Старший лаборант.

У 2004 році закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю “Початкове навчання, біологія”. З 2010 року працює старшим лаборантом кафедри.

Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук

Профіль Google Scholar

ORCID

Підвищення кваліфікації

Сфера наукових інтересів: інноваційні методи в оздоровленні дошкільників, професійна підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти.

Біографія:

Народився у с.Свириди Ізяславського району Хмельницької. У 2000 році закінчив середню школу №27 м.Рівне.

Інформація про вищу освіту:

У 2005 році з відзнакою закінчив Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю «Дошкільне виховання».

У 2006 році з відзнакою закінчив магістратуру Рівненського державного гуманітарного університету здобувши кваліфікацію магістра педагогічної освіти, викладача педагогіки, психології і методик дошкільного виховання у вищих навчальних закладах.

З 2002 по 2007 роки працював вчителем фізичного виховання в НВО №12, ЗОШ № 19, НВК «Престиж» м.Рівне. З 2005 по 2006 роки – викладач кафедри вікової та педагогічної психології РДГУ. З 2006 року викладач кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету. У 2004, 2012-2013 роках залучався до участі в оздоровленні дітей у дитячих оздоровчих комплексах АР Крим. З 2013 по 2016 роки навчався в аспірантурі при РДГУ. З 2016 – 2018 роки – викладач кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т.І. Поніманської. З 2018 - 2020 роки старший викладач кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т.І. Поніманської. У 2019 році успішно захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. З 2020 року – доцент кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т.І. Поніманської.

У 2019 році успішно склав іспит В2 на знання польської мови та отримав Сертифікат міжнародного зразка.

Стаж роботи: 17 років.

Кар’єрний ріст:

З 2013 по 2016 роки навчався в аспірантурі при Рівненському державному гуманітарному університеті.

Дисертаційні дослідження:

Кандидатська дисертація на тему «Підготовка майбутніх вихователів до здійснення рухового режиму в дошкільних навчальних закладах» (2019 р., науковий керівник – професор Пелех Юрій Володимирович).

Наукові та професійні досягнення:

З 2017-2019 роки - участь у засіданнях керівників закладів у галузі «Фізична культура і спорт» в Управлінні у справах сім’ї, молоді та спорту виконавчого комітету Рівненської міської ради.

З 2012 – 2020 роки – участь у роботі навчальної лабораторії консалтингу дошкільної освіти при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т.І. Поніманської.

З 2019 року – член Української асоціації корекційних педагогів.

Гарант освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта» ступеня освіти «бакалавр» (скорочений термін).

Член проєктної групи з розробки освітньої програми спеціальності 016 «Спеціальна освіта» ступеня освіти «бакалавр» (2019, 2020 рр.).

У 2019 році член орг. комітету з питань закордонного стажування в Університеті Миколая Коперника в Торуні та Вищій школі Уні-Терра (Торунь, Республіка Польща).

Член редакційної колегії журналу «Студентський дайджест» Рівненського державного гуманітарного університету (2020р.).

Навчальні дисципліни, які викладає:

Теорія і методика фізичного виховання та валеологічна освіта

Фізична реабілітація осіб з порушенями психофізичного розвитку

Фізична реабілітація осіб з вадами мовлення

Фізична реабілітація та логопедична гімнастика

Спецметодика з фізичного виховання

Автор понад 25 публікацій.  Основні публікації:

Journal Indexing: Web of Science:

Dychkivska I., Rudenko N., Yurchuk O., Pavliuk T., Fedorova N. Innovative technologies as a means of overcoming speech disorders in preschool children. AD ALTA: Journal Оf Interdisciplinary Research. Volume 11, Issue 1, Special Issue XVI. February, 2021. РР. 92-98.

Навчальні та методичні посібники:

  1. Методичні рекомендації до написання курсових робіт з дитячої психології. Навчально-методичні рекомендації. / Укл. О.І.Юрчук, О.І.Косарєва /– Рівне, РДГУ, 2010. – 50с. (У співавторстві).
  2. Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з теорії і методики фізичного виховання для студентів заочної форми навчання напряму підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта» / Укл. Н.В. Маліновська, О.І. Юрчук – Рівне: РДГУ, 2014. – 25 с.
  3. Юрчук О.І. Вступ до спеціальності. Тестові завдання для студентів напряму підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта» різних форм навчання / О.І.Юрчук. – Рівне: РДГУ, 2014. – 25 с.
  4. Юрчук О. І. Основи підготовки майбутніх вихователів до здійснення рухового режиму в дошкільних навчальних закладах: навчально-методичний посібник / О.І.Юрчук. - Рівне: РДГУ, 2018 - 111 с.
  5. Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
  6. Методичні рекомендації до виконання семінарських, практичних, лабораторних робіт та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Теорія і методика фізичного виховання та валеологічної освіти»: методичний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / Укл. О.І.Юрчук. Рівне: РДГУ, 2020. 50 с.
  7. Методичні рекомендації до виконання семінарських, практичних, лабораторних робіт та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Фізична реабілітація дітей з порушеннями психофізичного розвитку»: методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» / Укл. О.І.Юрчук. Рівне: РДГУ, 2020. 28 с.
  8. Теорія і методика фізичного виховання та валеологічної освіти. Тестові завдання для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 “Дошкільна освіта” / укладач Юрчук О.І. Рівне: РДГУ, 2020. 35 с.
  9. Методичні рекомендації до виконання семінарських, практичних, лабораторних робіт та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Спецметодика з фізичного виховання»: методичний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» / Укл. О.І.Юрчук. Рівне: РДГУ, 2020. 26 с.

Наукові публікації у наукових виданнях:

  1. Юрчук О. І. Оптимізація рухового режиму дітей дошкільного віку як необхідна умова здоров’язберігаючих технологій. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти:зб. наук. пр.: наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. Рівне: РДГУ, 2012. Вип. 5 (48). С. 143–147.
  2. Юрчук О. І. Забезпечення рухового режиму в інклюзивних групах ДНЗ. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіта: зб. наук. пр.: наук. зап. РДГУ. Рівне: РДГУ, 2014. Вип. 10 (53). С. 60–64.
  3. Юрчук О. І. Сучасні психолого-педагогічні вимоги до професійної діяльності вихователів ДНЗ. Нова пед. думка:наук.-метод. журн. Рівне, 2014. Вип. 2 (78). С. 240–244.
  4. Юрчук О. І. Особливості професійної підготовки студентів-дошкільників до здійснення рухового режиму дітей дошкільного віку. Зб. наук. пр. Хмельн. ін-ту соц. технологій Ун-ту «Україна». 2015. № 11. С.44–47.
  5. Юрчук А. И. Некоторые аспекты профессиональной подготовки будущих воспитателей в осуществлении двигательного режима в ДОУ. Science and World. – Publishing House «Scientific survey», Vol. ІІІ, № 3 (19). Р. 86–88.
  6. Юрчук О. І. Основні завдання професійної підготовки майбутніх вихователів до здійснення рухового режиму у ДНЗ. Актуал. пробл. дошк. та корекц. освіти:зб. наук. пр. студентів і молодих учених. Рівне, 2015. С. 212–216.
  7. Юрчук О. І. Оптимізація рухового режиму в умовах ДНЗ. Фіз. культура, спорт і реабілітація в закладах освіти.Рівне: РДГУ, 2016. Вип. 7. С.193–203.
  8. Юрчук О. І. Педагогічні умови підготовки студентів до здійснення рухового режиму в дошкільних навчальних закладах. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти:зб. наук. пр.: наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-туРівне, 2017. № 17 (60). С. 265–269.
  9. Юрчук О. Вплив рухового режиму на фізичний стан дітей дошкільного віку. Нова пед. думка.Рівне, 2017. № 2 (90). С. 64–68.
  10. Юрчук О. І. Застосування ділової гри як інноваційного методу навчання майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. / упоряд. О. Б. Петренко. Рівне: РДГУ, 2018. Вип. 7, т. 1. С. 303–312.
  11. Юрчук О. І. Моделювання процесу підготовки майбутніх вихователів до здійснення рухового режиму в ДНЗ. Зб. наук. пр.Хмельниц. ін-ту соц. технологій ун-ту «Україна». № 15. С. 44–47.
  12. Юрчук О. І. Сформованість готовності майбутніх вихователів до здійснення рухового режиму в ДНЗ. Нова пед. думка.Рівне: РОІППО, 2018. № 3 (95). С. 88–92. (Index Copernicus).
  13. Юрчук О.І. Основні підгходи до підготовки майбутніх вихователів до здійснення рухового режиму в закладах дошкільної освіти. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 10 / упоряд. О. Б. Петренко. Рівне: РДГУ, 2019.  С. 289–299.(ISSN International Centre, CrossRefGoogle ScholarIndex CopernicusWorldCat (США)
  14. Yurchuk O. Semantic characteristics of pedagogical conditions of future pre-school teachers’ preparation for the motion mode implementation in the conditions of preschool education institution. Abstractsof XX th International scientific and practical conference «PERSPECTIVE DIRECTIONS FOR THE DEVELOPMENT OF SCIENCE AND PRACTICE» 8 – 9 June, 2020. - Athens, Greece, 2020. – Р. 111-115.

Нагороди.

Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук

Профіль Google Scholar

ORCID

Підвищення кваліфікації

Сфера наукових інтересів: логопедія, спеціальна педагогіка з історією, сенсорна інтеграція дитини з мовленнєвими порушеннями, професійна підготовка фахівців спеціальної освіти.   

Біографія:

Народилася в м. Дубно Рівненської області. Закінчила Рівненську ЗОШ №11.

Інформація про вищу освіту:

У 1997 році з відзнакою закінчила Рівненський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Рос. мова, література, укр. мова, література».

У 2015 році з закінчила Національний педагогічний університет ім. Драгоманова  за спеціальністю “Корекційна освіта. Логопедія».

З 1997 року працювала вчителем української мови і літератури в ЗОШ №11 м. Рівного. З 2001 по 2004 рік навчалася в аспірантурі Рівненського державного гуманітарного університету. З 2005 року працювала викладачем педагогіки і психології (дошкільної) РДГУ. З 2012 р. – старший викладач кафедри педагогіки і психології (дошкільної та колекційної) РДГУ. У 2019 році захистила кандидатську дисертацію.

Стаж роботи: 20 років.

Дисертаційні дослідження:

Кандидатська дисертація на тему «Формування гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів» 13.00.03 – корекційна педагогіка (2019 р., науковий керівник – професор Дичківська Ілона Миколаївна).

Наукові та професійні досягнення:

З 2018 року – член ГО «Всеукраїнська асоціація корекційних педагогів».

З 2019 р. – участь у роботі Лабораторії діагностики і корекції при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (затверджено Вченою радою РДГУ, протокол №5 від 30.05.2019 р.).

Член проєктної групи з розробки освітньої програми спеціальності 016 «Спеціальна освіта» ступеня освіти «бакалавр».

Гарант освітньої програми спеціальності 016 «Спеціальна освіта» ступеня освіти «бакалавр».

 

Навчальні дисципліни, які викладає:

Спецметодика розвитку мовлення

Спецпедагогіка з історією

Логопедична корекція системних порушень мовлення

Методика викладання спеціальної педагогіки

Мовленнєва і сенсорні системи та їх порушення

Вступ до спеціальності

Логопедична робота з дітьми з порушеннями аналізаторних систем

 

Автор понад 30 публікацій.  Основні публікації:

Journal Indexing: Web of Science:

Dychkivska I., Rudenko N., Yurchuk O., Pavliuk T., Fedorova N. Innovative technologies as a means of overcoming speech disorders in preschool children. AD ALTA: Journal Оf Interdisciplinary Research. Volume 11, Issue 1, Special Issue XVI. February, 2021. РР. 92-98.

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

  1. Kosarieva G., Pavlyuk T., Fedorova N. Training of future speech therapists to work with children of preschool age with special needs on the basis of humanistic ideas of tolerance. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: Collective monograph. Part IІ. Warsaw: BMT Erida Sp. z o.o, 2019. Р. 357 – 372.
  2. Федорова Н. Гуманістична педагогічна позиція майбутнього логопеда: практикум з елементами тренінгу. Навчально-методичний посібник. Рівне, 2019. 60 с.
  3. Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
  4. Федорова Н.В.Гуманістична спрямованість підготовки майбутніх логопедів як головна вимога сучасної української спеціальної освіти. Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія та практика:колект. монографія / За наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. Рівне: Видавництво Волинські обереги, 2020. С. 150-165.

 

Наукові публікації у наукових виданнях:

Статті в іноземних наукових періодичних виданнях

  1. Федорова Н. В. Характеристика чинників, що впливають на формування гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2019. Vol.VII (83), Issue 203. Р. 14 – 20.
  2. Fedorova N. Characteristic of factors that influence the formation of the humanistic pedagogical position of future speech therapists. EUREKA: Social and Humanities. 2019. Number 5. Р. 45 – 52.

Статті у наукових фахових виданнях України,

які включені в міжнародні наукометричні бази

  1. Федорова Н.В. Діагностика сформованості когнітивного компонента гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2018. Випуск LXXXI (№ 81), Том 2. С. 192 – 198.
  2. Федорова Н.В. Сутність гуманістичної педагогічної позиції майбутнього логопеда. Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету «Інноватика у вихованні». 2018. Вип. 7, Том 1. С. 285 – 294.
  3. Федорова Н.В. Діагностика сформованості гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів у процесі професійної підготовки. Нова педагогічна думка.  Випуск 4 (92). С. 50 – 54.

Статті у наукових фахових виданнях України

  1. Федорова Н.В. Характеристика рівнів сформованості гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (педагогічні науки). Випуск 2 (375). С. 190 – 199.
  2. Федорова Н.В. Теоретичні аспекти фахової підготовки логопеда в умовах університетської освіти. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. 2018. Вип. 10. С. 104 – 114.
  3. Руденко Н.М., Федорова Н.В. Готовність майбутніх вихователів спеціальних ДНЗ до формування особистісних властивостей у дітей із затримкою психічного розвитку. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. Вип.21. С.227 – 236.
  4. Федорова Н.В. Гуманістична взаємодія як основа підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти. Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету «Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти». Випуск 10 (53). С.42 – 45.
  5. Федорова Н.В. Діалогічне співробітництво як основа організації ефективної педагогічної взаємодії в системі «педагог – студент». Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету «Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти». Випуск 5 (48).
    С.43 – 47.
  6. Федорова Н.В. Рівні гуманістичної взаємодії студентів з викладачами в процесі професійної підготовки майбутніх педагогів. Збірник наукових праць. Педагогічні науки.Випуск 65. 2014. С.374 – 380.
  7. Дичківська І.М., Федорова Н.В., Борисова О.О. Гуманістична технологія М. Монтессорі у системі спеціальної освіти України. Нова педагогічна думка. 2020. №3. С. 12-15.

Публікації апробаційного характеру

  1. Федорова Н.В. Гуманістична педагогічна позиція майбутніх логопедів як ціннісно-смислова основа професійної діяльності. Освіта осіб з особливими потребами: виклики сьогодення:Збірник тез учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції (Київ, 21 червня 2018). Київ: Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. С.160 – 165.
  2. Федорова Н.В. Гуманістична педагогічна позиція майбутнього логопеда як ціннісно-смисловий феномен. Розвиток професійної майстерності педагога. Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (Тернопіль,
    26-27 квітня 2018). Тернопіль: Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2018. С.333 – 335.
  3. Федорова Н.В. Теоретико-методологічні засади дослідження формування гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів. Актуальні проблеми педагогічної освіти: європейський і національний вимір. Збірник матеріалів
    ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (Луцьк, 31 травня – 1 червня, 2018). Луцьк: Східноєвропейський національний університет імені Л.Українки, 2018. С. 186 – 189.
  4. Федорова Н.В. Сутність гуманістичної педагогічної позиції майбутнього логопеда. Актуальні проблеми дошкільної та спеціальної освіти». Збірник матеріалів І Міжнародних педагогічних читань пам’яті професора
    Т.І. Поніманської (Рівне, 15-16 травня 2018)Рівне: Рівненський державний гуманітарний університет, С.155 – 158.
  5. Федорова Н.В. Формування гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів у процесі професійної підготовки. Гуманітарна парадигма як стратегія інноваційного розвитку освіти. Збірник матеріалів Міжнародної наукової конференції (Рівне, 16-17 червня 2017). Рівне: Рівненський державний гуманітарний університет, 2017. С.211 – 215.
  6. Федорова Н.В. «Діалогічне співробітництво як основа організації ефективної педагогічної взаємодії в системі «педагог-студент». Актуальні проблеми підготовки педагогічних кадрів для дошкільної освіти.Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (Рівне – Кременець,
    22-24 жовтня 2016). Рівне: Рівненський державний гуманітарний університет, Кременець: Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка, 2016. С. 25 – 28.
  7. Федорова Н.В. Модифікації взаємодії в системі «викладач – студент» та їх вплив на рівень готовності до професії. Актуальні проблеми педагогічної освіти: європейський і національний вимір. Збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції (Луцьк, 3 – 5 червня 2016). Луцьк: Східноєвропейський національний університет імені Л.Українки, 2016. С. 183 – 186.
  8. Федорова Н.В. Особливості формування гуманістичної педагогічної позиції студентів у процесі професійної підготовки. Реалії та перспективи євроінтеграційного розвитку післядипломної педагогічної освіти України. Збірник тез ХІІ Всеукраїнської науково-методичної конференції (Ужгород,
    10-11 листопада 2016). Ужгород: Закарпатський інститут післядипломної освіти, 2016. С. 187 – 190.
  9. Федорова Н.В. Умови ефективності становлення гуманістичної педагогічної позиції студента-бакалавра. Проблеми фахової підготовки вчителя початкової школи в контексті становлення нової української школи. Збірник тез Міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 2 грудня 2016). Київ: Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2016. С.374 – 380.
  10. Федорова Н.В. Проблема підготовки педагогічних кадрів в контексті ідей сучасної філософії освіти. Актуальні проблеми науки про дитинство. Збірник тез учасників Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих учених, присвячена 75-річчю Рівненського державного гуманітарного університету (Рівне, 20 – 21 жовтня 2015)Рівне: РДГУ, 2015. С.154 – 157.
  11. Федорова Н.В. Становлення майбутнього вихователя в процесі гуманістичної взаємодії з викладачами. Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти. Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Вінниця, 10-11 листопада  2015).  Вінниця: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, інститут педагогіки, психології і мистецтв, 2015. С.414 – 418.
  12. Федорова Н.В. Вивчення особливостей організації гуманістичної взаємодії студентів з викладачами в процесі професійної підготовки. Актуальні проблеми дошкільної та початкової освіти в контексті педагогічних ідей Фрідріха Фребеля: Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (Херсон, 26-28 березня 2014). Херсон: Херсонський державний університет, 2014. С. 148 – 150.
  13. Федорова Н.В. Роль гуманістичної взаємодії у професійній підготовці майбутнього вихователя. Стандарти дошкільної освіти: дискурс науки і практики. Збірник тез Всеукраїнської науково-практичної конференції (Київ,
    11 квітня 2014). Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2014.
    С.315 – 325.
  14. Федорова Н.В. Підготовка майбутнього фахівця в процесі гуманістичної педагогічної взаємодії. Дитинство. Освіта. Соціум. Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції студентів і молодих вчених (Київ, 21 лютого 2013). Київ: Національний педагогічний університет імені
    М.П. Драгоманова, 2013. С.33 – 35.
  15. Федорова Н.В. Професійна підготовка майбутнього вчителя як гуманістична взаємодія педагогів та студентів. Педагогічні інновації у фаховій освіті. Збірник матеріалів Всеукраїнської заочної науково-практичної конференції (Ужгород, 20 грудня 2012). Ужгород: Закарпатський державний університет, 2012. С.211 – 215.
  16. Федорова Н.В. Технології підготовки педагогів до педагогічної взаємодії. Актуальні проблеми дошкільної та початкової освіти. Збірник тез учасників Міжнародної науково-практичної конференції (Херсон, 4 – 5 травня, 2011). Херсон: Херсонський державний університет, 2011. С.374 – 380.

Інші публікації

  1. Федорова Н.В. Формування гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів у процесі професійної підготовки. Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету «Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти». Випуск 17 (60). С.211 – 215.
  2. Федорова Н.В. Компоненти, критерії та показники сформованості гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів. Науково-методичний журнал «Логопедія». 2018. № 12. С. 111 – 119.

Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:

2021 р. – наукова робота здобувачки першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Бартко М.М. на тему “ Відновлення зв’язного мовлення при динамічній формі афазії” посіла 1 місце та І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із спеціальності 016 “Спеціальна освіта”.

Нагороди. Почесною грамотою Рівненської міської ради та виконавчого комітету за активну громадську і життєву позицію (2017), Почесними грамотами та подяками ректорату Рівненського державного гуманітарного університету.

Посада: старший викладач кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т.І. Поніманської

Профіль Google Scholar

ORCID

Підвищення кваліфікації

Сфера наукових інтересів: дошкільна педагогіка, інклюзивна освіта, соціалізація дітей дошкільного віку.

Біографія:

Народилася у с. Іванівка Славутського р-ну, Хмельницької області. У 1994 році закінчила Іванівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів.

Інформація про вищу освіту:

У 1997 році з відзнакою закінчила Жовтоводське педагогічне училище Дніпропетровської області за спеціальністю «Дошкільне виховання».

У 2002 році з відзнакою закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю «Дошкільне виховання і практична психологія».

У 2003 році з відзнакою закінчила магістратуру Рівненського державного гуманітарного університету за спеціальністю «Дошкільне виховання» та здобула кваліфікацію магістра педагогічної освіти, викладача педагогіки, психології та методик дошкільного виховання у вищих навчальних закладах.

З 2002 року працювала вихователем дошкільного навчального закладу №44 м. Рівного. З 2003 року працювала викладачем кафедри педагогіки і психології (дошкільної) РДГУ. З 2007 по 2010 рік навчалась в аспірантурі Рівненського державного гуманітарного університету. З 2017 – старший викладач кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т.І. Поніманської РДГУ.

Стаж роботи: 17 років.

Кар’єрний ріст:

З 2007 по 2010 рік навчалася в аспірантурі Рівненського державного гуманітарного університету.

Наукові та професійні досягнення:

Участь у роботі навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес» (Наказ Міністерства освіти і науки України № 809 від 07.12.2006  «Про створення навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес»)

З 2019 року – член ГО «Українська асоціація корекційних педагогів».

Участь у держбюджетних темах:

  1.  Педагогічне проектування засобів гуманізації виховання дітей дошкільного віку в сучасному інноваційному просторі (2006 – 2008 рр.).
  2. Педагогічні технології соціального розвитку дітей в умовах інноваційних дошкільних закладів (2009 – 2010 рр.).
  3. Розробка технологій професійної підготовки педагога до роботи в інноваційних дошкільних навчальних закладах (2011 – 2012 рр.).

Навчальні дисципліни, які викладає:

Методика ознайомлення з соціальним довкіллям,

Інклюзивна освіта

Автор 28 публікацій.  Основні публікації:

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

  1. Соціальний розвиток дитини: діти п'ятого року життя / І.М. Дичківська, О.А. Козлюк, Л.І. Кузьмук, Г.В. Марчук. Київ: Генеза, 2017. 120с. (Настільна книжка вихователя).
  2. Соціальний розвиток дитини: діти четвертого року життя / І.М. Дичківська, О.А. Козлюк, Л.І. Кузьмук, Г.В. Марчук. Київ: Генеза, 2019. 88с. (Серія «Настільна книжка вихователя»).

Наукові публікації у наукових виданнях:

  1.  Марчук Г.В. Становлення соціального досвіду особистості на етапі переходу від дошкілля до школи в умовах інклюзивної освіти. Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Вінниця, ВДПУ ім. М. Коцюбинського, 10-11 листопада 2015 р.) / за ред. Г. С. Тарасенко; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, інститут педагогіки, психології і мистецтв. Вінниця: ТОВ «Нілан – ЛТД», 2015. С.217-221.
  2. Марчук Г.В. Дошкільний навчальний заклад як центр формування соціального досвіду старших дошкільників. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти:Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 17(60). Рівне: РДГУ, 2017. С.125-129.
  3. Марчук Г.В. Проблема формування соціального досвіду дошкільників в світлі поглядів Т.І. Поніманської. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 7. Том 1 / упоряд. О.Б. Петренко; ред. кол.: О.Б. Петренко, Т.С. Ціпан, Н.М. Гринькова та ін. Рівне: РДГУ, 2018. С.276-285.
  4. Марчук Г.В. Підготовка майбутніх вихователів до формування соціального досвіду дітей дошкільного віку. Інноватика у вихованні:зб. наук. пр. Вип. 10. / упоряд. О.Б. Петренко; ред. кол.: О.Б. Петренко, Р.Л. Сойчук, Т.С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ, 2019. С.312-318.
  5. Марчук Г.В. Підготовка майбутніх вихователів до формування соціального досвіду дошкільників з особливими освітніми потребами. Актуальні проблеми дошкільної та спеціальної освіти:Матеріали ІІ Міжнародних читань пам'яті професора Т.І. Поніманської. Рівне, 2019. С.123-124.

 

Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:

2021 р. – наукова робота здобувачки першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Тимошок Б. С. на тему “Сюжетно-рольова гра як засіб виховання культури спілкування дітей старшого дошкільного віку” посіла 3 місце та І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із спеціальності 012 “Дошкільна освіта”.

Нагороди.

Нагороджена Почесною грамотою Рівненського державного гуманітарного університету «з нагоди Міжнародного жіночого дня 8 березня» (2017).

Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук

Профіль Google Scholar

ORCID

Підвищення кваліфікації

Сфера наукових інтересів: спеціальна педагогіка і психологія, олігофренопедагогіка, афазіологія, професійна підготовка майбутніх фахівців спеціальної освіти.

Біографія:

Народилася у смт. Клевань-2 Рівненського району, Рівненської області. У 1978 році закінчила середню школу №2  смт. Клевань Рівненського району, Рівненської області.

Інформація про вищу освіту:

У 1987 році закінчила Луцький  державний педагогічний інститут імені Лесі Українки за спеціальністю «Російська мова і література».

З 1984 року працювала вихователем Клеванської допоміжної школи-інтернат. З 1988 по 1999 рік  працювала вчителем початкових класів у Клеванській допоміжній школі-інтернат, за сумісництвом – вчителем-логопедом в Клеванській середній школі №2.

З 1989 по 1992 рік навчалась в Кам’янець-Подільському державному педагогічному університеті імені В.П. Затонського на дефектологічному факультеті.

З 1999 по 2012 рік працювала вчителем-логопедом у Рівненському навчально-реабілітаційному центрі «Особлива дитина», за сумісництвом – викладачем кафедри педагогіки і психології (дошкільної) РДГУ.

 З 2012 по 2015 рік – старший викладач кафедри педагогіки (дошкільної та корекційної) РДГУ. У 2016 році захистила кандидатську дисертацію.

З 2015 по 2020 працювала на посаді доцента у Рівненському державному гуманітарному університеті.

Стаж роботи: 37 роки.

Кар’єрний ріст:

З 2015 по 2016 рік навчалася в аспірантурі Рівненського державного гуманітарного університету. У 2016 році захистила кандидатську дисертацію (листопад 2016 р.), диплом ДК № 041426, на підставі рішення Атестаційної колегії від 28 лютого 2017 року, дата видачі 28.02.2017 р., спеціальність (13.00.04) теорія і методика професійної освіти.

Дисертаційні дослідження:

Кандидатська дисертація на тему «Формування толерантного ставлення до дітей з особливими потребами у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів» (листопад 2016 р.), диплом ДК № 041426, на підставі рішення Атестаційної колегії від 28 лютого 2017 року, дата видачі 28.02.2017р., спеціальність (13.00.04) теорія і методика професійної освіти (науковий керівник – професор Дичківська Ілона Миколаївна).

Наукові та професійні досягнення:

Вчитель-методист, вчитель-логопед вищої категорії.

Одержання сертифіката В2 (24.04.2019 р.) на знання польської мови.

Керівник Лабораторії діагностики і корекції при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (затверджено Вченою радою РДГУ, протокол №5 від 30.05.2019 р.).

З 2012  – керівництво групою студентів спеціальності «Спеціальна освіта. Логопедія»  по здійсненню волонтерської та тьютерської діяльності у ГО інвалідів з дитинства «Передзвін» (проведення практикумів та консультацій для батьків дітей з особливими потребами, тематичних вечорів, свят, конкурсів, благодійних акцій, супровід під час екскурсій тощо).

З 2017 року  – керівництво групою студентів спеціальності «Спеціальна освіта. Логопедія» (проведення логопедичних занять, практикумів для дітей з особливими потребами) у  Центрі розвитку дитини «Теді-Р», м. Рівне (філіал кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Поніманської Т.І.).

З 2012 –  співпраця з дошкільним навчальним закладом № 40 проводилася у рамках роботи лабораторії консалтингу спеціальної освіти, створеної  при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Поніманської Т.І. (консультування з приводу організації освітнього процесу в ЗДО, педагогічні ради, семінари-практикуми, база для проведення лабораторних занять).

З 2017  співпраця з фундацією «Порта-Віта» (Польща, м. Пьотркув-Трибунальський).

Участь у держбюджетних темах:

  1. Розробка технологій психолого-педагогічного супроводу діяльності вихователя дошкільного навчального закладу в умовах інклюзивної освіти (2013-2014 рр.).
  2. Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі (2015-2016 рр.). 

Навчальні дисципліни, які викладає:

Логопедія

Логопедія з методикою

Практикум з логопедії

Методика викладання логопедії

Діагностика та корекційна допомога дітям з особливими освітніми потребами

 

Автор понад 30 публікацій.  Основні публікації:

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

  1. KosarievaG., Pavlyuk Т., Fedorova N. Training of future speech therapists to work with children of preschoolage with special needs mon the basis of humanistic ideas of tolerance. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part IІ. Warsaw: BMTEridaSp. z o.o, 2019.  Р. 357–371.
  2. Дичківська І.М., Косарєва Г.М. Формування толерантного ставлення до дітей з особливими потребами в умовах інклюзії. Монографія. Рівне: Видавець О. Зень, 2019. 252 с.
  3. Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
  4. Косарєва Г.М.Формування професійної компетентності вчителя- логопеда в інклюзивному освітньому середовищі. Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія та практика:колект. монографія / За наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. Рівне: Видавництво Волинські обереги, 2020. С. 136-150.

Наукові публікації у наукових виданнях:

  1. Косарєва Г. М. Структура толерантного ставлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до дітей з особливими потребами. Науковий часопис : збірник наукових праць національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Вип. 27. Київ : НПУ, 2015.  С. 78–84.
  2. Косарєва Г. М. Виявлення структури толерантного ставлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до дітей з особливими потребами. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 13(56).Рівне : РДГУ, 2016. С. 99–10.
  3. Косарєва Г. М. Педагогічна толерантність як характеристика професійної діяльності вихователя. Матеріали 1 Міжнародної науково-практичної конференції. Національна освіта в стратегіях соціокультурного вибору: теорія, методологія, практика.. Луцьк : Луцький педагогічний коледж, 2016. С. 372379.
  4. Косарєва Г. М. Діагностика сформованості мотиваційно-ціннісного компонента толерантного ставлення до дітей з особливими потребами у майбутніх вихователів. Молодийвчений. Вип. 3 (30). Херсон, 2016. С. 394–397(Index Copernicus, OAJICiteFactorResearch Bible, Scholar Google).
  5. Косарєва Г. М. Ґенеза і розвиток ідей толерантності в історії науки та суспільній свідомості. Людина віртуальна: нові горизонти: зб. Наукових праць Частина 2.  / за заг. ред. д.філос.н. Журби М.А. Монреаль: СРМ «АSF»,  2017. С. 31–34 (ScientificIndexingServices).
  6. Косарєва Г. М. Діагностика сформованості когнітивного компонента толерантного ставлення до дітей з особливими потребами у майбутніх вихователів. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Вип.уск 13 (56). Рівне : РДГУ, 2017. С. 99–103.
  7. Косарєва Г. М. Проблема виховання толерантності у майбутніх логопедів. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. Інноватика у вихованні. Вип. 7. Том 1 / упоряд. О. Б. Петренко; ред. кол. О. Б. Петренко, Т. С. Ціпан, Н.  та ін.  Рівне : РДГУ, 2018. 315 с.
  8. Косарєва Г. М., Руденко Н. В. Аналіз сформованості поведінкового  компонента толерантного ставлення до дітей з особливими потребами у майбутніх вихователів. Педагогічна освіта: теорія і практика. Інноватика у вихованні: Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський  університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України / гол. ред. В.М. Лабунець В.М.. Випуск 24 (1-2018). Ч.1.  Кам’янець-Подільський, 2018.  360 с.
  9. Косарєва Г.М. Формування толерантного ставлення до дітей з особливими потребами у майбутніх логопедів. Інноватика у вихованні : зб.наук. пр. Вип.10./ упоряд. О.Б. Петренко; ред..кол.: О.Б. Петренко, Л.Р.Сойчук, Т.С.Ціпан та ін.  Рівне : РДГУ, 2019. С. 176–183.
  10. Косарєва Г. М. Диференційна діагностика дітей  з аутистичним спектром розладів. Актуальні проблеми дошкільної та спеціальної освіти: Матеріали П Міжнародних педагогічних читань пам’яті професора Т.І. Поніманської. Рівне : Видавець О. Зень, 2019. С.  99–101.

12.KosarievaG., Pavlyuk Т., Fedorova N. Raining of future speech therapists to work with children of preschoolage with special needs mon the basis of humanistic ideas of tolerance. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part IІ. Warsaw: BMTEridaSp. z o.o, 2019.  Р. 357–371.

  1. Косарєва Г.М. Формування толерантного ставлення до дітей з особливими потребами у майбутніх логопедів.Інноватика у вихованні :  зб. наук. пр. Вип. 10. Рівне : РДГУ, 2019. С. 176–182.

Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:

2018 р. – наукова робота студентки Мельничук Анастасія  на тему «Толерантне ставлення вихователів до дітей з особливими потребами в процесі впровадження інклюзивної освіти» посіла ІІ місце на І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі «Спеціальна освіта»  МАН у  м. Київ.  

Нагороди. Почесною грамотою Рівненського міського виконавчого комітету Управління освіти за творчу працю на ниві освіти, вагомий внесок у справу виховання підростаючого покоління (2006), Почесною грамотою Рівненської міської ради та виконавчого комітету за ефективну корекційну роботу, високий рівень професіоналізму, вагомий внесок у становлення і розвиток спеціальної освіти Рівного (2009), Почесною грамотою Рівненського міського виконавчого комітету за високий  професіоналізм, вагомий особистий внесок у розвиток корекційно-розвивального процесу та з нагоди Дня логопеда (2011), Почесною грамотою Рівненської міської ради та виконавчого комітету за активну життєву і громадську позицію, чуйне ставлення до людей з особливими потребами та з нагоди Міжнародного дня інвалідів (2017), Почесною грамотою ректорату Рівненського державного гуманітарного університету за підготовку переможця Всеукраїнського конкурсу наукових робіт та з нагоди професійного свята науковців – Дня науки (2018), Почесною грамотою ректорату Рівненського державного гуманітарного університету за сумлінну працю та вагомі досягнення у навчальній, науковій і виховній роботі, активну громадську діяльність (2019), Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації (2019), Почесними грамотами та подяками ГО «Спілки інвалідів з дитинства «Передзвін».

Back to top