14 липня 2020 р. у Рівненському державному гуманітарному університеті проведено засідання спеціалізованої вченої ради Д 47.053.01, на якому відбулися публічні захисти дисертацій:
1. ДЕМБІЦЬКОЇ СОФІЇ ВІТАЛІЇВНИ на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
Тема: «Теорія і практика підготовки майбутніх фахівців механічної інженерії до працеохоронної професійної діяльності».
Науковий консультант: доктор педагогічних наук, професор КОБИЛЯНСЬКИЙ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ, завідувач кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки, Вінницький національний технічний університет.
Офіційні опоненти:
- доктор педагогічних наук, професор ГОРБАТЮК РОМАН МИХАЙЛОВИЧ, професор кафедри машинознавства і транспорту (Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка);
- доктор технічних наук, професор ТРІЩ РОМАН МИХАЙЛОВИЧ, завідувач кафедри охорони праці, стандартизації та сертифікації (Українська інженерно-педагогічна академія);
- доктор педагогічних наук, професор РАЙКОВСЬКА ГАЛИНА ОЛЕКСІЇВНА, професор кафедри галузевого машинобудування (Державний університет «Житомирська політехніка»).
2. СЕРМАН ЛЕСІ ІГОРІВНИ на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
Тема: «Педагогічні умови формування професійного іміджу у майбутніх вчителів іноземних мов»
Науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор ЄВТУХ МИКОЛА БОРИСОВИЧ, головний співробітник відділу історії педагогіки, дійсний член НАПН України, Інститут педагогіки НАПН України.
Офіційні опоненти:
- доктор педагогічних наук, професор РЕЗВАН ОКСАНА ОЛЕКСІЇВНА, завідувач кафедри мовної підготовки, педагогіки і психології (Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова);
- кандидат педагогічних наук, доцент ТОРУБАРА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА, доцент кафедри іноземних мов (Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т. Г. Шевченка).
Вітаємо редакційну колегію наукових збірників «Українська культура: минуле, сучасне. шляхи розвитку» (напрям «Мистецтвознавство» і «Культурологія»),
які перереєстровані Атестаційною колегією МОН України як фахові видання та включені до категорії «Б» за спеціальностями 023 «Образотворче мистецтво декоративне мистецтво. Реставрація»; 024 «Хореографія»; 025 «Музичне мистецтво»; 026 «Сценічне мистецтво»; 027 «Музеєзнавство. Пам'яткознавство»; 034 «Культурологія» (наказ Міністерства освіти і науки України від 02.07.2020 року № 886).
Пропонуємо Вашій увазі черговий випуск Фулбрайтівського вісника, на сторінках якого розміщені щирі одкровення стипендіатів Fulbright Visiting Scholar Program 2019-2020 про їх досвід, поєднані з теплими спогадами про американських колег, з якими їм випала нагода співпрацювати упродовж грантового періоду.
- кандидати наук, доктори філософії/доктори мистецтва, доктори наук;
- дослідники без наукового ступеня з повною вищою освітою (спеціаліст, магістр), з досвідом науково-дослідної роботи не менше п'яти років, з наявними публікаціями (статті, монографії або ж розділи у монографіях) у вітчизняних та/або іноземних (міжнародних) наукових фахових виданнях;
- діячі культури й мистецтва, фахівці з бібліотекарства та музейної справи, журналісти та громадські діячі – з повною вищою освітою (спеціаліст, магістр), досвідом роботи не менше п'яти років, значними професійними досягненнями, науковим доробком в обраній галузі дослідження (статті, монографії або ж розділи у монографіях) у вітчизняних та/або іноземних (міжнародних) фахових наукових виданнях.
- мати українське громадянство та проживати в Україні на час проведення конкурсу;
- вільно володіти англійською мовою на рівні достатньому для професійного спілкування в англомовному науковому середовищі;
- повернутись в Україну на 2 роки після завершення терміну гранту відповідно до вимог візи J-1, що її отримують учасники програм обмінів.
- щомісячна стипендія;
- додаткові кошти для придбання професійної літератури;
- медичне страхування;
- квиток в обидва боки.

Центр міжнародних проєктів "Євроосвіта" (http://euroosvita.net/) в партнерстві з міжнародною групою експертів IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence (http://ireg-observatory.org/en/) презентував чотирнадцятий щорічний академічний рейтинг закладів вищої освіти України "Топ-200 Україна 2020".
Базовими принципами визначення рейтингів університетів України є:
a) Забезпечення повної відкритості, прозорості і незалежності ранжування університетів.
б) Врахування всебічності, багатогранності діяльності університетів.
в) Важливість євроінтеграційних процесів вищої освіти України, вагові коефіцієнти міжнародних показників діяльності університетів (результати в світових рейтингах, участь університетів в програмах Erasmus+ Європейського Союзу).
Рівненський державний гуманітарний університет порівняно з 2019 роком значно покращив свою позицію, піднявшись в академічному рейтингу з 177 на 112 місце (+65 позицій).
За матеріалами сайту http://euroosvita.net
Державна атестація випускників освітнього рівня бакалавр спеціальності 025 «Музичне мистецтво» цього року відбулась в умовах карантину. Майбутні артисти-солісти, оркестранти, диригенти і керівники творчих колективів дистанційно готувалися до складання кваліфікаційних екзаменів і за допомогою інформаційних технологій успішно пройшли випробування.
Звичайно, для студентів творчих спеціальностей онлайн-формат іспитів видався непростим. Інтернет-платформа не може заміти неповторну атмосферу концертного залу і сцени, яка так важлива для артиста. Проте молоді таланти знайшли нові рішення. Велика заслуга в цьому викладачів, які скеровували та підтримували своїх учнів.
Випускники проявили креативний підхід до відео-представлення виконавської програми. Чудово і злагоджено був організований ансамблевий спів із застосуванням платформи ZOOM. А відео-запис виконання народних пісень серед розкішної української природи здобувачами спеціалізації «музичний фольклор» достойно може конкурувати із кліпами відомих співаків. Загалом випускники виявили не тільки майстерність володіння спеціальними музичними навичками, а й уміння користуватись різними інтернет-платформами та мобільними додатками.
Направду, сучасні технології змінюють світ мистецтва! Цифрові пристрої здатні навіть із одного виконавця зробити віртуальний ансамбль! Приємно, що українська творча молодь експериментує і досягає чудових результатів.
Бажаю бакалаврам музичного мистецтва творчих звершень у мистецькій і педагогічній сфері.
Т. Ю. Прокопович,
кандидат мистецтвознавства,
голова ДЕК