональний координатор миротворчих програм Рівненської області Українського руху «Педагоги за мир та взаєморозуміння».

 Учасниця проекту «Науковці України – еліта держави. Том III,  запровадженого  ТОВ «ВИДАВНИЦТВО ЛОГОС УКРАЇНИ» ( м. Київ).

Учасниця міжнародного науково-дослідницького проєкту «Шкільний вчитель нового покоління» запровадженого Британською Радою спільно з Міністерством освіти і науки України.

Член організаційного комітету з підготовки та проведення регіональних (2015 р., 2016р.) науково-практичних конференцій та Першої Всеукраїнської науково-практичної конференції «Оптимізація процесу навчання іноземних мов у закладах вищої освіти гуманітарного та технічного напрямів» (2019 р.). 

Член робочої групи з розробки освітньо-професійної програми другого (магістерського)  рівня вищої освіти  за спеціальністю 014 Середня освіта  (Мова і література (англійська)).

Стейкхолдер освітньо-наукової програми третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки галузі знань 01 Освіта / педагогіка. Кваліфікація: Доктор філософії; розробленої проєктною групою фахівців Інституту проблем виховання НАПН України.

Бере участь у роботі методичного об’єднання вчителів іноземної мови СпШ № 15 м. Рівного в межах реалізації науково-методичної теми: «Впровадження інноваційних технологій, моделей застосування оптимальних форм і методів роботи на  уроках іноземної мови в контексті компетентнісного підходу в умовах НУШ».

Керівник проблемної групи здобувачів вищої освіти ступеня «Магістр» філологічного факультету «Сучасні технології формування іншомовної комунікативної компетенції учнів закладів загальної середньої освіти».

Підвищення кваліфікації.

  1. Участь в методичних семінарах з професійної майстерності в межах проекту «Шкільний вчитель нового покоління» : Зимова школа (16.01-22.01 2016 року, м. Львів) та Літня школа (01.06-08.06 2016 року, м. Рахів Закарпатської області). Сертифікати участі.
  2. Підвищення кваліфікації на факультеті перепідготовки та підвищення кваліфікації за програмою «Інноватика у викладанні романо-германських мов» у Національному педагогічному університеті ім. М.П.Драгоманова (28.03-15.04 2016 р., м. Київ). Свідоцтво про підвищення кваліфікації.
  3. Міжнародне підвищення кваліфікації (Вебінар) «Онлайн навчання як нетрадиційна форма сучасної освіти на прикладі платформи GOOGLE MEET GOOGLE і CLASSROOM». Сертифікат ES № 5373\2020, від 22.03.2021 р. м. Люблін, Польща. 1,5 кредита ECTS (45 годин).
  4. Підвищення кваліфікації (міжнародне дистанційне стажування ) в Університеті Марії Кюрі Склодовської (Польща) UMCS (Poland), гуманітарний факультет, Інститут англійської філології (04.02-04.05 2021 р.) (180 годин). Сертифікат №0103/04.05.2021.

Нагороди.

За сумлінну працю нагороджена  нагрудним знаком «Відмінник освіти України» (посвідчення № 786, наказ МОН України № 396 від 28.09. 2003 р.); медаллю, дипломами та грамотами президії українського руху «Педагоги за мир та взаєморозуміння» за плідну діяльність, велику організаційну роботу в регіоні щодо впровадження програми дій в межах декади ООН «За культуру Миру  та не насилля в інтересах дітей» (2004-2005 рр., 2008-2009 рр.); Грамотою Інституту педагогіки АПН України за значний внесок у розроблення виховних систем закладів освіти м. Рівного (2008 р.); Почесною грамотою ректорату РДГУ за багаторічну, сумлінну працю, вагомі досягнення у навчанні, науковій та виховній роботі, організацію проєкту спільно з Британською радою «Шкільний вчитель нового покоління» та з нагоди Дня працівника освіти ( 2016 р.); Почесною грамотою обласної державної адміністрації за сумлінну багаторічну працю, високий професіоналізм з нагоди 25-річчя факультету іноземної філології Рівненського державного гуманітарного університету (2017 р.); Почесною грамотою Інституту проблем виховання НАПН України за багаторічну, плідну співпрацю, активну участь у підготовці та атестації наукових кадрів, як член спеціалізованої  вченої ради Інституту (2018 р.); Почесною грамотою міського голови м. Рівного В.Хомка за багаторічну плідну наукову діяльність, підготовку висококваліфікованих педагогічних кадрів, проведення науково-практичних конференцій та з нагоди Дня науки (2019 р.).

Павлюк Наталія Петрівна, кандидат педагогічних наук, доцент.

Закінчила у 2002 році філологічний факультет Рівненського державного гуманітарного університету. 2003-2007 рр. – викладач кафедри методики викладання і культури української мови. У 2008 р. захистила кандидатську дисертацію зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова) у спеціалізованій вченій раді Інституту педагогіки АПН України (тема – «Система роботи над формуванням пунктуаційних навичок в учнів основної школи»; наук. кер. – докт. пед. наук,  проф. Хом’як І. М.).  З 2010 р. – старший викладач, а з 2011 р. – доцент кафедри методики викладання і культури української мови РДГУ. З 2017 р. – доцент кафедри стилістики та культури української мови РДГУ. Виконувала обов’язки заступника декана факультету з виховної роботи (до 2022 року).

Координатор проблемної групи «Формування професійної мовленнєвої підготовки студентів факультету ДКМТФ». Укладач і відповідальна за випуск кафедрального посібника «Уроки рідної мови» (2012-2014 рр.). Проходила стажування на базі кафедри української мови Волинського національного університету імені Лесі Українки (2022 р) та на базі гуманітарного факультету Університету Марії Кюрі-Склодовської, м. Люблін, Польща (2019 р.). Член ГО «Університет лідерства та інновацій» (з 2022 р.). Нагороджена Подякою Рівненської обласної ради (2017 р.).

Автор близько 70 публікацій із проблем методики навчання української мови, учасник міжнародних і всеукраїнських конференцій. Розробила навчально-методичні матеріали до дисциплін: «Психолінгвістичні засади навчання мови», «Основи академічного письма», «Українська мова (за професійним спрямуванням»).

Коло наукових інтересів: актуальні питання вивчення пунктуації сучасної української мови, культура комунікації майбутніх фахівців-філологів та нефілологів, методика навчання української мови у загальноосвітніх навчальних закладах.

 

Основні праці

Посібники, методичні рекомендації

Ковальчук Н. П. Уроки пунктуації: 7 кл. Тернопіль: Підручники і посібники, 2006. 64 с.

Ковальчук Н. П. Методичні рекомендації до навчальної дисципліни «Методика навчання української мови в основній школі» для студентів-філологів вищих навчальних закладів. Рівне, 2013. 140 с. (Рекомендовано до друку на засіданні кафедри методики викладання і культури української мови (протокол 11 від 3 травня 2012 року)).

Українська мова (за професійним спрямуванням) : навчальний посібник для студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти / Н. В. Шульжук, Л. М. Златів, О. М. Антончук, Н. П. Павлюк, Є. Л. Вокальчук, Н. В. Мушировська, О. А. Козіцька. Рівне, 2018. 144 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету, протокол № 8 від 27 вересня 2018 року).

Монографії

Павлюк Н. П. Ділова комунікація маркетолога. Маркетинг і логістика у становленні цифрової економіки України : монографія / за наук. ред. Є. В. Крикавського, О. В. Дейнеги. Львів-Рівне : О. Зень, 2022. С. 266–295.

Павлюк Н. П. Сучасні технології на уроках української мови як засіб підвищення якості освіти. European and global vectors for education development in Ukraine : Scientific monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2022. Р. 462-493.

 

Статті

  1. Павлюк Н. П. Вивчення мовних одиниць у вищій школі. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія «Педагогічні науки» : зб. наук. пр. Луцьк, 2020. Вип.  4 (408). С. 95–99.
  2. Павлюк Н. П. Психолінгвістичні основи навчання пунктуації. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія»: зб. наук. пр. Острог, 2020. Вип. 9 (77). С. 295–298.
  3. Павлюк Н. П. Ознайомлення здобувачів філологічного факультету з жанровими особливостями академічного письма. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицьк. держ. педагог. ун-ту імені Івана Франка / ред.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Вид. дім «Гельветика», 2021.  Вип. 35. Том 4.  С. 122–128.
  4. Павлюк Н. П. Ділове спілкування як основа комунікативної культури студентів, викладачів у закладах вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицьк. держ. педагог. ун-ту імені Івана Франка/ ред.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Вид. дім «Гельветика», 2021.  Вип. 36. Том 2. С. 302–307.
  5. Павлюк Н. П. Формування ділової комунікації майбутнього маркетолога у ЗВО. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицьк. держ. педагог. ун-ту імені Івана Франка/ ред.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Вид. дім «Гельветика», 2022.  Вип. 49. Том 2. С. 118–125.
  6. Павлюк Н. П. Формування іміджу майбутнього працівника управління в процесі ділової комунікації. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицьк. держ. педагог. ун-ту імені Івана Франка / ред.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Вид. дім «Гельветика», 2022.  Вип. 57. Том 2. С. 244–251.
  7. Ковальчук Н. П. Питання взаємозв’язку синтаксису і пунктуації. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 2002. Вип. 10. С. 154–57.
  8. Ковальчук Н. П. Методика ознайомлення учнів середніх класів із «секретами» української пунктуації. Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ: зб. наук. пр. Рівне, 2003. Вип. ІV, ч. 1. С. 300–307.
  9. Ковальчук Н. П. Лінгвістичні принципи української пунктуації. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 2003. Вип. 11. С. 133–138.
  10. Ковальчук Н. П. Пунктуаційний аналіз як засіб удосконалення зв’язного усного і писемного мовлення учнів середніх класів. Інноваційні технології викладання української мови та літератури в школі і ВНЗ: проблеми та пошуки : матеріали Всеукр. наук.-метод. конф. Житомир : Полісся, 2004. С. 145–149.
  11. Ковальчук Н. П. Наукові підходи до класифікації пунктуаційних вправ. Педагогічні науки : зб. наук. пр. Херсон : ХДУ, 2004. Вип. 37. С. 89–96.
  12. Ковальчук Н. П. Система знаків української пунктуації. Теоретичні питання культури, освіти та виховання : зб. наук. пр. Київ : Вид. Центр КНЛУ, 2005. Вип. 29. С. 68–72.
  13. Ковальчук Н. П. Типологія пунктуаційних помилок та причини їх виникнення. Науковий потенціал світу 2005 : матеріали IІ Міжнар. наук.-практ. конф. Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. Т. 18 : Філологія. Методика викладання мови та літератури.  С. 11–13.
  14. Ковальчук Н. П. Історія виникнення та становлення елементів української пунктуаційної системи (лінгвістичний і методичний аспект). Українська мова вчора, сьогодні, завтра в Україні і світі : зб. наук. пр. Київ : Фоліант, 2006.  Т. Х.  С. 356–362.
  15. Ковальчук Н. П. Текстоцентричний підхід до вивчення української пунктуації. Педагогічні науки : зб. наук. пр. Херсон : ХДУ, 2008. Вип. 47. С. 123–127.
  16. Ковальчук Н. П. Формування мовленнєво-комунікативних умінь у процесі вивчення пунктуації. Укр. мова та літ. в шк.   № 5.  С. 2–6.
  17. Ковальчук Н. П. Смайли як візуально-смислові конструкції культури віртуального спілкування. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2011. Вип. 21. C. 50-57.
  18. Ковальчук Н. П. Інтерактивні технології навчання пунктуації. Педагогічні науки : зб. наук. пр. Херсон : ХДУ, 2011. Вип. 59. С. 99-102.
  19. Ковальчук Н. П. Використання вправ творчого характеру на уроках вивчення пунктуації. Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. пр.  Переяслав-Хмельницький : ФОП Лукашевич О. М., 2012.  Вип. 12.  С. 64-69.
  20. Ковальчук Н. П. Проблема впливу пунктуації на комунікативні процеси під час письма. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2012. Вип. 31. С. 175–179.
  21. Ковальчук Н. П. Формування мовленнєво-комунікативних компетентностей у процесі вивчення пунктуації. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне ; Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2013. Вип. 21 (3). С. 163–167.
  22. Ковальчук Н. П. Мистецтво спілкування як основа комунікативної культури студентів, викладачів у вищих навчальних закладах. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2013. Вип. 40. С. 201–206.
  23. Ковальчук Н. П. Пунктуаційна грамотність як складова формування мовної особистості. Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2014. Вип. 29. С. 41–44.
  24. Ковальчук Н. П. Складові пунктуаційної компетентності. International Scientific and Practical Conference “WORLD SCIENCE” (Scientific and Practical Results in 2015. Prospects for Their Development (December 23 – 24, 2015, Abu-Dhabi, UAE)"). 2016. № 1 (5), vol. 1. Р. 21–25.
  25. Павлюк Н. П. Ділове спілкування як основа комунікативної культури студентів, викладачів у вищих навчальних закладах. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2017. Вип. 17 (60). С. 193–197.
  26. Павлюк Н. П. Історія розвитку лінгвістичних принципів пунктуації. ІІІ International Scientific and Practical Conference “The Top Actual Researches in Modern Science” (July 31, 2017, Ajman, UAE), 2017. Vol.8 (24), V.2. Р. 38–42.
  27. Павлюк Н. Формування правописної компетентності учнів основної школи. Нова педагогічна думка. Рівне : РОІППО, 2019. 2 (98).  С. 117–122.

Чепрасова Олена Сергіївна - старший лаборант.

Мушировська Наталія Володимирівна, кандидат філологічних наук, в. о. доцента.

Закінчила філологічний факультет Рівненського державного педагогічного інституту. З 2002 р. – викладач кафедри методики викладання і культури української мови РДГУ. У 2011 р. захистила кандидатську дисертацію у спеціалізованій вченій раді КНУ ім. Тараса Шевченка зі спеціальності 10.01.01 – українська література (тема – «Поетична творчість В. Пачовського у контексті української літератури першої половини ХХ століття»; наук. кер. – докт. філол. наук, проф. Ковалів Ю. І.). З 2011 р. – старший викладач кафедри методики викладання і культури української мови РДГУ. З 2017 р. – старший викладач кафедри стилістики та культури української мови РДГУ. З 2019 р. – в. о. доцента  кафедри стилістики та культури української мови РДГУ.

Автор близько 50 наукових праць. Брала участь у всеукраїнських та міжнародних наукових конференціях, виступала з доповідями на наукових конференціях за кордоном (2016 р., 2017 р.).

Розробила навчально-методичні матеріали до таких дисциплін: «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Редакційний аналіз і коректура», «Когнітивна лінгвістика». Керувала проблемною групою «Основи редакторської майстерності», з 2021 р. є керівником проблемної групи «Стилістичні функції мовних одиниць у художньому тексті». З 2013 року – упорядник і редактор щорічного альманаху творів молодих літераторів «Первоцвіт» (11 випусків).

Підготувала переможців та призерів Всеукраїнських олімпіад і конкурсів : 2014-2015 н. р. – призера (ІІІ місце) ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади з української мови (за професійним спрямуванням); переможця (І місце) всеукраїнського етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка; призера (ІІ місце) всеукраїнського етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика; 2016-2017 н. р. – призера (ІІ місце) всеукраїнського етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. У період 2014-2022 рр. підготувала 6 переможців і призерів (І, ІІ, ІІІ місце) обласного етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика та Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

Член журі підсумкового етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (м. Київ, з 2018 року). Член оргкомітету та робочої групи з розроблення та перевірки завдань III Всеукраїнського відкритого марафону з української мови (2022 р.). Розробник тестових завдань для Всеукраїнського відкритого марафону з української мови (проєкт ІМЗО та HUMAN Школа). Член журі обласного етапу захисту науково-дослідницьких робіт учнів секції «Філологія» РМАНУМ (2021-2023 рр.).

Проходила стажування в Україні та за кордоном: в Інституті славістики Віденського університету (програма Joint Excellence in Science and Humanities (JESH) від Австрійської академії наук ÖAW (2022)); на кафедрі прикладного українського мовознавства Львівського національного університету імені Івана Франка (2019); на базі гуманітарного факультету Університету Марії Кюрі-Склодовської (м. Люблін, Польща, 2019); у Празькому інституті підвищення кваліфікації (2017).

Склала іспит та отримала сертифікат міжнародного зразка про знання іноземної мови на рівні B2 – польська мова (2019 р.).

З 2012 р. на замовлення Рівненського регіонального центру підвищення кваліфікації щорічно розробляє та читає лекції для семінару з ділової української мови для слухачів центру, автор методичних посібників для держслужбовців.

Член Наукового товариства ім. Т. Шевченка (3 2021 р.). Нагороджена Почесною грамотою управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації (2017 р.) та Подякою Міністерства освіти і науки України (2020).

Коло наукових інтересів: проблеми професійної комунікації, лінгвістика і поетика тексту, дискурсологія, когнітивна лінгвістика, лінгвокультурологія, культура мови і мовлення, теорія і практика редагування, викладання української мови у загальноосвітніх навчальних закладах та закладах вищої освіти.

 

Основні праці

Посібники, методичні рекомендації

Мушировська Н. В. Ділова українська мова : метод. посіб. (вправи та завдання для студентів нефілолог. спец.). Рівне : РДГУ, 2001. 72 с. (Рекомендовано до друку науково-методичною радою РДГУ (протокол № 2 від 20.12.2001 року)).

Українська мова (за професійним спрямуванням) : навчальний посібник для студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти / Н. В. Шульжук, Л. М. Златів, О. М. Антончук, Н. П. Павлюк, Є. Л. Вокальчук, Н. В. Мушировська, О. А. Козіцька. Рівне, 2018. 144 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету, протокол № 8 від 27 вересня 2018 року).

Мушировська Н. В. Методичні рекомендації до виконання самостійної роботи з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для здобувачів вищої освіти спеціальності 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності» РДГУ. Рівне: РДГУ, 2021. 55 с. (Рекомендовано до друку науково-методичною комісією філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 7 від 16 червня 2021 року)).

Мушировська Н. В. Методичні рекомендації до виконання самостійної роботи з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для здобувачів вищої освіти спеціальності 027 «Музеєзнавство, памʼяткознавство» РДГУ. Рівне: РДГУ, 2023. 80 с. (Рекомендовано до друку науково-методичною комісією художньо-педагогічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 1 від 25 січня 2023 року)).

 

Статті

  1. Мушировська Н. В. Функціонування народнопоетичної символіки у поезії українського символізму (на прикладі творчості В. Пачовського). Лінгвостилістичні студії : наук. журн. Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, Вип. 10. С. 85 – 96.
  2. Мушировська Н. В. Когнітивна структура концепту «душа» у поезії раннього українського символізму. Закарпатські філологічні студії. Ужгород : Вид. дім «Гельветика», Вип. 18. С. 61 – 70.
  3. Мушировська Н. В. Побудова моделі фахівця в галузі іноземної філології в межах курсу української мови за професійним спрямуванням. Нова педагогічна думка. Науково-методичний журнал. Рівне : РОІППО, 2018. №1 (93). С. 113–118.
  4. Мушировська Н. В. Українознавчі засади викладання української мови за професійним спрямуванням студентам спеціальності «Культурологія». Нова педагогічна думка. Науково-методичний журнал. Рівне: РОІППО, 2021. № 4 (108). С. 91–98.
  5. Мушировська Н. В. Проблема міжкультурної комунікації у викладанні української мови як іноземної. Актуальнi питання гуманiтарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицьк. держ. педагог. ун-ту імені Івана Франка. Дрогобич: Вид. дім «Гельветика», 2021. Вип 46, том 2. С. 62–67.
  6. Mushyrovska N. Formation of a Mental Lexicon in the Process of Studyion the Ucrainian Language by Foreinge Students. Framing minds. English and affective Neurosciences/ Liliana Landolfi (a cura di). Linguistica e linguaggi. Napoli: Liguori, 2018. P. 171–181.
  7. Mushyrovska N. Comparatіve phraseological units in the Ukrainian and Italian languages: linguo-cultural aspects. Contrastive Phraseology: Languages and Cultures in Comparison / Paola Cotta Ramusino, Mollica, Fabio. Cambridge:  Cambridge Scholars, 2020. Р. 75–87.
  8. Мушировська Н. В. Соціологія мови у контексті професійної мовної освіти філологів. XVIII International Scientific and Practical Conference: «Priority directions of scientific research: analysis, governanse, prospects» : зб. наук. праць Міжнародної наукової онлайн-конференції, Stockholm (Sweden), 24 September, 2022. (17). Pp. 48–53.
  9. Мушировська Н. В. Народнопоетичні елементи у складі ранньомодерністського дискурсу : поети «Молодої Музи» Богдан Лепкий та Василь Пачовський. Творчість Богдана Лепкого в контексті європейської культури ХХ століття : матеріали Bсеукр. наук. конф., присвяч. 125-річчю від дня народж. письменника. Тернопіль : ТДПУ, 1998. С.167–173.
  10. Мушировська Н. В. Метро-ритмічна система поезії Василя Пачовського. Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство : зб. наук. пр. Рівне : РДПІ, 1999. Вип. С. 94–111.
  11. Мушировська Н. В. Особливості поетичної системи Василя Пачовського і мовна практика символізму. Василь Пачовський у контексті історії та культури України : зб. наук. пр. Ужгород : Закарпаття, 2001. С. 137–148.
  12. Мушировська Н. В. Метафоричність як складова символістичного стилю лірики Василя Пачовського. Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 2004. Вип. 13. С. 164–174.
  13. Мушировська Н. В. Проблема точності мовлення у формуванні мовленнєво-комунікативних навичок учнів. Проблеми формування мовної особистості учнів середніх загальноосвітніх закладів : зб. наук. пр. Рівне : Вид-во Міжнар. економіко-гуманіт. ун-ту ім. С.Дем’янчука, 2006. С. 157–165.
  14. Мушировська Н. В. Архітектонічний ключовий символ у творчості В. Пачовського та поетів «Молодої Музи». Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 2007. Вип. 17. С. 90–98.
  15. Мушировська Н. В. Теоретичні засади формування вмінь сприймати усне і писемне мовлення. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 2008. Вип. ХVІ. С. 142–147.
  16. Мушировська Н. В. Іронічний дискурс раннього українського модернізму в ліриці В. Пачовського. Наукові записки Тернопільського національного університету імені В.Гнатюка. Серія «Літературознавство». Тернопіль : ТНПУ, 2009. Вип. 28.  С. 102–129.
  17. Мушировська Н. В. Квіткова символіка як елемент сецесійного стилю в ліриці В.Пачовського. Ученые записки Таврического национального университета им. В. И. Вернадского. Серия «Филология. Социальные коммуникации». Симферополь : Таврич. нац. ун-т им. В. И. Вернадского, 2010. Т. 23 (62). № 1. С. 119–133.
  18. Мушировська Н. В. Музична образність поезії В. Пачовського. Літературознавчі студії : зб. наук. пр. Київ : Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2010. Вип. 26. С. 417–425.
  19. Мушировська Н. В. Термінознавство як основа мовно-професійних знань з курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» студентів творчих спеціальностей». Динамічні процеси в граматиці і лексичному складі сучасних слов’янських мов : зб. наук. пр. учасників Міжнар. наук. конф., присвяч. пам’яті проф. К. Ф. Шульжука (Рівне, 19-20 трав. 2011 р.). Рівне ; Оломоуць : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2011. С. 305–311.
  20. Мушировська Н. В. Формування дискурсивної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. Теоретико-практичні аспекти сучасних лінгвістичних та лінгводидактичних парадигм : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. : зб. наук. пр. Рівне ; Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2012. С. 50–56.
  21. Мушировська Н. В. Використання ігрових технологій у підготовці фахівців нефілологічних спеціальностей до професійного спілкування на заняттях з української мови. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2012. Вип. С. 199–205.
  22. Мушировська Н. В. Роль когнітивно-комунікативного підходу в оптимізації процесу викладання української мови за професійним спрямуванням. Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2014. Вип. С. 138–144.
  23. Мушировська Н. В. Ситуативність як засіб формування соціолінгвістичного та соціокультурного складника комунікативної компетентності фахівця. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2015. Вип. С. 199–207.
  24. Mushyrovska N. Communication and activity approach to learning professional terminology by students of the faculty of foreign languages within the course "Ukrainian language (for professional purposes)". Proceedings of the International Conference “Terminology of the New Century: Theoretical and Practical Aspects” (September 15-16, 2016) / Executive editor L. Malevych. Rivne : NUWEE, 2016. Р. 418–423.
  25. Мушировська Н. В. Лінгвокультурологічний підхід до навчання української мови учнів основної школи. Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філолог. спец. вищ. навч. закл. Рівненщини, учнів від-ня філології та мистецтвознавства РМАНУМ та учасників наук.-практ. конф. «Пріоритети філологічної освіти», 27 жовт. 2016 р. Рівне ; Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2017. С.15–19.
  26. Mushyrovska N. Improving communicative competence as a basis of organization effective business сommunication. 9th International Conference on Discourse, Communication and the Enterprise (Aston University, 22-14 June 2017). Book of abstracts. Р. 33–34.
  27. Мушировська Н. В. Формування соціокультурної компетенції учнів основної школи засобами лінгвокраїнознавства. «Вчора, сьогодні, завтра» у межах реалізації програми розвитку та функціонування української мови в закладах освіти «Сильна мова – успішна держава: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (9 листопада 2021 року). Ніжин: Вид. ПП Лисенко М. М., 2021. С. 51–54.

Back to top