20 жовтня 2023 року на факультеті іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбулась VІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Інновації в сучасній освіті: український та світовий контекст».

Організаторами конференції стали:

  • Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»;
  • Академія фізичного виховання імені Єнджея Снядецького;
    в м. Гданьськ (Польща);
  • Бєльцький державний університет імені Алеку Руссо
    (Республіка Молдова);
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини;
  • Національний авіаційний університет;
  • Рівненський державний гуманітарний університет;
  • Українська асоціація дослідників освіти.

Модератором заходу була доктор педагогічних наук, професор кафедри іноземних мов УДПУ імені Павла Тичини Заболотна Оксана Адольфівна. З вітальним словом до присутніх звернулась проректор з наукової роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри вищої математики та методики навчання математики Годованюк Тетяна Леонідівна та доктор філософії, доцент кафедри теорії та практики іноземних мов, виконуюча обов’язки декана факультету іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Казак Юлія Юріївна.

На важливості проведення подібних наукових заходів в Україні в умовах війни наголосили запрошені гості конференції: Безкоровайна Ольга Володимирівна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання зарубіжної літератури філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету,

Упродовж пленарного засідання учасники конференції мали змогу отримати цікаву та змістовну інформацію щодо розвитку комунікативних навичок під час вивчення англійської як іноземної мови (Сільвія Богдан – викладач кафедри англійської та німецької філології університету Алеку Руссу (Республіка Молдова), принципи та стратегії універсального дизайну для освіти (Юліана Лавриш – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри англійської мови технічного спрямування Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»), покращення словникового запасу за допомогою ШІ (Остап Бодик – кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри англійської філології Маріупольського державного університету).

У другій половині дня науковці, аспіранти, керівники навчальних закладів та освітніх установ, викладачі, вчителі загальноосвітніх навчальних закладів, студенти та магістранти закладів вищої освіти – усі зацікавлені проблемами розвитку освітніх систем у глобальному вимірі мали змогу долучитись до інтерактивних тренінгів.

Конференція «Інновації в сучасній освіті: український та світовий контекст» стала важливою інформаційною та навчальною подією для учасників, які зацікавлені в сучасних тенденціях та інноваціях у галузі освіти. Учасники отримали інформацію про нові інноваційні методики, підходи, технології та ресурси, які використовуються для поліпшення освіти в Україні та світі; важливий досвід та найкращі практики від провідних фахівців в галузі освіти, які поділились своїми успішними підходами.


  • кафедра зарубіжної літератури та теорії літератури Чернівецького національного університету ім. Юрія Федьковича
  • кафедра міжкультурної комунікації, світової літератури та перекладу Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського
  • кафедра міжкультурної комунікації та іншомовної освіти Житомирського державного університету ім. І.Франка
  • кафедра теорії літератури та зарубіжної літератури Волинський національний університет ім. Лесі Українки 
  • кафедра теорії літератури та порівняльного літературознавства Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка
  • кафедра іноземних мов Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини.
  • кафедра педагогіки та психології Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ

Кафедра міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання зарубіжної літератури бере  участь у Міжнародних, Всеукраїнських, Регіональних науково-практичних конференціях, інтернет-конференціях, науково-методичних семінарах. Викладачами кафедри видаються науково-методичні і навчальні посібники, методичні рекомендації, збірники наукових праць, матеріали конференцій за результатами дослідно-експериментальної роботи «Міжкультурна комунікація: філологічний та методичний аспекти».

Кафедра протягом 2015-2022 р. співпрацювала з Рівненською Малою академією наук учнівської молоді. Викладачі здійснювали наукове консультування слухачів і членів МАН щодо підготовки науково-дослідницьких робіт (доц. Воробйова Л.М., Нестерук С.М.), брали участь у наукових онлайн консультаціях (доц. Воробйова Л.М.) і в роботі журі ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН зі світової літератури (доц. Нестерук С.М., Воробйова Л.М.).

На підтвердження цього 12 грудня 2018 р. у Центрі гуманітарних досліджень Рівненської Малої академії наук відбувся семінар-практикум “Проблеми інтерпретації художнього твору”, метою якого було ознайомити юних філологів і вчителів-наукових керівників з методологією наукових досліджень у галузі літературознавства. Про завдання інтерпретації художнього тексту і про актуальні методи літературознавчого аналізу (компаративний, інтертекстуальний, інтермедіальний, наратологічний) розповіли доценти кафедри міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання  зарубіжної літератури Воробйова Л.М., Нестерук С.М., Самборська І.М., доцент кафедри української літератури Крупка М.А., студентка-магістрантка факультету іноземної філології РДГУ Пікуль Тетяна. Керівник наукових гуртків МАН Хомеча Н.А. проаналізувала учнівські науково-дослідницькі роботи щодо використаних у них наукових методів. І після завершення семінару продовжувалось активне індивідуальне спілкування викладачів із науковцями-початківцями.

14-15 лютого 2023 року кандидатки філологічних наук, доцентки кафедри міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання зарубіжної літератури Нестерук Сніжана Миколаївна (голова) та Самборська Ірина Миколаївна (член журі) взяли участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України в Рівненській області. Захід проходив на платформі Google Meet. 16 учасників міста та обласних територіальних громад представили свій науковий доробок. Під час Конкурсу  (постерного захисту та наукової конференції) обдарована учнівська молодь продемонструвала високий інтелектуально-творчий рівень, коректність використання літературознавчих методів дослідження, вміння чітко, логічно й послідовно викладати матеріал, критично осмислювати використані джерела, формулювати та обстоювати власну думку, кваліфіковано вести дискусію. 

Наукові розвідки учасників секції «Зарубіжна література» було сконцентровано довкола інтермедіального аналізу літературних текстів, зокрема класичних та новітніх авторів: С.Моема, Р. Бернса, Е.По, А. Крісті, В.Вулф, Дж.Варги, С.Чбоскі, Е.Гілберт, В. Геррндорф, генеретики малої прози та романного дискурсу (манги, технотрилера), актуальних проблем літературознавства (психотравми, хронотопу, підліткової літератури). 

Робота секції показала, що філологічний матеріал  – поле численних естетичних відкриттів, підґрунтя для пошуків законів культури, позаяк через народження нового Тексту формується творче власне «Я» та кваліфікований читач.

 

При кафедрі створено Навчально-наукову лабораторію «Міжкультурна комунікація у професійній підготовці майбутнього вчителя іноземної мови та зарубіжної літератури». Науковим керівником призначено доктора педагогічних наук, професора Безкоровайну Ольгу Володимирівну.

Діяльність лабораторії спрямована на теоретико-методичне  обґрунтування,  здійснення науково-дослідницької, науково-організаційної та методичної діяльності, надання освітніх і наукових послуг в освітньому просторі, спрямованих на конкурентноспроможності управлінських, педагогічних та інших кадрів у регіоні, розроблені цілісної системи професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів іноземної мови та зарубіжної літератури, інтеграції науки й освіти, залучення студентської молоді до наукового пошуку, підвищення творчої ініціативи, формування у них навичок самостійного дослідження.

Back to top