Вчене звання: доцент

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук

Посада: доцент кафедри теорії і методики виховання

Профілі:

  • ORCID https://orcid.org/0000-0001-5435-569X
  • Google
  • Scholar https://scholar.google.com.ua/citations?user=rvoMfdEAAAAJ&hl=uk
  • Web of Science(WoS) https://app.webofknowledge.com/author/record/41228763

Контакти:

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сфера наукових інтересів: історія освіти та виховання, методика виховної роботи, педагогіка, педагогіка комунікації, профорієнтація та розвиток кар’єри.

Біографія:

Народилася у м. Рівне Рівненської області. У 1999 році закінчила на відмінно середню школу № 22  м. Рівне Рівненської області.

Інформація про вищу освіту:

  • Рівненський державний гуманітарний університет, 2004 р., початкове навчання, вчитель початкових класів, вчитель мови (англійської) у початкових класах; 2005 р., магістр педагогічної освіти, викладач педагогіки початкового навчання у вищих навчальних закладах.
  • Навчалася в аспірантурі (2005-2010) за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова).

Стаж роботи у закладі: 12 років.

Кар’єрний ріст

Наукову діяльність розпочала у 2005 р. аспіранткою кафедри теорії та методик початкового навчання; трудову діяльність – у 2013 р. старшим лаборантом кафедри педагогіки початкової освіти та викладачем кафедри теорії та методик початкового навчання РДГУ за сумісництвом. З 2013 р. й дотепер працює в Рівненському державному гуманітарному університеті на посадах старшого лаборанта деканату педагогічного факультету, викладача кафедри теорії та методик початкового навчання, старшого викладача, доцента кафедри теорії та методики виховання, заступника відповідального секретаря приймальної комісії, відповідального секретаря приймальної комісії Рівненського державного гуманітарного університету.

Дисертаційне дослідження:

Кандидатська дисертація на тему «Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до комунікативно-мовленнєвого розвитку учнів» (2018 р.). 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.

Наукові та професійні досягнення:

Відповідальний секретар приймальної комісії РДГУ (2023 р., 2025 р.).

Заступник відповідального секретаря приймальної комісії РДГУ на громадських засадах (2018-2022 рр., 2024 р.).

Відповідальна за адміністрування системи «StrikePlagiarism» в РДГУ.

Науковий співробітник Регіонального комплексного Науково-методичного центру інноваційних технологій освітнього процесу РДГУ.

Виконавець науково-дослідної теми «Теоретичні й методичні основи підготовки майбутніх педагогів до виховної діяльності в освітньому просторі НУШ» (реєстраційний номер 0123U100075) (01.01.2023-31.12.2027).

Виконавець науково-дослідної теми «Творче впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в сучасному освітньо-виховному просторі Рівненщини» (реєстраційний номер 0118 U 00 30 66) (01.01.2018-31.12.2022 рр.).

Член громадської організації «Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського» (посвідчення № 30 від 15 червня 2021 року).

Керівник проблемної групи здобувачів вищої освіти РДГУ «Профорієнтація та розвиток кар’єри» з 2019 року й дотепер.

Навчальні дисципліни, які викладає:

  • Теорія і методика виховної роботи
  • Педагогіка
  • Технології позааудиторної роботи у закладах вищої освіти
  • Педагогіка толерантності

Автор понад 40 публікацій. Основні публікації:

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection.

Shalivska, Y., Tkachenko, K., & Danylyuk, S. (2020). Impact of rural schools on further adaptation of rural youth to the university life in a city: experience of Bohdan Khmelnytsky National University. Rev. Bras. Educ. Camp., 5, e9537. - Режим доступу: http://dx.doi.org/10.20873/uft.rbec.e9537 . Web of Science Core Collection.

 

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

Шалівська Ю. В. 2.2.6. Творче впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського зі створення комфортних умов для всебічного розвитку особистості дитини: досвід Рівненського ліцею No 27 Рівненської міської ради. 2.2.7. Освітні інновації як основний ресурс розвитку творчої особистості: актуалізація педагогічних ідей В. О. Сухомлинського. 2.2.12. Актуалізація ідей Василя Олександровича Сухомлинського щодо організації освіти дітей з особливими потребами. Творче впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в сучасному освітньо-виховному просторі Рівненщини: монографія / Петренко О. Б., Баліка Л. М., Пустовіт Г. П., Ціпан Т. С., Стельмашук Ж. Г., Ваколюк А. М., Петренко С. В., Поліщук О. П., Шалівська Ю. В. Петренко І. Ф.; за наук. ред. О. Б.  Петренко. Рівне: О. Зень, 2023. 263 с. С.115–121., С.122–127., С.169–175.

Поліщук О., Шалівська Ю. Особливості формування моральних переконань учнів в умовах нової української школи. W trosce o rozwój i bezpieczeństwo dziecka we współczesnym świecie. apsekty społeczno-prawne. Collective Scientific Monograph. Redakcja naukowa Anna Pawlak, Beata Skwarek, Justyna Stadniczenko, Oksana Petrenko. Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa, Legnica 2022. 571 s. S. 231-255.

Програма фахового іспиту зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» для вступників на навчання для здобуття ступеня «Доктор філософії» на основі НРК 7 / О. Б. Петренко, К. М. Павелків, Л. М. Баліка, С. Б. Бричок, О. А. Гудовсек, Ю. В. Шалівська. Рівне : РДГУ, 2024. 32 с.

Програма вступного іспиту зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» для вступників на здобуття ступеня вищої освіти «Доктор філософії» на основі ступеня (освітньо-кваліфікаційного рівня) спеціаліста, магістра/ О. Петренко, К.Павелків, Л. Баліка, С. Бричок, О. Гудовсек, Ю. Шалівська. Рівне: РДГУ, 2023. 36 с.

Програма вступного іспиту зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» для вступників на здобуття ступеня вищої освіти «Доктор філософії» на основі ступеня (освітньо-кваліфікаційного рівня) спеціаліста, магістра/ О. Петренко, К.Павелків, Л. Баліка, С. Бричок, О. Гудовсек, Ю. Шалівська. Рівне: РДГУ, 2022. 36 с.

Нормативно-правове забезпечення діяльності приймальної комісії Рівненського державного гуманітарного університету: локальні нормативні акти: нормативно-інструктивне видання / уклад. К. В. Джеджера, В. В. Левчук, О. В. Слобода, Ю. В. Шалівська; за ред. Р. В. Павелківа, К. В. Джеджери. Рівне: РВВ РДГУ. 2021. 132 с.

Програма вступного іспиту зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» для вступників на здобуття ступеня вищої освіти «Доктор філософії» на основі ступеня (освітньо-кваліфікаційного рівня) спеціаліста, магістра / О. Б. Петренко, Я. В. Сверлюк, Л. М. Баліка, С. Б. Бричок, О. А. Гудовсек, Ю. В. Шалівська. – Рівне : РДГУ, 2021. – 33 с.

Шалівська Ю. В. Методичні рекомендації щодо виконання практичних завдань з дисципліни «Технології вивчення освітніх галузей в початковій школі» для студентів освітнього ступеня «Магістр». Рівне: РДГУ, 2019. 34 с.

Шалівська Ю. В. Технології вивчення освітніх галузей в початковій школі: практикум для здобувачів заочної форми навчання. Рівне: РДГУ, 2019. 32 с.

Шалівська Ю. В. Комунікативно-мовленнєвий розвиток молодших школярів на уроках читання: навчально-методичний практикум для студентів спеціальності «Початкова освіта». Рівне: РДГУ, 2017. 62 с.

 

Наукові публікації у наукових виданнях:

Федяєва В., Шалівська Ю. Народно-педагогічна складова формування художньо-емоційного світу дитини за спадщиною В. Сухомлинського. Інноватика у вихованні. 2024. №19. С. 76-86.

Шалівська Ю. Дефініція і сутнісне наповнення поняття «формування комунікативної культури майбутнього фахівця» у різних галузях і спеціальностях. Інноватика у вихованні. 2023. №17. С.322–333.

Шалівська Ю. Формування комунікативно-мовленнєвої компетентності майбутнього педагога у процесі фахової підготовки. Молодь і ринок. 2023. № 3 (211). С.149–152.

Шалівська Ю. Проблема професійної адаптації молодих педагогів у наукових дослідженнях. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 11. Том 2/ упоряд. О.Б.Петренко ; ред. кол.: Н.М.Коляда, Н.Б.Грицай, Т.С.Ціпан та ін. Рівне : РДГУ, 2020. 227с. С. 187-194. Наукове фахове видання України (категорія «Б»). Index Copernicus.

Бричок С., Шалівська Ю. Діагностика як основа психолого-педагогічного супроводу дітей з обмеженими можливостями здоров’я. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 12. / упоряд. О. Б. Петренко; ред. кол. : О. Б. Петренко, Н. Б. Грицай, Т. С. Ціпан та ін. – Рівне : РДГУ, 2020. 299с. С. 93-103. Наукове фахове видання України (категорія «Б»). Index Copernicus.

Шалівська Ю. В. Підготовка майбутніх педагогів до комунікативно-мовленнєвого розвитку учнів початкової школи. II International scientific conference «Modernization of the educational system: world trends and national peculiarities»: Conference proceedings, February 22th, 2019. Kaunas: Izdevniecїba «Baltija Publishing», 596 pages. P. 512-515. Зарубіжне видання.

Шалівська Ю., Яковишина Т. Методологічні підходи до професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до комунікативно-мовленнєвого розвитку учнів. Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (м. Вінниця, 17-18 квітня 2019 року). Спецвипуск наукового журналу «Молодий вчений», Вінниця, 2019. Index Copernicus.

Шалівська Ю., Яковишина Т. Трансформація поняття «креативність» в контексті реформування педагогічної освіти. Інноваційна педагогіка: науковий журнал. Вип. 10. Т.2. 2019. С.39-43.

Шалівська Ю. Професійне самовиховання майбутнього вчителя: теоретичні аспекти проблеми. Інноватика у вихованні. Рівне: РДГУ, 2019. Вип. 10. С. 281-289.

Шалівська Ю. В. Формування комунікативно-мовленнєвої компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 8. / упоряд. О.Б.Петренко. Рівне: РДГУ, 2018. 357 с. С. 284-292. Фахове видання ВАК.

Шалівська Ю. В. Особливості комунікативно-мовленнєвого розвитку молодших школярів на уроках читання. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Рівне, 2017. Вип. 15 (58). С. 107−110. Фахове видання ВАК.

Шалівська Ю. В. Стан комунікативно-мовленнєвого розвитку молодших школярів на уроках читання у практиці сучасної початкової школи (рос.мовою). GESJ:Education Sciences and Psychology: електрон. наук. вид. 2016. No.5 (42). Рp. 61-70. URL: http://gesj.internet-academy.org./download. php?id=2864.pdf. Зарубіжне видання.

Шалівська Ю. В. Сутність і характеристика комунікативно-мовленнєвого розвитку молодших школярів. Innovative solutions in modern science. Dubai, 2016. № 5 (5). С. 93-106. Зарубіжне видання.

 

Підвищення кваліфікації

Планове стажування у Житомирському державному університеті імені Івана Франка. Тема стажування «Інноваційні технології викладання педагогічних дисциплін у закладах вищої освіти». Тривалість – 180 годин, 6 кредитів ECTS. Сертифікат про стажування ВО № 0239, наказ № 185-К від 11 травня 2022 р.

Науково-дидактичне стажування у Вищій школі Уні-Терра в Познані (республіка Польща). Напрям – «Організація системи вищої освіти» (з 25 квітня по 25 жовтня 2019 року). Тривалість курсу – 180 год., 6 кредитів ECTS. Сертифікат про стажування № 30/19 від 25.10.2019 року.

 

Back to top