Козіцька Оксана Анатоліївна, кандидат філологічних наук, доцент.

Закінчила у 1995 р. філологічний факультет Рівненського державного педагогічного інституту. У 2003 році захистила в Інституті мовознавства О. О. Потебні дисертацію зі спеціальності 10.02.01 – українська мова (тема – «Контаміновані складнопідрядні багатокомпонентні речення в сучасній українській мові»; наук. кер. – канд. філол. наук, доц. Шкарбан Т. М.). З 1999 – викладач, а з 2005 р. – доцент кафедри теорії і методик початкової освіти. З 2018 р. – доцент кафедри стилістики та культури української мови.

Автор понад 40 наукових праць, учасник міжнародних і всеукраїнських конференцій.

Розробила навчально-методичні матеріали до дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)».

Виконувала обов’язки члена журі обласного етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка для студентів і учнів професійних (професійно-технічних) закладів освіти (2019 р.).

У 2019-2021рр. здійснювала рецензування науково-дослідницьких робіт учнів-членів Рівненської Малої академії наук учнівської молоді, виконувала обов’язки члена журі обласного етапу захисту науково-дослідницьких робіт учнів секції «Філологія».

Коло наукових інтересів: стилістичні функції складних багатокомпонентних речень у текстах різних стилів, проблеми української мови професійного спілкування.

 

Основні праці

Посібники, методичні рекомендації

Козіцька О. А. Контаміновані складнопідрядні багатокомпонентні речення в сучасній українській мові. Київ : Літера, 2003.

Українська мова (за професійним спрямуванням) : навчальний посібник для студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти / Н. В. Шульжук, Л. М. Златів, О. М. Антончук, Н. П. Павлюк, Є. Л. Вокальчук, Н. В. Мушировська, О. А. Козіцька. Рівне, 2018. 144 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету, протокол № 8 від 27 вересня 2018 року).

Козіцька О. А., Поліщук Н. О. Українська мова (за професійним спрямуванням): зошит-практикум : навч.-метод. посіб. для студ. психолого-природничого факультету РДГУ. Рівне, 2021. 84 с. (Рекомендовано до друку на засіданні вченої ради РДГУ (протокол № 6 від 30 червня 2021 р.))

 

Статті  

  1. Козіцька О. А., Поліщук Н. О. Види вправ на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням) для студентів психологічних спеціальностей. Нова педагогічна думка : наук.-метод. журнал. Рівне : РОІППО, 2021. № 3 (107). С. 101–106.
  2. Козіцька О. А., Поліщук Н. ОСтруктурно-семантичні особливості української медичної термінології. Проблеми лінгвістичної семантики : матер. VІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (19 листопада 2021 р.). Рівне : РДГУ, 2021. С. 63–65.
  3. Козіцька О. А. Вивчення контамінованих складнопідрядних багатокомпонентних речень. Українська мова. Теорія і практика : матеріали міжвуз. наук.-практ. конф. Донецьк : Донец. держ. ун-т, 1997. С. 67–69.
  4. Козіцька О. А. Проблеми вивчення контамінованих складнопідрядних речень. Суспільствознавчі науки і відродження нації : матеріали Міжнар. конф. Київ ; Луцьк : Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки, 1997. С. 59–61.
  5. Козіцька О. А. Особливості структури контамінованих складнопідрядних багатокомпонентних речень. Лінгвістичні студії : зб. наук. пр. Донецьк : Донец. держ. ун-т, 1998. Вип. 4. С. 62–65.
  6. Козіцька О. А. Речення з послідовною підрядністю і однорідною супідрядністю. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 1999. Вип. 7. С. 25–28.
  7. Козіцька О. А. Валентність частин і компонентів у контамінованих складнопідрядних багатокомпонентних реченнях. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 1999. Вип. 7. С. 14–16.
  8. Козіцька О. А. Складнопідрядні речення з однорідною і послідовною підрядністю. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського. Серія «Філологія». Вінниця, 1999. № 1. С. 117–120.
  9. Козіцька О. А. Речення з подвійною супідрядністю і послідовною підрядністю. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 2000. Вип. 8. С. 21–24.
  10. Козіцька О. А. Про деякі особливості синтаксичної структури конструкцій з однорідною супідрядністю і послідовною підрядністю. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне : РДГУ, 2001. Вип. 9. С. 17–21.
  11. Козіцька О. А. Особливості семантико-синтаксичної будови контамінованих складнопідрядних багатокомпонентних речень. Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Г. Сковороди. Філологія. Переяслав-Хмельницький, 2003. С. 162–168.
  12. Козіцька О. А. Ізоморфізм контамінованих складнопідрядних багатокомпонентних речень із синтаксичними одиницями нижчого та вищого рівнів. Система і структура східнослов’янських мов : зб. наук. пр. Київ : Знання України, 2003. С. 12–16.

Посада: доцент кафедри української мови

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук

Вчене звання: доцент

Профілі:

ORCID orcid.org/0000-0002-1272-4634

Google Sholar https://scholar.google.com/citations?view_op=new_profile&hl

Контакти: e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сфера наукових інтересів: методика навчання української мови у загальноосвітніх навчальних закладах, культура українського фахового мовлення, публічне мовлення, українська мова за професійним спрямуванням.

Біографія:

Народився у с. Синів Рівненської області. У 1996 році закінчив обласний ліцей м. Рівне.

Інформація про вищу освіту:

Рівненський державний гуманітарний університет. Закінчив факультет української філології. 2001 р., Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова та література, історія, вчитель української мови і література та історії.

Стаж роботи: 22 роки

Кар’єрний ріст

Трудову діяльність розпочав у 2001 р. вчителем української мови і літератури у Рівненській СШ № 25, наукову діяльність - у 2005 р. - викладачем Рівненського державного гуманітарного університету. Дотепер працює в РДГУ на посадах старшого викладача, доцента.

Дисертаційне дослідження:

Кандидатська дисертація на тему «Метод вправ у навчанні орфографії учнів 6-7 класів» (2009 р.). (13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова)).

Наукові та професійні досягнення:

Гарант освітньо-професійної програми спеціальності 014 «Середня освіта (Українська мова і література)» першого рівня вищої освіти.

Керівник діяльності проблемної групи здобувачів вищої освіти ступеня “бакалавр” філологічного факультету «Культура українського фахового мовлення».

Наукові дисципліни, які викладає:

Старослов’янська мова.

Вступ до слов’янської філології.

Культура українського фахового мовлення.

Українська мова за професійним спрямуванням.

Методика навчання української мови.

Публічне мовлення.

Основні публікації:

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

  1. Духовні основи викладання української мови у закладах загальної середньої освіти // European and global vectors for education development in Ukraine: Scientific monograph. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2022. С. 432-461.
  2. Українська мова (за професійним спрямуванням) : практикум : навч.-метод. посіб. для студентів Інституту мистецтв РДГУ. О. М. Антончук. Рівне, 2019. 76 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 6 від 26.06.2019 р.)).
  3. Українська мова (за професійним спрямуванням) : практикум : навч.-метод. посіб. для студентів факультету історії, політології та міжнародних відносин РДГУ. О. М. Антончук. Рівне, 2019. 76 с. Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету  (протокол № 10 від 28.11.2019 р.).
  4. Педагогічна практика в системі професійної підготовки вчителя української мови: навч.-метод. посіб. для студентів філологічного факультету РДГУ. О. М. Антончук. Рівне 2021. 82 с. (Рекомендовано до друку навчально-методичною комісією філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 3 від 17.03.2021 р.)).
  5. «Методичні рекомендації до проведення лабораторних занять із дисципліни «Методика навчання української мови» для здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр», що навчаються за спеціальностями 014 Середня освіта (Українська мова і література), 035 Філологія (Українська мова і література)» / [уклад. О.М.Антончук]; Рівне, 2022. 42 с. (Рекомендовано до друку навчально-методичною комісією філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 1 від 24.01.2022 р.))
  6. Публічне мовлення: конспекти лекцій для здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр» філологічних спеціальностей. О. М. Антончук. Рівне, 2023. 103 с. (Рекомендовано до друку навчально-методичною комісією філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 3 від 10.03.2023 р.))
  7. Українська мова (за професійним спрямуванням): робочий зошит-практикум : навч. посіб. для здобувачів вищої освіти факультету історії, політології та міжнародних відносин РДГУ. Рівне, 2024. 66 с. (Рекомендовано до друку навчально-методичною комісією філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету  (протокол № 2 від 25.03.2024 р.))

Публікації у наукових виданнях категорії В

  1. Антончук О. М. Педагогічне спілкування як фактор взаємодії викладача і студентів. Педагогічний часопис Волині : науковий журнал. Луцьк : СНУ імені Лесі Українки, 2019. №1 (12). С. 32–39. (Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.05.2016 № 515 про внесення журналу до Переліку наукових фахових видань України).
  2. Антончук О. М. Формування професійної комунікативної компетентності у процесі вивчення курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [ред.-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 27. Том 1. C. 123–126. (Наказ Міністерства освіти і науки України № 6143 від 28.12.2019 р. (додаток 4) про внесення журналу внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»)).
  3. Антончук О. М. Cтарослов’янська мова у системі фахової підготовки вчителя-словесника. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. І. Франка / [ред.-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 35. Том 1. C. 193–197. (Наказ Міністерства освіти і науки України № 6143 від 28.12.2019 р. (додаток 4) про внесення журналу внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»)).
  4. Антончук О. М. Дискурсна компетентність учителя-словесника в педагогічному дискурсі. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. І. Франка / [ред.-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 47. Том 1. C. 227–231. (Наказ Міністерства освіти і науки України № 6143 від 28.12.2019 р. (додаток 4) про внесення журналу внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»)).
  5. Антончук О. М. Риторизація освітнього простору вчителя-словесника. Acta Paedagogiсa Volynienses: науковий журнал. Луцьк: Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. №1. С. 44–49. (Наказ Міністерства освіти і науки України № 735 від 29.06.2021 р. (додаток 4) про внесення журналу до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»)).
  6. Антончук О. М. Культура мовлення у системі фахової підготовки вчителя-словесника. Acta Paedagogiсa Volynienses: науковий журнал. Луцьк: Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. № 6. С. 24–29. (Наказ Міністерства освіти і науки України № 735 від 29.06.2021 р. (додаток 4) про внесення журналу до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»)).

Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:

Осейчук І. М. – призер (3 місце) обласного етапу X Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. (Наказ управління освіти і науки Рівненської обласної державної  адміністрації «Про підсумки  проведення  ІІІ (ІІ – для студентів і учнів професійно-технічних навчальних закладів) етапу X Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка  у 2019–2020 навчальному році» від 18.12.2019 № 515).

Охмак Л. В. зайняла 1 місце на I етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з української мови, літератури (у тому числі методики їх викладання), тема дослідження «Біблія як дидактичний матеріал на уроках української мови в основній школі», (протокол засідання кафедри стилістики та культури української мови № 13 від 16.12.2019 р.).

Підвищення кваліфікації

Волинський національний університет імені Лесі Українки, кафедра української мови;

Строк підвищення кваліфікації (стажування) з 18 жовтня по 8 грудня  2021 р.

Сертифікат  № 125/21 від 09.12.2021 р.

Тема стажування  «Новітні методи навчання української мови в ЗНЗ і ЗВО».

Гомон Ніна Романівна – почесний старший лаборант кафедри, працює на кафедрі з 1976 року. Народилася в селі Будераж на Здолбунівщині. Закохана в свій край.

Кандидат філологічних наук, доцент.

Закінчила філологічний факультет Рівненського державного педагогічного інституту. У 1999 р. захистила кандидатську дисертацію зі спеціальністі 10.02.01 – українська мова (тема – «Структура складного речення у діалогічному мовленні (на матеріалі художніх творів)»; наук. кер. – член-кореспондент НАН України, доктор філол. наук, проф. Вихованець І. Р.) у  спеціалізованій вченій раді КНУ ім. Т. Шевченка. З вересня 2006 р. – завідувач кафедри методики викладання і культури української мови РДГУ. З 2017 р. – завідувач кафедри стилістики та культури української мови РДГУ.

У 2018-2022 рр. – керівник кафедральної науково-дослідницької теми «Стилістична система сучасної української літературної мови у синхронії та діахронії» (державний реєстраційний номер 0117U007581), а з 2022 року – керує науково-дослідницькою темою «Стилістична система сучасної української літературної мови у контексті когнітивно-дискурсної лінгвістичної парадигми» (державний реєстраційний номер 0121U114717).

Упродовж 2018–2022 рр. – керівник студентської проблемної групи «Стилістичний потенціал засобів синтаксису у діалогічному дискурсі». Організатор Всеукраїнської науково-практичної конференції «Пріоритети філологічної освіти», яка щорічно проводиться на кафедрі. Керівник Центру гуманітарних досліджень, у межах якого започатковано лекторій для здобувачів вищої освіти філологічного факультету та інших факультетів РДГУ.

Автор більше 70 наукових розвідок, учасник всеукраїнських та міжнародних конференцій з актуальних проблем лінгвістики і лінгводидактики. Автор науково-методичних посібників для студентів-філологів вищих навчальних закладів України.

Систематично проводить лекції для вчителів-філологів області, бере участь у методоб’єднаннях викладачів української мови та літератури, української мови (за професійним спрямуванням) вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації та у виїзних засіданнях РОІППО в райони Рівненської області для зустрічі з учителями-філологами. У 2012-2014 рр. – член журі обласного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів РМАНУМ (секція «Філологія»). З 2015 р. – керівник гуртка «Українська мова» РМАНУМ. У 2018–2022 рр. виконувала обов’язки експерта-консультанта ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови; ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка; ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. Виконує обов’язки експерта-консультанта ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови.

Упродовж 2017-2022 рр. підготувала 5 переможців та 22 призери II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України; 1 переможця та 4 призери (ІІ, ІІ місце) IIІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України.

Розробила навчально-методичні матеріали до таких дисциплін та спецкурсів для студентів-філологів: «Стилістика сучасної української літературної мови», «Лінгводидактика вищої школи», «Лінгвістична семантика», «Практикум з української мови», «Комунікативно-прагматичні основи навчання української мови у вищій школі», «Методологія мовознавчих і літературознавчих дисциплін у вищій школі».

На замовлення Рівненського регіонального центру підвищення кваліфікації щорічно розробляє та читає лекції для семінару з ділової української мови для держслужбовців.

За сумлінну працю в галузі науки та освіти, досягнуті успіхи у справі навчання і виховання студентської молоді нагороджена: почесними грамотами  управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації; Почесною грамотою Рівненської обласної ради; Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації; Подякою Міністерства освіти і науки України.

За системну й результативну роботу з обдарованою учнівською молоддю, підготовку переможців ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України неодноразово нагороджена почесними грамотами Національного центру «Мала академія наук України» (2014, 2018, 2022 рр.).

Коло наукових інтересів: стилістичні засоби українського синтаксису, синтаксис українського діалогічного мовлення, актуальні проблеми лінгводидактики вищої школи.

 

Основні праці 

Посібники, методичні рекомендації 

Українська мова (за професійним спрямуванням): навчальний посібник для студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти / Н. В. Шульжук, Л. М. Златів, О. М, Антончук, Н. П. Павлюк, Є. Л. Вокальчук, Н. В. Мушировська, О. А. Козіцька. Рівне, 2018. 144 с. (Рекомендовано до друку  вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету  (протокол № 8 від 27 вересня 2018 року)).

Шульжук Н. В. Науково-дослідницька робота з української мови: навчально-методичний посібник для студентів філологічних спеціальностей ВНЗ. Рівне-Острог, 2018. 204 c. (Рекомендовано до друку на засіданні вченої ради РДГУ (протокол № 2 від 22 лютого 2018 р.)).

Шульжук Н. В. Стилістика сучасної української літературної мови : навчально-методичний посібник для студентів-філологів вищих навчальних закладів України / перероб. та доп. Рівне-Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», Рівне, 2019. 334 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 3 від 28 березня 2019 року)).

Шульжук Н. В. Практикум з української мови: навчально-методичний посібник для студентів філологічних спеціальностей закладів вищої освіти. Рівне – Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2019. 226 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 7 від 29 серпня 2019 р.)).

Шульжук Н. В. Практикум з української мови: завдання для самостійної та індивідуальної роботи студентів філологічних спеціальностей закладів вищої освіти. Рівне–Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2019. 188 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 7 від 29 серпня 2019 р.)).

Стилістика сучасної української літературної мови : навчальний посібник для учнів ліцеїв та гімназій. Рівне – Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2019. 174 с. (Рекомендовано до друку вченою радою Рівненського державного гуманітарного університету (протокол № 7 від 29 серпня 2019 року)).

Шульжук Н. В. Методика викладання української мови у закладах вищої освіти: практичний курс та завдання для самостійної роботи : навч.-метод. посіб. для студентів філологічних спеціальностей ЗВО. Рівне – Острог : Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2020. 124 с. (Рекомендовано до друку на засіданні вченої ради РДГУ (протокол № 2 від 27 лютого 2020 р.)).

Шульжук Н. В. Лінгвістична семантика: практичний курс та завдання для самостійної роботи : навч.-метод. посіб. для студ-в філол. спец-й ЗВО. Рівне – Острог : Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2021. 128 с. (Рекомендовано до друку на засіданні вченої ради РДГУ (протокол № 2  від 25 лютого 2021 р.)).

Шульжук Н. В. Науково-дослідницька робота з української мови : навч. посіб. для наук керівників та учнів відділення «Мовознавство» (секції «Українська мова») Малої академії наук України. Рівне – Острог : Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2022. 222 с. (Рекомендовано до друку на засіданні вченої ради РДГУ (протокол № 1 від 27 січня 2022 р.)).

Шульжук Н. В. Стилістика сучасної української літературної мови : методичні вказівки до виконання самостійної та індивідуальної роботи для здобувачів вищої освіти філологічних спеціальностей ЗВО заочної форми навчання. Рівне – Острог : Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2022. 208 с. (Рекомендовано до друку на засіданні навчально-методичної комісії філологічного факультету РДГУ (протокол № 2 від 26 квітня 2022 р.)).

 

Статті

  1. Шульжук Н. В. Діалогічний дискурс у контексті еколінгвістичної проблематики. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»»: Серія «Філологія»: наук. журнал. Острог: Вид-во НаУОА, 2020. Вип. 6. С. 135–140.
  2. Шульжук Н. В. Прагмалінгвістичні параметри мовчання як засобу діалогічної комунікації. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобиц. держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка. Дрогобич, 2021. С. 205–211.
  3. Шульжук Н. В. Семантико-синтаксичний підхід до вивчення поліпредикативних конструкцій у науковому доробку академіка К. Шульжука. Нова педагогічна думка : наук.-метод. журнал. 2021. № 1 (105). С. 80–83.
  4. Шульжук Н. В. Комунікативно-прагматичні виміри конфлікту як результату мовленнєвої агресії. Наукові записки національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» : наук. журнал. Острог : Вид -во НаУОА, 2022. Вип. 13(81). С. 346–350.
  5. Шульжук Н. В. Особливості внутрішньої структури предикативних одиниць у складному реченні українського розмовного літературного мовлення. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівне, 1999. Вип. 7. С. 20–25.
  6. Шульжук Н. В. Семантична структура складного речення у діалогічному мовленні. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М.Коцюбинського : зб. наук. пр. Вінниця : ВДПУ, 1999. Вип. 1. С. 114–117.
  7. Шульжук Н. В. Особливості структурно-семантичної організації складного речення у діалогічній єдності. Лінгвістичні дослідження : зб. наук. пр. Харків : ХДПУ, 2001. Вип. С. 131–135.
  8. Шульжук Н. В. Пріоритетні підходи до вивчення мовних одиниць в аспекті сучасних наукових лінгвістичних парадигм. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2013. Вип. 6 (49). С. 104–108.
  9. Шульжук Н. В. Стилістичні вправи у процесі формування дискурсивної компетенції студентів-філологів в умовах компетентнісного навчання. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. пр. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне ; Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2013. Вип. 21 (3). С. 176–182.
  10. Шульжук Н. В. Семантико-граматичні типи складноприєднувальних конструкцій в українському діалогічному мовленні. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2013. Вип. 40. С. 122–125.
  11. Шульжук Н. В. Особливості аналізу художнього тексту в контексті поліпарадигмального простору сучасної лінгвістики. Традиційно-інноваційні стратегії сучасного художнього тексту : матеріали регіон. наук.-практ. семінару. Рівне : О. Зень, 2013. С. 240–247.
  12. Шульжук Н. В. Вплив тенденцій розвитку мовознавчої науки на сучасні підходи до професійної мовної освіти. Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2014. Вип. 29. С. 162–166.
  13. Шульжук Н. В. Когнітивно-дискурсивні аспекти навчально-педагогічної комунікації у процесі підготовки фахівців-філологів. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2015. Вип. 57. С.225–229.
  14. Шульжук Н. В. Пріоритетні напрями сучасної лінгвістики. Реалізація новітніх підходів у викладанні української мови, української літератури, української мови (за професійним спрямуванням) при підготовці молодших спеціалістів у вищих навчальних закладах І-ІІ р. а. : матеріали методоб’єднання викладачів укр. мови та літ., укр. мови (за проф. спрямуванням) вищ. навч. закл. І-ІІ рівнів акредитації, (11 листоп. 2015 р., м. Рівне). Рівне, 2015. С. 21–29.
  15. Шульжук Н. В. Методика викладання української мови за професійним спрямуванням : проблеми і перспективи. Наукова термінологія нового століття: теоретичні і прикладні виміри : зб. наук. пр. Рівне : НУВГП, 2016. С. 301–306.
  16. Shulzhuk N. Methods of teaching Ukrainian for professional purposes : problems and prospects. Proceedings of the International Conference «Terminology of the New Century : Theoretical and Practical Aspects», (September 15–16, 2016) / Executive editor L. Malevych. Rivne : NUWEE, 2016. Р. 433–439.
  17. Шульжук Н. В. Когнітивно-дискурсивні аспекти мовної особистості у проекції сучасних лінгвістичних наукових парадигм. Міжкультурна комунікація: мова, культура, особистість : зб. наук. пр. РОІППО / уклад. В. П. Лавренчук. Рівне : Волин. обереги, 2016. С. 22–33.
  18. Шульжук Н. В. Проблема сучасного підручника з української мови для учнів середньої та старшої школи. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2017. Вип. 15 (58). С. 110–113.
  19. Шульжук Н. В. Лінгвістична семантика в системі традиційних дисциплін мовознавчого циклу : методичний аспект. Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів Рівненщини, учнів відділення філології та мистецтвознавства РМАНУМ та учасників науково-практичної конференції «Пріоритети філологічної освіти» (27 жовтня 2016 року). Рівне-Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2017. С. 19–25.
  20. Шульжук Н. В. Комунікативно-прагматичні основи навчання української мови у вищій школі. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2017. Вип. 16 (59).  С. 45–47.
  21. Шульжук Н. В. Місце лексичної семантики у процесі формування лексико-семантичної компетенції майбутнього словесника. Наукові записки. Серія «Філологічна». Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2017. Вип. 68. С. 84–89.
  22. Шульжук Н. В. Українська мова за професійним спрямуванням: метод. аспект. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 8. Філологічні науки (мовознавство і літературознавство) : зб. наук. пр. / відп. ред. : О. І. Леута, С. В. Шевчук.– Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. Вип. 9. С. 145–153.
  23. Шульжук Н. В. Проблема сучасного підручника з української мови для учнів середньої та старшої школи. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне : РДГУ, 2017. Вип. 15 (58). С. 110–113.
  24. Шульжук Н. В. Лінгвістична семантика в системі традиційних дисциплін мовознавчого циклу: метод. аспект. Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філол. спец. вищ. навч. закл. Рівненщини, учнів від-ня філології та мистецтвознавства РМАНУМ та учасників наук.-практ. конф. «Пріоритети філологічної освіти», (27 жовт. 2016 р.). Рівне ; Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька акад.», 2017. С.19–25.
  25. Шульжук Н. В. Проблеми опису діалогічного мовлення у контексті когнітивно-дискурсної лінгвістичної парадигми. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : Філологічні науки : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2018. Вип. 46. С. 181–186. 
  26. Шульжук Н. В. Парцеляція у структурі діалогічного дискурсу: комунікативно-прагматичний аспект. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія : зб. наук. пр. Одеса, 2018. Вип. 32, т. 3. С. 140–143. 
  27. Шульжук Н. В. Складноприєдувальні конструкції в діалогічному дискурсі: комунікативно-прагматичний аспект. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія»: наук. журнал. Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія» 2019. Вип. 5 (73). С. 177–180.
  28. Шульжук Н. В. Особливості лінгвістичного аналізу художнього тексту як прагматично-комунікативної єдності. Лінгвостилістичні студії : наук. журн. Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки. 2019. Вип. 10. С. 178–186.
  29. Шульжук Н. В. Проблема формування мовної особистості школяра: комунікативно-прагматичний аспект. Нова педагогічна думка : наук.-метод. журнал. 2019. № 3 (99). С. 108–111.
  30. Шульжук Н. В. Еколінгвістичний вимір діалогічного дискурсу. The 3 rd International scientific and practical conference «Science, society, education: topical issues and development prospects» (February 17-18, 2020) SPC «Sci-conf.com.ua», Kharkiv, Ukraine. 2020. р. 321–326.
  31. Шульжук Н. В. Комунікативно орієнтовані дисципліни у процесі формування комунікативно-прагматичних умінь майбутніх філологів. Актуальні проблеми лінгводидактики в сучасному освітньому середовищі : матер. всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., м. Тернопіль, 6 листопада 2020 р. С. 74–79.
  32. Шульжук Н. В. Мовчання як нульовий мовленнєвий акт у структурі діалогічного дискурсу. Лексико-граматична система української мови в комунікативному вимірі : зб. матер. Міжнарод. наук. інтернет-конф. (12–13 березня 2020 року, НУОА). Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2020. С. 44–47.
  33. Шульжук Н. В. Проблема складного багатокомпонентного речення у науковому доробку академіка К. Ф. Шульжука. Лінгвістичні студії молодих дослідників : зб. наук. пр. Рівне, 2020. Вип. 11. С. 15–23.
  34. Шульжук Н. В. Проблематика лінгвістичних досліджень учнів-членів РМАНУМ (секція «Українська мова»). Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів Рівненщини, учнів відділення філології та мистецтвознавства РМАНУМ. Рівне-Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2020. Вип. 8. С. 113–124.
  35. Шульжук Н. В., Матящук М. М. Засоби експресивного синтаксису в психологічному романі «Поза межами болю» О. Турянського: матер. ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. здоб. вищої освіти та молодих науковців «Наука, освіта, суспільство очима молодих» (2020 р., РДГУ).
  36. Шульжук Н. В., Равліковська М. М. Вставлені конструкції у науково-навчальному дискурсі академіка К. Ф. Шульжук : матер. ХІІІ Міжнар. наук.-практич. конф. здоб. вищої освіти та молодих науковців «Наука, освіта, суспільство очима молодих» (2020 р., РДГУ).
  37. Шульжук Н. В. Прагмалінгвістика у системі підготовки філолога. Сучасні тенденції та концептуальні шляхи розвитку освіти і педагогіки : матер. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 27 січня 2021 р.). Київ, 2021. С. 303–310.
  38. Шульжук Н. В. Аспекти дослідження мовчання як засобу комунікації у контексті проблемного поля лінгвістичної прагматики. Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути : матер. мультидисцип. наук.-практ. конф. (м. Київ, 29 січня 2021 р.). Київ, 2021. С. 441–447.
  39. Шульжук Н. В. Проблематика лінгвістичних досліджень учнів-членів РМАНУМ (секція «Українська мова»). Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів Рівненщини, учнів відділення філології та мистецтвознавства РМАНУМ. Рівне-Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2021. Вип. 9. С. 100–107.
  40. Шульжук Н. В. Проблема формування комунікативно-прагматичних умінь у майбутніх філологів. Професійна підготовка майбутнього філолога : мовознавчий, літературознавчий та лінгводидактичний аспекти : колективна електронна монографія. Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2021. С. 252–263.
  41. Шульжук Н. В. Особливості семантичної структури речення у діалогічному дискурсі. Проблеми лінгвістичної семантики : VІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція (19 листопада 2021 р.) : зб. матер. Рівне : РДГУ, 2022. С. 95–101.
  42. Шульжук Н. В. Прагмалінгвістичні виміри конфлікту як деструктивної мовленнєвої взаємодії. Сучасні проблеми германського та романського мовознавства : VІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція (15 лютого 2022 р.) : збірник матеріалів. Рівне : РДГУ, 2022. С. 96–101.
  43. Шульжук Н. В. Емоційно-ціннісний підхід до формування комунікативної компетенції мовця. The 7 th International scientific and practical conference «Topical issues of modern science, society and education‖» : матер. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 29–31 січня 2022 р.). Харків, 2022. С. 1532–1538.
  44. Шульжук Н. В. Проблематика лінгвістичних досліджень учнів-членів РМАНУМ (секція «Українська мова»). Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. пр. студентів, магістрантів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів Рівненщини, учнів відділення філології та мистецтвознавства РМАНУМ. Рівне-Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2022. Вип. 10. С. 133–1142.
  45. Шульжук Н. В. Взаємодія формально-синтаксичної, семантичної та комунікативної організації діалогічної репліки. Проблеми лінгвістичної семантики : VІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція (18 листопада 2022 р.) : зб. матер. Рівне : РДГУ, 2022. С. 85–91.

Філоненко Руслана Степаніна – викладач кафеди педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи. Народилася 30 травня 1971  р. у м. Рівне. Закінчила Рівненський державний педагогічний інститут у 1995 році і отримала кваліфікацію – вчитель початкових класів. На кафедрі працює з 2006 року.  Читає дисципліну «Педагогіка», керує практикою студентів.

 

Back to top