Базова освіта: вища, вчитель математики і фізики
Науковий ступінь, спеціальність, тема дисертації: кандидат педагогічних наук, 13.900.02 – теорія і методика навчання фізики, «Організація дослідницької роботи учнів під час вивчення фізики в старших класах середньої школи».
Вчене звання: професор
Наукові профілі:
- Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=ikMH9DMAAAAJ
- ID Orcid: https://orcid.org/0000-0003-0751-6029
- WOS:https://www.webofscience.com/wos/author/record/HNB-9071-2023?edit=orcid-syncing
- Scopuc: https://www2.scopus.com/standard/marketing.uri
Корпоративна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Основні дисципліни, що викладаються:
- Методика навчання фізики.
- Організація педагогічного експерименту, обробка та інтерпретація результатів.
- Фізика в старшій школі з методикою навчання.
- Методика складання і розв’язування фізичних задач.
Коротка автобіографічна довідка:
Галатюк Юрій Михайлович, професор кафедри фізики, астрономії та методики викладання РДГУ. Народився 1 червня 1961 року в м. Рівне. У 1983 р. з відзнакою закінчив Рівненський державний педагогічний інститут, спеціальність «Математика і фізика». З 1993 року навчався в аспірантурі при РДПІ, яку закінчив в 1996 році за спеціальністю «Теорія і методика навчання фізики». Кандидат педагогічних наук, дисертацію «Організація дослідницької роботи учнів під час вивчення фізики в старших класах середньої школи» захистив 6 травня 1997 року у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова.
Вчене звання – професор. Педагогічне звання – учитель-методист.
Основний напрям наукових досліджень: «Розвиток пізнавальної творчості та методологічної культури учнівської і студентської молоді».
Автор понад 400 наукових та навчально-методичних праць.
Неодноразово брав участь у роботі журі Всеукраїнського турніру юних фізиків, Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики, Всеукраїнського турніру юних винахідників і раціоналізаторів, був членом журі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» (2009, 2013, 2018).
Нагороджений нагрудним знаком «Відмінник освіти України», Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, Почесною грамотою Малої академії наук України за результативну роботу з обдарованою учнівською молоддю, грамотами Рівненської обласної державної адміністрації та Управління освіти Рівненської обласної державної адміністрації, Інституту модернізації змісту освіти.
Основні публікації:
- Методика організації творчої пізнавальної діяльності з фізики. Методичний посібник. Рівне: РДГУ, 2020. -126 с.
- Галатюк Ю.М, Тищук В.І. Дослідницька робота учнів з фізики. – Х.: Вид. група “Основа”: “Тріада +”, 2007. – 192 с.
- Галатюк Ю.М., Рибалко В.А. Дослідницькі задачі з фізики. – Х.: Вид. група “Основа”: “Тріада +”, 2007. – 160 с.
- Методика організації творчої пізнавальної діяльності з фізики. Методичний посібник. Рівне: РДГУ, 2020. -126 с.
- Галатюк Ю.М. Організація творчої пізнавальної діяльності з фізики на основі навчального дослідження. Навчальний посібник. – Рівне: РВВ РДГУ, 2012. - 253 с.
- Галатюк Ю.М. Використання міжпредметних зв’язків природничих предметів для розвитку творчих здібностей учнів: Монографія / О. П. Войтович, Ю. М. Галатюк, Д. В. Лико – Рівне: РДГУ, – 224 с.
- Методи розв’язування фізичних задач. Метод аналізу розмірностей та принцип подібності / Ю.М. Галатюк, В.Я. Левшенюк, Я.Ф. Левшенюк, А.В. Рибалко, В.І. Тищук. – Х.: Вид. група “Основа”, 2008. – 144 с.
- Галатюк Ю.М., Левшенюк Я.Ф., Тищук В.І. Методи моделювання і аналогії. Серія: дидактика фізики. Методи і методика розв’язування задач з фізики. Випуск 2. – Рівне: “Принт-експрес, 2004. – 68 с.
- Галатюк Ю.М., Тищук В.І. Дослідницька робота учнів з фізики у старших класах загальноосвітньої школи: Монографія. – Рівне: РВВ РДГУ, 2004. – 264 с.
- Галатюк Ю.М. Формирование методологической культуры учащихся в процессе изучения естественнонаучных дисциплин [Электронный ресурс] / Ю.М. Галатюк, Т.Ю. Галатюк // Грузинский Электронный Научный Журнал: Образовательные науки и психология. – 2016. – № 2 (39). – С. 60 − 66.
- Галатюк Ю.М. Теоретичні основи концепції модульного проектування творчої навчальної діяльності з фізики //Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. Випуск 3. Серія: педагогічні науки: Збірник .– Чернігів: ЧДПУ, 2000.– №3.–С.24-31
- Галатюк Ю.М., Рибалко А.В. Вивчення нетрадиційних методів розв’язування творчих фізичних задач у школі // Нова педагогічна думка. – 2000.–№1.–С.115-122
- Галатюк Ю.М., Войтович І.С. Генезис творчої фізичної задачі і структура навчальної діяльності // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. – Засоби реалізації сучасних технологій навчання. – Випуск 34. – Кіровоград: РВЦ КДГУ ім. В. Винниченка. – 2001. – С. 21-24.
- Галатюк Ю.М. Психолого-педагогічні особливості процесу розв’язування творчої навчальної задачі // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць: Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 15. – Рівне: РДГУ, 2001. – С. 72-76.
- Галатюк Ю.М. Розвиток творчого потенціалу студентів – майбутніх вчителів фізики в процесі професійної підготовки //Наукові записки: Збірник наукових статей національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Випуск 43. – К.: НПУ, 2001. – С. 214-220.
- Галатюк Ю.М.Продукт творчої навчально-пізнавальної діяльності та його педагогічна оцінка // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. – Випуск 42. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка.-2002. – С. 11-14.
- Галатюк Ю.М. Методологічні аспекти організації творчої навчальної діяльності з фізики //Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 20. – Рівне: РДГУ, 2002. – С. 20-25.
- Галатюк Ю.М. Принцип творчої самодіяльності у навчанні фізики та механізми його забезпечення // Фізика та астрономія в школі. – 2006. – № 4 – С. 33–36.
- Галатюк Ю.М. Методи моделювання та аналогії як засіб і результат розв’язування пізнавальних задач / Ю. Галатюк // Фізика та астрономія в школі. – 2010. - №6. – С.3-5. Галатюк Ю.М. Теоретичні аспекти проектування творчої навчально-пізнавальної діяльності у навчанні фізики / Юрій Галатюк // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики: збірник наукових праць. Випуск IX. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2011. – С.248-254.
- Галатюк Ю.М. Діяльнісний підхід у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів фізики/ Ю. Галатюк // Нова педагогічна думка . – 2014. – № 3. – С. 112 –116.
- Галатюк Ю.М. Розвиток творчого компонента навчально-пізнавальної компетентності учнів на уроці фізики / Ю.М. Галатюк, М.Ю. Галатюк // Наукові записки. – Випуск 7. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С. 128 – 133.
- Галатюк Ю.М. Творча пізнавальна ситуація у контексті проектування та організації творчої навчальної діяльності /Ю.М. Галатюк, М.Ю. Галатюк, Т.Ю. Галатюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського гуманітарного університету. Випуск 11 (54). – Рівне, РДГУ, 2015 р. – С.197 – 200.
- Галатюк Ю.М. Формування методологічної культури учнів у процесі розв’язування творчих фізичних задач / Т.Ю. Галатюк, Ю.М. Галатюк // Фізико-математична освіта : науковий журнал. – 2017. – Випуск 2(12). – С. 51-56.
- Галатюк Ю.М. Творча навчально-пізнавальна діяльність у контексті розв’язування задач з механіки / Ю.М. Галатюк // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – випуск 57 : збірник наукових праць/ за науковою ред. В. Д. Сиротюка; м-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017. – С. 32 – 39.
- Галатюк Т. Ю., Галатюк Ю. М. Емпіричні методи наукового пізнання у формуванні методологічної культури учнів при навчанні фізики. Фізико-математична освіта : науковий журнал. Вип. 2 (16) / Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Фізико-математичний факультет редкол.: О.В. Семеніхіна (гол.ред.) [та ін.]. Суми : [СумДПУ ім. А.С. Макаренка], 2018. С.30 – 34. (Фахове видання)
- Галатюк Ю.М., Галатюк Т.Ю. Методологічні знання у контексті природничої освіти в сучасній школі. Освітологічний дискурс. 2018, № 3-4 (22-23). С. 140 – 150.
- Галатюк Ю.М., Галатюк Т.Ю., Галатюк М.Ю. Проектування творчої навчальної діяльності з фізики у контексті формування методологічної культури учнів. Фізико-математична освіта : науковий журнал. 2019. Випуск 3(21). С. 32-38.
- Галатюк Т., Галатюк Ю. Творча пізнавальна ситуація як чинник у формуванні методологічної культури учня. Нова педагогічна думка: науково-методичний журнал. № 4 (100). 2019. С. 142-145.
- Галатюк Ю.М., Галатюк Т.Ю. Методологічний компонент пізнавальної діяльності у навчанні фізики в Новій українській школі. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. Випуск 28: Концептуальні основи розбудови сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти. С. 102-105.