КРИЖАНОВСЬКА Тетяна Ігорівна  – завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент.

Освіта: Рівненський державний педагогічний інститут (вчитель музики і співів, методист з виховної роботи, 1991).

Тема дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук: «Методика комплексного використання мистецтв у процесі розвитку художньої культури молодших школярів на уроках музики» (захист в Київському державному  університеті культури і мистецтв Міністерства культури і мистецтв України, 1998).

Атестат доцента кафедри історії, теорії музики та методики музичного виховання – 2002 р.

Науковий секретар Вченої ради  Інституту мистецтв, факультету музичного мистецтва РДГУ.

Гарант ОПП Середня освіта (Музичне мистецтво), що була окредитована у 2020 р.

Автор наукових та навчально-методичних праць, серед яких: навчально-методичні посібники; наукові статі

Забезпечує викладання наступних дисциплін: історія музики, музична теорія та практика, історія мистецтв з методикою викладання, методика мистецької  освіти, теорія та методика викладання музичних дисциплін у внз.

Керує науковою роботою магістрантів. 

Працює на кафедрі з 1993 року.

 

Основні наукові  напрацювання:

  • Духовна   музика  в  загальноосвітній   школі:  історія,   традиції,   новації. Навчально-методичний посібник для студентів музично-педагогічних факультетів та вчителів музики. – Рівне: ВАТ “Рівненська друкарня”, 2004. – 6 др.арк. (співавтор – І.Ф. Пелячик)
  • Теорія  музики: методичний посібник.-  Рівне:РДГУ,  2007. (7 др. арк.) (співавтор – Т.Ю.Лосєва )
  • Художня культура 9 - 10 клас (Педагогічний кейс). – Рівне, 2009 – 2010 (член авторської групи)
  • Розвиток фахової компетентності майбутнього вчителя художньої культури в курсі історія музики // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості. Збірник наукових праць. Випуск 1.- Рівне, 2015.
  • Творчий розвиток молодших школярів в процесі сприймання інструментальних  творів, що виконуються вчителем //Нова педагогічна думка.- 2016.- №3.
  • Формування педагогічного досвіду майбутнього вчителя музичного мистецтва  в контексті  творчості М.В.Лисенка //Нова педагогічна думка.- 2017.- №2.
  • Розвиток професіоналізму вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення творчого спадку М.В.Лисенка //Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць. Вип 22 (1 - 2017), ч.2.- Кам’янець-Подільський, 2017.
  • Крижановська Т.І. Наукова діяльність студентів у курсі «Історія музики» як напрям професійного становлення вчителя //Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць. Вип. 24 (1 - 2018), ч.2.-Кам’янець-Подільський, 2018.
  • Крыжановская Т.И. Творчество Н.Д.Леонтовича как источник профессионализма музыканта-педагога //VIII-е Боранбаевские чтения: «Модернизация исторического сознания как ведущий вектор художественного образования в глобальном мире» в честь года молодежи в Казахстане: материалы Международно1 научно-практической конференции Казахского национального университета искусств.- Астана: «Мастер По» ЖШС, 2019.
  • «Docere, delectare, movere»: емоційний розвиток підлітків у процесі сприймання творів барокової музики Нова педагогічна думка.-2018.- №1.
  • На урок скрипки – з цікавістю: окремі аспекти проблеми розвитку навчального інтересу учнів-початківців дитячої музичної школи Нова педагогічна думка.-2018.- №2.
  • Методичні аспекти реалізації інтегративного підходу у процесі викладання курсу «Історія музики» для майбутніх учителів мистецтва.  Молодь і ринок. №2 (181). 2020.
  • Інтегровані уроки музичної літератури: методичні грані // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості: зб. наук. пр. /Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України,Universytet Rzeszowski Widzial Muzyki, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т, Ін-т мистецтв. – Рівне: Волин. обереги, 2019. – Вип.5. – 320с.
  • Творча спадщина М.Д.Леонтовича у дзеркалі сучасного уроку музичного мистецтва // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості: зб. наук. пр. /Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України,Universytet Rzeszowski Widzial Muzyki, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т, Ін-т мистецтв. – Рівне: Волин. обереги, 2019. – Вип.5. – 320с.
  • Крижановська Т.І.. Творчий розвиток підлітків за допомогою музичного фольклору Галичини // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості: зб. наук. пр. /Ін-т мистецтвознавства, фольклористики тат етнології ім. М.Т. Рильського НАН України,Universytet Rzeszowski Widzial Muzyki, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т, Ін-т мистецтв. – Рівне: Волин. обереги, 2019. – Вип.5. – 320с.
  • Уроки духовности: аспекты профессиональной подготовки учителей интегрированного курса «Искусство». ІХ-е Боранбаевские чтения: «Проблемы обеспечения качества обучения в непрерывной системе художественного образования», в честь празднования 1150-летия Аль-Фараби и 175-летия Абая: материалы Международной научно-практической конференции Казахского национального университета искусств. Нур-Султан: «Мастер По» ЖШС. 2020.
  • Розвиток стильової грамотності учнів 8 – 11 класів на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво». Мистецька освіта та розвиток творчої особистості: зб. наук. пр. Universytet Rzeszowski Widzial Muzyki, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т, Ін-т мистецтв. Рівне: Волин. обереги. 2020.  Вип.6.
  • Уроки музичного мистецтва як уроки мислення: теоретико-методичний аспект. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості: зб. наук. пр. Universytet Rzeszowski Widzial Muzyki, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т, Ін-т мистецтв. Рівне: Волин. обереги. 2021.  Вип.7.
  • Пути развития художественной культуры будущих учителей искусства. Х-е Боранбаевские чтения: «Особенности развития непрерывной системы художественного образования в условиях диснационного обучения», в честь празднования 30-летия независимости РК и 180-летия Ибрая Алтынсарина. Материалы Международной научно-практической конференции Казахского национального университета искусств. Нур-Султан, «Мастер По» ЖШС, 2021. 351с.
  • Методические особенности использования музыки в профессиональной подготовке учителей искусства.[i]X International Science Conference «Topical issues, achievements and innovations of fundamental and applied sciences», March 09 – 12, 2021, Lisbon, Portugal. 340 p. Х Международная научно-практическая конференция «Актуальные проблемы, достижения , инновации фундаментальных и прикладных наук», 09-12 марта 2021 р., Лисабон, Португалия.
  • Методичні аспекти мисленнєвого розвитку молодших школярів в умовах музично-творчого вправляння.Збірник матеріалів IV Міжнародної науково-практичної конференції пам’яті видатного українського вченого, етнографа, фольклориста, краєзнавця Степана Шевчука, Рівне, 27 жовтня 2021р. Упор Л.В.Корайлюк, Р.М.Шеретюк. Рівн: О. Зень, 2021. 172с.
  • Методика мистецької освіти. Програма та методичні рекомендації до самостійної роботи для здобувачів вищої освіти другого рівня «магістр» спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво). Укладач Т.І.Крижановська. Рівне, 2023. 26 с.
  • Теорія і методика викладання музичних дисциплін (Модуль: Теорія і методика викладання музичних історико-теоретичних дисциплін). Програма та методичні рекомендації до практичних занять та самостійної роботи для здобувачів вищої освіти другого рівня «магістр» спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво). Укладач Т.І.Крижановська. Рівне, 2023. 11с.
  • Перспективи розвитку STEM-освіти: інтеграція в освіті. Наука і техніка сьогодні, №3 (17). 2023. С. 428-436. (Співавторство).
  • Викладання музико-теоретичних дисциплін засобами дистанційного навчання. Вісник науки та освіти, №4 (10). 2023. С. 509-518.
  • Порівняння дистанційних форм навчання у закладах вищої освіти України під час ковід-19 та воєнного стану. Наукові інновації та передові технології. Вип 11 (25). Київ, 2023. С. 528 – 538. (Співавторство)
  • Marievych, N., Krus, O., Martyniv, L., Komarovska, O., & Kryzhanovska, T. (2023). Music and Game Activity of Elementary School Students as an Aspect of Neuropedagogy.
  • Музична теорія та практика. Модуль «Гармонія». Програма та методичні рекомендації до самостійної роботи для здобувачів вищої освіти першого освітнього рівня «бакалавр» спеціальності 014 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво); 025 Музичне мистецтво. Укладач Т.І.Крижановська. Рівне, 2024.
  • Історія музики. Модуль «Історія слов’янської музики». Програма та методичні рекомендації до  самостійної роботи для здобувачів вищої освіти першого освітнього рівня «бакалавр» спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво). Укладач Т.І.Крижановська. Рівне, 2024.
  • Історія музики. Модуль «Історія української музики». Методичні рекомендації до курсу для здобувачів вищої освіти першого  освітнього рівня «бакалавр» спеціальностей 014 Середня освіта (Музичне мистецтво), 025 Музичне мистецтво. Укладач Т.І.Крижановська. Рівне, 2024.
  • Розвиток художньої компетентності старшокласників засобами регіонального мистецтва. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту категорії Б. Рівне : РДГУ-Гельветика, 2024. Вип. 1. С.43 – 47 (співавторство - Користятинець А.О.)
  • Крижановська Т.І.,Корейчук М.П., Колядич О.В. Історія кобзарства як засіб розвитку пізнавального інтересу бандуристів-початківців дитячої музичної школи. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту категорії Б.  Рівне : РДГУ-Гельветика, 2024. Вип. 1. С.48 – 52 (співавторство - Корейчук М.П., Колядич О.В.).

 

Back to top