Головною сходинкою в житті кожної людини є школа. І перший, хто зустрічає дитину в ній, ̶ це вчитель початкових класів. Головна мета педагога – прищепити дитині норми і правила ставлення до освітнього процесу і до самого себе, взаємодії з учителями та однолітками. А основне завдання університету – підготувати відповідних вчителів.
Діяльність кафедри теорії і методик початкової освіти, яка є випусковою, спрямована на здійснення підготовки фахівців за освітньо-професійною програмою 013 Початкова освіта, за двома освітніми рівнями ̶ першим (бакалаврським) та другим (магістерським). Освіту можна здобути на денній або заочній формі навчання. Випускники мають змогу здобути такі професійні кваліфікації:
- бакалавр початкової освіти, вчитель початкової школи (термін навчання 1 рік 10 місяців);
- бакалавр початкової освіти, вчитель початкової школи, психолог (термін навчання 2 роки 10 місяців);
- бакалавр початкової освіти, вчитель початкової школи, психолог (термін навчання 3 роки 10 місяців);
- бакалавр початкової освіти, вчитель початкової школи, вчитель інформатики початкової школи (термін навчання 3 роки 10 місяців);
- бакалавр початкової освіти, вчитель початкової школи, вчитель англійської мови початкової школи (термін навчання 3 роки 10 місяців);
- магістр початкової освіти, вчитель початкової школи (термін навчання 1 рік 4 місяці)
Навчально-методичний процес викладання дисциплін кафедри теорії і методик початкової освіти забезпечують 10 штатних викладачів :
1 кандидат педагогічних наук, професор – Пасічник Ядвіга Августівна;
5 доцентів, кандидатів педагогічних наук:
- Суржук Тетяна Борисівна;
- Іванова Лідія Іванівна;
- Лук’яник Людмила Василівна;
- Сосюк Анна Володимирівна;
- Костолович Тетяна Василівна;
2 доценти, кандидати філологічних наук:
- Бісовецька Людмила Андріївна;
- Шевчук Тамара Борисівна;
1 старший викладач – Ткачук Ольга Сергіївна,
2 викладачі:
- Тупальська Галина Олексіївна,
- старший лаборант – Федорчук Людмила Миколаївна.
Викладачі кафедри здійснюють науково-дослідницьку діяльність відповідно до загального плану роботи кафедри та університету.
Наукова проблематика кафедри спрямована на дослідження теоретико-методичних основ компетентнісно орієнтованого навчання в початковій школі.
На кафедрі виконується науково-дослідна робота за темою: «Теоретико-методичні основи компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі» (№ держреєстрації – 0116 U 007737).