На кафедрі активно функціонують наукові гуртки, які спрямовані на розвиток професійних компетенцій викладачів і здобувачів вищої освіти, а також сприяють інтеграції сучасних підходів до навчання іноземних мов. Одним із ключових напрямів є гурток “Current Approaches and Methods in Foreign Language Teaching in Challenging Circumstances”. Його діяльність зосереджена на вивченні інноваційних методик викладання іноземних мов у складних умовах, таких як дистанційне навчання, робота з різнорівневими групами чи викладання в багатокультурному середовищі. Здобувачі освіти отримують можливість розглядати реальні педагогічні кейси, обговорювати їх та розробляти ефективні стратегії навчання.

Ще одним важливим проєктом є англомовний дискусійний гурток з міжкультурної комунікації, що проводиться у співпраці з Nicole Sandretto з Niagara University. Цей гурток спрямований на покращення практичних мовних навичок здобувачів вищої освіти через активні дискусії, рольові ігри та аналіз реальних міжкультурних ситуацій. Учасники досліджують тонкощі спілкування в умовах культурного різноманіття, що допомагає їм краще зрозуміти нюанси міжкультурної взаємодії та підготуватися до роботи в міжнародному середовищі.

Керівниками цих гуртків є досвідчені викладачі кафедри: Наталія Антоненко, Олена Касаткіна-Кубишкіна та Алла Фрідріх. Участь у роботі гуртків беруть здобувачі другого бакалаврського рівня вищої освіти  спеціальності «Філологія» групи ІМ-31. Завдяки тісній співпраці викладачів і здобувачів вищої освіти ці гуртки стали ефективними майданчиками для розвитку академічних навичок, розширення кругозору та поглиблення професійних знань у сфері викладання та міжкультурної комунікації.

Окремо варто відзначити роботу проблемної групи на тему «Educational Problems of the Modern Globalized World», якою керує доцент Юлія Курята. До складу групи входять студенти ІМ-11: Боковець Юлія, Гуменюк Дарина, Котовський Олександр, Пишняк Антоніна, Ткачук Анастасія, Утинкевич Каріна та староста Філь Марія. Основною метою роботи гуртка є дослідження освітніх викликів сучасного глобалізованого світу, зокрема питання рівного доступу до освіти, адаптації традиційних методик до умов цифровізації та забезпечення міжкультурного діалогу у освітньому процесі.

Учасники групи не лише теоретично опрацьовують проблематику, а й активно беруть участь у конференціях, семінарах та практичних воркшопах. Під керівництвом досвідченого викладача вони формують наукові статті, презентації та рекомендації, які можуть бути корисними як у науковій, так і практичній площині. Така діяльність сприяє підвищенню рівня професійної підготовки здобувачів вищої освіти і допомагає розкрити їхній потенціал як майбутніх фахівців.

Науковий студентський гурток «Когнітивний та прагматичний аспект функціонування одиниць німецької мови та методика їх викладання у школі» є платформою для поглибленого вивчення теоретичних і практичних аспектів функціонування німецької мови. Метою гуртка є формування у здобувачів вищої освіти навичок дослідницької роботи, розвиток когнітивного мислення та вдосконалення знань у сфері методики викладання німецької мови в сучасній школі. Учасники аналізують мовні одиниці з точки зору їх прагматичного потенціалу та когнітивних властивостей, розробляють інноваційні підходи до їх інтеграції у шкільну програму.

До складу гуртка входять активні та зацікавлені здобувачі вищої освіти і викладачі, зокрема: Юлія Шпотак, Тетяна Терпелюк, Ірина Дем’янчук, Наталія Симонович, Надія Ясінська, Кароліна Ковалик, Вікторія Переходько та Христина Білецька. Їх спільні зусилля спрямовані на проведення досліджень, участь у конференціях і створення навчальних матеріалів, які відповідають сучасним вимогам освіти. Ці напрацювання сприяють підвищенню якості підготовки майбутніх учителів німецької мови.

Керівником гуртка є професор Лариса Середюк, яка надає учасникам цінні методологічні та практичні поради, сприяючи їхньому професійному зростанню. Завдяки її керівництву гурток активно працює над актуальними темами у сфері лінгвістики та освіти, забезпечуючи учасників сучасними знаннями та дослідницькими компетенціями.

Наукова  студентська проблемна група "Сучасні технології формування міжкультурної комунікації здобувачів вищої освіти" функціонує під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Ольги Безкоровайної. Її діяльність спрямована на розвиток теоретичних та практичних аспектів міжкультурної комунікації, що є ключовим чинником підготовки конкурентоспроможних фахівців у сучасному глобалізованому світі.

Мета групи — дослідження й впровадження інноваційних технологій, які сприяють формуванню у здобувачів вищої освіти здатності до ефективної комунікації у багатокультурному середовищі.

Завдання групи:

  1. Аналіз сучасних педагогічних технологій, що забезпечують розвиток міжкультурної компетентності.
  2. Розробка навчально-методичних матеріалів для інтеграції міжкультурної комунікації у освітній процес.
  3. Проведення досліджень щодо впливу цифрових та інтерактивних технологій на формування міжкультурних навичок.

Учасники групи — здобувачі другого магістерського рівня вищої освіти, які активно залучені до дослідницької діяльності: Вероніка Подерня, Єлизавета Люклянчук, Аліна Омелянюк, Світлана Кирилюк, Яна Пишняк, Олег Леоновець, Катерина Лепеха.  Вони працюють над індивідуальними та колективними проєктами, спрямованими на вивчення особливостей міжкультурної взаємодії у різних соціальних, освітніх і професійних контекстах.

Форми роботи групи:

  • Проведення теоретичних і практичних занять з використанням кейс-методу, рольових ігор та симуляцій.
  • Обговорення актуальних наукових статей та матеріалів на тематичних засіданнях.
  • Участь у міжнародних і всеукраїнських конференціях, публікація результатів досліджень у фахових виданнях.
  • Організація проєктів співпраці із закордонними університетами та культурними організаціями.

Результатом роботи групи є підвищення рівня міжкультурної компетентності здобувачів вищої освіти, а також формування їхньої здатності до толерантної та ефективної комунікації у багатокультурному середовищі.

Група відкриває нові перспективи для розвитку освітнього процесу та сприяє адаптації здобувачів вищої освіти до викликів сучасного світу.

Завершилася виробнича практика у здобувачів магістерського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська, німецька, французька). За її результатами 27 грудня було проведено звітну конференцію, на якій магістранти обговорили організаційні аспекти практики, проаналізували чого навчилися та які прогалини виявили. Практиканти представили звіти про свою діяльність, ділилися враженнями та активно обговорювали особливості виконання своїх професійних обов’язків. Дякуємо Рівненському ліцею «Гармонія», Рівненському ліцею «Центр надії» ім.Надії Маринович, Рівненській християнській школі «Світогляд», Дубенській гімназії «Премудрість», Дубенському педагогічному фаховому коледжу РДГУ, Костопільському ліцею №1 ім Т.Г.Шевченка за сприяння та створення належних умов для проходження виробничої практики.

Кафедра теорії і практики іноземних мов та методики викладання відзначається активною науковою та організаційною діяльністю. Щороку кафедра ініціює та проводить заходи, спрямовані на розвиток наукової діяльності серед здобувачів вищої освіти і молодих науковців, сприяючи інтеграції вітчизняної освіти в європейський та світовий освітній простір.

У 2025 році кафедра виступає ініціатором проведення шостої за рахунком Всеукраїнської конференції "Актуальні проблеми сучасної іноземної філології".  Ця конференція має глибокі традиції, адже перший такий захід було проведено в травні 2013 року.

Організацією заходу займаються викладачі кафедри: доценти Дмитро БІГУНОВ та Ернест ІВАШКЕВИЧ, які мають великий досвід у проведенні подібних заходів. Конференція відбудеться 20 травня 2025 року в місті Рівне за участі 60 молодих науковців та здобувачами вищої освіти  з різних регіонів України.

Також з 2013 року кафедра є ініціатором  проведення міжнародної конференції "Сучасні проблеми германського та романського мовознавства", яка об’єднує науковців із різних регіонів України та зарубіжжя. Щорічно конференція назбирує близько 100 учасників, серед яких є як досвідчені науковці, так і молоді дослідники.

Організація конференцій здійснюється кафедрою теорії і практики іноземних мов та методики викладання за підтримки Міністерства освіти і науки України. До співорганізації також долучилися Луцький національний технічний університет, кафедра іноземної та української філології, а також Національний університет "Острозька академія", факультет романо-германських мов. Цей захід є частиною довгострокової стратегії кафедри, спрямованої на розвиток наукової діяльності в галузі філології, інтеграцію наукових здобутків у світовий контекст і посилення зв’язків між закладами вищої освіти.

У 2025 році кафедра ініціює проведення першої Міжнародної науково-практичної конференції, яка спрямована на розвиток вищої освіти та науки, на тему «Новітні тенденції сучасної лінгвістики та методики навчання іноземних мов». Захід відбудеться 30 травня 2025 року. Очікується участь близько 150 учасників, серед яких вчені та викладачі з провідних закладів освіти України та світу.

Міжнародна конференція об’єднає науковців з п’яти країн: США, Німеччини, Польщі, Туреччини та Іспанії. Учасники події представлять свої дослідження, обговорюватимуть сучасні виклики науки та ділитимуться інноваційними ідеями. Така багатонаціональна участь сприяє створенню унікальної платформи для обміну знаннями та налагодження наукових контактів.

Крім того, кафедра здійснює плідну співпрацю з міжнародними організаціями та університетами. З 2003 року кафедра є членом Всесвітньої Асоціації вчителів англійської мови (TESOL) та активно співпрацює з Британською Радою в Україні, що дозволяє організовувати спільні наукові конференції, отримувати навчально-методичну літературу, а також брати участь у проєктах, спрямованих на підвищення кваліфікації викладачів і наукові розробки в галузі методики викладання англійської мови. В результаті цієї співпраці кафедра стала важливим осередком наукових досліджень і практичних розробок.

Важливим елементом діяльності є співпраця з Ґете-Інститутом, Німецьким культурним центром та Німецькою академічною службою обмінів (DAAD). Завдяки цій співпраці на кафедрі функціонують такі мовні центри: навчально-дослідницький центр «Відділення французької мови» та центр навчально-методичної літератури Goethe-Institut м. Київ. Центр Goethe-Institut надає викладачам та здобувачам вищої освіти можливість ознайомлюватися з великим вибором підручників та навчальних матеріалів для викладання німецької мови, а Відділення французької мови сприяє розвитку французької філології та доступу до новітніх інформаційних джерел.

Особливістю роботи кафедри є активна участь здобувачів вищої освіти у міжнародних проєктах і програмах. Зокрема, здобувачі вищої освіти РДГУ мали можливість взяти участь у міжнародному Референдіаті в Німеччині, організованому за підтримки Ротарі Клубу м. Любек. З 2016 року кафедра долучилася до пілотного проєкту Ґете-Інституту, який дозволяє здобувачам вищої освіти спеціальності «Середня освіта (німецька мова)» вдосконалювати свою мовну та методичну компетентність через онлайн-платформу MOODLE. Цей проєкт надає можливість отримати сертифікати міжнародного зразка про підвищення кваліфікації.

Викладачі кафедри постійно підвищують свою кваліфікацію, беручи участь у стажуваннях і отримуючи міжнародні сертифікати, зокрема від Ґете-Інституту на рівні володіння німецькою мовою C1 і C2. Ці сертифікати підтверджують високий рівень професіоналізму викладачів кафедри і сприяють покращенню якості навчання У лютому 2020 року був проведений семінар-практикум для вчителів французької мови, в якому обговорювалися нові можливості дистанційного навчання. Кафедра також регулярно проводить семінари з підвищення кваліфікації для вчителів іноземних мов з Рівненської області, забезпечуючи їм доступ до новітніх методик і інструментів навчання.

Особливо варто відзначити, що старша викладачка кафедри Наталія Антоненко активно співпрацює з Корпусом Миру, організацією, що здійснює міжнародний обмін волонтерами. Це дозволяє здобувачам вищої освіти та викладачам кафедри брати участь у культурних і освітніх проєктах, розширюючи свої можливості для професійного розвитку та поглибленого ознайомлення з міжнародними практиками в галузі викладання іноземних мов.

Кафедра також активно співпрацює з Campus France, Посольством Франції в Україні та університетами Франції, що дозволяє здобувачам вищої освіти РДГУ брати участь у конкурсах на отримання стипендій для навчання в магістратурі вищезгаданих університетів. Студентка Романюк С. стала стипендіаткою уряду Франції і продовжила навчання в університеті Перпіньян.

 

  • Пр. усного та писемного мовлення (ПУПМ)
  • Практична фонетика
  • Практична граматика
  • Друга іноземна мова
  • Аналітичне читання
  • Основи наукових досліджень
  • Методика навчання іноземних мов
  • Методика навчання англійської мови в ЗЗСО
  • Ділова англійська мова
  • Лінгвокраїнознавство
  • Психологічні чинники у вивченні ІМ
  • Класична німецька література
  • Ділова німецька мова
  • Теоретичний курс АМ (Теор. фон.)
  • Креативне письмо
  • Теор. курс іноз. мови
  • Теоретичний курс АМ (Лексикологія, Стилістика)
  • Теор. курс другої іноз. мови (англ., нім., фр.)
  • Англійська для кар’єрного зростання
  • Комунікативні стратегії (німецька мова)
  • Комунікативні стратегії (французька мова)
  • Основи професійної діяльності вчителя
  • Новітні концепції методики викл. АМ
  • Теоретичний курс німецької мови
  • Теоретичний курс французької мови
  • Практичний курс англ. мови
  • Педагогічний моніторинг в системі іншомовної освіти
  • Проєктне навчання
  • Лінгвістичні студії
  • Професійна іншомовна комунікація
  • Мовне тестування і оцінювання
  • Іншомовна освіта дітей з ООП
  • Психолінгвістичні концепції викладання ІМ
  • Академічне письмо
  • Профільне навчання ІМ
  • Вступ до германського мовознавства
  • Шкільний курс ІМ з МВ
  • Методика навч. ІМ в початкових класах
  • Проф. саморозвиток вчителя ІМ в поч. класах
  • Лексико-стилістичний аналіз тексту
  • Лінгвокраїнознавство
  • Методика викладання іноземних мов та перекладу у вищій школі
  • Викладання ІМ в контексті діалогу культур
  • МВІМ та перекладу у вищій школі
  • Практикум з англійської граматики
  • Практикум з англійської фонетики

Кафедра теорії і практики іноземних мов та методики викладання активно співпрацює з низкою закладів загальної середньої освіти та наукових осередків. Серед них:

  1. Рівненський ліцей "Український".
  2. Рівненський ліцей №1 Рівненської міської ради.
  3. Рівненський ліцей №7 Рівненської міської ради.
  4. Приватний заклад "Дубенська гімназія "Премудрість".
  5. Відокремлений структурний підрозділ "Дубенський педагогічний фаховий коледж Рівненського державного гуманітарного університету".
  6. Рівненський ліцей "Гармонія".
  7. Рівненський ліцей "Колегіум".
  8. Головинський ліцей Головинської сільської ради Рівненського району Рівненської області.

У рамках співпраці здобувачі вищої освіти кафедри проходять педагогічну практику в зазначених закладах освіти. Під час практики майбутні вчителі англійської та інших іноземних мов отримують можливість випробувати на практиці теоретичні знання, отримані в університеті. Вони готують і проводять уроки, використовують сучасні методики викладання, адаптуючи їх до вікових особливостей учнів. Також студенти беруть участь у засіданнях методичного об’єднання вчителів, позакласній роботі, організовують мовні клуби, конкурси, тематичні заходи та інтерактивні заняття.

Практика дає змогу студентам не лише вдосконалити свої педагогічні та комунікативні навички, але й познайомитися з реальними викликами професії вчителя. Взаємодія з досвідченими педагогами навчальних закладів допомагає їм здобути цінний досвід, знайти індивідуальний стиль викладання і підготуватися до майбутньої професійної діяльності.

Дочірні категорії

 

Back to top