E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Тел.: 0967471302
Тел.: 0957471302
Офіс уповноваженого з антикорупційної діяльності РДГУ знаходиться за адресою:
м. Рівне, вул. Пластова, 31, каб. №121
Звернення, повідомлення, побажання |
- Закон України «Про доступ до публічної інформації».
- Типове положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706.
- Порядок обробки повідомлень про корупцію та повідомлень про порушення вимог Закону України «Про політичні партії в Україні», що надходять до Національного агентства з питань запобігання корупції, затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 27.10.2017 № 1024, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15.01.2018 за № 60/31512.
- Типова антикорупційна програма юридичної особи, затверджена рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 березня 2017 року № 75, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09 березня 2017 року за № 326/30194
- Про затвердження Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади
- Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України “Про запобігання корупції” прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
- Методичні рекомендації щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
- Наказ Національного агенства з питань запобігання корупції від 17.03.2020 року № 102/20 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 квітня 2020 року за № 361/34644 "Типове Положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції"
- Закон України "Про засади державної антикорупційної політики в Україні"
- Закон України «Про запобігання корупції»
- Конвенція ООН проти корупції
- Кримінальна конвенція про боротьбу з корупцією (ETS 173)
- Цивільна конвенція про боротьбу з корупцією
- Постанова Кабінету Міністрів України "Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів"
- Постанова Кабінету Міністрів України "Питання запобігання та виявлення корупції"
- Лист НАЗПЗК №22-03/12698-22 від 26.05.2022 "Про нову Методологію управління корупційними ризиками"
- МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ з виконання завдань уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) з питань запобігання та виявлення корупції під час реалізації вступної кампанії в умовах воєнного стану
- РЕКОМЕНДОВАНИЙ ПОРЯДОК роботи уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції під час вступної кампанії 2022 року
- Лист МОН №1/739-23 від 07.02.2023 "Про організацію роботи із запобігання та виявлення корупції"
- Лист МОН №1/1809-23 від 08.02.2023 "Про інформування"
- Лист МОН №1/3394-23 від 09.03.2023 "Про інформування"
Зловживання довіреною владою
«Трансперенсі інтернешнл» означує корупцію як зловживання довіреною владою заради власної користі чи вигоди. Корупційні діяння, зазвичай, порушують закон. Вони завжди порушують і правила моралі та суперечать розумінню справедливості. Ми говоримо про корупцію тоді, коли осіб, уповноважених на ухвалення рішень, заохочують або винагороджують грошима чи іншими благами за те, що вони приймають рішення, яке служить не суспільному добру, а інтересам окремої особи. Корупція наявна також тоді, коли державні службовці виконують свій обов’язок лише в разі отримання хабара. Вона завжди є неправним збагаченням хабарника і завдає шкоди громадянам. А вони мають право на послуги бездоганної якості з боку держави, а також на бездоганний розподіл коштів від сплати податків.
Корупція- це завжди дві сторони: той, хто дає, і той, хто бере
Корупція завжди має дві сторони: підкупника і запроданця, тобто того, хто підкуповує, і того, хто продається за хабар. Існує корупція в державній сфері, наприклад у системі органів державного управління та місцевого самоврядування, при підготуванні законів та інших нормативно-правових актів чи при ухваленні політичних piшень. Але корупція існує також і в приватному секторі. З одного боку, тут має місце корупція у відносинах між державою та фірмами, наприклад при розподілі державних замовлень, з іншого - існує корупція у відносинах між самими фірмами, наприклад при розподілі замовлень на постачання комплектування чи укладанні договорів субпідряду.
Корупція завдає шкоди не лише економіці
Корупція зумовлює не лише великі матеріальні, а й надзвичайні нематеріальні збитки. Це відбувається тоді, коли громадяни впродовж тривалого часу живуть в умовах корупційної системи і втрачають довіру до уряду, органів державного управління та місцевого самоврядування, судової влади і, зрештою, до парламентської демократії. З історичних причин корупція в Україні є наслідком радянської системи, у якій доводилося захищати себе від утисків і створювати механізми виживання. Діяв принцип: «Ти мені - я тобі» («рука руку миє»). Він і досі твердо вкорінений у свідомості українського суспільства. Тому корупція набула значного поширення в Україні: наприклад, коли йдеться про вступ до вишів, отримання належної медичної допомоги чи потрібних документів, скажімо, для здійснення будівництва.
Корупція як реакція на непосильний тягар для громадян
Корупції, зокрема, сприяє і громіздкий державний механізм, у якому існує надто багато надто складних механізмів регулювання і норм. Це призводить до того, що громадяни не знають своїх прав, часто не можуть дотримуватися їх; панує плутанина щодо того, які норми і для кого насправді є чинними, Щоб прискорити процес розв’язання справ, доводиться платити. Аби захистити себе від державних службовців, які, використовуючи таку ситуацію, вимагають грошей, громадяни роблять їм подарунки. Так громадянин позбавляється своїх прав.
Корупцію засуджують, але, попри це, практикують
Опитування н Україні показали, що більшість населення доволі чітко висловлюється проти корупції. Але якщо йдеться про місце для навчання у виші для власної доньки, операцію своєї матері чи дозвіл на будівництво власної дачі, в хід ідуть подарунки і підкуп. Цей факт непокоїть. Якщо корупцію вважати нормальним явищем, що є в багатьох країнах світу, виникає традиція, побудована на корупції, і її дуже важко потім переламати.
- Посадова інструкція
- Положення про уповноваженого з запобігання корупції
- АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА Рівненського державного гуманітарного університету на 2024-2026 роки
- Наказ № 69-01-01 від 13 квітня 2021р. "Про затвердження складу тендерного комітету"
АРХІВНІ ДОКУМЕНТИ:
- Антикорупційна програма Рівненського державного гуманітарного університету на 2020 рік
- Наказ № 49-01-01 від 04.03.2020р. Про затвердження Антикорупційної програми Рівненського державного гуманітарного університету на 2020 рік
- Положення про комісію з оцінки корупційних ризиків та моніторингу виконання антикорупційної програми Рівненського державного гуманітарного університету
- Антикорупційна програма Рівненського державного гуманітарного університету на 2017-2020 роки
- Наказ № 233-01-01 від 04.12.2017р. Про затвердження Антикорупційної програми Рівненського державного гуманітарного університету на 2017-2020 роки
- План заходів щодо запобігання корупції в Рівненському державному гуманітарному університеті та дотримання Антикорупційної програми
- Положення про комісію з оцінки корупційних ризиків та моніторингу виконання антикорупційної програми Рівненського державного гуманітарного університету
Кандидат історичних наук, доцент. Закінчив КДУ ім. Т. Г. Шевченка за спеціальністю історія, 1985р.; Європейський університет за спеціальністю економіка підприємств, 2007р. Стаж роботи у вищих навчальних закладах освіти державної і приватної форми власності, 36 років. Автор близько 60 наукових праць в тому числі підручників для студентів ВНЗО з Історії України та Історії південних і західних слов’ян.
Шановні користувачі даного ресурсу
На підставі Законів України «Про засади запобігання корупції», «Про засади державної антикорупційної політики в Україні «Антикорупційна стратегія на 2015-2017 роки», «Про запобігання корупції» пропонуємо зміст основних понять антикорупційного законодавства, види обмежень, заборон, прав та обов’язків посадових осіб університету, інших працівників, учасників освітнього процесу.
Корупція
- використання посадовою особою, наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди посадовій особі, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей;
Корупційне правопорушення
- діяння, що містить ознаки корупції, вчинене посадовою особою, за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність;Посадові особи університету — ректор, проректори, директори інститутів, декани факультетів, завідувачі кафедр, коменданти навчальних корпусів, завідувачі гуртожитками, керівники інших структурних підрозділів;
Пряме підпорядкування
- відносини прямої організаційної або правової залежності підлеглої особи від її керівника, в тому числі через вирішення (участь у вирішенні) питань прийняття на роботу, звільнення з роботи, застосування заохочень, дисциплінарних стягнень, надання вказівок, доручень тощо, контролю за їх виконанням;
Близькі особи
- особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки із посадовими особами університету, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, а також — незалежно від зазначених умов — чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням згаданого суб’єкта;
Неправомірна вигода
- грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи негрошового характеру, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав;
Потенційний конфлікт інтересів
- наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;
Подарунок
- грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які надають/одержують безоплатно або за ціною, нижчою мінімальної ринкової;
Правопорушення, пов’язане з корупцією
- діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене посадовою особою, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність;
Приватний інтерес
- будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;
Реальний конфлікт інтересів
- суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи утримання від дій під час виконання зазначених повноважень;
Члени сім'ї
- особи, які перебувають у шлюбі, а також їхні діти, у тому числі повнолітні, батьки, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (крім осіб, взаємні права та обов’язки яких не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.
Шляхи запобігання корупційних діянь
- Суворе дотримання чинного антикорупційного і трудового законодавства, Статуту університету, Колективного договору між адміністрацією і трудовим колективом університету, Порядку прийому на роботу науково-педагогічних працівників, Положення про організацію освітнього процесу в університеті, Правил внутрішнього розпорядку.
- Відхилення спроби корупційного впливу шляхом надання пропозиції у сприянні працевлаштування з порушенням вимог трудового законодавства, сприяння у безпроблемному складанні заліково-екзаменаційної сесії, державних іспитів за грошову винагороду або за виконання певної роботи чи надання послуг.
- У випадках виникнення сумніву щодо законності роботи в одному підрозділі близьких осіб, одна з яких займає керівну посаду, наявності реального чи потенційного конфлікту інтересів, негайно інформувати про такі трудові відносини керівництво університету та уповноважену особи з питань запобігання та виявлення корупції в університеті або самостійно ініціювати припинення таких трудових відносин.
- Не пропонувати посадовим особам, викладачам коштів, подарунків, матеріальних цінностей, виконання роботи або надання послуг за сприяння у вирішенні службових питань, складання заліків, екзаменів, написання дипломних. Магістерських робіт тощо.
- При отриманні благодійної допомоги у будь-якому вигляді негайно оприбутковувати отримані цінності через бухгалтерію університету.
- Посадовим особам університету щорічно, до 1 квітня, подавати до кадрового підрозділу декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру.
- Про будь-які підозри щодо вчинення корупційних правопорушень інформувати ректора університету письмово або на особистому прийомі, а також уповноваженого з питань запобігання та виявлення корупції в університеті на електронну скриньку довіри: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. чи SMS-повідомлення за телефоном довіри: 0967471302, 0957471302.
Конфіденційність звернень гарантується! Уповноважений з антикорупційної діяльності РДГУ