Кандидат психологічних наук
доцент кафедри практичної психології та психотерапії

Теl: (0362) 63-36-09
E–mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Освіта: Рівненський інститут слов’янознавства Київського інституту «Слов’янський університет», факультет психології та мистецтвознавства, спеціальність «Психологія» (2001 р.); аспірантура Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, (2005 р.), захист дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія, історія психології на тему: «Психологічні особливості творчої соціалізації старшокласників» (2011 р.). Присвоєно вчене звання доцента (2013 р.).

Сертифіковані програми навчання:

  • 1998-1999 р.р. – Школа волонтерів при телефоні «Довір’я» ССМ м. Рівне;
  • 18-23 лютого 2002 р. – Національний семінар «Партнерство в соціальній роботі» Християнський дитячий фонд при Академії праці і соціальних відносин, м. Київ;
  • 10.2001 р. - 29.04.2002 р. – група особистісного росту за напрямком: системна сімейна терапія;
  • з 2007 р. бере участь в навчальному проекті психотерапії за методом символдрами Міжнародного товариства Кататимного переживання образів і імагінативних методів в психотерапії та психології;
  • 3 2012 р. бере участь у навчальних проектах по ізотерапії і лялькотерапії.

Наукові інтереси:

  • психологія творчості;
  • проблеми психології соціалізації;
  • практична психологія;
  • психологічне консультування особистості;
  • експериментальна психологія;
  • психотерапія.

Здобутки

Професійна активність: в університеті працює з 2002 р. У 1999 – 2001 р.р. волонтер-психолог на телефоні «Довір’я». У 2001 р. – практичний психолог в загальноосвітній школі № 10, м. Рівне. У 2001 – 2006 р.р. психолог-консультант, головний тренер проекту «Впровадження технології профілактики вживання наркотичних речовин серед підлітків і молоді м. Рівне» при громадській організації соціально-психологічна лабораторія «Суспільне народження». 2002-2010 рр. викладач кафедри загальної психології та психодіагностики. З 2010 викладач кафедри практичної психології та психотерапії.

Громадська активність: практикуючий психолог за методом символдрами; практикуючий психолог за напрямом дитяча та юнацька психотерапія; практикуючий психолог за методом тілесно-орієнтованої терапії (ТОП).

Забезпечення дисциплін:

  • Активне соціально-психологічне навчання;
  • Теорія і методика організації психотренінгу;

Хобі: малювання, шиття, музика, оздоровчі системи, позитивне мислення.

Публікації

Авторка понад 40 наукових публікацій.

Основні:

  1. Теоретико-методологічний аналіз творчої соціалізації студентів. Психологічні основи забезпечення якості освіти у вищому навчальному закладі. Колективна монографія / за ред.. В. М. Ямницького, К. В. Джеджери, передмова та післямова Р. В. Павелківа. – Рівне: О.Зень, 2015. – 180 с. (30с.).
  2. Сторож О.В. Технологія розвитку творчої соціалізації старшокласників /О.В. Сторож / Психологія: реальність і перспективи: Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. – Випуск 3. – Рівне: Видавництво ТзОВ «Дока центр», 2014. – С. 150-154.
  3. Сторож О.В. Розвиток складових творчої соціалізації особистості /О.В. Сторож/ Психологія: реальність і перспективи: Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. – Випуск 4. – Рівне: РДГУ, 2015. – С. 248-153.
  4. Сторож О.В. Розвиток творчої соціалізації старшокласників / О.В. Сторож/ Актуальні проблеми психології особистості на європейському просторі, 10 лютого 2016 р.: Матеріали І Міжнародного науково-практичного семінару / за ред. Л. А. Онуфрієвої. – Кам’янець-Подільський : Медобори-2006, 2016. – С.99-101.
  5. Сторож О.В. Роль тривожності у розвитку творчої соціалізації особистості / О.В. Сторож / Психологія: реальність і перспективи: Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. – Випуск 6. – Рівне: РДГУ, 2016.
  6. Сторож О.В. Психологічні особливості творчої соціалізації особистості / О.В. Сторож / Авіаційна та екстремальна психологія у контексті технологічних досягнень: збірник наукових праць / за заг. ред. Л.В. Помиткіної, Т.В. Вашеки, О.В. Сечейко. – К. : Аграр Медіа Груп, 2017. – С.263-268.
  7. Сторож О.В. Теоретико-методологічний аналіз психологічних особливостей творчої соціалізації старшокласників / Сторож О.В./ Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. Вип.. 33. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2016. - С. 516-531. (збірник включено до міжнародних наукометричних баз Index Copernicus (IC) CEJSH (THE CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF SOSIAL SCIENCES AND HUMANITIES); GOOGLE SCHOLAR.
  8. Сторож О. В. Тривожність як детермінанта творчої соціалізації особистості / О.В.Сторож // Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. – 2016. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія. – Вип. 44. – С. 160–165.
  9. Сторож О.В., Дружиніна І.А. Психологічні особливості адаптації та творчої реалізації особистості у соціумі /О.В.Сторож, І.А.Дружиніна // Психологія: реальність і перспективи: збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. Вип. 8 / упоряд. Р.В. Павелків, Н.В. Корчакова; ред. кол. Р.В. Павелків, В.І. Безлюдна, Н.В. Корчакова. – Рівне: РДГУ, 2017. – С.268-272.

Доктор педагогічних наук,
професор кафедри практичної психології та психотерапії

Теl: (0362) 63-36-09
Email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Освіта: Рівненський державний педінститут, 1989, спеціальність «Педагогіка і методика початкового навчання. Музика», вчитель початкових класів, вчитель музики. Аспірантура Рівненського державного університету, м. Рівне (1991-1994 рр.). Захист кандидатської дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти на тему: «Українська народна казка як засіб гуманістичного виховання молодших школярів» (1994 р.). Присвоєно вчене звання доцента (1998р.). Докторантура Рівненського державного гуманітарного університету, м. Рівне (1999-2002 рр.). Захист докторської дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти на тему: «Теоретико-методологічні засади підготовки майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності» (2005 р.). Присвоєно вчене звання професора (2007).

 Сертифіковані програми навчання:

  • Навчальний терапевт за методом кататимно-імагінативної терапії,
  • сімейний системний психотерапевт.

 Наукові інтереси:

  • проблеми соціальної педагогіки;
  • проблеми педагогіки і психології вищої школи;
  • соціалізація та виховання дітей молодшого шкільного віку;
  • практична психологія та психотерапія.

Здобутки

Професійна активність: вчитель початкових класів у СШ № 18 м. Рівного (1989-1993). З 1994-1996 рр.- викладач, старший викладач кафедри загальної психології Рівненського державного педагогічного інституту; 1996-1999 рр. – доцент кафедри загальної психології Рівненського державного педагогічного інституту; 2002-2006 рр. – доцент кафедри вікової і педагогічної психології; 2006-2010 - професор кафедри вікової і педагогічної психології; з 2010 професор кафедри практичної психології та психотерапії Рівненського державного гуманітарного університету.

Член спеціалізованих вчених Рад із захисту кандидатських дисертацій (К 47.104.08, НУВГП, м. Рівне, спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти) та (К 47.053.01, РДГУ, м. Рівне, спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти).

Громадська активність: член Української спілки психотерапевтів, член та супервізор Міжнародного товариства сприяння розвитку символдрами.

Член редколегії наукового видання «Нова педагогічна думка» Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; «Психологія: реальність і перспективи» збірник накових праць РДГУ.

Нагороди

Нагороджена знаком «Ушинський К.Д.» Національної академії наук.

Забезпечення дисциплін:

  • Методи ігрової корекції;
  • Ігротерапія;
  • Кризова психологія.

Хобі: арт-терапія, тілесно-орієнтована терапія, мистецтво кулінарії.

Публікації

Авторка понад 170 наукових праць.

Серед яких:

  1. Соціально-педагогічна підготовка майбутнього вчителя. /С.А. Литвиненко // Монографія. Одеса: СВД Черкасов М.П.; Рівне, РДГУ, 2004.- 302 с.;
  2. Основи соціально-педагогічної діяльності /С.А. Литвиненко // Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів. – Одеса: ПНЦ АПН 2007. – 187 с.;
  3. Ігротерапія. /С.А. Литвиненко // Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів. К.: Шкільний світ, (Біб-ка «Шкільного світу»), 2010. – 128 с.;
  4. Психологічні основи використання інтерактивних технологій навчання у підготовці майбутніх учителів. Психологічні основи забезпечення якості освіти у вищому навчальному закладі. /Колективна монографія / за ред. В. М. Ямницького, К. В. Джеджери, передмова та післямова Р. В. Павелківа. – Рівне: О.Зень, 2015. – 183 с. (15с.);
  5. Основи ігротерапії. / С.А. Литвиненко / Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів. – Рівне, 2017. –135 с.;
  6. Литвиненко С.А. Сучасні технології організації навчального процесу у вищій школі /С.А.Литвиненко // Педагогічний дискурс: зб. наук. праць / гол. ред. І. М. Шоробура.- Хмельницький: ХГПА, - 2015. - Вип. 19. - 242 с. – С. 121- 125. (збірник включено до міжнародних наукометричних баз Index Copernicus http:// jourals.indexcopernicus.com/+, p 24781602,3.html);
  7. Литвиненко С.А., Ямницький В.М. Формування професійної ідентичності майбутніх учителів / С.А.Литвиненко, В.М. Ямницький // Психологія: реальність і перспективи: збірник наукових праць РДГУ. / упоряд. Р.В. Павелків, Н.В. Корчакова; ред. кол. : Р.В. Павелків, В.І. Безлюдна, Н.В. Корчакова. – РДГУ, 2017. – Вип. 8. – С. 167-171.
  8. S. Lytvinenko, Yamnitsky V. The role of play in the development of speech disorders in children. Supporting the Development of Children Who Are “at Risk ” / Ed.by Jaroslaw Babka, Ewa Janion. ‒ Torun: Adam Marszalek, 2016. No 9.- s 113-123.

Кучеренко Олена Василівна - лаборант

Завідувач кафедри практичної психології та психотерапії
доктор психологічних наук, професор

Теl: (0362) 63-36-09
Email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Освіта: Рівненський державний педінститут, 1990 р., спеціальність «Математика. Фізика», вчитель математики і фізики. Аспірантура Державного педагогічного університету, м. Одеса (1990-1993 рр.). Захист кандидатської дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія на тему: «Вплив емоціогенних ситуацій на творчу діяльність учнів» (1993 р.). Присвоєно вчене звання доцента (1997 р.). Докторантура Рівненського гуманітарного університету, м. Рівне (1999-2002 рр.). Захист докторської дисертації на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія на тему: «Психологічні чинники розвитку життєтворчої активності особистості в дорослому віці» (2006 р.). Присвоєно вчене звання професора (2007 р.).

Сертифіковані програми навчання:

- психотерапевт за методом символдрами – МТСРС.

Наукові інтереси:

  • практична психологія;
  • проблеми викладання психології у вищій школі;
  • психологічне консультування;
  • психотерапія;
  • проблеми життєтворчості особистості.

Здобутки

Професійна активність: Рівненський державний педінститут (Рівненський державний гуманітарний університет): 1990-1997 рр. викладач кафедри психології; 1997-2006 рр. доцент кафедри загальної психології та психодіагностики; 2006-2010 рр. професор кафедри загальної психології та психодіагностики; з 2010 р. завідувач кафедри практичної психології та психотерапії.

Доктор психологічних наук, професор Ямницький В.М. є членом спеціалізованих вчених Рад із захисту докторських дисертацій (Д. 41.053.03, ПДПУ ім. К.Д. Ушинського, м. Одеса, спеціальність 19.00.07- педагогічна та вікова психологія) та (Д 48.125.03, Національний університет «Острозька академія», м. Острог, спеціальність 19.00.07- педагогічна та вікова психологія); Д 26.053.10 Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова, м. Київ (2011-2014).

Громадська активність: Член Української спілки психотерапевтів; доцент та супервізор Міжнародного товариства сприяння розвитку символдрами; голова Рівненського обласного товариства сприяння розвитку символдрами.

Член редколегії наукових видань:«Символдрама» Міжнародної організації сприяння розвитку символдрами; «Проблеми сучасної психології» Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України та державного вищого навчального закладу «Запорізький національний університет»; «Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти» зб. наук. праць. Наукові записки РДГУ; «Психологія: реальність і перспективи» збірник накових праць РДГУ. 

Забезпечення дисциплін:

  • Сучасні концепції глибинної психології;
  • Активні методи у психологічній практиці;
  • Методологія і методи наукових досліджень у психології;
  • Основи символдрами.

Хобі: - подорожі, відпочинок на природі, теніс настільний.

Публікації

Автор понад 140 наукових праць.

Основні публікації:

  1. Розвиток життєтворчої активності особистості: теорія та експеримент./ В.М. Ямницький // – Одеса: ПНЦ АПН України – СВД Черкасов М.П., 2006 – 362 с.
  2. Розвиток життєтворчої активності особистості: практикум. /В.М. Ямницький // – Одеса: ПНЦ АПН України – СВД Черкасов М.П., 2008 – 249 с.
  3. Ямницький В.М., Литвиненко С.А. Практика супервізії як засіб формування рефлексивної компетентності майбутніх психологів /В.М.Ямницький, С.А.Литвиненко// «Наука і освіта» Науково-практичний журнал Південного наукового центру АПН України, №5.- Одеса, 2014.- С. 168-172.
  4. Ямницький В.М., Литвиненко С.А. Формування рефлексивної компетентності у професійній підготовці майбутніх психологів/ В.М.Ямницький, С.А.Литвиненко // Наука і освіта: Наук.-прак. журнал Південноукраїнського Національного педагогічного університету ім..К.Д.Ушинського.- Одеса: ПДПУ ім..К.Д.Ушинського.- 2014.- №10. - С.115-119.
  5. Підготовка майбутніх психологів у просторі життєтворчості особистості: теоретичні аспекти. Психологічні основи забезпечення якості освіти у вищому навчальному закладі: колективна монографія / за ред. В. М. Ямницького, К. В. Джеджери, передмова та післямова Р. В. Павелківа. – Рівне: О.Зень, 2015. – 183 с. (20с.).
  6. Ямницький В.М. Суб’єктність та відповідальність як системоутворювальні параметри життєтворчої активності особистості / В.М.Ямницький // Науково-практичний журнал Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – №2 (4). – Київ, 2016. – С. 163-174.
  7. Ямницький В.М. Життєві перспективи акмеперіоду особистості в контексті психології життєтворчості /В.М. Ямницький // Психологічний часопис. – Науково-практичний журнал Інституту психології ім.Г.С.Костюка НАПН України. - №6, випуск 16. – 07.2018 р.- с.213-227 (електронний ресурс).

Пилипчук Оксана Касянівна - старший лаборант

Back to top