науковий ступінь – кандидат філологічних наук         
вчене звання – доцент      
посада – доцент кафедри практики німецької та французької мов     
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Дисципліни, які викладає: теоретична граматика, теоретична фонетика, теоретична граматика другої мови, теоретична фонетика другої мови, друга іноземна мова (німецька)

Основні публікації:

Експліцитні та імпліцитні перформативи // Науковий вісник ВДУ. Філологічні науки. – 1998. -  С.96-99

Мікрополя перформативних висловлювань з інтенцією поради та пропозиції// Науковий вісник ВДУ. Філологічні науки. – 1999. -  С.74-76

Імпліцитні перформативи / Т.В. Терещенко. - С .214-218 Мова і культура = Язык и культура: серія "Філологія". Вип. 1. Т. 2. Культурологічний компонент мови / Ін-т міжнар. відносин Київського ун-ту ім. Т. Шевченка, Ін-т мовознавства ім. О.О. Потебні, Фонд культури і мистецтв "Парад Планет" ; під заг. ред. С.Б. Бураго. - Київ : Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2000. - 248 с.

Комунікативна роль мовних одиниць при перекладі поетичного тексту//Актуальні проблеми перекладознавства в контексті міжкультурної комунікації. Сучасні технології навчання іноземних мов. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції . – Луганськ, 2006. – С. 165-172

Інтегровані синтаксичні структури актуалізації в англійському та німецькому діалогічному мовленні// Нова педагогічна думка, 2006. - №4. – С.36-39

Болонський процес в Україні: перспективи розвитку вищої освіти // Актуальні проблеми викладання іноземних мов у вищій школі: Збірник наукових праць. – Донецьк, ДонНУ, 2006.- вип. 8. – С. 184-187

Особливості словника молодіжного лексикону. (Причини вживання не літературної лексики у мові молоді) // Іноземномовна комунікація: здобутки та перспективи: Тези доповідей міжнародної наукової конференції. – Тернопіль, 2006. – С. 102-104

Вплив національної специфіки мови на формування фразеологізмів// Нова педагогічна думка, 2007. - №1. – С.63-66

Найменування жінок за фахом в сучасній німецькій мові як об᾽єкт феміністичної мовної критики. – Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія». – Вип. 37. – 2013. – С. 277-280.

Семантика локальних прийменників німецької мови an  і bei – контрастивний аналіз. - Наукові записки. Серія «Філологічні науки». – Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2013. Кн. 3. – С. 48-53.

Метафора в бізнес-дискурсі (морфологічний аналіз) // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. - Серія «Філологія». – Одеса, 2014. – С. 75-79.

Основні шляхи подолання гендерної асиметрії у німецькій мові. – Філологічні науки в умовах сучасних трансформаційних процесів: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції: м. Львів, 26-27 вересня 2014р. – Львів: ГО «Наукова філологічна організація «ЛОГОС», 2014. – С. 122-124.

Метафора в бизнес-дискурсе. – Коллективная  монография «Приоритетные направления филологии и методики преподавания языков», под редакцией к.ф.н., доцента Н.А. Бондаревой. – Орел, 2015. – С. 86-107.

Комунікативно-прагматичний потенціал еліптичних  конструкцій (на матеріалі заголовків німецькомовної преси): збірник наукових праць «Актуальні проблеми філології та перекладознавства» Хмельницького національного університету. – 2016. - С. 133-136

Використання соціального сервісу «подкаст» як інноваційна методика навчання говоріння (на матеріалі німецької мови): Матеріали Другої Регіональної науково-практичної конференції «Оптимізація процесу навчання іноземних мов у закладах освіти гуманітарного та технічного напрямів», квітень, 2016

Теоретико-концептуальні підходи до трактування поняття колокація у зарубіжній    лінгвістиці Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія». – Вип. 64. – 2017. – С. 151-154.

Підвищення кваліфікації

  • Fortbildung “Sprache-Politik. Sprachenpolitik” Lwiw, 15.und 16.März 2018
  • Konferenz “CLILIG in der Ukraine” 13.10.2017
  • Online-Fortbildungskurs dll 6: Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung12.2017 - 31.03.2018. – 80 Fortbildungsstunden
  • Seminar zur aktuellen Landeskunde für Deutschlehrkräfte aus Polen und der Ukraine, Lublin, 22. – 23.09.2017. - 12 Fortbildungsstunden
  • Online-Fortbildungskurs dll 2 – Wie lernt man die Fremdsprache Deutsch, 18.09.17 – 17.12.17. - 80 Fortbildungsstunden
  • Präsenzseminar “Einführung in dll – Merkmale und Prinzipien ” 05.09.2017 – 06.09. 2017. – 16 Fortbildungsstunden
  • Online-Fortbildungskurs dll 4 – Aufgaben, Übungen, Interaktion, 12.09.16 – 11.12.16. - 80 Fortbildungsstunden
  • Seminar Arbeit mit aktuellen Videoclips aus Deutschland, 25.04.2016-26.04.2016. - 16 Fortbildungsstunden
  • Online-Fortbildungskurs “B2 – Prüfungen des Goethe-Instituts ”  11.2015-05.02.2016. - 80 Fortbildungsstunden

 

 

 

 

науковий ступінь – кандидат педагогічних наук         
вчене звання – професор       
посада – завідувач кафедри практики німецької та французької мов
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Дисципліни, які викладає: стилістика (німецька мова), стилістика другої іноземної мови (німецька мова), друга іноземна мова (німецька), історія літератури країни основної мови (німецька мова)

Основні публікації:

  1. Середюк Л.А. Особливості самовираження сучасних старшокласників // Онов лення змісту, форм   та  методів  навчання   і  виховання  в  закладах освіти: Збірник наукових праць: наукові  записи  Рівненського   державного   гуманітарного університету. Випуск 16.-Рівне:РДГУ,2001.-С.141-143.
  2. Середюк Л.А. Форми   особистісного     самовираження     сучасних  старшокласників  //  Педагогіка  і  психологія.  Київ. „ Педагогічна  думка „.  - № 1 (30).-ст. 67-72.
  3. Середюк Л.А. Збагачення навчальногї та поза навчальної діяльності старшокласників елементами  творчості  //  Оновлення  змісту, форм  та  методів навчання  і  виховання  в  закладах  освіти:  Збірник  наукових  праць:  наукові записки  Рівненського  державного  гуманітарного  університету.  Випуск  - Рівне:РДГУ, 2002. -  С. 35-39.
  4. Середюк Л.А. Педагогічні  умови  підвишення  ефективності  процесу особистісного  самовираження  старшокласників // Наукові записки Тернопільского державного   педагогічного   університету. Серія: Педагогіка, 2002.-№ 4. – С.  20-23.   
  5. Середюк Л.А. Нові   виховні   ситуації   у   самоствердженні    старшо класників  // Національна  освіта:  традиції і  новації  у контексті ідей Івана Огієнка: Збірник наукових праць  / За ред. проф. М.В.Левківського.– Київ– Житомир:  ЖДПУ  – С.153 -155.
  6. Середюк Л.А. Розширення сфери діяльності та самодіяльності учнів, як умова оптимізації самовираження старшокласників // Оновлення    змісту,   форм   та   методів   навчання   і виховання   в  закладах   освіти:   Збірник   наукових   праць:   наукові   записки  Рівненського  державного  гуманітарного  університету. Випуск 25.  –  Рівне:  РДГУ,  – С. 58 -62.           
  7. Середюк Л.А., Мороз Л.В. Німецька мова. Розмовні теми та лексико- граматичні вправи  для студентів 3 курсу немовних спеціальностей. Навчально-методичний посібник.- Рівне: РДГУ,2003. -29 с.
  8. Середюк Л.А. Мороз Л.В.,Рогаля А.М.. Німецька мова. Розмовні теми та контрольні вправи для  студентів 2 курсу немовних спеціальностей. Навчально- методичний посібник.- Рівне: РДГУ, 2003.-82 с.
  9. Середюк Л.А., Дуброва А.С., Рижко М.І., Трофимчук В.М., Ярута Н.П., Іноземна мова:  англійська,   німецька.  На  допомогу  вступнику:  Методичний посібник.- Рівне: РДГУ, 2003.-37 с.
  10. Середюк Л.А., Дуброва А.С., Трофимчук В.М., English. Deutsch. На допомогу вступнику: Методичний посібник. Рівне: РДГУ 2004.-40 с.
  11. Середюк Л.А.,Дуброва А.С. Трофимчук В.М., , Гар гола Т.А.English. Deutsch. Francais.На допомогу вступнику: Методичний посібник. Рівне: РДГУ 2005.-80 с.
  12. Середюк Л.А. Соціально-психологічний тренінг, як засіб створення нових виховуючих ситуацій у самовираженні старшокласників. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць: наукові записки РДГУ. Випуск 27.- Рівне: РДГУ, 2003,- с.49-53.
  13. Середюк Л.А., Гаргола Т.А. Вплив лінгвокраїнознавчого матеріалу на мотивацію вивчення іноземних мов студентами немовних спеціальностей.// Нова педагогічна думка. Рівне. №1.2005,-с.57-59.
  14. СередюкЛ., Данилова Н. Особливості викладання та навчання в умовах інтеграції української вищої школи в загальноєвропейську систему вищої освіти// Нова педагогічна думка. Рівне. № 2. 2006 р.- с. 22-24.
  15. Середюк Л., Дуброва А. Роль перекладу у процесі навчання іноземної мови на немовних факультетах// Нова педагогічна думка. Рівне. № 3. 2006 р.- с. 35-36.
  16. Стаття: Середюк Л., Данилова Н. Тестові завдання як один із прийомів контролю на уроках німецької мови.// Нова педагогічна думка. Рівне. № 1. 2008 р.- с. 52-54.
  17. Cередюк Л., Рижко М. Використання автентичного німецького газетного матеріалу на заняттях з німецької мови у ВНЗ // Нова педагогічна думка. Рівне. № 3. 2007 р.- с.45-46.
  18. Методичний посібник: Середюк Л.А. Deutsch. На допомогу вступнику: Методичний посібник.- Рівне: РДГУ, 2008.- 64 с.
  19. Використання автентичної газетної хроніки на уроках німецької мови. . Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць: наукові записки РДГУ. Випуск 42    .- Рівне: РДГУ, 2009,- с..70-72
  20. Сучасні підходи до вивчення стану проблеми викладання варіантів англійської мови/ Матеріали міжнародної наукової конференції: Германістика XXI століття: Традиційні й новітні аспекти дослідження та викладання.- Горлівка; Горлівський державний педінститут іноземних мов, 22-23 квітня 2010 р.-с. 217-221
  21. Система комунікативних ситуацій на уроках іноземної мови як засіб підвищення ефективності навчання. 5 Международная научно-практическая Інтернет – конференция: «Актуальные проблемы современной филологии и методики преподавания языка». Россия Орел, 8-18  декабря 2012 р.-с. 77-84
  22. До питання вивчення німецької мови як другої іноземної студентами – філологами. 6 Международная научно-практическая Інтернет – конференция: «Актуальные проблемы современной филологии и методики преподавания языка». Россия Орел, 8-18  декабря 2013 р.-с. 139-145
  23. Roman „Das Parfum» von Patrick  Süskind –das erfolgreichste Beispiel postmoderner Literatur in deutscher Sprache. Міжнародна науково-практична конференція «Філологічні науки в умовах сучасних трансформаційних процесів», м. Лівів, 26-27 вересня 2014р.с. 15-17
  24. Про підготовку студентів – філологів мовних спеціальностей  в умовах запровадження  новітніх інформаційно - комунікаційних технологій навчання іноземної мови . Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць: наукові записки РДГУ. Випуск 11 (54)    .- Рівне: РДГУ, 2015,- с..
  25. Використання комп'ютерних інформаційних технологій в процесі вивчення німецької мови 7 Международная научно-практическая Інтернет – конференция: «Актуальные проблемы современной филологии и методики преподавания языка». Россия  Орел, 8-18  декабря 2014 г.-с. 126-133
  26. КОМПЛЕКС ПЕДАГОГИЧЕСКИХ УСЛОВИЙ ОПТИМИЗАЦИИ САМОВЫРАЖЕНИЯ СТАРШЕКЛАССНИКОВ В КЛАССНОМ КОЛЛЕКТИВЕ» в колективній монографії «Язик как исследование в аспекте филологии , методики преподавания и литературоведения » под редакцией Н.А. Болдыревой- Орел: Издательство ОрелГИЭТ, 2015.- С. 212-  237
  27. Навчально-методичний посібник «Теоретико – методичні основи формування лексичної компетенції в процесі вивчення німецької мови як другої іноземної»(161 с.)
  28. ПРОЕКТУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОГО СЕРЕДОВИЩА УЧНІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДИК ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. . Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць: наукові записки РДГУ. Випуск .- Рівне: РДГУ, 2016,- с..
  29. Methoden für teilnehmeraktivierendes Lehren und Lernen der deutschen Sprache . Наукові записки Національного університету «Острозька акдемія». Серія «Філологічна». ,2017, Випуск 64. Частина 2.с. 120-122.
  30. Середюк Л.А. Лінгвокраїнознавчий підхід до відбору лексики у ЗОШ та ВНЗ. Нова педагогічна думка. Рівне - № 3(71) 2012 - C. 87-89.
  31. Середюк Л.А. Навчання діловому листуванню англійською мовою. Нова педагогічна думка. Рівне - № 49 (72) - C. 49-51.
  32. Середюк Л.А. Моделювання мовленнєвих ситуацій на уроках іноземної мови як фактор інтенсифікації навчання. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Збірник наукових праць. Наукові записки РДГУ. Рівне – Випуск 6 (49), 2013 р. – С. 88-91.
  33. Середюк Л.А. «Das Parfum» von Patrick Süskind – das erfolgreichste Beispiel postmoderner Literatur in deutscher Sprache. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Філологічні науки в умовах сучасних трансформаційних процесів», м. Львів, 26-27 вересня 2014 р. - С. 15-17.
  34. Середюк Л.А. До питання вивчення німецької мови як другої іноземної студентами-філологами Актуальные проблемы современной филологии и методики преподавания языка // Материалы конференции. Под общ. ред. Н.А. Бондаревой. - Орел, Издательство ОрелГИЭТ, 2014. С. 139-149.

 

АВТОБІОГРАФІЯ:  

  • Середюк Лариса Анатоліївна, 07.06.1972 року народження, уродженка м. Рівне . Одружена, двоє дітей 23 та 16 років.
  • 1989-1994 навчалася в Рівненському державному педагогічному інституті на факультеті іноземної філології .
  • 1994 рік- закінчила даний ВУЗ з відзнакою.
  • 1994-1997 працювала викладачем кафедри іноземних мов в РДПІ.
  • 1997-2000 рік- навчалася в аспірантурі при Рівненському державному гуманітарному університеті.
  • 2002рік- захистила дисертаційне дослідження та отримала ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності «Теорія та методика виховання».
  • 2006 рік- присвоєно звання доцента кафедри романо-германської філології.
  • 2007-2009 – працювала заступником декана факультету іноземної філології з навчальної роботи.
  • З вересня 2012 року – завідуюча кафедри романо – германської філології РДГУ.
  • З 2015 року – завідуюча кафедри практики німецької та французької мов РДГУ.

СТАЖУВАННЯ, ФОРУМИ ,СЕМІНАРИ ТА КОНФЕРЕНЦІЇ :

  1. IV Міжнародна науково-практична Інтернет - конференція« Актуальне проблемы современной филологии и методики преподавания языка» в м. Орел (Росія), яка проводилася 8-18 грудня 2012 року на сайті Орловського державного інституту економіки і торгівлі.
  2. Міжнародна науково-практична конференція «Філологічні науки в умовах сучасних трансформаційних процесів», м. Лівів, 26-27 вересня 2014р.
  3. VII Міжнародна науково-практична Інтернет - конференція « Актуальне проблемы современной филологии и методики преподавания языка» в м. Орел (Росія),яка проводилася 8-18 грудня 2014 року на сайті Орловського державного інституту економіки і торгівлі.
  4. Стажування в м. Лодзь (Польща) за програмою «Сучасний університет - проектний підхід до організації роботи згідно до положень європейських кваліфікаційних рамок» та отримала диплом про проходження закордонного стажування у формі післядипломної освіти .(25.11.-01.12.2012 року).
  5. Семінар Гете-інституту на тему: «Unterrichtsplanung für den Deutschunterricht an Hochschulen (Планування заняття з німецької мови у вищому навчальному закладі)», 2-3 грудня 2013 року, м. Київ
  6. Семінар «DAAD-Seminar-Wochenende», м. Львів (24-26 травня 2013 року).
  7. Семінар «Wortschatzarbeit im DU» та «Der Bologna –Prozess in der Ukraine», проведений представництвом німецької академічної служби обміну DAAD, м. Луцьк (29.05.2014-01.06.2014 рр.).
  8. Перший загальноукраїнський форум вчителів німецької мови: «Професійні сфери німецької мови - німецька мова у школі та ВНЗ в Україні сьогодні» (м. Київ, 25 – 26.11.2016)
  9. Методичний семінар з підвищення кваліфікації: «Розвиток мовленнєвої компетенції на рівні В2. Підготовка до іспиту Goethe-Zertifikat B2. Рефлексії занять згідно діяльнісних методико-дидактичних принципів. Інтегрування країнознавчої інформації у комунікативно та міжкультурно спрямоване заняття німецької мови. » (м. Ужгород, 27.06. – 8.07.2016, 72 години)
  10. Методичний семінар: «Mobile Endgeräte im Deutschunterricht » (11.03.-12.03.2017, м. Київ, 16 години)
  11. Методичний семінар: «Einführung in DLL-Merkmale und Prinzipien» (05-06.09.2017, м. Рівне, 16 годин)
  12. Методичний семінар: «Aktuelle Landeskunde für Deutschlehrkräfte».(22-23. 09. 2017, м. Люблін, Польща, 12 годин)
  13. Методичний семінар: «DLL 7: Prüfen, Testen, Evaluieren» (24-28 червня 2017, м. Київ, 40 годин)
  14. Методичний онлайн семінар: «DLL 4: Aufgaben, Übungen, Interaktion»(18червня- 18 грудня 2017 року) 72 години
  15. Конференція:“CLILIG in der Ukraine- Fach und sprachintegriertes Lernen auf Deutsch: Möglichkeit, Vorteile, Herausforderungen“ (13.10.2017, м. Київ)
  16. Методичний онлайн семінар «DLL 6 Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung» (25 грудня 2017 р. - 31 березня 2018 р.) 72 год.

Чеберяк Анна Миколаївна – кандидат філологічних наук, доцент кафедри романо-германської філології Рівненського державного гуманітарного університету. Автор 50 наукових і науково-методичних праць. У 2005 р. закінчила магістратуру факультету іноземної філології і здобула кваліфікацію викладача англійської мови та літератури. З 2006 по 2009 рр. навчалася в аспірантурі при кафедрі загального мовознавства Львівського національного університету імені Івана Франка. В 2011 р. захистила кандидатську дисертацію зі спеціальності 10.02.15 – загальне мовознавство. В 2013 р. отримала вчене звання доцента. З 2004 р. працювала на посадах викладача, старшого викладача та доцента кафедр практики англійської мови, загального та порівняльного мовознавства, романо-германської філології факультету іноземної філології.

Коло наукових інтересів: загальне та зіставне мовознавство, комунікативна лінгвістика, лінгвістична генологія, прагмалінгвістика, лінгвокультурологія та міжкультурна комунікація.

 

Освіта

  • Диплом «викладача, перекладача французької мови та літератури» Львівського державного університету ім. І. Франка.
  • Диплом «DALF» (C1-C2) Міністерства освіти Франції

Професійна діяльність

  • 1979 – 2004 вчитель французької мови, ЗОШ 13 м. Рівного
  • 1996 стажування у Франції (Нові концепції викладання французької мови у початковій школі, Paris - La Rochelle, CREDIF»)
  • 1999 -2000 участь у міжнародному проекті (МОН та Посольство Франції) по розробці та створенні підручників з французької мови
  • 1999 – 2007 співавтор (5 підручників з грифом Міністерством освіти)
  • 2000 стажування у Франції (Французька професійна мова, Institut Catholique de Paris (Français des Affaires)
  • 2002 - 2003 переможець міського, обласного та фіналіст Всеукраїнського конкурсу   «Учитель року» липень 2004    Стажування у Франції (Limoges, Atalante innovations»)
  • 2004 Робоча зустріч (Сорбона, Париж 3, вивчення робочого плану)
  • 2005 стажування у Франції (Французький Альянс, Париж)
  • 2005 стажування у Франції (Limoges, Концепція та розробка підручника)
  • 2006-2009 Участь  у міжнародному проекті Міністерства освіти України та Посольства Франції в Україні по створенню тестів для незалежного тестування для   загально-освітніх шкіл України.
  • 2007 Cтажування (як концептор і редактор тестів для  незалежного тестування для загально-освітніх шкіл України) у Міжнародному центрі педагогічних досліджень в Парижі (СІЕР, (Sèvres) Paris, France)
  • 2008 Видання авторського підручника з французької мови для 7 класу , (3й рік навчання), Київ, Ірпінь, видавництво „Перун”. І місце на конкурсі підручників для 7 класу Міністерства освіти і науки України. (Гриф „Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”, державне замовлення).
  • Жовтень 2009 Стажування (Стипендія Уряду Франції) з метою вивчення системи організації Магістратури в університеті м. Перпіньян, Франція.
  • Грудень  2011 Стажування (Стипендія Уряду Франції) з метою вивчення системи викладання  іноземної мови на прикладі  університеті  Ренн-2, Франція.
  • 2013 Стажування  (стипендія Уряду Франції) з метою  науково- дослідницької роботи в університеті  Ренн-2, Франція
  • 2015 Удостоєна звання «Кавалер Ордена Академічних Пальм» Міністерством освіти Франції

Асоціативна робота

  • Alliance Française (Французький Альянс М. Рівного, віце-президент  протягом 10 років, викладач)

Участь у міжнародних проектах

  • Керівник діючого пілотного проекту «Інтегруємо в європейську освіту» з 2005 року.
  • Організація культурно-лінгвістичних поїздок у Францію (2010, 2013, 2016)
  • Участь у молодіжній  програмі Європейського Союзу  Youth In Action (Молодь в дії) (2015, 2016)
  • Участь у міжнародному проекті з міжнародною  Асоціацією солідарності Human'East (Франція), (2017, 2018)

Тарасюк Наталія Юріївна – кандидат філологічних наук, доцент кафедри романо-германської філології Рівненського державного гуманітарного університету. У 1986 році закінчила Київський національний університет імені Тараса Шевченка за спеціальністю романо-германські мови та література, кваліфікація – філолог, викладач французької та англійської мов, перекладач французької мови. У 1995 році закінчила очно аспірантуру при Київському національному університеті імені Тараса Шевченка на кафедрі французької філології та захистила кандидатську дисертацію на тему «Словотворення прикметників у сучасній французькій мові» зі спеціальності 10.02.05. – романські мови. Має понад 30 наукових та науково-методичних публікацій.

Коло наукових інтересів: словотворення та деривація у французькій мові.

 

Back to top