- Стажування студентів філологічного факультету РДГУ у Варшавському університеті
- Зустріч з членкинею Ukrainian Task Force на підтримку України Міжнародного Університету Флориди (Florida International University)
- Міжнародна конференція «Reclaiming Perspectives: Mindfulness & Social Emotional Learning in ELT»
- Підготовка наступного покоління українських вчителів англійської мови: Що ми дізналися та що чекає на нас у майбутньому
- Викладачі кафедри практики англійської мови та методики викладання взяли участь у тренінгу "Activating Learning through the Arts/Applied Drama Institute"
- Професійне стажування за програмою «Ukraine Teacher Exchange Program for EFL Faculty members of Pedagogical Universities in Ukraine»
- Конференція для викладачів англійської мови TESOL-Ukraine Convention 2024 “Compassionate ELT: Voices of Resilience and Diversity in a Time of War”
- Науковий грант американсько-польського культурно-освітнього фонду
- Грантова програма для науковців від університетів Данії SAR — Fellowship Denmark
- «Графічні голоси»: здобувачі FIU та РДГУ об'єднуються заради України.
- Алла Фрідріх обрана зовнішнім академічним співробітником УСВ та Центру Девіса
Завершилася виробнича практика у здобувачів магістерського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська, німецька, французька). За її результатами 27 грудня було проведено звітну конференцію, на якій магістранти обговорили організаційні аспекти практики, проаналізували чого навчилися та які прогалини виявили. Практиканти представили звіти про свою діяльність, ділилися враженнями та активно обговорювали особливості виконання своїх професійних обов’язків. Дякуємо Рівненському ліцею «Гармонія», Рівненському ліцею «Центр надії» ім.Надії Маринович, Рівненській християнській школі «Світогляд», Дубенській гімназії «Премудрість», Дубенському педагогічному фаховому коледжу РДГУ, Костопільському ліцею №1 ім Т.Г.Шевченка за сприяння та створення належних умов для проходження виробничої практики.
На кафедрі активно функціонують наукові гуртки, які спрямовані на розвиток професійних компетенцій викладачів і здобувачів вищої освіти, а також сприяють інтеграції сучасних підходів до навчання іноземних мов. Одним із ключових напрямів є гурток “Current Approaches and Methods in Foreign Language Teaching in Challenging Circumstances”. Його діяльність зосереджена на вивченні інноваційних методик викладання іноземних мов у складних умовах, таких як дистанційне навчання, робота з різнорівневими групами чи викладання в багатокультурному середовищі. Здобувачі освіти отримують можливість розглядати реальні педагогічні кейси, обговорювати їх та розробляти ефективні стратегії навчання.
Ще одним важливим проєктом є англомовний дискусійний гурток з міжкультурної комунікації, що проводиться у співпраці з Nicole Sandretto з Niagara University. Цей гурток спрямований на покращення практичних мовних навичок здобувачів вищої освіти через активні дискусії, рольові ігри та аналіз реальних міжкультурних ситуацій. Учасники досліджують тонкощі спілкування в умовах культурного різноманіття, що допомагає їм краще зрозуміти нюанси міжкультурної взаємодії та підготуватися до роботи в міжнародному середовищі.
Керівниками цих гуртків є досвідчені викладачі кафедри: Наталія Антоненко, Олена Касаткіна-Кубишкіна та Алла Фрідріх. Участь у роботі гуртків беруть здобувачі другого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності «Філологія» групи ІМ-31. Завдяки тісній співпраці викладачів і здобувачів вищої освіти ці гуртки стали ефективними майданчиками для розвитку академічних навичок, розширення кругозору та поглиблення професійних знань у сфері викладання та міжкультурної комунікації.
Окремо варто відзначити роботу проблемної групи на тему «Educational Problems of the Modern Globalized World», якою керує доцент Юлія Курята. До складу групи входять студенти ІМ-11: Боковець Юлія, Гуменюк Дарина, Котовський Олександр, Пишняк Антоніна, Ткачук Анастасія, Утинкевич Каріна та староста Філь Марія. Основною метою роботи гуртка є дослідження освітніх викликів сучасного глобалізованого світу, зокрема питання рівного доступу до освіти, адаптації традиційних методик до умов цифровізації та забезпечення міжкультурного діалогу у освітньому процесі.
Учасники групи не лише теоретично опрацьовують проблематику, а й активно беруть участь у конференціях, семінарах та практичних воркшопах. Під керівництвом досвідченого викладача вони формують наукові статті, презентації та рекомендації, які можуть бути корисними як у науковій, так і практичній площині. Така діяльність сприяє підвищенню рівня професійної підготовки здобувачів вищої освіти і допомагає розкрити їхній потенціал як майбутніх фахівців.
Науковий студентський гурток «Когнітивний та прагматичний аспект функціонування одиниць німецької мови та методика їх викладання у школі» є платформою для поглибленого вивчення теоретичних і практичних аспектів функціонування німецької мови. Метою гуртка є формування у здобувачів вищої освіти навичок дослідницької роботи, розвиток когнітивного мислення та вдосконалення знань у сфері методики викладання німецької мови в сучасній школі. Учасники аналізують мовні одиниці з точки зору їх прагматичного потенціалу та когнітивних властивостей, розробляють інноваційні підходи до їх інтеграції у шкільну програму.
До складу гуртка входять активні та зацікавлені здобувачі вищої освіти і викладачі, зокрема: Юлія Шпотак, Тетяна Терпелюк, Ірина Дем’янчук, Наталія Симонович, Надія Ясінська, Кароліна Ковалик, Вікторія Переходько та Христина Білецька. Їх спільні зусилля спрямовані на проведення досліджень, участь у конференціях і створення навчальних матеріалів, які відповідають сучасним вимогам освіти. Ці напрацювання сприяють підвищенню якості підготовки майбутніх учителів німецької мови.
Керівником гуртка є професор Лариса Середюк, яка надає учасникам цінні методологічні та практичні поради, сприяючи їхньому професійному зростанню. Завдяки її керівництву гурток активно працює над актуальними темами у сфері лінгвістики та освіти, забезпечуючи учасників сучасними знаннями та дослідницькими компетенціями.
Наукова студентська проблемна група "Сучасні технології формування міжкультурної комунікації здобувачів вищої освіти" функціонує під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Ольги Безкоровайної. Її діяльність спрямована на розвиток теоретичних та практичних аспектів міжкультурної комунікації, що є ключовим чинником підготовки конкурентоспроможних фахівців у сучасному глобалізованому світі.
Мета групи — дослідження й впровадження інноваційних технологій, які сприяють формуванню у здобувачів вищої освіти здатності до ефективної комунікації у багатокультурному середовищі.
Завдання групи:
- Аналіз сучасних педагогічних технологій, що забезпечують розвиток міжкультурної компетентності.
- Розробка навчально-методичних матеріалів для інтеграції міжкультурної комунікації у освітній процес.
- Проведення досліджень щодо впливу цифрових та інтерактивних технологій на формування міжкультурних навичок.
Учасники групи — здобувачі другого магістерського рівня вищої освіти, які активно залучені до дослідницької діяльності: Вероніка Подерня, Єлизавета Люклянчук, Аліна Омелянюк, Світлана Кирилюк, Яна Пишняк, Олег Леоновець, Катерина Лепеха. Вони працюють над індивідуальними та колективними проєктами, спрямованими на вивчення особливостей міжкультурної взаємодії у різних соціальних, освітніх і професійних контекстах.
Форми роботи групи:
- Проведення теоретичних і практичних занять з використанням кейс-методу, рольових ігор та симуляцій.
- Обговорення актуальних наукових статей та матеріалів на тематичних засіданнях.
- Участь у міжнародних і всеукраїнських конференціях, публікація результатів досліджень у фахових виданнях.
- Організація проєктів співпраці із закордонними університетами та культурними організаціями.
Результатом роботи групи є підвищення рівня міжкультурної компетентності здобувачів вищої освіти, а також формування їхньої здатності до толерантної та ефективної комунікації у багатокультурному середовищі.
Група відкриває нові перспективи для розвитку освітнього процесу та сприяє адаптації здобувачів вищої освіти до викликів сучасного світу.
- Пр. усного та писемного мовлення (ПУПМ)
- Практична фонетика
- Практична граматика
- Друга іноземна мова
- Аналітичне читання
- Основи наукових досліджень
- Методика навчання іноземних мов
- Методика навчання англійської мови в ЗЗСО
- Ділова англійська мова
- Лінгвокраїнознавство
- Психологічні чинники у вивченні ІМ
- Класична німецька література
- Ділова німецька мова
- Теоретичний курс АМ (Теор. фон.)
- Креативне письмо
- Теор. курс іноз. мови
- Теоретичний курс АМ (Лексикологія, Стилістика)
- Теор. курс другої іноз. мови (англ., нім., фр.)
- Англійська для кар’єрного зростання
- Комунікативні стратегії (німецька мова)
- Комунікативні стратегії (французька мова)
- Основи професійної діяльності вчителя
- Новітні концепції методики викл. АМ
- Теоретичний курс німецької мови
- Теоретичний курс французької мови
- Практичний курс англ. мови
- Педагогічний моніторинг в системі іншомовної освіти
- Проєктне навчання
- Лінгвістичні студії
- Професійна іншомовна комунікація
- Мовне тестування і оцінювання
- Іншомовна освіта дітей з ООП
- Психолінгвістичні концепції викладання ІМ
- Академічне письмо
- Профільне навчання ІМ
- Вступ до германського мовознавства
- Шкільний курс ІМ з МВ
- Методика навч. ІМ в початкових класах
- Проф. саморозвиток вчителя ІМ в поч. класах
- Лексико-стилістичний аналіз тексту
- Лінгвокраїнознавство
- Методика викладання іноземних мов та перекладу у вищій школі
- Викладання ІМ в контексті діалогу культур
- МВІМ та перекладу у вищій школі
- Практикум з англійської граматики
- Практикум з англійської фонетики